Oletko jo miettinyt tai hankkinut JOULULAHJOJA? Jos, niin mitä :)
Meillä lapselle 3,5 v
-kirja (on)
-muumimuki (on)
-jotain vielä, ehkä askartelutarvikkeita
Meidän vanhemmille tehdään herkkupaketit joihin tulee
-amaretti-keksejä (itse tehdään)
-marmeladia (itse tehdään)
-suklaa-namuja (itse tehdään)
-jotain vielä
Miehen siskolle ja veljelle pitäisi keksiä jotain, ja omalle miehellekin vielä puuttuu lahja. Just ostin miehelle kirjan (oli synttärit 2 vk sitten), joten jotain muuta pitäis keksiä...
Kommentit (18)
Esikoiselle (2v 9kk):
-kirja
-yöpuku
-legoja vielä meinasin ostaa
Kuopukselle (5kk) tekisi mieli ostaa jotain, mutta se ei tarvitse mitään...
Kummipojalle (3v 9kk) on yksi paita ostettuna ja vielä jonkun lelun meinasin ostaa varmaan...
Parhaalle ystävälle korvakorut.
Sitten haluan ostaa lahjan myös seuraaville:
-mies
-veli
-äiti
-isä
-mummo
-anoppi +appi
-miehen sisko miehineen,
mutta en vielä tiedä mitä ostaisin. Aikuisille on jotenkin hankalaa keksiä mitään...
niitäkin on aika monta tossa lähipiirissä... Tytölle ostan muumitalon ja pojalle jotain autot-leffaan liittyvää.. Vieraille lapsille en vielä tiedä.. Me on aikuisten kesken sovittu jo monena vuotena ettei ruveta väkisin lahjoja keksimään, jos jotain kivaa pientä löytyy niin sitte ostan..
joulukuun 20 pvään asti, joten pakko miettiä etukäteen ja hoitaa lyhyissä raoissa siellä täällä).
Meillä näin:
Isälleni:
Arvokas taidekirja (on) + metallinen "hauska" kirjanmerkki (on)
Äidilleni:
Lyhtykynttiläteline mökin terasille (ihaili eräässä sisustusliikkeessä) (on)
8 v. pojalle:
Nintendo DS (ei ole, mies hoitaa)
kaksi dvd:tä (on)
kauko-ohjattava helikopteri (ei ole, mutta myydään työmatkani varrella)
Lapsen opettajalle:
nätti teesetti (on)
9 v. kummipojalle:
Uusi Risto räppääjä + sellainen seinäkiipeilijäukko (kirja on, ukkoa ei vielä)
Miehelle:
Laadukkaat viskilasit (on)
Vielä pitäisi ostaa:
Lapsen isänäidille jotain, todennäköisesti joku kylpysetti (rakastaa tuoksuja, öljyjä jne.).
Serkulle: Ostan jotain kokkikaupasta, pitää ruuanlaitosta, esim. ruokaöljysuihkepullo puuttuu.
Tädilleni, enolleni ja mummolleni jotain pientä, josta ei ole aavistustakaan mitä.
Hyvälle ystävälleni ja lapsen kummitädille jotain, todennäköisesti ostan sellaisen mm. Dayssä myytävän ison kahvimukin, jossa lukee "Queen on fuckin everything" (sisäpiirin läppä, varmasti uppoaa) ja jotain käsinjauhettua erikoiskahvia hakaniemen hallista.
Miehelle vielä otain pientä kivaa...
hankittunakin, sillä ostan lahjoja pitkin vuotta alennuksesta (kotihoidontuella kun ei kaikkea saa jouluna ostettua)
Lapsi 1: prinsessa ruusunen - naamiaisasu, karkkia, ystäväkirja, helmipujottelu-setti, barbi
Lapsi 2: jumppa-asu, pikkuautoja, tukkirekka, karkkia, nukkevauvan vaatteita ja tarvikkeita
Yhteiseksi lapsille: kirjoja, play station + pari peliä, säkkituoli
Kummilapsi 1: lehtitilaus vuodeksi
Kummilapsi 2: osallistun kimppalahjaan, eli annan rahan joilla vanhemmat hankkivat huonekalun lapsen huoneeseen
Mies: kännykkä, kalsareita, ehkä kirja ja sikareita.
