Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vi**uilin sukulaislapselle

Vierailija
03.02.2008 |

Tulipahan eilen taas mokattua... Mieheni sisarella on kuusivuotias poika, joka on ylivilkkaan käytöksensä lisäksi varsinainen suorasuu. Jostain syystä en kestä hänen laukomisiaan enää ollenkaan.

Hän on sanonut aiemmin esim, että teen paskaruokaa, ja että meillä on huono talo ja sotkuista. Meillä ei tosiaankaan ole sotkuista, huomattavasti siistimpää kuin heillä tai esim. anopillani.

Hän haukkuu miestäni ja kommentoi omaa ulkonäköäni tyyliin miksi sinulla on noin iso ja ruma maha.

Kauppaan kyseisen nuorenmiehen kanssa ei lähde enää kukaan sukulainen, koska hän ottaa lasten ostoskärryt ja kaahailee niillä päättömästi törmäillen toisiin asiakkaisiin ja htyllyihin. Minä olen saanut hänet ruotuun yhdellä kauppareissulla (heh, ei ole suotta tuota koira ja hevoskokemusta). Sen jälkeen sain kuulla, että olen pojan mielestä pelottava.

Eilen poika ja äitinsä tulivat taas meille, ja poika aloitti taas tahdittoman kyselemisensä. Pojan isä ei ole ikinä ollut kuvioissa mukana. Kysyin pojalta, miksei hänellä ole isää? Vastasin siihen itse: " Siksi kun sinä olet niin @!#$ hölmö, ei sun isäs halua nähdä sua" .

Tuli aika lyhyt vierailu, mä olen tällä hetkellä varmaan aika suosittu suvun keskuudessa...

Olen varmaan itse lapsellinen kun loukkaannun lapsen sanomisista, mutta ei mulle kukaan muu lapsi ole ikinä mitään tuollaista laukonut. Omiakin lapsia on.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pohjustuksesi ei todellakaan oikeuta sua laukomaan tollasta lapselle (!!!), joka ei varmaankaan ole tahallaan ilkeä. TOisin kuin sinä. Onneksi et ole minun sukulaiseni.

Vierailija
2/16 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vanhemmat ovat aikoinaan vaatineet lapselle diagnoosia ja sen jälkeen antaneet kaiken anteeksi sen diagnoosin nimissä. Varmaan lapsi ei edes oikeasti ole ylivilkas, vaan vain huonosti kasvatettu. Ihan hyvä, että sanoit suoraan. Hän varmasti tarvitsee yhä enemmän sinunlaisiasi suorasuita ympärilleen. Toivottavasti lapsen äiti haluaa sinun tapaavaan uudestaan ja silloin muista olla mahdollisimman suora ja kova sille lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh edellisille. Ironian kukka se on pahanhajuisin kukka.

Vierailija
4/16 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan aikuinen ihminen alennu haukkumaan pikku lapsia..

Ja jos tämä ei ole provo niin kannattaa ap:n hakeutua hoitoon. Sinulla taitaa olla huono itsetunto kun lapsen sanomisista noin loukkaannut...

Vierailija
5/16 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku muuten tosissaan olla niin idiootti että alkaa 6-vuotiaalle laukoa moisia ' totuuksia' ??? Mitä sillä saavutetaan? Vai onko ap jäänyt jotain vaille hiekkalaatikkoiässä?

Ihan kiva opettaa lapsille ettei pienemmän kimppuun saa käydä kun aikuiset antavat noin loistavaa esimerkkiä. Toivottavasti olet provo, ap. Jos et, katso itseäsi peilistä ja häpeä jos osaat.

Vierailija
6/16 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain vittuiluun verrattavaa, mutta kyllä noi " miksköhän isäs ei taho nähä sua" -jutut pitää jättää sanomatta. se on maailman hirveintä, mitä pikku ihmiselle varmaan voi sanoa. että isän puuttuminen johtuis lapsesta itestään.

ojennusta se ehdottomasti tarttee kuitenki.

Vierailija
7/16 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kertoa, että sanoit niin tahallasi, koska tiesit sillä voivasi satuttaa. Sano sitten pojalle, että hänkin miettisi miten käyttäytyy ja alkaisi käyttäytymään paremmin sinun seurassasi. Anna esimerkkejä, että missä asioissa odotat parempaa käytöstä. Voit kysyä pojalta, että johtuuko hänen temppunsa osittain siitä, että harmittaa, kun isä ei ole hänen kanssaan. Sano, että poika on silti ihan hyvä lapsi.

