Tarvisin apuanne gradun kanssa! Kyseessä
Terv toinen opiskelija. Vai onko tämä joku trolli?
Kommentit (6)
sullahan on ohjaaja. Sille maksetaan sun ohjaamisesta, joten kysy häneltä. Jos täältä saat jotain vastauksia, niin suhtaudu niihin hyvin kriittisesti.
ja mene oikeisiin töihin. Tienaat enemmän eikä tartte miettiä joutavia
Dippatöiden ohjaaminen tulee kaikkien muiden töiden päälle, ei siitä mitään ekstraa tule. Eikä minulla sitä ole edes sisällytetty virkani toimenkuvaankaan, mutta ilokseni ohjaan silti. Se on kuitenkin tosi hauskaa puuhaa, kuten opettaminen muutenkin.
sullahan on ohjaaja. Sille maksetaan sun ohjaamisesta, joten kysy häneltä. Jos täältä saat jotain vastauksia, niin suhtaudu niihin hyvin kriittisesti.
kehua omaa proffaansa tyyliin: Kuten professori Urpo Öllölä on nerokkaasti loistavassa tutkimuksessan, kenties merkittävimmässä koko maamme tai oikeastaan maailmanhistoriassa, sanonut... Kyllä tällä L irtoo usko pois..
kyllä, myös lait merkitään lähdeluetteloon.
Tutkimuskysymystä en sinulle ehdota, se on jokaisen keksittävä ihan itse. Sen sijaan voit hyvin kirjoittaa, että tutkin tätä lainkohtaa ja siihen liittyvää ilmiötä x näkökannalta y. Näkökanta y voi olla myös esim kysymys, miten lainsäädäntö on onnistunut, mutta ihmettelen kyllä, jos onnistut tuommoiseen kysymykseen jotenkin vastaamaan. Onhan ensin pakko määritellä, miltä kannalta onnistunut, siis tarkoitetaanko sillä esimerkiksi säädäntöprosessin onnistumista (ja onko se viakka nopeus tai yksiselitteisyys vai demokraatiisuus vai mikä) vai sitä, toimiiko laki niin kuin sen halutaan, jolloin on kysyttävä, mitä siltä halutaan, johtuuko sen toimiminen tai taimimattomuus laista itsestään, säädäntöprosessista vai jostain ulkopuolisesta tekijästä (kuten vaikka siitä, miten lakia valvotaan, jolloin ei enää puhutakaan LAIN onnistumisesta jne.
Minä sinuna tutkisin jotain vähän selkeämpää kuin "onnistumista". ja määrittelisin sen kunnolla.
oikiksen gradu.
Kysymykset! Merkitäänkö lait lähdeluetteloon? Mun mielestä ei, vaan vain muut virallislähteet. Onko jollain muulla parempaa tietoa?
Tutkimuskysymykseni? ehdottakaa jotain! Tutkielmassani käsittelen suht uutta lain kohtaa, lukua ja siihen liittyvää ilmiötä. Voinko arvioida miten ko lainsäädäntö on onnistunut? Kiitos