Iso-isovanhemmat: jokaiselle kehystetty kuva lapsista + kuivakakku
Isovanhemmat: kahvinkeitin, hemmottelulahjakortti, paita, herkkukori, (tässä siis kaikkien isovanhempien lahjat, ei jokaiselle kaikkia näitä!)
Tässä nämä mitä tähän mennessä on hankittu tai ainakin ajateltu, osa saattaa muuttua matkan varrella ja vielä pitäisi muutamalle keksiä jotain mieleistä.
Koko perheelle yhteiseksi Wii
Pojat 7 ja 6
-kassalippaat lukolla ja hiukan sinne rahaa (ovat kovia säästämään)
-kevyet makuupussit yökyläilyihin jne.
-pari dvd:tä
-pari kirjaa
-rannekellot
-jotkut lelut (en vielä tiedä mitä)
Kummilapsista en vielä tiedä. Yhdelle on olemassa lego -paloasema. Kahdelle tytölle en vielä tiedä.
Vanhemmillemme emme osta mitään lahjaa mutta viemme joulukukan ja viinipullon, kun käymme joulupäivinä. Tämä on sovittu juttu jo kauan sitten, että aikuisten kesken emme vaihda lahjoja.
äidille oloasu
isälle villapaita
anopille pyjama
apelle kirja + lahjakortti
miehen mummolle aamutakki
miehen veljelle hansikkaat
hänen vaimolle soap&glory manikyyrisetti
heidän pojalle (6v) lego paketti
heidän tytlle (5v) High School Musical Gabrielle ja Troy
perheelle vielä joku peli (en muista minkä niminen, on jo paketissa, koko perheelle sopiva)
Omalle perheelle vasta Wii hankittuna, eli on tässä vielä hommaa
4v tytölle
- lundby nukketalon (tarkoitus hankkia myös ne lundby talon nuket)
- barbie puutarhakeinun (sai juuri uuden barbin synttärilahjaksi)
- pyjaman
ja lisäksi myöhemmin helinä keiju dvd:n (+kummien ja isovanhempien lahjat)
8v pojalle
- kirjan
- elektroniikkapelin
- agent hugo pc pelin
ja lisäksi vielä myöhemmin hankitaan jääkiekkopeli (se "vanhanajan" pöytämalli)
(+kummien ja isovanhempien lahjat)
10kk pojalle ei ole vielä hankittu mitään, mutta harkinnassa on sellainen potkuauto ja mahd myös joku muu muoviauto tms.
8v kummitytölle:
- sydän pussilakanasetti
- itse neulotut säärystimet (samanlaiset myös kaksoissiskolleen)
11v kummitytölle:
- high school musical laukku
+ jotain muuta vielä mahd lahjakortti johonkin
Omille vanhemmilleni (asuvat kaukana eivätkä tule jouluksi) olen ostanut pikkulahjoina isälle parit hienot sukat ja äidille kauniit käsineet.
Ja vielä serkun pikkupojalle talvimyssyn ja lapaset. =)
Muille ei lahjoja ostetakaan meillä.
omalle lapselle 1v11kk: parkkitalo, duplo-nosturi, auto+mönkijä, keittiötarvikkeita leikkikeittiöön
omalle lapselle 3 kk en taida ostaa mitään, se saa leikkiä veljen vanhoilla vielä
kummitytölle: älypeli+bodyshopin juttuja
kaverille: kauppakassi
Muille ei osteta.
