Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Vauvatoiveet 2009 - vko 6***

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin samoin tein aloittaa uuden pinon - eihän tuo ole kuin tunnista tai parista kiinni.

Sain juuri yhden kouluhomman tehtyä, joten nyt pitää hieman nollailla ennen yöpuulle menoa. Vielä olisi monta hommaa rästissä, mutta ne jääköön huomiseen, tai ylihuomiseen...

Eilen ja tänään on ollut sen verran tekemistä että haaveilu on pysynyt hyvin aisoissa. Tosin viime yönä näin vauva-aiheista unta, mutta sitä ei lasketa ;) Yritän keksiä kaikkia keinoja millä tämän ajan saisi kulumaan hieman nopeammin... Niinpä olen nyt vaihteeksi laskenut aikaa erinäisten " etappien" kautta: enää vähän aikaa ruotsinristeilyyn, siitä vain vähän hiihtolomaan, sitten tuleekin jo yksi hevosaiheinen tapahtuma mitä odotan todella paljon, ja sitten... Sitten onkin jo huhtikuu!! Hullu mikä hullu.. :))

Kauniita unia - ja hyvää huomenta!

-PP

Vierailija
2/56 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinkspinks on ollu liikkeellä hyvissä ajoin :)

PP, mulla on kans vähä sama homma, oon laskenu välietappeja yrityksen aloittamiseen.. Meillä on edessä muuttoa ym isompaa tässä, ja niiden yli ku päästään niin aikakin on hurahtanut huhtikuulle ja ylikin :) Ei vaan välillä tunnu hurahtelevan mihinkään.. Eilen illalla just juteltiin miehen kans, että ois se vaan niin ihana saada taas odottaa vauvaa. Jotain ku oikeen haluaa, niin sillon tuntuu ettei sitte malttais millään odotella.. pitää vaan kehitellä taas paljo tekemistä ja muuta ajateltavaa :)

Oikein kivaa maanantaita kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b][color=green]Aina-Unelma, poika 05, ya 04/08 molemmat n.30v.

[color=red]Doodii, esikoisen ya 04/08, molemmat n. 25v

[color=purple].:Naranja:., esikoisen ya 04/08. Minä 23v. ♥ Muru 25v.

[color=Turquoise]J4nni, esikoisen ya 04/08. Minä 19v & mies 23v

[color=RoyalBlue1]HHansen, poika 06, ya 04/08. Minä 27 & mies 36

[color=orange]tikru., esikoisen ya 05/08, minä & mies molemmat 21v

[color=SpringGreen]Kitteni esikoisen ya 04-05/08 minä 26 & mies 37

[color=DeepPink]Jaffa76: kolmannen ya 4-5/08 minä 31 & mies 33

[color=OliveDark]Moonagirl, poika 04, poika 06, kolmannen ya 04/08, mina 30 ja mies 31

[color=IndianRed1]Rhanna, tytöt -04 ja -06, ya 04/08, minä 28 & mies 27

[color=orange]Aliina., esikoinen ya 04/08, minä & mies 30

[color=SpringGreen]äityliina, tyttö 03, toisen ya 03/08, minä ja

mies 27

[color=DeepPink]Petr@, ya?, minä 27 ja mies 31

[color=blue]sannuski2, poika -02, tyttö -04, kolmannen ya sydänkesän jälkeen, minä & mies 28

[color=limegreen]Pinkspinks, tyttö -05, ya 04-05/08, minä & mies 26

[color=lightblue]Nuuvi, poika -07, ya kesän tienoilla, minä 28 & mies 29

[color=purple]helmielina, kolme lasta ennestään, ya 06/08, minä 31 & mies 29

[color=red]2Xäiti78, lapset -05 ja -07, ya 07/08, minä 29 & mies 25

[color=orange]Matol, tyttö 5v, kakkosen ya kesällä -08, minä 26 & mies 32

Vierailija
4/56 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä täälläkin odotetaan ajan kulumista, mutta onneksi näiden kahden jätkän kanssa menee aika todella nopeasti ja kohta on toisen 1 v. synttäritkin eli niitä tässä odotellessa... Ja sitten onkin kohta jo kesä ja kuten tiedetään, niin kesä menee aina hirveän nopeasti ja sitten joulu onkin jo ovella ja sitten...meillä toivon mukaan kaikilla onkin kohta jo vauveli sylissä. :)

