Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**HUHTIKUISTEN-05 HELMIKUU**

03.02.2008 |

Oliko pinoa? En ainakaan nähnyt vaikka koitin kurkkia..

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hieman saamanton ja samaanaikaan hyvin hyvin kiireinen (mitenköhän tuo on mahdollista, tai ehkä ne ruokkivat toisiaan) joten en ole kerinnyt kirjoittamaan. Nyt poja ovat katsomassa Peppiä, joten hetki aikaa, sitten siivomaaan, kun appiukko tulee kylään. Aamulla käytiin jo uimassa.

Antonilla on ikuinen ja loppumaton uhma, poika ei halua tehdä mitään, eikä tykkää mistää, plus tekee ihan kokoajan jotain kiellettyä. Tuntuu, että ollaan menty taaksepäin joissain jutuissa, kaupassa Anton saa multiraivareita joka ikisellä kauppakerralla, heittelee tavaroita pois kärrystä, karkailee ja lisäksi kuvioihin on tullut tuttuakin tutumpi en syö yhtään mitään, poju saattaa koko päivän aikana syödä puolikkaan viilin ja pari hedelmää. Kaikki ruoka on pahaa ja aina on maha täynnä. Koitan pitää säännölliset ruoka-ajat ja välipaloja ei tipu, eipä tunnu auttavan. Sen lisäksi poika herää yöllä 100x, kiljuu ja uhmaa ja raivoaa. Tuntuu, että Anton on mestari jalostamaan uhmaa, aina kun tuntuu, että ei tämä pahemmaksi muutu, Anton yllättää minut keksimällä jotain uutta. No johan tuli vali valia

kuitenkin Ánton on maailman suloisin kaksivuotias, jolla on ihan mielettömän herttaisia juttuja ja hyvinä päivinä unohtaa uhmat sun muut. Puistossa Anton on edelleen aamupäivisin ja viihtyy oikein hyvin. Iltaisin koitan vielä ulkoilla, niin Antonille tulee päivässä ulkoilua noin 4-5h, niinä päivinä kun ollaan ulkona kunnolla kaikki muukin on paljon helpompaa, kesää odotellessa.

MIlenna: EIköhän tuo ole ihan normaalia rajan hakemista, Antonilla on tota samaa. Näin pienten kanssa elämä on yhtä toistoa toiston perään. Onko teidän kuopuskin jo noin " iso" hui

Zitikalle tätäkin kautta onnea pienestä pojasta =) Oli tosi suloinen kuva tuolla yhteisön sivuilla, aivan valloittava. Vastailen samalla noihin kysymyksiin, potallakäynti sujuu hyvin, Antonhan on ollut kuiva jo loppukesästä asti, se ei tuota ongelmia, useimmiten poika käy pöntöllä. Ulos lähteminen sujuu vaihdellen, välillä tosi hyvin ja välillä vähemmän hyvin, suurimmat konfliktit syntyvät, kun Anton haluaa itse päättää mitä puetaan päälle. Pukeminen sujuu ihan ok, istun vieressä ja annan vaatteita mitä puetaan päälle. Oikeastaan juuri nuo Zitikan kysymät kolme asiaa sujuvat hyvin meillä, muu ei sitten sujukaan. Turha tuntea huonoa omaatuntoa, vaikka hermot menisivät, uhmiksen ja vauvan kanssa ei ole helppoa, kyllä se siitä alkaa sujumaan.

Hurjaa vauhtia aika menee, eikös Mallunkin kuopus täytä kohta vuoden, hurjaa.

MItes Lylen odotus sujuu?? Entä mitä teille muille kuuluu???? Tulkaahan kirjoittelemaan. OIkein mukavaa helmikuunjatkoa kaikille

Mareila+Anton

Vierailija
2/15 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AKtiivi lauantai: siivousta, ulkoilua. leikkiä, sisustamista jne. Nyt lapset leikkii mielikuvitusleikkejä, joten hyppäsin koneelle.