Pojalle ostan sen dvd-sarjan Olipa kerran elämä, tytölle Little pet shop-talon ja kaikille naispuolisille sukulaisille ja ystäville ostan suolatuikkuja ja miespuolisille himalajan suolaa... tuntuu ettei ole koskaan ollut näin helppo miettiä joululahjoja. Sain idean Elma- messuilta kun näin saltlife-tuotteet.
ok, luinkin jo saltlifen sivuilta. Hyvä idea, toimiikohan oikeesti? siis onkohan terveydellisiä vaikutuksia, vai onko huuhaata.
- miehelle valkoinen juhlapaita (hänellä on tasan yksi ja se on jo vähän kellastunut)
- nuorelle Fjällräven-reppu ja elokuvalippuja, lisäksi jotain pientä ja joku kirja
- anopille herkkukori - asuu yksin eikä enää juuri pysty käymään kaupassa itse
- omille vanhemmille lehtitilaukset ja kirjat
- sisaruksille myös kirjat
- kummilapsille kysyn vanhemmilta ideat, ellei niitä tule niin ostan Tintti-uusintapainoksia.
- kälylle ulkomaille joko kukkia Interflorasta tai Lahjaksi lehmä-tyyppinen juttu
- ystäväperheelle ulkomaille Aarikka-tavaraa, jota rakastavat
- siivoojalle suklaata
- lisäksi varalle pari neutraalia lahjaa kuten öljyä ja balsamietikkaa, suklaata tms.
opettajat-pentikin gögipullot
anoppi ja appi-lasten kuvakalenteri+joulukukka
äiti ja miesystävä- lasten kuvakalenteri+lyhty
isä ja naisystävä-kirja+jotain?
tätini-joulukukka
sisko-ehkä hajuvesi+yökkäri
6 kummilasta-lahjakortit,paitsi nuorimmalle parkkitalo
omat lapset (14+11+2v)
singstar
korona peli
maila
collegehousut+hupparit
namit
nhl pleikkapeli
mies-kirja,kerilykolikoille kansio+jotain??
Liian pitkä lista kirjoitettavaksi, ainakaan nyt kiireessä. Rahaa meni huisisti eli 2000-2500 €.
Tyttö 3v
- vauvanukke n.60e
- interaktiivinen nalle puh puhelin 17.95e
- Leikki kahvinkeitin & sähkövatkain 17,90e
- kassakone 19.95
- mursu liukuri n. 5e
Tyttö 6v
- My little Pony Boo Boo Pony 40e
- color kids valopöytä 19.95
- Ompelukone 16,95
- Bindeez- askartelupakkaus 26,95
-mursu liukuri n.5e
- muumitietoke 35e (isovanhemmilta)
Yhteiseksi saavat Eläinpyramidi (15.95)ja Nallepuh- tuulinenpäivä peli 29.95e
Sekä lahjoja muilta isovanhemmilta ja kummeilta...
16 "vieraalle" muksulle(kummilapset+ sukulais lapsia) ja kahdelle omalle!
Vieraille muksuille pääasiassa vaatteita, vanhemmille 14v axe-pakkaukset.
Omille 4v ja 3v tytöille Hello Kitty juttuja, legoja, vaatteita, lautapelejä, ja jotain leluja.
Isovanhemmille teetin valokuvakirjat!
Onneksi ei tarvii enää jousta Joulu-ruuhkissa!!!
omalle pojalle yksi legosetti ostamatta, miehelle lahja sekä tietenkin kahdelle koirallemme pienet paketit täytyy vielä hankkia;) Kahdelle kummilapselle lähetämme rahalahjat - saavat sitten itse päättää miten sen käyttävät. Mutta lahjapuoli siis hyvällä mallilla.
Anopille:Yöpaitasetti
Omalle äitilleni:Jalkojenhoitosetti+yöpaita
Kahdelle lapselleni:piirustustaulu,keppi hevonen,muovailuvahaa ja vanhemmalle ostetaan vielä sukset tai luistimet.
Siskolleni:Kynsienhoitosetti+käsipyyhe.
Vielä pitäisi 6 hengelle ostaa lahjoja!!pöh!