Olen monta kertaa miettinyt, että mahtaakohan elämä käydä paljonkin vaikeammaksi/hankalammaksi, kun kolmas lapsi tulee. Kun nämä meidän pojatkin ovat ensi keväänä kuitenkin vasta 3,5- ja 2 vuotiaat eli aika pieniä hekin ja sitten tulisi vielä vauva. Mutta mutta, en kuitenkaan halua isompaa ikäeroa heille, joten siksi haluammekin vauvan ensi vuonna. Olen myös miettinyt sellaista, että tuleekohan koskaan sellaista tunnetta, että nyt en halua enää lapsia... Siinä täytyy tietty ottaa järki käteen, raha kun ei kasva puussa. Siis vauva ei rahaa kuluta, mutta auta armias kun kaikki lapset ovat murrosiässä... Eli täytyy miettiä vähän pitkällä tähtäimelläkin. :)

Mutta oikeasti, minusta raskaana on ihana olla (kaikista vaivoista huolimatta) ja synnytys on upeaa, vaikka myös hieman tuskallista, mutta olo sen jälkeen on aivan uskomaton. En tiedä pystynkö koskaan olemaan valmis sanomaan, että okei, nyt en halua enää tulla raskaaksi ja kokea synnytystä. Olen haaveillut, että meille tulisi 4 lasta, mutta mies vaikuttaa siltä, että se kolme on ihan tarpeeksi. Joten olenkin päättänyt, että aion nauttia seuraavasta raskaudesta mahdollisemman paljon (vaikkei se aina herkkua olekaan...) ja synnytyksestä ja sairaalaoloajasta vauvan kanssa, niin että olisin ehkä valmis siihen, että se olisi viimeinen kerta, kun koen sen kaikki.

Luin eilen uusinta vauva-lehteä ja siinä oli juttua lasten hoitoon viemisestä. Meillä se on edessä syksyllä ja minua kauhistuttaa jo nyt ajatus siitä. Yritin miehen kanssakin asiasta puhua, mutta ei hän taida ihan ymmärtää, mikä siinä on niin kauheaa. Mutta hän onkin tottunut siihen, että on päivät erossa lapsista, mutta kyllä minua huolestuttaa se, etten tiedä mitä lapset päivän aikan tekevät tai mitä heille tapahtuu ja miten heitä kohdellaan. Uskon, että kaikki äidit käyvät näitä samoja tuntemuksia läpi, kun hoitoonvieminen lähestyy. Odotan kovin myös töihin menoa, mutta silti olisi ihana jäädä vielä kotiin lasten kanssa ja varsinkin, jos se kolmas olisi jo tuloillaan syksyllä. Mutta rahatilanne taitaa olla sellainen sitten, että on pakko mennä töihin, on tilanne mikä tahansa. Mutta toivon, että saan pojat perhepäivähoitoon jollekin kivalle tädille.

Tulipa tekstiä, jaksaakohan ketään edes lukea kaikkea...:)

Vierailija
5/56 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas jääny tää kirjottaminen vähemmälle hih, mutta yritän aina muistaa/jaksaa kirjotella.

Joku kyseli lehtien tilauksesta edellisessä pinkassa. En tilaa vauva-lehtiä minkäänlaisia nyt, ajattelin, että jos/kun joskus raskaudun niin sitten tilaan, kun mä kuitenki kyllästyn jos jo nyt alan lukemaan niitä hih. Joskus muinoin kun oli lehtimyyjänä (jep, sekin kauheus koettu) tykkäsin lukea vauva lehteä, kun työn puolesta sen aina sai ja itse asiassa mä tykkäsin sitä myös myydä kaikkein eniten :D

Tällä puhuttiin välietapeiden asettamsiesta/laskemisesta, jonkin verran oon harrastanut sitä puuhaa myös, täytyy tunnustaa :D mutta yllättävän hyvin jaksan odottaa ajan kulumista! Itsekkin ihan yllättyny. Tietty siitä vauvasta haaveilen joka päivä ja googletan kaikkea mahdollista raskausajan pahoinvoinnista synnytykseen, mutta ei ole ihan mahdottoman rauhattomaa oloa.

Kyselinkin tuolla av-palstalla joku aika sitten aknesta. Mulla se tilanne, että ilman pillereitä leukaan ilmantuu ihanaa aknea ja mietinkin, että kun lopetan pillerit, puskeekohan se taas pintaan ja ennenkaikkea miten se mahdollinen raskaus vaikuttaa!! Kääks, ajatuaskin kauhistuttaa.

Kokemuksia kyseisestä aiheesta otetaan vastaan.

Jep, nyt taidan painella myöhäselle lounaalle, olin viime yön töissä ja nyt ihan tööt olo, jospa se tästä lähtis rullaamaan :)

Mukavaa viikonalkua kaikille!

Kitteni

Vierailija
6/56 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä jotain tyhjän päiväistä tänne raapustaa, jotta saadaan pinolle vähän mittaa :)

Yhdellä luennolla olen tänään jo istunut, ja kohta lähden toiselle. Motivaatio on nollassa (tai pakkasen puolella..) ja luennoilla aika kuluu haaveillen.. Aika varmaan kuluisi huomattavasti nopeammin, jos ajatukset ja kaiken energian saisi suunnattua opiskeluun.. Mutta minkäs teet!

Meitä huhti-toukokuussa yrityksen aloittavia onkin melko monta. Toivottavasti saadaan paljon plussia, ja jatketaan turinoita sitten tammi- tai helmikuisissa-09 :)

Onko täällä ketään Helsingissä asuvaa? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselisin, että miten synnytyssairaala määräytyy itse kullekin? Pääseekö kaikki halukkaat Haikaranpesään vai tapellaanko niistä paikoista verissä päin? Kuinka monta ultraa/lääkärintarkastusta kuuluu raskauden seurantaan?

Jos joku helsinkiläinen täällä sattuu olemaan ja jaksaa vastata, niin suurkiitos!!

-PP

Vierailija
7/56 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako vielä liittyä seuraan? Täällä yksi kuumeileva 06-syntyneen tyttösen äiti 26 vee. Opiskelen, ja olisi hyvä saada gradu edes jonkinmoiseen vaiheeseen ennen vauvan tuloa:)

Pinkspinks kyseli Haikaranpesästä ja synnytyssairaalan valinnasta Helsingissä..eli helsingissä asuva voi valita joko naistenklinikan tai kätilöopiston ja kättärin Haikaranpesään pääsyä pitää myös pyytää etukäteen mutta sinne ei kuitenkaan välttämättä pääse jos se on synnytyshetkellä täynnä. Haikaranpesä on kyllä ihana, synnytin siellä viime kerralla mutta jouduin sitten kyllä tavalliselle osastolle vauvan kanssa.

Vierailija
8/56 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtui vielä, eli kahteen ultraan on mahdollisuus neuvolalääkärin (3 krt) lisäksi

Vierailija
9/56 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän mahtuu, sekaan vaan! :)

Flunssa yrittää hiipiä ja selättää mut, päätä särkee ja väsyttää.. Muilla meidän perheessä on jo ollu flunssa, mä jo melkein ehdin huokaista, että selvisin sairastumatta.. vielä mitä. Nenä ei vielä vuoda, mutta kurkku on karhea ja aivastuttaa. Plääh.

Mua välillä mietityttää, tuleeko lapsille liian lyhyet ikäerot, jos tulen raskaaksi tänä keväänä. Kuopus täyttää pian kaksi ja alkaa olla jo omatoimisempi, yrittää jo kovasti pukeakin itse ja on kiinnostunut potalla käymisestä (tosin yhtään saalista sinne ei ole saatu). Esikoinen (3,5v) on toimelias ja toivoo vauvaa hoidettavaksi :) Joten kuitenkin kun tämä vauvakuume on karannut jo niin korkeaksi, niin haluan uskoa, että selviäisimme kolmen pienen kanssa. Ja onneksi meillä on hyvä tukiverkosto, lapset saa tarvittaessa yökylään ja itse saa hetken hengähtää.

Nyt ruuanlaittoon.. Tällaisia mietteitä tänään.. :)

Vierailija
10/56 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas pitkästä aikaa! En oo nyt muutamaan päviään jaksanut kirjotella, vaikka olenkin käyny lukemassa teidän muiden juttuja. Itsellä nyt sellainen vaihe, että odotan kovasti toukokuuta, mutta samalla yritän saada ajatuksia jonnekin muuallekin, hulluksi tässä muuten tulee.

Eilen tosin oli iloinen hetki, kun menkat alkoi:) aivan, iloinen hetki! Mutta kun mekat on nyt = yhdet vähemmän ennen yritystä. Mulla tosiaan menkat on ollu vähän niinku välietappeja tässä odottelussa. Samaten esim. koulun ohjelman vaihtuminen tietyin väliajoin, erilaiset juhlapyhät (jouluun panostin paljon:) ) ym..

Kyllä tää tässä. Ja hei te jotka aloitatte huhtikuussa: siihen on tosiaan enää vaan kaks kuukautta! Niin kauan odoteltu että kyllä se aika kuluu... Nyt kun voi pikkuhiljaa helmikuun edetessä odotella jo kevään merkkejä, niin kyllä se siitä.. (uskonko itsekään, pakko ainakin yrittää). :)

Mutta vähän muutakin kuin omaa napaa:) Kiva kun porukkaa on näin paljon! Riittää sitten juttukavereita kun aletaan tositoimiin:) Tervetuloa kaikki uudet!

Nyt tarvii mennä.. Menkat kun on, niin olen aivan lopussa ja mieli maassa. Meen telkkarin seuraan sipsikulhon kanssa:) Tiistai ei muutekaan oo viikon paras päivä..

Jaksamista kaikille kanssasisarille tähän harmaaseen lopputalveen ja viikkoon 6! :)

Vierailija
11/56 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen noita menkkoja odotellut välietappeina, enpä muista koska olisin toivonut, että ne alkaisi!:D Nyt vaan miettii, että enää kahdet pitäisi odottaa ja sitten saadaan ruveta yrittämään.. Tosiaan, mun viimeisimmät menkat ennen yritystä loppuu joskus maaliskuun lopulla (toivottavasti, ellei ne nyt päätä epäsäännöllistyä).

Odottelu on piinallista, mutta yritän upottaa ajatuksia kouluun ja tulevaan muuttoon!:) Joskus se onnistuu ja joskus ei, mutta ei kyllä päivääkään mene ettenkö asiaa miettisi..

Tällaista täällä päin, mukavaa viikonjatkoa kaikille!

Vierailija
12/56 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat sumuisen sateisesta New Yorkista!

2xaiti78: Sa kirjotit just niinkuin mun ajatuksia siita kolmannesta lapsesta ja siita etta makin olen ihmetellyt etta loppuuko tama vauvakuume koskaan :) Minakin olen ajatellut 3-4 lasta, mutta katsotaan nyt sitten milta tuntuu jos taman kolmannen saisi ensin alulle.

Rhanna, meilla on samanikaiset lapset. Sita miettii kylla sita etta kun nyt nuo pojat on jo niin ei nyt ehka omatoimisia mutta paasee jo suht helpolla, etta mita se sitten onkaan kolmen kanssa. Mutta ajattelin niin etta toisaalta nyt on jo tottunut kahden kanssa siihen etta elama on ajoittain hektista ja kaaosta ja sotkua ja itkua ja tinttailua, etta ehka se ei enaa tule niin shokkina kun se kolmas syntyy.

Toivoisin etta voisin sitten oikein nauttia raskaudesta ja synnytyksesta ja vauvasta, jos se jaakin vaikka viimeiseksi. En ole ihan varma uskallanko synnyttaa sellaisessa haikanapesantyylisessa synnytyskeskuksessa tai kotona, taalla voi senkin tehda, sita haluaisin eniten mutten ehka voi, koska mulla on ollut kaks kertaa se rask.diabetes. Jos tulee iso vauva ja jos se jaa jumiin tms niin pitais olla sairaalassa. Taalla on vissiin joka kerta ultra (jes) ja aina kaydaan sen saman synnytyslaakarin vastaanotolla, kun ei mitaan neuvolasysteemia ole olemassakaan. Musta se on taalla ihanaa kun lasten ' neuvola' laakarikaynneilla ei vaan tuijoteta kokoajan niita kayria niinkuin raamattua. Rokotuksia taalla annetaan pilvin pimein, hyvahan se vaan on kun on suoja tauteja vastaan.

Meidan yritysuutisia sitten (sanokaa jos teita ei huvita naita kuunnella, ajattelin etta pidan teidan kuumetta ylla:) Meilla meni vahan viikonlopun pupuilut pieleen ihan hirvean hiivan takia. Kamala, ei ole ennen tuollaista ollut. Mutta jospa joku pupuilukerta olis mennyt yksiin oviksen kanssa. Nyt on maha ollut turvonnut ja vihlonut mahasta ja selasta oviksen takia. Heh, oon jo KAKSI kertaa saanut katseita mun mahaan etta oonko raskaana :O Kiva, mulla kun on nuo kahden lapsen jaljilta olevat mahanahkat viela ja muutenkin mun maha turpoaa helposti jos on esim. vaan menkat. Niin ja raskaanaollessa mun maha alkaa jo nakya rv10, koska mun kohtu on vissiin eteenpainkaantynyt tai jotain? Tai sitten se on mun notkoselka. Heh tai vaan isot mahamakkarat :D En tieda :) Anyways, ensi viikon su on sitten testipaiva, ihan kauhistuin kun luulin etta se on vasta seuraavalla viikolla. Ostin kaappiin jotain varhaisia testeja, joitten pitais nayttaa jo 4pv ennen menkkojen alkamista, mutta en oikein usko niihin. Viimeksikin kun olin raskaana niin acon testi naytti negaa ja seuraavana paivana tav testi plussaa! Tosi herkka testi siis... Mutta eikohan nuokin nayta sitten su jotain jos on plussa tullakseen. Ens viikko tulee olemaan kaamea, kun kuvittelen oireita itselleni enka malta olla testaamatta ja sitten pettymatta vaikka olisinkin raskaana kun liian aikaisin testaan :D

Ja ajatelkaas, ei mee enaa pitka aika kun on huhtikuu ja teillakin alkaa yritys, tosin yritan vielakin houkuteilla teita aloittamaan jo nyt :) :) :)

T:Moonagirl

Vierailija
13/56 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli, mihin helsinkiläiset voivat mennä synnyttämään. Vaihtoehtoina ei ole vain kättäri tai naikkari vaan koko HUS.in alueen paikat, esim. Tammisaari ja Jorvi. Itse kun olen tässä vauvakuumeen kourissa miettinyt jo synnytyjuttujakin niin kävin tuolla Tammisaaren sairaalan sivuilla kattomassa ja siellä sanottiin, että helsinkiläiset voivat tosiaan valita haluamansa sairaalan HUS.in alueelta. Mulla vähän kiinnostas tollanen luonnonmukanen synnyttäminen, mutta ehkä ei hirveesti kannata vielä näitä asioita miettiä kun ei ole edes raskaana :D

Vierailija
14/56 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b][color=green]Aina-Unelma, poika 05, ya 04/08 molemmat n.30v.

[color=red]Doodii, esikoisen ya 04/08, molemmat n. 25v

[color=purple].:Naranja:., esikoisen ya 04/08. Minä 23v. ♥ Muru 25v.

