Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun käy sääliksi kavereita...kahden asunnon loukku uhkaa.

Vierailija
19.11.2008 |

Siis todella harmittaa kaveriperheen puolesta. Heillä on rivarikolmio myynnissä ja kiinnostus on nolla. Kaupat ovat jo tehneet omakotitalosta ja kauppasumma pitäisi ihan pian maksaa. Tilanne alkaa selvästi käymään pariskunnan molempien osapuolten hermoille. Heillä ei kuulemma ole mitenkään varaa maksaa lainaa molemmista kohteista, vaikka maksaisivat vain korkoja omakotitalolainastaan, koska ovat jo pitäneet lyhennysvapaat pari vuotta rivitalokodistaan, joten eivät voi siitä olla maksamatta lyhennystä. Mitenkähän voisin heitä auttaa? Onko joku taho joka voisi auttaa tälläisessa tilanteessa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pinna kiristyi jo siitä, kun asuntoa myytiin useampi kuukausi, vaikka ei uutta ostettukaan ennen kuin vanha meni. Mun mielestäni meillä oli netissä asunnon kuvat vähän alakanttiin. välittäjä nappas iltapimeällä ja mies oli yksin silloin kotona (olis tarvittu naisnäkökulmaa...). Me siivottiin aina ihan viimesen päälle esittelyihin, mutta ei se auta, jos ihmiset ei tuu paikalle.

Kannattaisko varovasti ehdottaa ystäville, että vaihtaisivat asunnonvälittäjää jossain vaiheessa. Tai voit tarjoutua avuksi siivouksiin. Onhan se aika rankkaa varsinkin lapsiperheille pistää kämppä viikko toisensa jälkeen ihan tiptop sisustuslehtikuntoon.

Vierailija
2/7 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoida välillä vaikka lapsia. Tilanne on todella ahdistava. Myös voisitte tosiaan yhdessä miettiä, voisko ilmotukseen laittaa parempia kuvia, jos heillä on hirveästi ylimääräistä tavaraa tai sotkua, voisitko auttaa siinä esim. säilyttämällä teillä jotain roinaa, jos mahdollista. Ja hinnan alennukseen on mentävä, jos muu ei auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti tuntuu aivan kamalalta katsoa vieressä. Heille oli pankista luvattu laina eikä silloin vielä ollut näköpiirissä tälläinen asuntokauppojen lähes totaalinen hyytyminen. He etsivät mieleistään kotia ja asuivat samalla rivarissaan. Itsekin silloin varovasti heille puhuin, että kannattaisko laittaa vanhaa kämppää pikkuhiljaa myyntiin, mutta he tiesivät paremmin omasta mielestään. Siltikään minulla ei ole mitään "mitäs mä sanoin" fiilistä, vaan kauhistuttaa lähinnä heidän puolestaan.

Ap

Vierailija
4/7 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vuokratuloilla voisi maksaa lainan korot ja ehkä osan lyhennyksestäkin. ehkä voisit esittää tämmöistä ideaa ja samalla tutkiskella vähän teidän paikkakunnan vuokramarkkinoita.

Ja tosiaan, ole kaverina heille. TUkea se on siitäkin. Mutta älä rupea suotta säälittelemään, se ei oikeasti tue heitä vaan voi tuntua ilkkumiseltakin.

Vierailija
5/7 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä ei oikein ole muuta mahdollisuutta kuin etsiä vuokralainen ja myydä se sitten vuoden kuluttua, tai melkein antaa pois pilkkahintaan.

Minä ehdottaisin vuokraamista vaikka vuokra ei kokonaan kattaisi kaikkia kuluja.

Kirjastosta saa aiheeseen liittyvää kirjallisuutta. He voivat jopa palkata välittäjän etsimään vuokralaisen.

Vierailija
6/7 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko vuokralle tai pienempi hintapyyntö...

pienempikin raha on parempi kuin kaksi lainaa

Vierailija
7/7 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvat on kyllä todella tärkeät, aivan törkeitä otoksia näkee, ja niiden perusteella kyllä kivakin kämppä jää katsomatta. Onko asunto pk-seudulla vai jossain muualla? Pk-seudulla kämpät kyllä menee jos hinta on kohdallaan ja kuvat houkuttelee ihmisiä. Törkeä ylipyynti kyllä tekee sen ettei kiinnostuneita löydy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi