+++ENSKAT marraskuun loppuun+++
Voi kun nyt enskat sairastaa monessa perheessä =( surkeeta. Paranemisia hirmuisesti kaikille!!!
Eetulla oli aamulla lämpö 37.0 eikä oo nyt tarvinnut lääkitä koko päivänä. Edellisen supon sai eilen illalla. Nukkuu kyllä tosi pitkiä unia, aamulla nukku 2,5h ja nyt on nukkunut yli tunnin. Mä yritän siivoilla tässä ettei illaksi jää. Eetu siis hoidossa pärjää yksillä unilla mut näin kotona (ja varsinkin sairaana) menee vielä kahdet. Eilen kyllä kuumetokkurassa nukkui kolmet unet. Yöt on onneks menneet suht ok, mä tein petin itselle Eetun huoneen lattialle että oon siinä lähellä hoitamassa jos tarvii. Viime yö meni jo parilla tutin annolla ja veden juotolla mut se edellinen yö oli tosi katkonainen. Mäkin olen yrittänyt nukkua aina kun Eetu nukkuu, hyvällä menestyksellä =)
Biancon kuulumisia oli mukava lukea, myöhästyneet 1v- onnittelut Kallelle!! Mä silloin Kallen virallisena synttäripäivänä lähetin teille onnittelu-ajatuksia mut eihän ne perille tule =) oltiin reissussa silloin niin en päässyt koneelle.
Viivioskari ja Sara-mariakin olivat löytäneet tiensä tänne, kiva juttu. Viivioskarille jaksamisia sinne alkuraskauteen!!
Mamalle ja Justukselle ja iskälle mukavaa reissua!!
Vilkutuksia kaikille ihanille enskoille!!
hermione ja Eetu 1v ja Eero rv 18+6
Kommentit (37)
Pikaisesti koneen äärellä, menee nyt omiin hölinöihin lähinnä.
Kiitoksia kaikille jaksamistoivotuksista, piiperö on yhä pipinä.. Muutama yö on mennyt vähän paremmin. Me otettiin yövalo pois, ja se paransi piiperön unia! Hassua, että meillä meni noin päin. Kun on valoisampaa, niin piiperö alkaa katsella vaan ympärilleen ja leikkiä. Mitä pimeämpi, sitä parempi nukkua. Jospa tämä tästä ja flunssakin lähtisi pian pois. Onneksi ollaan miehen kanssa nyt molemmat terveinä, niin jaksaa ihan eri lailla.
Hermionelle piti sanoa, että tosiaan yritä olla pohtimatta liikaa sen kätilön sanoja. Helpompi varmaan vierestä sanoa, mutta kuiteskin. Vai että piti tulokas jalkansa ristissä? Oisko tyttö...? :) Onko erilainen olo kuin Eetua odottaessa?
Onko muuten Odottelijalla ollut samanlainen tämä tosnkaraskaus kuin Eemiliä odottaessa?
Miten muutes vietätte joulua enskojen kanssa? Monillahan tämä on eka joulu, toki useilla jo toinen - ainakin Siennalla, Eetulla, Neealla, Pätkiksellä ja Kallella. Viime joulu teillä menikin nyyttien kanssa, nyt on jo vireämpiä kavereita :) Meillä on ollut vähän pähkimistä joulun suhteen, kun molemmat isovanhemmat haluavat luokseen ja välimatka on niin pitkä, ettei joka suuntaan vaan taivu. Taidetaan olla isovanhemmilla joka toinen vuosi -periaatteella ja aloitetaan minun vanhemmista. Toiset ovat kamalan pettyneitä.. ja näyttävät sen vähän liian selvästi mun mielestä. Heille ei riitä, että saavat olla sitten piiperön synttäreinä kunniavieraina paikalla. Ja seuraavana vuonna on sitten heidän vuoronsa. Mulla ei aina mene anopin kanssa ajatukset yksiin ja se on vähän tylsää. Ahdistavaa.. Pitää työntää vaan ajatus taka-alalle ja nauttia joulusta oman perheen kanssa ilman tunnontuskia :)
Nyt telkun eteen ja peukut pystyyn, että piiperö nukkuu rauhaisasti ilman välispiikkejä :)
Hyvää viikonloppua kaikille!
..aivan ihana mies sulla, oikea kultakimpale! Tsemppiä yöhulinoiden kanssa ja nauti pikkujouluista ja omasta rauhasta hotellihuoneessa! :)
Upeaa, että mies jaksaa ton unikoulunkin hoitaa, mun miehellä ei tosiaan pinna kestäisi puolta tuntia :)
Jaksuja sinne!
TIPULLA on kyllä ihanan ajattelevainen mies. Mäkin olen täällä haaveillu hotellin aamupalasta ja siitä et sais nukkua niin pitkään ku unta riittää.
Meilläki mies on parempi huudattaja ku minä. Sillon ku meillä "unikouluiltiin" niin mies huudatti eka yönä, puristi mua tiukasti kainalossa ku mulla teki niin pahaa et itku tuli. Seuraava yö oli jo paljon helpompi. Mutta se toimi, toivottavasti teilläkin! Ja pian! Vietä kivat pikkujoulut ja nauti siitä hotelliyöstä. Ja Siennalle kauniita, pitkiä ja rauhallisia unia!
GAIOLE hyvä että konsti löyty parempiin uniin. Ja toivottavasti unet olis tästä eteenpäin pitkiä ja rauhallisia. Mulla on tää toinen raskaus menny tähän asti oikeestaan ihan samalla tavalla ku eka.
Me vietetään joulu ihan oman perheen kesken. Mies haluaa ite tehdä jouluruuat sun muut. Ja toisaalta sit ei ole sitä ikuista miettimistä mihin mennään. Vaikka toi joka toinen vuosi on kyllä hyvä ja selkee systeemi.
Mä kyllä toisaalta haluisin viettää joulua isommassa porukassa, varsinki ku Eemil on niin pieni ettei viel oikeen tajuu koko juttua.Niin serkut sun muut tois siihen enemmän joulun tuntua. Mutta oli meillä viime joulunaki mukavaa, vaikka oltiin ihan kahden. (la oli niin lähettyvillä ettei viittitty lähtee matkustamaan)
Vaikka kovasti se on jo kirvottanu kysymyksiä et miks ei tulla ku muutki tulee?? Anoppilaan siis, ku asutaanki nykysi melko lähellä. Mut mun mielestä on väärin mun vanhempia kohtaan jos ei ikinä olla siellä. Joten sit ollaan kotona.
Olipa sepustus...
haaveena olis iso omakotitalo mihin tulis jouluna koko suku, meille, ja kaikki tois jotain tullessaan niin ei olis yksin kenenkään harteilla järjestäminen. : )
Piiperölle pikasta paranemista, hus mäkeen nyt sieltä kaikki taudin mokomat!
HERMIONE niinpä niin, oliskohan hän tyttö kun niin siveellisesti ei suostunu itseään esittelemään. ; ) Mä olen miettiny et vauva nukkuis alkuun noin 3-4kk joko kehdossa (jonka mies on suunnitellu tekevänsä) tai äitiyspakkauksenlaatikossa, sen jälkeen siirtyis sit pinnikseen ja Eemil menis semmoseen isompien sänkyyn. Onhan niihin onneks laitoja saatavilla...
Mukavaa viikonloppua kaikille!! Mä täällä vietän laatuaikaa itseni kanssa, mies on pikkujouluissa ja Eemil nukkuu. : )
Odottelija, Eemil 10,5kk & "Onni" 23+1
Piti tulla vaan pikaisesti raportoimaan meidän unikoulun statuksesta. Yö numero 3 menossa ja tyttö nukahti neljässä minuutissa itsekseen... Itki ehkä 2 minutttia, sitten sieltä kuului vähän jotain ininää ja sitten hiljaisuus. En nyt usko, että tämä oli mikään lopullinen voitto vielä, mutta aika hyvältä tuntuu. Lapsi alkaa siis oppia nukahtamaan ihan itse!
Viime yönä nukahtamiseen oli mennyt puoli tuntia, kuulemma. Monta yötä ollaan nyt nukuttu ihan putkeen, tai jos Sienna onkin herännyt niin se ei ole tarvinnut apua uudelleen nukahtamisessa. Itse olin viime yön hotellissa, kuten jo kerroinkin, ja oli kyllä ihanaa! Pääsin tosin nukkumaan vasta puoli kahdelta kun tulin pikkujouluista, mutta ehtihän sitä silti nukkua. Vähän kyllä krapula vaivasi aamulla kun olen taas niin tottumaton juomaan ja tuli kuitenkin illalla kiskottua samaa tahtia muiden kanssa... No, hotelliaamiainen maistui sitten sitäkin paremmalta.
Eipä nyt kummempia, kohta alkaa BB-finaali. Kauniita unia kaikille!
Tipu & Sienna 1v2kk
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Jokos muuten Gaiolen ja Odottelijan perheissä ollaan tervehdytty?
Entäs mikä on Heltsyn kunto?
Tipun mies on tainnut jo tulla kotiin, hienoa!! toivottavasti Sienna siellä nukkuu jo paremmin.
Nyt nakkikeittoa tekemään, heippa!
Odottelen tässä töistä soittoa tällä viikolla, pitäisi alkaa varmistumaan oma töihin paluu. Täytyy perjantaina soittaa itse jos eivät ennen soita.
Noniin, jos koittais kommentoida edes jotain kun viimeksi jäi väliin. Nytkään tuskin kauaa ehtii, Kiia heräilee hetkenä minä hyvänsä.
Viivioskarille paljon jaksamista sinne pahoinvoinnin keskelle. Ja onnittelut Tonille hampaista ja hienosti alkaneesta pottareenistä.
MamajaJustus: nyt mulla on mennyt ihan ohi taikka ainakin unohtunut että te ootte reissuun menossa! Voi hitsi kun oon niin kateellinen teille, matkakuume vaivaa kovasti siis.
Buuffa olit päässyt pikkujouluileen, kivaa. Mullakin olis ollut ne ainoot pikkujoulut viime la mutta mites kävikään, pedissä makasin kipeenä:(
Tipu: onpa tosiaan Siennalla jo kertynyt tuota sanavarastoa! Kiialla käytössä 5-6 sanaa vasta. Ja onnittelut ekoista askelista! Toivottavasti yöhulinat on jo rauhottuneet siellä. Ja nytkö se miehuus on tullut sitten kotiin!? Siistiä!
Mites muut sairastelijat? Gaiole ainakin, joko helpottaa?
Omia kuulumisia tulikin jo tuonne alkuun laitettua, tää viikko on mennyt vähän sumussa. Hiekkalaatikollakaan ei olla käyty sitten viime viikon. Jospa huomenna jo uskaltaisi.
heltsy ja kiia
Jaksuja kaikille sairastelijoille!!!!:)
Jaah muuta en jaksakaan nyt kommentoida, kun oon jostain syystä ollu monta päivää jo ihan poikki:( Vissiin jotain syysväsymystä. Tänään helpotti vähän ku jakso tehdä pitkän lenkin koirien kanssa. Monivitamiinia aloin syömään tänään, jos vaikka se auttais.
Meillä kans sairstellaan:( Leevillä on ollu kaks päivää kuumetta. Tänään korkeimmillaan 39,1 astetta. On ollu kyllä yllättävän pirtee siihen nähden. Syö tosi hyvin (ehkä jopa paremmin ku viime aikoina muuten). Tietty on aika väsynyt ja sylissä viihtyy oikeastaan tyystin. Toivottavasti paranee viikonloppuun mennessä että päästää poikien pikkuserkun 1-vuotissynttäreille!
Lauri on alkanu todenteolla harjottelemaan konttausta:) Muutenkin on liikkeessä koko ajan. Ku nostan häntä ylös niin jalat vaan vispaa koko ajan. Ihme elohiiri:) Lauri oppi myös istumaan ilman tukea. Ei tosin pääse vielä itse istumaan, mutta eiköhän sekin taito pian omaksuta.
Leevi taas roikkuu koko ajan mun lahkeessa. Vähän aikaa tutkiskelee ja sit huomaan et takiainen on taas puntissa. Lauri ois taas tutkimusmatkalla koko ajan. Illalla onneks malttaa vähän aikaa olla äitin sylissäkin:)
Kysynpä nyt täällä kun vauvapalstalla en saanu mitään vastausta. Eli miten nopeesti enskavauvat ovat oppineet syömään karkeampaa ruokaa? Meillä tuntuu että ei meinaa millään mennä alas mikään missä on vähääkään paakkuja tai paloja. Meinaa loppua kärsivällisyys, ku mikään ruoka mitä tarjoaa ei mene kaupaks. Pakko tarjota noita sileitä ruokia että saan lapset kylläsiks.Oisko mitään poppakonsteja miten noita vois saada uppoamaan?
Eipä tässä muuta kuin hauskaa viikon jatkoa kaikille:)
Terkuin Butterfly & pojat (9 ja puol kk)
Meni täysin ohi tää uus pino ja kirjottelin tonne vanhaan pinoon. Ihmettelinki ku on ollu niin kovin hiljasta. : /
Raskaus pehmittää jo entisestään pehmeetä päätä...
Mut pää piirteittäin sisältö oli se että meillä Eemilin olo alkaa oleen parempi, kuume kävi päälle 39 asteessa, enään nenä vuotaa ja yskittää.
Omassa neuvolassa kaikki ok.
Paljon tuntuu samankaltasta tautia olevan liikkeellä. Kurjaa. Tulis pakkaset ja veis pöpöt!
BUTTERFLYN pojat tuntuu olevan kovin eri luonteisia. : ) Paranemisia teillekkin.
Meillä Eemil on syöny heti kaikkea mitä on annettu, myös karkeempaa ruokaa ja esim mandariinin lohkoja syö semmosenaan. Paitsi nyt kipeenä ei mikään ole maistunu ja paakkuja ei saa olla yhtään tai rupee kakomaan.
Paranemisia kaikille muillekkin!
Nyt ei irtoo enempää...
Odottelija, Eemil 10,5kk ja "Onni" rv 21+6
Torstai jälleen, ja kotosalla. Tällä viikolla on kyllä Kalle sairastanut sen verran, että ollaan miehen kanssa oltu vuorotellen sen kanssa kotona, ei siis ole viety päiväkotiin. Vähän lämpöä siis vaan, ja nenä vuotaa.
Täällä olikin tosi paljon sairastettu, kurjaa. Taitaa olla sellainen aika.
Kiitokset kaikille 1-vuotisonnitteluista :) Mukavaa kun Hermione olit meitä ajatellut.
Käytiin tänään Kallen kanssa hammastarkastuksessa. Eipä se paljon tarkastellut, katsoi vähän suuhun että mitä hampaita on ja mitä on tuloillaan, ja sitten kertoili erilaisia asioita. Ei juurikaan sellaista mitä en olisi jo tiennyt. Seuraavan kerran kuulemma sitten kolmevuotiaana.
Butterflyllä on kaksi erilaista persoonaa kotona. Näinhän se varmasti on, että nyt "isompana" alkaa näkyä nuo luonne-erot. Karkeasta ruoasta kyselit: Kallelle on kyllä aina kelvannut kaikki, mutta tuli vain mieleen että auttaisiko sormiruoan antaminen? Siis jos antaisi banaania, leipää, kurkkua, maissinaksuja tmv. käteen, niin tottuisiko sitten siihen että ruokaa voi tulla myös muussa muodossa kuin ihan sileänä? TAi jos keitettyä riisiä poimisi pöydältä ja laittaisi suuhun. Ehkä olet näin tehnytkin...
Odottelija ja Hermione on molemmat jo puolivälissä tonskan kanssa, mahtavaa! Onko vilkkaita tapauksia tiedossa - miten paljon liikettä tunnette?
Tipun Siennalla on valtavasti sanoja! Ja Kiiakin jo käyttää montaa sanaa. Kalle ei ole siinä suhteessa juuri kunnostautunut, kaikki asiat on "tä" ja sitten kun on pidempi sana, kuten tekstiviesti, niin se on sitten useampi tä peräkkäin... Ainoa mikä eroaa, on ruoka ja maito, jotka on mammammaa...
Mutta kävelemään Kalle on uskaltautunut muutaman askeleen. Siis ehkä maksimissaan 5-10 askelta, mutta nyt se on ylipäänsä alkanut kiinnostaa, eli ei suoraan heitä polvilleen kun pitää siirtyä paikasta toiseen, vaan ottaa ensin muutaman askeleen ja sitten vasta ryhtyy konttaamaan.
Tässäpä näitä kuulumisia ja kommentteja suloisessa sekasotkussa. Hyödynnän Kallen päikkäreitä ja avaan vielä työsähköpostin... katsotaan mitä yllätyksiä sieltä löytyy. Kivaa viikon jatkoa enskapoppoolle!
Bianco+Kalle 13 kk
Just sain tietää, että sain töitä! Siis ihan uuden työpaikan ja vieläpä vakituisen sellaisen. Fiilis on kyllä melkoisen katossa. Alkaa jo joulukuun alussa, mutta onneksi ei Pätkiksen tarvitse mennä heti hoitoon, vaan mies pitää isäkuukauden. Jää nyt hyvin aikaa hakea hoitopaikkaa ja käydä siellä tutustumassakin.
Viikonlopun reissu meni ihan ok, vaikkakin Pätkiksen yöt matkasängyssä oli vähän levottomia. Kummipojan 3-v synttärikekkerit oli varsin vauhdikkaat : )
ODOTTELIJA: Kiva, että siellä Eemilin olo jo alkaa helpottaa. Onko saanut yöllä nukuttua? Eemil vaihtoi sitten kerralla nelivedon kävelyksi, aikamoinen menijä!
BUTTERFLY: Jaksuja sinne sairastelun ja väsymyksen keskelle! En mie kyllä yhtään ihmettele, että siun omakin jaksaminen on koetuksella. Siellä tuntuu tosiaan olevan aika eriluonteisia nuo pojat, omalla tavallaan ihania varmaan molemmat. Karkeemmasta ruuasta: itse sekoitin alussa karkeampaa ruokaa sileämmän joukkoon, eka ihan pikkusen ja sitten pikkuhiljaa kasvatin sen osuutta. Melko hyvin se alkoi menemään Pätkiksellä, tosin vieläkin, jos ei oikein ole kova nälkä tai muuten vaan ei maistu, niin isommat palaset työnnetään kielellä ulos. Mites sormiruoka, kelpaako pojille? Esim. keitetyt porkkananpalat, maissinaksut, leivänpalat?
HERMIONE: Mites siellä Eetun vointi?
BIANCO: Kiva, että ehdit välillä jotain kuulumisia laittaa. Kallelle myöhästyneet 1-v onnittelut!
HELTSY: Jokos siellä työhön paluu selvisi? Mitenkäs siellä voidaan?
VIIVIOSKARI: Kiva, että siekin tälle puolelle tulit. Tsempitystä sinne väsymyksen ja pahoinvoinnin keskelle. Ja np-ultrahan on jo ihan kohta, tulehan kertomaan kuulumiset! Vau, onpa Toni omaksunut hienosti pottailun!
PIA_MARIA: Samoin sinne tsemppiä työnhakuun, toivotaan, että löydät mieluisen paikan.
MAMAJAJUSTUS: Kääk, siellä ollut taannoin aika kommellus-päivä, noita aina välillä sattuu itse kullekin. Ai niin, se teidän matkahan on ihan kohta: hyvää reissua, jos en ennen sitä kirjoittele enää!
BUUFFA: Joo, välillä meilläkin johtuu päristely siitä, että haluu vesihörpyn, mutta välillä se on selkeesti ihan vaan pelleilyä tai ruoka ei ole herkkuruokaa (peruna ei meinaa nykyään upota millään, neiti olis mieluiten vaan pastalinjalla...). Ollaan tehty nyt niin, että kielletään tosi tiukkaan sävyyn ja jos ei auta, niin lopetetaan suosiolla koko syöminen siltä kertaa. Jospa tuo nyt auttais. Siellä pikkujouluiltu, varmaan oli kivaa. Oot varmaan kertonutkin, mutta millos siulla oli tarkoitus palata töihin (kun sitä pomo oli kysellyt)?
TIPU: Siellä ilmeisesti mies jo kotosalla, mites on arki lähtenyt sujumaan yhdessä? Tai ei kai sitä varman vielä osaa sanoa... Onnea Siennalle ensiaskelista! Ja mahtava sanavarasto neidillä! Meillä Pätkis osaa sanoa äiti: se on "ä" tietyllä äänenpainolla ; ) Mitäpä sitä turhaan koko sanaa sanomaan, kun lyhyempikin riittää.
KORKA: Onnea Aadalle kauniista nimestä! Rytmi-kyselyysi oltiinkin täällä jo vastailtu melko hyvin. Meillä varmaan ne pari-kolme ekaa kuukautta mentiin melko lailla vauvan ehdoilla (hitsi, nää asiat unohtaa tosi nopeeta muuten, vaikkei siitä nyt niin kauan ole) ja pikkuhiljaa alettiin muodostamaan rytmiä just syöttövälin, ulkoilun (neiti nukkui parhaiten päikkärit vaunuissa) ja iltatoimien avulla. 4 kk:n iässä aloitettiin kiinteät ja se toi oman säännöllisyytensä ruokailuihin. Unien kanssa rytmit on vaihdelleet aina aika ajoin ja siihen kyllä kannattaa varautua, että harvalla ne vakiintuukaan ihan heti. Tällä hetkellä (tyttö on siis 11,5 kk) yöunille käydään 20.30-21 ja heräillään 6-8 (eli tää vaihtelee meillä vieläkin tosi paljon). Päiväunet menee sillä tavalla, että jos nukkuu vähintään 2 tunnin unet, niin pärjää yksillä unilla (sijoittuu puolen päivän tienoille). Mut jos jää alle tuon, niin nukkuu vielä iltapäivällä nokoset.
GAIOLE: Mitenkäs siellä pärjäillään flunssan kanssa? Kyllä meilläkin Pätkis tutkii kenkiä ja viemäriä tutki joskus, kunnes sai haavan sormeensa sen kannesta ja se on nyt kielletty juttu. Käsiä on yritetty aina pestä sen jälkeen, mutta ainahan sieltä jotain suuhunkin varmaan menee. Ei kai ne flunssat sieltä tartu, toivon mukaan ainakaan.
Vilkutukset muillekin, ainakin SARA-MARIA ja ÄITIJAEDWINA oli kirjoitelleet.
Dajm + Pätkis 11,5 kk heräilee juuri...
Nopeesti jotain ennen kuin Kotikatu alkaa.
Kiitos Dajm kun kyselit, Eetu jaksaa jo hyvin. Eilen iltalämpö oli ihan normaali eikä tänäänkään oo ollut kuumetta. Väsynyt se vielä on mutta käytiin me tänään jo vähän ulkoilemassa. Ja ruoka ei maistu vielä samaan malliin kuin terveenä mutta eiköhän se tästä. Oon vaan kuullut et täällä olis paljon enterorokkoa liikenteessä, toivottavasti ei iske meihin.. Suupielessä Eetulla on yks punainen näppy mut niitä sillä aina joskus on. Ja ONNEA työpaikasta!!!!
Heltsy, mun piti tossa edell.viestissä kysellä myös Kiian kuntoa mut jotenki oli jäänyt sanoja välistä.. Pääsittekö hiekkalaatikolle? selviskö sun työkuviot?
Siennan mahtavaa sanavarastoa minunkin piti kehua ja ihailla jo viimeks mut en muistanut. Eetu taitaa sanoa jotain 10 sanaa (ehkä) täytyypä alkaa laskemaan niitä kunhan muistan. Ymmärrystä on kyllä tosi laajasti vaik ei itse vielä osaa sanoakaan kaikkea mitä haluais.
Buuffalla oli ollut kivat pikkujoulut =) ja Neealle onnittelut ekoista potta-kakoista. Suloisen kuuloista oli kun laitoit että Neea itse osaa mennä potalle. Eetu ei kyllä sitä osaa, istuu siellä kiltisti silloin kun sinne viedään.
Butterflylle jaksamista poikien kanssa. Oletkin saanut hyviä vinkkejä ruokailuun. Eetukin oli aika sihtikurkku mut käänne tapahtui joskus reilun 9kk iässä. Siihen asti meni vaan sileet soseet ja haarukalla piti hienontaa isommat paukut. Vauvapuuroja taidettiin syödä sinne asti ennenkuin alkoi kaurapuuro uppoamaan. Kyllä ne lapset jossain vaiheessa alkaa syömään karkeempaa ruokaa, uskoa ja tsemppiä sulle!!
Hyvä että Odottelijan Eemil on jo parempana!
Bianco, joo vilkas kuulostaa olevan meidän vauva. Liikkeitä aloin tuntemaan huomattavasti aiemmin kuin Eetusta. Ja eilen näin ekan kerran mahan päältä liikkeet =) oon mä kuvitellut niitä näkeväni jo aiemmin mut eilinen oli ihan varma. Muistelen että kerroit joskus että Kalle tulee olemaan teidän ainut lapsi, onko mieli pysynyt vielä samana? Onnitteluja Kallelle askeleista!
Viivioskarin Toni (muistaakseni) oli myös saanut pottasaalista, hienoa!! mites siellä jaksetaan?
Nyt telkun ääreen. Halauksia kaikille!!
hermione ja Eetu 1v kohta 2kk ja Eero tasan rv19
on jotenki tympässyt koko päivän, mikä lie matalapaine menossa? Eetullakin sopivasti oikeen kitinäaamu =/ se kai se edesauttaa minunkin mielialaa.
Tipu olikin kirjoitellut edelliseen ketjuun. Hienoa että mies on kotona ja kaikki sujuu mukavasti. Onnitteluja Siennalle kävelystä! Eetu onkin sit ainoa näistä vanhemmista joka ei kävele. Kävelee se silleen pieniä metrin matkoja kuten sohvalta toiselle ja sohvalta sohvapöydälle mut ei ala käveleen pitempiä matkoja. Ehtiihän sitä.
Meen keittään kahvit jos piristyisin. En kyllä nykyisin juo kuin aamukahvit mut jospa tekis tänään poikkeuksen. Viikonlopun olen töissä joten en varmaan paljoa koneella ole. Iltavuorot vielä molempina päivinä niin tuntuu että koko vkolop menee töissä. No ihan kiva mennä töihin kun tämä viikko melkein menikin kotona.
Pia-marialle mun piti jo eilen toivotella tsemppiä työnhakuun!!
Mukavaa viiikonloppua kaikille!
Edelleen puolikuntoisena täällä. Tiistaina ja keskiviikkona Kiialla oli enää lämpöä ja pientä kuumetta mutta eilen illalla taas 38.1. Eli taas siirtyi rokotus, vaikkakin aamulla oli enää 36.9 mutta ei suostunut terkka laittaan. Maanantaina kokeillaan taas. Puntarilla ja mitalla sentään käytiin ja kotimatkalla oli pakko poiketa puistoon 10 minsaksi keinumaan, hajoo niin äitin kun tytönkin pää tähän ainaiseen sisällä oloon. Niin ne uusimmat mitat oli tässä melkein 14kk iässä 8550g ja 74cm. Niin ja jos viikonlopun jälkeen vielä kuumeilee niin terkka suositteli taas meneen tarkistuttaan korvat.
Mites muuten muut sairastelevat, syökö teidän lapsukaiset normaalisti? Mulla on ollut Kiian kanssa koko pitkä viikko viis kertaa päivässä sellasta kisailua ja suostuttelua että saisin sen edes vähän syömään. Juo onneksi hyvin, maitoo ja vettä menee niin paljon kun vaan tarjoo. Mutta tosiaan eilenkin illalla puuroo meni ehkä viis-kuus lusikallista ja sitten meni suu tiukaksi viivaksi ja alko pää pyöriin. Hedelmäsosetta huoli onneksi pikkupurkillisen verran ettei ihan tyhjin mahoin mennyt nukkumaan. Toivottavasti tää on ohimenevää ja liittyy vaan tähän flunssaan, mä en enää jaksa keksiä temppuja joilla saan tytön syömään.
Hermione: auringonpaistetta sinne matalapaineen keskelle täältä suunnalta, vaikka ei täälläkään mikään huippuvire oo mutta kumminkin. Ei päästy hiekkikselle silloin, aamulla siis neuvolareissulla poikettiin nopeeta, voi sitä ilmettä kun pääsi vähän keinuun viikon tauon jälkeen! Työkuviot ei oo vieläkään selvinnyt, luottavaisin mielin kuitenkin vielä.
Dajm: onnea tosi paljon uudesta työpaikasta! Tosi hieno homma kerrassaan! Ja mukavaa että Pätkiskin saa olla kotosalla vielä isin kanssa. Täällä edelleen odotellaan uutisia, asiat (siis koko ensi vuoden budjetti joka on suoraan verrannollinen työntekijöiden palkkaukseen) kuulemma edelleen levällään töissä. Mutta oon ihan luottavaisin mielin sen suhteen.
Bianco: jokos siellä aletaan olemaan terveiden kirjoissa?
Odottelijan ja Eemilin vointi ainakin jo on, hyvä niin.
Butterfly: mikäs Leevin kunto, onko kuume jo laskenut? Toivottavasti, ja toivotaan myös ettei Lauri saa tautia. Kyselit karkeista ruuista. Meillä Kiia on melko hyvin jo tottunut karkeaan ja palasiin (paitsi nyt flunssan aikana ne on pahinta!). Mä taisin tehdä niin että pikku hiljaa lisäsin niiden palasten määrää. Siis pienensin haarukalla ensin 12kk ruuat ihan sileiksi ja sit vähitellen vähemmän sileiksi. Pääasia ettei joka lusikalliseen tullut paloja, mutta sinne väleihin oli helpompi niitä piilotella. Sekavaa, mutta toivottavasti ymmärsit. Niin ja raejuusto oli hyvä siinä totutteluvaiheessa, pehmeetä ja helppoo syödä. Kohtahan tekin sitä pääsette maisteleen.
Tipu: onnea sinne Siennalle kävelytaidosta! Ja filmille sitten vaan sitä pian, kohta se on nimittäin jo ihan eri näköstä, ei enää kädet hae tasapainoa edestä niin paljoa. Mites teidän yöt on jatkuneet? Joko hulinat on hulinoitu, hope so?
Saa nähdä miten meidän huominen uinti, pahalta näyttää. Täytyy mitata Kiian kuume kun herää päikkäreiltä (ulkona! onko kukaan muu laittanut ulos nukkuun vaikka vielä puolikuntoinen?), niin sitten tietää taas enemmän. Mukavat viikonloput kaikille!
heltsy ja kiia
Buuffan sanoja lainatakseni... "mihin ihmeeseen se aika oikeen menee". Monta päivää on pitänyt kirjotella, mutta aina se on vaan jäänyt...
Alkuun pari galluppia:
G1: Vauvan vaatteista ja tarvikkeista.. Oletteko säilyttäneet kaikki tulevaa tai mahdollista tonskaa varten? Vai myyneet, antaneet tai lainanneet eteenpäin?
Itselläni on tallella vielä aivan kaikki, tosin vaatteiden osalta olen kyllä tehnyt pientä jakoa, eli kellariin on pakattu vaatetta laatikoihin tekstein säilytys tai kirppis. Mutta vielä en ole saanut aikaiseksi kaupata vaatetta eteenpäin. Noissa ns. kirppislaatikoissa tosin on paljon sellaistakin mitä olen itse saanut ja voisin myös antaa eteenpäin jollekin niitä tarvitsevalle. Tähän mennessä vain ei ole tullut vastaan yhtään sellaista odottavaa tuttua joka oikeasti tarvitsisi niitä. Enkä haluaisi antaa niitä sellaiselle joka jättää ne käyttämättä tai heittää jopa roskiin. Mieluummin annan niiden odottaa meidän kellarissa sitä hetkeä kun löydän jonkun joka oikeasti tarvitsee niitä...
G2: Joululahjat? Mitä olette ostaneet/aiotte ostaa lapsukaisille joululahjoiksi? Tai mitä olette pyytäneet/aiotte pyytää sukulaisilta lahjaksi?
Itse ei olla ostettu vielä mitään. Ja voi olla että jätetään ostamatta ellei löydy jotain oikeasti tarpeellista. Duploja on pukilta "tilattu" ja samoin joulupukille yritetty vihjata että vaatetta ei tarvisi kauhesti, ehkä yöpuvut ainoita mitä voisi olla muutama enemmän.