[color=Turquoise]J4nni, esikoisen ya 04/08. Minä 19v & mies 23v

[color=RoyalBlue1]HHansen, poika 06, ya 04/08. Minä 27 & mies 36

[color=orange]tikru., esikoisen ya 05/08, minä & mies molemmat 21v

[color=SpringGreen]Kitteni esikoisen ya 04-05/08 minä 26 & mies 37

[color=DeepPink]Jaffa76: kolmannen ya 4-5/08 minä 31 & mies 33

[color=OliveDark]Moonagirl, poika 04, poika 06, kolmannen ya 04/08, mina 30 ja mies 31

[color=IndianRed1]Rhanna, tytöt -04 ja -06, ya 04/08, minä 28 & mies 27

[color=orange]Aliina., esikoinen ya 04/08, minä & mies 30

[color=SpringGreen]äityliina, tyttö 03, toisen ya 03/08, minä ja

mies 27

[color=DeepPink]Petr@, ya?, minä 27 ja mies 31

[color=blue]sannuski2, poika -02, tyttö -04, kolmannen ya sydänkesän jälkeen, minä & mies 28

[color=limegreen]Pinkspinks, tyttö -05, ya 04-05/08, minä & mies 26

[color=lightblue]Nuuvi, poika -07, ya kesän tienoilla, minä 28 & mies 29

[color=purple]helmielina, kolme lasta ennestään, ya 06/08, minä 31 & mies 29

[color=red]2Xäiti78, lapset -05 ja -07, ya 07/08, minä 29 & mies 25

[color=orange]Matol, tyttö 5v, kakkosen ya kesällä -08, minä 26 & mies 32

[color=green]Marrastaika, tyttö -06, ya?, minä 26

Vierailija
15/56 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ihmiset on kirjoitelleet paljon nyt, kivaa! Pieni spurtti, jonkun päivää oli vähän hiljaisempaa. Vaikka enpä itekkään oo juur mitään muuta ku päivitelly listaa... Mulla on nyt menossa vähän samanlainen vaihe vissiin ku tikru.lla. Jotenkin mielellään vaan lueskelee muiden tuntoja, mut ite jotenkin ei saa kirjoteltua, kun koittaa jotenkin hassusti karttaa niitä vauva-ajatuksia :) Vaikka aika turhaa se tuntuu olevan, päivittäin ne pyörii mielessä kuitenkin :D

Täällä on puhuttu paljon " etapeista" . Mulla on niitä myös :) Oon sopinu koko tän helmikuun ihan täyteen kaikenlaista, viikonlopuiks lähinnä siis. Viidestä viikonlopusta yks on sellanen, jolle en oo sopinu mitään erityisempää, enkä hiihtolomalle :D Mutta ens kuussa ainakin on toistaseks vasta yks viikonloppu varattuna... Ja mä kanssa oikeen innolla odottelen menkkoja aina! Juur loppu tos yhdet ja bongasin oviksenkin, jee jee :D Taisin jo aiemmin mainitakkin, mutta mulla on kohtuullisen lyhyt kierto, joku 24-26 vrk, ja ovis näytti olevan ~12. vrk:n tienoolla :D Tässä kohtaa sitä on ilonen tosta kohtalaisen lyhykäisestä kierrosta ;) Käytän ya-laskurina myös noita koulun lukkareita, jotka vaihtuu viikoittain. Niistä on kiva kattoo, et koskas sit on se viikko viistoista, ja mitä kaikkee ennen sitä on :D On tää hei sairasta! Tällä tavalla en oo kyllä vielä koskaan mitään elämäni aikana odottanut :O