Sanna-P, meidänkin Pihla pääsi muumishowhun ja oli aivan onnesta soikeana. Itse olin influenssassa (kesti muuten yli viikon, saikkua siis), mutta mieheni kertoi, miten haltioissaan Pihla oli ollut. Hän oli halannut kaikki tapaamansa muumihahmot. Tänään menimme koko perheen voimin luistelemaan. Pihlallekin laitettiin ekan kerran luistimet jalkaan. Jääkentän laidalla PIhla kysyi " missäs se soittaja on?" HÄn tarkoitti Benny Törnroosia, joka siis esiintyi muumien äjäsadussa. Pihla oli siis ajatellut, että luisteluun kuuluu musiikki ja kaikki.

Pihla kävi viime viikolla jälleen Husukessa (huulisuulakihalkiokeskus) puheterapeutin kontrollissa. Pihla on kuulemma (oli tehnyt testejäkin, itse olin siis siinä influenssassa) ikäistään kehittyneempi hahmottamisessa, sanavarastossa ym. Mielikuvitus ja kyky leikkiä toisten kanssa on kuulemma kehittyneitä. Kun sitten noita konsonantteja puuttuu, tai Pihla ei niitä aina käytä, niin puheterapia aloitetaan syksyllä. Lisäksi puheterapeutti kirjoitti lausunnon, jossa suosittelee puolipäivähoitoa elokuulta, vaikka olenkin vauvan kanssa kotona. Ryhmässä konsonantit kuulemma tulevat helpommin käyttöön, kun on saatava itsensä ymmärretyksi. Katsotaan, miten hoitojärjestelyt sitten menevät ja monena päivänä PIhla hoitoon menee. Haen nyt aluksi ma-pe 8-12:30 eli esikon eskarin ajan. Jotenkin tiedostan, että Pihlalle päivähoito on hyvä juttu, mutta silti saan ajoittain " huono-äiti" puuskia, koska olenhan sitten itse kotona ja lapsi hoidossa...

Pihla on viime aikoina pistänyt monessakin asiassa kovan kovaa vastaan. Illat ovat meillä jo ihan hupaisia. Pihla karkailee sängystään ja huutelee sitten vanhemilleen toiseen kerrokseen " mä karkasin sängystä, hei, tulkaa katsomaan!" Ja pettymys on suuri, kun hommalla ei saakaan sen suurempaa huomiota. On se vaan valloittava tyttö!

Mariela kyseli odotuksestani.. hyvin on kaikkia mennyt. Meidän kolmonen vaikuttaa rauhalliselta kaverilta, joka on kutakuinkin aina unten mailla, kun olemme häntä ultrassa päässeet kurkkaamaan. Alkuraskauden pahoinvointi ja suurin väsymys on tipotiessään. Nyt sitten ihmettelen mahan kasvua ;=) Hirveä vauvakuume on päällä, mikä lienee ihan hyvä asia tässä tilassa.

No, nyt alkaa olla iltapesujen aika. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Lyle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu, missäs kaikki ovat? En ole kyllä itsekkään ollut aktiivinen, johtuu osittain hiihtolomasta. Meidän pojat ovat olleet koko viikon hiihtolomalla. Alkuviikko meni ulkoillessa ja kavereiden kanssa leikkiessä. Eilen oltiin Serenassa kaveriperheen kanssa. Yllätyin kuinka hyvin Anton siellä pärjäsi ja viihtyi. Aika meni ihan hujauksessa, laskettiin pieniä liukumäkiä ja polskittiin =) Oli tosi hyvä reissu ja ehdottomasti mennään uudestaan =)

Tänään päästiin lastenhoitohommiin, kun hyvä ystäväni lähti synnyttämään, vauvauutisia odotellaan =)

Esikko lähtee siskolleni yökylään illalla, he aikoivat käydä katsomassa Risto Räppääjän illalla. Anton taas pääsee huomenna isoäidille leikkimään muutamaksi tunniksi, kun minä menen lukemaan tenttiin .

Kiva Lyle kun odotus on mennyt hyvin =)

Nyt lastenhoitohommiin, mukavaa viikonloppua kaikille

Mareila+Anton

Vierailija
4/15 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä hiljaista nykyään, samoin kun tuolla yhteisössäkin.

Pitääkö meidän siirtyä tonne leikki-ikäisten puolelle toukokuussa? Onko 3-vuotiaat leikki-ikäisiä vai taaperoita?