Vierailija
8/16 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos fiksusta ja rakentavasta vastauksestasi.

Itse olen tehnyt vain tämän yhden aloituksen täällä. joku on kopsannut tämän ht-netistä. Siellä kehotettiin kirjoittamaan asiasta tänne.

Vierailija
9/16 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta noin pieni ei tajunnut sarkastista pointtiasi eikä yhdistä sitä omaan käytökseensä. Asioiden hautomisen sijaan pojalle voisi vastata heti tilanteessa saman tien takaisin kauniisti mutta napakasti, että ikävää jos hänestä meille tärkeä koti on ruma ja että hänkään ei varmaan pitäisi jos hänen ulkomuotoaan haukutaan jolle ei itse voi mitään.

Vierailija
10/16 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos poika kysyy " miks sulla on noin ruma maha?" niin olis voinut vastata että " siitä samasta syystä kun sulla on noin rumat hampaat/tms" .

Tai kysymällä takaisin että " ja miks sulla on noin rumat kädet/tms"

Ymmärrän kyllä hyvin halusi vi**uilla, koska kyllä minuakin tämä poika olis ärsyttänyt vähän enemmänkin...

Vierailija
11/16 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmaan vaikeaa sietää tuollaista pikku-ku**päätä, mutta silti...:) Ehkä tuo ois kannattanu jättää sanomatta. En kuitenkaan tuomitse sinua täysin (voisin itsekin olla yhtä tahditon), ihminen kun tekee virheitä ja päästelee suustaan sammakoita!;)

Mutta pyydä anteeksi. Ja keskustele pojan kanssa asiallisesti.

Vierailija
12/16 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta ymmärrän ap:n toiminnan, katkeaahan se kamelin selkä jossain vaiheessa itse kultakin ja suusta pääse sammakoita.

Vierailija
13/16 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, ymmärrän sua vallan mainiosti.

Mieheni veljen lapsi on myös maailman kammottavin otus.

Nyt 7 v ja ei vielä paljon parannusta tapoihin.

Onneksi asutaan sen verran kaukana, että ei nähdä kovin monta kertaa vuodessa mutta nekin kerrat on aina yhtä hammasten kiristystä...

en ehkä ihan tuollaiseen ryhtyisi, mutta lievempiä laukomisia olen minäkin antanut takaisin. Sillä seurauksella että " voi kun ei tuo meidän *** nyt jostain syystä halua että me tullaan teille silloin viikonlopuksi" .

Eli olen onnistunut saamaan lapsen ei-pitämään itsestäni, mikä sopii tilanteeseen paremmin kuin hyvin. =)

Yleensä muiden lapset viihtyvät meillä. =D

Kamalaa, mutta kun ne vierailut menevät niin, että ensin olen kuin takapuoleen ammuttu karhu muutaman päivän ennen vierailua, ja itse vierailu on tosiaankin (koko perheen kanssa) hammasten kiristelyä, ja vierailun jälkeen olen pitkän aikaa ihan poikki.

Jos olisikin joku muu kyseessä kuin lähisukulainen (miehen) niin olisin jo aikapäiviä antanut ymmärtää että eivät ole suosikkivieraitamme!

Vierailija
14/16 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
15/16 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän minäkin ap:tä. Mutta ei lasta kumminkaan pitäisi lyödä tuolla tavalla vyön alle. Ei kai se oikeati ole lapsen vika että isä ei ole kuvioissa. Nyt hän ainakin luulee että niin on. Aivan liian kova taakka lapselle kannettavaksi. Lopputuloksena tuosta on vain lisää häiriökäyttäytymistä.

Sinun pitäisi ottaa nyt hattu kouraan ja pyytää lapselta ja tämän äidiltä anteeksi.

Vierailija
16/16 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään enää menetäkään, vaikka yrittäisitkin keskustella.

Vaikka hieman epäilen miten menee perille.

Mutta ehkä itseäsi vaivaa sen verran että voisit keskustellakin.

Kerrot että olit niin *** kun hän on aina sulle ilkeillyt ja että sen vuoksi sanoit näin hassusti. Ja jatkosta voisitte sopia, että kun he vierailevat teillä, niin hän yrittäisi pitää mölyt mahassaan. niin sinunkaan ei tarvi sitten jatkossa möläytellä... =D