J4nnilla alkaa just hienosti menkat siinä maaliskuun lopussa (toivottavasti pysyvät säännöllisinä!). Ite joudun siitä vielä viikon verran odotteleen! Ootteko muuten miettiny, että jos tää ya:n ja sitä edeltävien menkkojen odottelu on näin piiiiiiinaavaa, ni millasta on sitten se itse PIINAVIIKKO (joka Moonagirlillä on aivan pian edessä..)?! :O Huh... Siinä on varmaan niin tulisilla hiilillä ettei mitään järkee!!! Muutama täällä on sanonu, ettei liikoja ekalta kierrokselta odota, tai ainakin yrittää olla odottamatta. Mä olen niin pöljä, että elän jo nyt toivossa, että jo ekalla kierroksella tärppäis. En oo unohtanu, kun äiti joskus mun ollessa ~14v löysi mun farkkutakin taskusta (näyte)kortsun (mitähän hittoo se siellä ees teki? en sillon tienny mistään seksistä vielä yhtään mitään :D ollu ees suudellu!! :D). Se sitä sitten ääneen ihmetteli, että " et kai sä vielä? :O" Ja sen jälkeen varoitteli, että " ole sitten varovainen, säkin tulit heti vaan kun toivottiin" . Niin. Että elän toivossa, että se olis periytyvää... heh, varmasti. Ja mieshän siinä simppoineen ei sitten tietenkään vaikuta mihinkään mitenkään... :D:D Nooh, ooon mä siihen " pettymykseenkin" sit tietty jollain asteella varautunu. Mutta positiivisella mielellä pitää taistoon käydä hei! Tuulta päin :D

Tää on kauheeta omanapailua, mutta sen verran vielä höpisen, että kävin tosiaan eilen gynen tarkastuksesa ja papassa. Päällisin puolin kaikki oli jees, ja papa-tulokset voi soitella tuttuun tapaan parin viikon päästä... Sanoin siellä ääneen huhtikuun aikeista, ja lääkäri tokas sitten, kun tein lähtöä, että " näkemiin, ja toivottavasti nähdään sinua sitten täällä äitiysneuvolana asiakkaana!" . Juu, kiitti hei. Heh. Oli sittne niin jännää kaiken kaikkiaan, että unohdin kysyä sen (lisä)foolihapon hyödyistä/haitoista... Niin se menee.

Sitten Moonagirl, meinasin jo pelästyä, että oot meijät ihan hylänny :D Varokkin hylkäämästä, ELLET sitten saa sitä himoittua plussaa tuossa piakkoin, mitä tietenkin sulle toivon :) +++ Sä pidät hyvin kuumetta yllä ;) (ihanku täs ny viä tarviis jotain yllytystä :D) Toi kuulosti hurjalta, etä siellä rapakon takana ei oo neuvolasysteemii lainkaan :O Mut ite vaikutat varsin positiiviselta, että vissiin seuranta on kuitekin hyvää? :) Ja tulethan sitten muuten mitä pikimmiten sunnuntaina tänne meillekin kertomaan, että kuinka kävi? :)

Nyt meikäläinen taitaa lopettaa tän pölpöttämisen, avata vöördin, ja yrittää toden teolla saada jotain koulujuttua aikaseks... eh. yh \"

Jaksamisia kaikille, toivottaa Naranja

ps. tikru. sit, kun (huom! kun) synnytät, meetkö " oletusarvona" TYKSiin? :) Mä menen.

Vierailija
16/56 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina-Unelma, poika 05, ya 04/08 molemmat n.30v.

Doodii, esikoisen ya 04/08, molemmat n. 25v

.:Naranja:., esikoisen ya 04/08. Minä 23v. ♥ Muru 25v.