Meillä arki rullaa tasaista tahtia. Kotona olen lasten kanssa edelleen ja näin jatketaan vielä ainakin puolitoista vuotta. Helmille haaveilen seurakunnan kerhopaikkaa. Saisi vähän kokemusta lapsiryhmästä ja kavereita. Nyt kun on kolmena aamuna harrastukseen lähtö, on avoimessa päiväkodissakin käynti jäänyt vähemmälle.

Ei sillä että neiti vaikuttaisi mitenkään kärsivän tilanteesta, mutta mä aina välillä mietin että pitäisköhän sitä jotain muutakin... No, ehtiihän tuohon oravanpyörään, eikä kai 3-vuotias vielä niin vanha ole.

Helmillä on tosi seesteinen kausi meneillään. Tosin nyt on tullut tuota " eipäs, Onpas" - jne. väittelyä. Ja muutenkin sellaista inttämistä ja uhkailua. Hmm, mistähän olis tuon uhkailun oppinut?! Tyttö on siis hieman pikkuvanha nykyisellään.

Tosiaan, Hilma täyttää pääsisäisenä vuoden! Minnekä aika näiden lasten kanssa katoaa?!

mallu

Vierailija
5/15 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytii tänää E:n kanssa katsomassa Muumi Jääsatua. Oli mukavaa, E oli ihan innoissaa vaikka alkuun vähän jännittikin, kun Muumeja oli tullu siihen jäähallin sisääntulon luokse yleisöä vastaanottamaan. :)

Mutta sen enempiä ei nyt tähän aikaan enää ehdi. Mukavaa helmikuun jatkoa!

S ja E

6/15 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti tulla nostelemaan, kun on (muka) ollut niin kiirettä, ettei oo ehtiny kauheesti pinoihin syventymään. Oli synttärit ja nyt on kaikilla muilla (=mies ja isot pojat) hiihtolomaa, joten on vipinää. Lisäksi nuha vaivaa mua, samoin nuorimmaista oikein kuumeen kera, joten yöt on olleet sen mukaisia.

Mallu kirjoitti onpas-eipäs juttuja, meillä löytyy nyt neidiltä samanlaista. Isoveli sai synttärilahjaksi pari viikkoa sitten pyssyn, jolla Jenna tietysti innokaasti paukuttelee aina kun vaan käsiinsä saa. Yhtenä aamuna viime viikolla kävimme väittelyntapaista keskustelua meidän sängyssä, kun pikkuveli vielä nukkui ja isommat oli koulussa, ja Jenna oli hakenut pyssyn, jolla innokkaasti paukutteli taas kerran... Pyysin Jennaa pariin kertaan laittamaan pyssyn pois, kun se kerran on veljen, jolloin vastaukseksi aina tuli erittäin topakasti: No ei kuule oo! :D Ja jostain neiti on oppinut: Ei oo kivaa! tai Ei kuule oo enää kivaa! Lähinnä silloin, kun ei saa tahtoaan läpi tai jonkun tekeminen ei suju niin kuin pitäis... Nauraakaan ei saisi, mutta kun tommoset kumminkin vielä kohtalaisen pienen neidin suusta tuntuu niin huvittavilta.

Mutta pitää vissiin jatkaa hommia. Tänään OLIS siivouspäivä, mutta saa nähdä tuleeko siivottua yhtään mitään... Viileääkin taas on sisällä, kun öljypoltin temppuilee, mutta onneksi on isäntä kotosalla sitä rukkaamassa...

Hyvää Kalevalanpäivää kaikille ja kohtahan se on taas uusi kuu...!

Äippä ja Jenna (joka taas meinasi leikata hiuksiaan, mutta sain sakset ajoissa pois...)

Vierailija
7/15 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla pikaseen höpöttelemään, vaikka pitäis nukkumaan jo hipsiä.

Miiallakin on tosiaan huhtikuussa jo 3-vuotis synttärit! Miten tää aika onkaan mennyt näin nopeeta? Miun pikkuinen on jo iso tyttö ja pikku kakkonenkin tässä kuussa jo kolme kuukautta vanha!