Jaa, tää mun kirjottelu jäikin nyt näin lyhyeen... Yks kaveri tua hytkyy syöttötuolia vasten, taitaa olla välipalaa vailla. Jatkan paremmalla aikaa.
hannnah ja ella
Mä oon ollu taas ihan tööt, enkä oo saanu aikaseks raapustella mitään. Onneks sentään muut pitää tän pinon pystyssä :)
Monet tuntuu nyt sairastelevan. Paranemis toivotksia kaikille. Meilläkin on vähän nuhaa, mutta onneks pahemmilta taudeilta on vältytty.
Butterfly:
Meillä ei meinannu kököt mennä alkuun Neealle ollenkaan. Mä aloitin silleen että otin ihan sileen soseen ja lisäsin siihen jauhelihaa, joka oli ihan pieninä murusina. Mutta ehkä kuitenkin meillä läpimurto kökköjen syömisessä tehtiin leivällä, jota annettiin Neean ite mutustaa. Alkuun vaan lähinnä imeskeli sitä, mut pikkuhiljaa alko syömään kunnolla. Maissinaksut oli kans hyviä.
Dajm:
Onnittelut uudesta työpaikasta :) . Saakos udella minkäläisestä työstä on kysymys, mä en ollenkaan muista millä alalla oot.
Mä oon ilmoittanu meneväni töihin 1.10.09, mut mullahan on mahis viä pidentää aikaa jos haluan. Mut lähinnä kai pomo aavistaa sen, että jatkan samantien sit uudestaan äippälomalle.
Hermione:
Joo no meillä ei toi pottailu oo kauheen helppoo just siks, kun Neea osaa sit myös nousta siitä potalta. Ei millään malta istua siinä rauhassa tarpeesk kauaa, vaikka ois kirjojakin. Tai välillä viihtyy, välillä ei. Sit se alkaa kanniskeleen pottaa ympäriinsä, istuu hetkeen tekee kierroksen ja taas istuu. Siks meillä onkin tää saalistus hieman haastavampaa puuhaa. No mutta eiköhän se jossain vaiheessa opi :). Sit tosiaan tekee äidille hämyjä kun huutaa kaka, kaka ja mä riisun sen kauheella kiireellä ja sit ei tuukaan mitään.
Heltsy:
Meillä ei oo onneks ollu kunnon tauteja, mutta sillon kun näitä nuhia on niin Neea on syöny edelleen ihan normaalisti. Sillon kun hammas tulee ja suu on oikeen kipee, niin saa kyllä vähän valita mitä ruokaa antaa, kun kaikki ei mee niin helposti alas. Mä kyllä turvautuisin ihan suosista vaikka niihin 4-6kk ikäsille tarkoitettuihin sileisiin ruokiin ja hedelmäsoseisiin siks aikaa kun muksu on kipee.
Tipu:
Mahtavaa kun sait nyt miehen kotiin pysyvästi :). Yöhulina tsempityksiä edelleen. Tässähän vois muuten jo alkaa epäileen, että sieläkin on tonska tulossa, ellei noi yöt ois sun väsymyksen syynä.
Odottelija:
No tässä ois pari nimiehdotusta, kun kerran niitä sai laittaa... Arttu Kasper tai Matias Benjamin. Tiedä sitten mikä teidän sukunimi on, mutta ainakin vois olla vähän Eemilin tyylisiä nimiä.
G1:
Oon säilyttänyt kaikki. Ja osan kalliimmista hankinnoista oon koittanu tehdä niin että kävisivät sekä tytölle, että pojalle. Esim. välikausihaalarin ostin oranssin ja ensikengät on tumman violetit unisex mallia.
G2:
Ajatteltiin ostaa megabloks sarjaan kuuluva nalle puh juna palikka sarja. Meillä on niitä normi palikoita jonkin verran ja Neea tykkää kovasti rakentaa niillä. Ovat helpompia kasata kun dublot.
Mun vanhemmat lupasivat ostaa vauvapulkan ja pienen lumilapion, lisäks ovat kuulemma jo jonkun kirjan ostaneet kun oli tullut tarjouksessa vastaan. Anoppi ilmoitti ostavansa käsilaukun. Kummien kanssa ei oo ollut mitään puhetta asiasta.
Sellaista piti kysellä, että minkälaisia haalareita ootte talveks hankkinu? Mä oon nyt miettiny että riitäiskö joku vähän halvempi ns. kosteussuojattu vaipitaiskö oikeen harkita reimateckiä tms? Käytettyjäkin vähän netistä katselin, mutta niissäkin on pyynnit 40 eur luokkaa. Ei se varmaan kuitenkaan enää ens talvena mahdu??? Mutta mielelläni kuulisin ehdotuksia ja vähän hintaluokkaa.
Rauhallista viikonloppua kaikille
Buuffa ja Neea 1v2kk
Mies on töissä ja Eemil unilla. Meilläkin nous kuume uudelleen ja eilen käytin poikaa lääkärissä, keuhkot ja korvat oli kunnossa. Kurkku punotti, mut ei mitään angiinaa. Virusta pukkaa. Tänään taas ei ole ollu lämpöä. Nenä vuotaa ja yskii. Paljon tuntuu olevan tautia liikkeellä.
HELTSY meillä Eemil oli alku viikon lähes totaalisessa syömälakossa eikä ruoka vieläkään maistu entiseen malliin. Yhtään karkeempaa ruokaa jos antaa niin alkaa heti kakomaan. taitaa olla kurkku kipeä. Mutta mä luulen että meillä ainaki johtuu sairastelusta tää huono syöminen. Tosi hermoille käyvää ku saa monta kertaa päivässä tehdä kaikkensa et edes jotain sais meneen alas. Maito meilläki onneks on uponnu. Samoin täällä alkaa seinät kaatuun molempien päälle ku ollaan viikko oltu sisällä. Tänään sit pakkasin heti aamusta todella kiukkusen pojan vaunuihin ja lähettiin käyttää koiraa metässä ja kävelyllä, kyllä helpotti! Molempia. : ) Musta tuntuu et Eemil on ihan jättiläinen ku kattelee muiden lasten kokoja. Painaa jo, tai paino 10kk neuvolassa 10600g!! Pituutta oli muistaakseni 72,5cm. Mutta kukin käyrällään. : )
G1 mä oon kanssa säästäny lähes kaikki. Semmoset mitä ei tullu käytettyä Eemilillä oon laittanu kiertoon. Ja mäki ostin välikausi ja toppahaalarin semmoset mitkä sopii tytölle ja pojalle kummallekki. Samoin talvikengät.