J4nni, esikoisen ya 04/08. Minä 19v & mies 23v

HHansen, poika 06, ya 04/08. Minä 27 & mies 36

tikru., esikoisen ya 05/08, minä & mies molemmat 21v

Kitteni esikoisen ya 04-05/08 minä 26 & mies 37

Jaffa76: kolmannen ya 4-5/08 minä 31 & mies 33

Moonagirl, poika 04, poika 06, kolmannen ya 04/08, mina 30 ja mies 31

Rhanna, tytöt -04 ja -06, ya 04/08, minä 28 & mies 27

Aliina., esikoinen ya 04/08, minä & mies 30

äityliina, tyttö 03, toisen ya 03/08, minä ja

mies 27

Petr@, ya?, minä 27 ja mies 31

sannuski2, poika -02, tyttö -04, kolmannen ya sydänkesän jälkeen, minä & mies 28

Pinkspinks, tyttö -05, ya 04-05/08, minä & mies 26

Nuuvi, poika -07, ya kesän tienoilla, minä 28 & mies 29

helmielina, kolme lasta ennestään, ya 06/08, minä 31 & mies 29

2Xäiti78, lapset -05 ja -07, ya 07/08, minä 29 & mies 25

Matol, tyttö 5v, kakkosen ya kesällä -08, minä 26 & mies 32

Marrastaika, tyttö -06, ya huhti/toukokuussa -08, minä 26 & mies 27

Vierailija
17/56 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

värit jäi pois, miten ne saa säilymään?

Mun vauvakuuumetta hillitsee tänään kipeä ja raivoava esiuhmaikäinen, huh-huh!

Vierailija
18/56 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tuota otsikkoa joskus sitten vaikea keksiä, joten nyt tuli vaan tuollainen..:D

Kivaa kun meitä on näin paljon, aina pääsee lukemaan uusia juttuja, kun tänne tulee kurkkimaan.

Moonagirl, on aina mukava lukea sinun ja muidenkin juttuja! Tässä pinossa onneksi jutustellaan paljon, että aina saa lukea jotain ja vähän vastaillakin.

Mäkin kävin eilen papassa, nyt vaan odotellaan tuloksia.. Mietin myös, että olisi voinut kysyä tuosta foolihaposta yms. mutta jäipä tekemättä, kun oli niin nyrpeä lääkäri siinä!:/

Vierailija
19/56 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia ennestään tyttö 02/02, Poika 09/03 ja Poika 04/96

Vierailija
20/56 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät vuotaa ja aivastuttaa, oon tosi ihastuttava näky :)

Moonagirl, juu oon laittanu merkille, että saman ikäiset muksut on meillä :) Ja kyllä sun jutustelua on kiva lukea ja kiva kun joku kertoilee millasta on elellä muuallakin kuin täällä koto Suomessa. Toivottavasti pian saat plussan ja pääset kasvattamaan massua. Äläkä sittenkään hylkää meitä, vaan käy kertoilemassa senkin jälkeen kuulumisia! :) Mielellään itsekin aloittaisi yrityksen jo nyt, mutta meillä on edessä muutto ja luulen, että oon aika poikki siinä vaiheessa, joten siihen ei ehkä kannata lisätä alkuraskauden väsymystä ja pahoinvointia.. Mies ei kyllä laittais vastaan, vaikka nyt jo jätettäis ehkäisy pois, mutta ite oon päättäny, että sinne huhtikuulle odotellaan.

Mä oon tässä pohtinu, että missähän vaiheessa käyn heivaamassa kierukan mäkeen. Jätänkö sen poiston sinne huhtikuulle vai poistatanko sen jo maaliskuulla, ku sen jälkeenhän tulee vielä tyhjennysvuoto ja sitten vasta pääsee jännäileen tärppiä? En tiiä. Me ollaan kyllä sen verran " laiskoja" käyttään kumia, että en tiiä miten siinä sitten käy, jos kierukan poistaa aiemmin.. Jaa-a..

Kiva kun tulee vielä uusia meidän porukkaan, meillähän on oikeen kunnon poppoo jännäämässä sitten plussauutisia :)

Taidan mennä juomaan panadol hotia ja odotteleen, että lemppariohjelma alkaa.. (Meille tuli vauva) :) Lähtispä tää kurja flunssa jo pois, pääkin tuntuu ihan oudolta ja olo on voimaton.. Muksuilla virtaa taas riittää vaikka muille jakaa, ovat onneksi jo selvinneet flunssasta.

Nyt meen sohvalle seuraileen ipanoiden majan rakennusta (kukahan sen jaksaa taas siivota pois.. *huoh*)

Rhanna