Miiale on tullut jokin ihmekausi(vai mikä lie?) Neiti nimittäin riehuu ja huutaa välillä niin paljon ja kovaa, että teksi mieli istua päälle että rauhottuis. Koko ajan on liikkeessä ja pitää hirveetä meteliä. Hetken jaksaa paikallaan olla ja taas mentiin. Alkaa jo epäilyttää, et onkohan kaikki kunnossa..onko tuommoinen höseltäminen normaalia?

Ja kun on vielä niin hemmetin kovapäinen..kaikesta saa sanoa kahteen, kolmeen ja useesti vielä muutaman kerran lisää ja siltikään ei mitään tapahdu:/

Etenkin omien jälkien raivaus(sanoo vaan että äiti raivaa) ja vaatteiden pukeminen tuottaa eniten vaikeuksia. Osaa kyllä kummankin asian, ja tarvittaessa autettaisiin, mutta kun ei ees yritä itse.

Välillä Miia on itse aurinkoisuus, nauraa kikattaa, halailee ja pusuttelee, käy vauvalle vaippaa tuomassa ja vie pissavaipan roskiin yms. mut sitten taas välillä mikään ei meinaa sujua ilman huutoa ja kiukkua:(

Kaipa tää kaikki on normaalia itsensä ja rajojen hakemista, vai onko?

No, pikkukakkonen on samanlainen palloposkinen pallero kuin siskonsakin tuossa iässä. Syö hyvin ja nukkua tuhisee..ei oikeestaan paljoa huutele, mitä nyt jos palvelu ei pelaa tarpeeks nopeesti(eli tissiä ei ala heti kuulumaan) tai masua vääntää, nii silloin on enempi äänessä. Nyt on oppinut muutama viikko sitten juttelemaan. Helposti tulee jo hymyt ja gyy,göö:t :)

Ihanilla lapsilla on meitä siunattu, vaikka kyllähän nää välillä hermojakin koittelee.

Milenna ja tytöt -05 ja -07

Vierailija
8/15 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän huhtihippusesta tuli isoveli 14.1., jolloin saimme toisen pojan. Vauvan kanssa menee ihan kivasti, mutta isoveli on aika mahdoton. Anoppi sanoo hänen olevan normaali 3-vuotias (itsepäinen kuin mikä). Mitenkäs teillä menee hippusten kanssa esim. vessassa käynti, pukeminen ja ulos lähtö?

Meillä ne ovat jokapäiväisiä taisteluita. Potalla istutaan kerrallaan vähintään tunti, pukemiseen menee toinen tunti (ja äidin hermot) ja ulos lähtöön puolisen tuntia. Tunnen itseni todella huonoksi äidiksi, kun hermot menee joka päivä :(.

Lylelle onnittelut raskautumisesta!

Mareila pyysi vauvaa näytille tapaamiseen. Voisihan tuota harkita sitten joskus keväämmällä / alku kesästä :).

Jos meidän vauvan haluaa nähdä ennen tapaamista, niin kuva löytyy MSN:n Huhtihippusista: http://groups.msn.com/huhtihippuset05

(pientä mainosta samalla...).

Oikein hyvää alkuvuoden jatkoa kaikille!

T: Zitikka, poika 9.4.05 ja poika 14.1.08

Vierailija
9/15 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kirjoitellut (ainakaan muistaakseni) tänne taapero puolelle, mutta nyt hieman kuulumisia. Olen lueskellut kirjoituksianne ja kuulostaa NIIN TUTULTA nämä muiden huhtihippujen touhut. Eli meidänkin neiti kokeilee äidin mieltä ja hermoja harva se päivä. Nyt on selkeästi menossa HALUAN/EN HALUA

Vierailija
10/15 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli HALUAN/EN HALUA vaihe menossa. ELi tyttö kokeilee joka päivä jotain asiaa että hän haluaa ei ei halua. Esim. ei halua syödä, ei halua nukkua päikkäreitä, ei halua pestä hampaita jen. tai haluaa pissata housuunsa (tämä eilen, vaikka tyttö ollut ilman vaippaa viime kesästä asti) ja minä totesin tähän haluamiseen, että jos housuusi tahallasi pissaat, niin saat kyllä olla pissahousuissa koko päivän. Otti siis kiltisti housut alas ja meni potalle.

Lisäksi meillä on tuo pikkuveli, joka täyttää puoli vuotta tällä viikolla ja se myös tietty on tuonut omat " ongelmansa" esikoisen suhteen eli haetaan sitä äidin huomiota hyvällä tai pahalla. Onneksi alkaa sillä rintamalla rauhoittumaan jo ja esikoinen tykkäilee välillä kovasti pikkuveljestä ja ilmoittaa pikkuveljen olevan hänen paras kaverinsa... :)

Sitten on vielä tuo rakentamisprojekti eli mies on illat ja viikonloput taloa rakentamassa eli aikaslailla yksinhuoltajana on eletty viimeiset puoli vuotta. Mutta kaikkeen kai tottuu.... välillä tosin kaipaisi tuota isiäkin kuuntelemaan noita kohta kolmevuotiaan kiukkuja, mutta kun pitäisi se talokin tehdä... no kaikkea ei voi saada...

Kaikille huhtikuiselle oikein mukavaa kevään jatkoa ja jaksamista omien huhtikuisten kanssa!!

t. huhtikuunvauva

Vierailija
11/15 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/15 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mareila, kun laitoit tuon linkin vielä edelliseen pinoon..mulla unohtui ihan totaalisesti..

Lylelle onnittelut raskautumisesta!

Ja Zitikalle onnittelut vauvasta!

Vierailija
13/15 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnitteluista!

Ja Zitikka, onnea vaavin johdosta!

Meillä on esikolla influenssa. Näyte otettiin Jorvissa sunnuntaina ja maanantaina tuli tulokset. Raju tauti on ollut ja nyt jännitetään, onko Pihlan saama rokote samaa kantaa. Pihlalle rokote otettiin, kun hän kuului riskiryhmään. Itse en ole saanut rokotetta, ja tänään tauti onkin mitä luultavimmin iskenyt. Tarttuvaa sorttia se on, sillä myös isäni on kipeänä, käytyään meillä perjantaina pojan kanssa luistelemassa. POju oli silloin vielä terve.

Meillä on perhepäivähoitaja tämän viikon poissa (en tiedä, onko hänelläkin influessa), joten hoitojärjestelyjä ollaan tehty. Mummi tulee huomisesta alkaen hätiin. Todennäköisesti olen itsekin kotona, mutta sängyn pohjalla potemassa. Pihlalla on huomenna HUsukessa puheterapia, ja sen kanssa onkin nyt säätäminen, että kuka sinne vien. Itse en lähde influenssan kanssa sinne missään tapauksessa heilumaan ja miehen pitää yrittää järjestellä työhommat niin, että pääsee. Kaikki pukkaa yhtäaikaa, tietenkin. ONneksi appiukkoni, oikea aarre, on käynyt PIhlaa ulkoiluttamassa eilen ja tänään. Muuten täällä kiipeiltäis seinillä. Ja kun tänään miehenikin tulee vasta iltamyöhään asiakastilaisuudesta, niin.... No, tiedätte kyllä tämän yhtälön: yksi sairas lapsi, yksi terve, itse kipeänä ja raskaana ja päälle koira, joka tykkää syödä räkärättejä!

Runebergin torttua tekis kovasti mieli.. Siis hyvää laskiaista ja Runebergin päivää!

Vierailija
14/15 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasti voimia! Varmasti Kalle osaltaan reagoi vauvan tuloon ja osa on ikää ja osa tempperamenttia. Mutta hermot menee meillä muillakin, usko pois! Mä en ainakaan nyt jälkikäteen ymmärrä miten selvittiin alkuajasta kun vauva tuli taloon. Aikansa se ottaa kun kaikki tottuu tilanteeseen ja arki alkaa sujua. Siihen vielä omat hormoonit päälle

Vierailija
15/15 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksutoivotus oli siis Zitikalle.

Piti mun muutakin kirjottaa, mutta Helmi heräsi ja lupasin jo ennen päikkäreitä että herättyä luetaan yksi uusi kirja. Täytyy lähteä lupausta pitämään ennen kuin nuorempi herää..

mallu