BUUFFALLE kiitoksia nimiehdotuksista! ite sitä aina vaan pyörittelee samoja nimiä edes takasin. : ) Benjamin olis papan toinen nimi. Kasperista mä tykkään mut se taas on miehen kummipojan ja isovanhempien koiran nimi. Matiaskin on ihan kiva.
Mä ostin reimatecin toppapuvun (98€), molemmille sopivan värin, uutena. Ihan sillä ajatuksella raaskin ostaa että sille on kuitenkin ainaki kaks käyttäjää ja Eemil ei yhtään tykkää pukemisesta niin eipä tarvii ison mahan kanssa enään kuriksia pukea. Niin ja me ulkoillaan kuitenki koiran kanssa kelillä ku kelillä.
HERMIONELLA matalapainetta pukkaa. : ( Kurjaa. ja kiukutteleva lapsi ei kyllä auta yhtään asiaa. Mukavaa työviikonloppua kuitenkin.
G2 voi mä en ole vielä yhtään miettiny tota joulua... Pitäis pitäis. Eemilillä on sitte synttäritki heti 5.1. Mun vanhemmille pitäis kyllä kertoa toiveita muuten ostavat varmaan vaikka mitä. (ovat pikkusen höynähtäneet ekasta lapsenlapsestaan...) Näin äkkiseltään mieleen tulee et dublot tai jotku rakennuspalikat ois kivoja, palapeli, vaatetta kokoa 80-86.
Odottelija, Eemil 10,5kk ja "Onni" 22+2
Hassua kun nyt on vähän niinkun kaks enska-pinoa...:)
Viivioskarille vointeja alkuraskauteen! Hyvin on teillä pottailut startannu. Onnea hampaista!
Tipulle lisävirtaa lankoja pitkin! Toivottavasti yöhulinat helpottaa pian. Miehestäkin varmaan tuntu mukavalta palata kotiin kun Sienna on noin innoissaan. Onnittelut kävelemisestä!
Heltsy, tuuhan kertoon sitten kun budjetit on kasassa ja tiedät "kohtalosi". Toivotaan että Kiian kuumeet menee ohi, eikä ole korvatulehdusta. Meillä Pötkö on jo yli kuukauden ollut aika vähällä ruualla, ei vaan mene mikään pöperö (ei edes herkku päärynäsose). Välillä oon tosi huolissani ja välillä jo melkein raivoissani kun ei voi syödä. Kolme lusikallista menee kun on nälkä ja sit lähinnä lipasee lusikan päätä, lusikkaa ei saa suuhun millään. Nyt kun on nuhassa, yllättäen syö vähän paremmin. Ihmeellistä...
Butterfly, saitkin jo vastauksia karkeisiin. Meillä auttoi myös se että sekoitti hienompaa sosetta (suosikkina porkkana) sekaan ja vähensi sen määrää pikkuhiljaa. Alkuun joutui kyllä silti liiskaan isoja kökköjä haarukalla. Ei Pötkölle silti vieläkään kaikki kököt uppoo, ehkä pikkuhiljaa. Syödään edelleen 8 kk ruokia. Kaverini laittoi lapselleen jotain hedelmäsosetta aina kökkölusikkaan mukaan ja se auttoi heillä. Laurille onnittelut konttamisesta ja istumisesta ja Leeville vointeja flunssaan.
Biancon Kallelle myös onnittelut kävelyyn lähdöstä!
Dajmille hirmuisesta onnea uudesta työpaikasta!!! :) Toivottavasti työ ja työkaverit ovat mieluisia. Millainen työ on?
Hermione, pidetään peukkuja ettei Eetuun tarttuisi rokko.
Hannnah, G1: oon säilyttäny kamat ja vaatteet jatkoa varten. Jos niitä ei jostain syystä tarvikaan, niin myyn/luovutan sitten eteenpäin. Tosin osa vaatteista on saatu käytettyinä eikä välttämättä ihan priimakunnossa, niitä oon vieny kierräykseen. Mä oon kans yrittäny ostaa mahdollisimman unisex-tavaraa ja -vaatetta niinkun Buuffakin. G2: En varmaan mitään ihmeellistä pyydä sukulaisilta joululahjaks, ite ostan tuskin mitään vielä tänä jouluna. Pieni ei kuitenkaan ymmärrä vielä ja joka tapauksessa saa suvulta sen verran lahjoja että saa niitä availla ja syödä paperit ja narut. :) Oon ostanu aina jos jotain on tarvittu, niin ei oo edes mitään tarpeellista mitä ostais lahjaks. Meillä olis Pötkön 1v synttäritkin siinä sopivasti 25.12...
Odottelija, en nyt Eemiliä ehkä ihan jättiläiseks sanois, mutta onhan noi lapset aika eri kokosia. meillä Pötkö 10 kk neuvolassa jotain 7900g. :) Pituutta tais olla saman verran.
Me oltiin eilen miehen kans kavereitten bändin keikalla ja kivaa oli! Itekin ihmeteltiin vähän kun tultiin baarista kotiin että olipas meillä mukavaa yhdessä. :) Yleensä menee kuitenkin siihen että ollaan samassa paikassa, mutta omien kavereitten kans ja aina välillä moikkaillaan. Ehkä meillä alkaa ikään kuin uus parisuhde kun päästään tästä omaan kotiin muuttaan. Nyt on jääny aika vähälle, tuntuu aika yh-meiningiltä... Mutta ens viikolla olis siis tarkotus päästä omaan kotiin. Piti jo tällä viikolla, mutta aina on tullu jotain hienosäätöö kämpässä tai menoo, ettei oo päässykään.
Nyt lähetään lätkämatsiin...
Pia ja Pötkö melkein 11 kk
Tämä viikko on kulunut vauhdikkaasti kun miehellä on ollut työmatkaa ja pikkujoulua, ja kaikki ylimääräinen aika onkin mennyt reissuun valmistautuessa. Huomenna suuntaamme auton nokan kohti Helsinkiä ja maanantaiaamuna sitten lentokoneella kohti etelää... vähän kyllä jänskättää pikku miehen kanssa reissaaminen, tai itse asiassa aika paljonkin, mutta myös innolla odotan lomaa!
Kuulumiset luin, mutta kommentoinnit taitaa taas jäädä... Vilkutukset kaikille enskoille ja paranemisia pikku nuhanenille!
M & J
Tulin vielä kirjoittelemaan viikon varmaan viimeisen viestin. Kalle on vetänyt jo tunnin verran sikeitä, itse olen juonut glögiä ja syönyt joulutorttuja. Ulkona on niin tunnelmallista, paljon lunta, että ihan tulee joulufiilikset! Katsotaan nyt sitten miten kauan tuo kauneus ulkona kestää.
Heltsy kyseli meidän voinnista, kurjaa kuulla että Kiialla on sitkeä tauti. Kalle on kyllä terve, mä oon sitä mieltä että ei se oo kunnolla kipeä ollutkaan. Edelleen sillä on "lämpöä" 37,5, mutta mä olen sitä mieltä että se on sen normaali lämpötila kun se ei ole muuttunut suuntaan eikä toiseen koko viikolla. Eli turhaan taidettiin pitää se kotona alkuviikosta.
Oikeasti hurjaa, että Pian pötkökin kohta hätyyttelee vuoden ikää! Mä oon aikan pitänyt pötköä ihan pienenä. Kivalta kuulosti teidän keikkailta!
Hannahin G1 koski vaatteiden säilyttämistä. Mä oon säästänyt kaikki, paitsi ne mitä oon saanut lainaan muualta, oon tiettykin palauttanut (ja niitä on paljon). En ole jaksanut laittaa niitä omia kiertoon vielä, vaikka edelleenkin epäilen vahvasti, ettäkö meille koskaan tonskaa tulisi. Vielä varastoon mahtuu, joten katsotaan milloin saan aikaiseksi vai saanko koskaan!
Buuffa pohti haalaria. Mä oon sinnitellyt ilman toppahaalaria vielä toistaiseksi, vähän sitä toivon että päästäisiin alennusmyynteihin asti. Eli välikausihaalarin alla vaan paljon vaatetta. Toppahaalarin ostamisesta yksi tuttu jolla on monta lasta, antoi hyvän vinkin, eli hän osti alennusmyynnistä talvella aina selkeästi reilun kokoisen puvun, joka oli talvella hyvä kun alle laitettiin kuitenkin paljon vaatetta, ja sitten seuraavaa syksynä meni sen loppuvuoden ennen seuraavia alennusmyyntejä, kun syksyllä ei ole ihan niin paljon pakko pakata alle vaatetta. Mutta mä ajattelin ostaa siis ihan kunnollisen haalarin: tuollainen vaate mitä käyttää paljon on mun mielestä järkevää ostaa kunnollinen. Lisäksi kunnollisen haalarin puolesta puhuu myös se, että kun Kallella tuo kävely on vielä huteraa, niin jos haalarin päälle pukee kuravaatteet, niin käveleminen on vieläkin hankalampaa.
G2: me ei varmaan osteta Kallelle mitään joululahjaksi. Jos jotain, niin puhuttiin miehen kanssa että laitetaan rahaa johonkin unisefille tms. Kalle tulee kuitenkin saamaan paketteja sukulaisilta ja isovanhemmilta roppakaupalla. Sukulaisille ollaan kysyttäessä annettu jotain lahjavinkkejä: mun appivanhemmat alkoi 1v-synttärinä kerätä Kallelle sitä brion junarataa ja siihen toivon jatkoa, kummeilta ym. olen toivonut kirjoja, jotain käyttövaatteita, ja ihan perusleluja.
Nyt tarvii lopettaa, mies kaipailee... mukavaa marraskuun viimeistä viikkoa kaikille enskoille!
Bianco+Kalle
Hermione: toivottavasti et liikaa jää miettimään sitä kalkkisaostuma-kommenttia. Tyhmää jos joku tuollainen asia varjostaa muuten onnellista odotusta, varsinkin jos se ei kuitenkaan merkitse sitten mitään.
Odottelija: kiva, että teillä nukutaan hyvin. Voisinpa sanoa samaa...
Butterflyn pojista oli ihana kuva! Näyttipä Laurikin jo isolta, onko ottanut kovasti Leeviä kiinni koossa?
Dajm: voi vautsi, pätkiskin täyttää jo vuoden! Luulen, että mulla kanssa kirjoittelu vähenee kun työt alkaa, mutta sittenhän sen näkee.
Omaa napaa seuraavassa, jos joku jaksaa vielä lukea mun ruikutusta. Meillä on nimittäin nyt yöhulinoiden lisäksi myös nukahtaminen seonnut ihan täysin. Yleensä Sienna on nukahtanut 10-15 minuutissa kun sen vieressä on seissyt ja ehkä pitänyt kevyesti kättä sen selän päällä. Eilen illalla nukahtaminen kesti 1h40min... Tyttöä ei yhtään kiinostanut nukahtaa, se huuteli vaan kaikenlaista kuten vettä, äiti, kukkuu, mau (kissalle) ja halusi nousta istumaan. Mä jaksoin sen kanssa 20min, jonka jälkeen mies tuli vuoroon. Päikkäreillä tänään uhkasi olla sama juttu, nukahti onneksi alle puolessa tunnissa, mikä on sekin tupla-aika normaaliin verrattuna.
No, nyt sitten alkoi unikoulu. Mies aikoo sen hoitaa, eka "oppitunti" oli tänään illalla. Sienna laitettiin sänkyyn, toivotettiin hyvää yötä ja mies poistui paikalta. Tyttö jäi sinne parkumaan ja huusi siihen asti, että mies meni huoneeseen, jolloin itku katkesi kuin veitsellä leikaten. Huuto alkoi välittömästi, kun mies lähti taas huoneesta. Tätä kesti noin puoli tuntia, jonka jälkeen tyttö nukahti, tosin siten, että mies oli silloin juuri huoneessa. Näin kuulemma sitten jatketaan tästä eteenpäinkin. Mun sydämeen sattuu kuunnella toisen itkua, istuin keittiössä kuulosuojaimet päässä... Nostan kyllä miehelle hattua, jos saa tämän onnistumaan ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että tämä kannattaa, en vaan itse pystyisi sitä toteuttamaan.
Arvatkaas, enska-kamut, mitä mun ihana ukkelini on mennyt tekemään... Olen huomenna menossa tyttöporukalla pikkujouluilemaan ja mies jää Siennan kanssa kotiin. Eilen se kertoi varanneensa mulle hotellihuoneen, että mun ei tarvitse raahautua baarista kotiin vaan saan mennä hotelliin rauhassa nukkumaan ja nukkua aamulla pitkään! Eikös olekin aika ihana yllätys! Ja hotellin aamiainenkaan ei ole yhtään kurja juttu... Aika huippua, kun olen reilun vuoden tässä yksin "päivystänyt" yötä päivää, niin nyt saa nukkua ihan rauhassa, ei tarvitse yhtään miettiä, herääköhän lapsi kohta. Mä olen vielä tosi huono nukkuja, joten tämä tulee oikeasti tarpeeseen. Ihana mies.
Kohta alkaa BB, taidan mennä katsomaan. Mukavaa viikonloppua kaikille!
Tipu & Sienna 1v2kk