Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko rengasliinat hyviä? Voiko käyttää ihan vastasyntyneelläkin?

Vierailija
03.02.2008 |

Se mitä katsoin oli materiaaliltaan pellavaa. Vauva syntyy kesällä niin ajattelin, että tuo voisi olla miellyttävä materiaali?

Onko rengasliina miten tukeva? Siis pysyyko se vauva siinä? Voiko huoletta kumarrella esim laittamaan esikoiselle kengät jalkaan ja vauva pysyy siitä huolimatta kyydissä? :)

Minulla on myös se vauvalehden tilaajalahjana saatu kantoliina mutta siitä en tykännyt. Tulee liian kuuma itselle, kun joutuu sitä kangasta kietomaan monta kertaa itsensä ympärille. :-/

Mietinkin, että pärjäisikö tuolla rengasliinalla alussa ja sitten ostaisin esim. Ergo-kantorepun myöhemmin? Tuplarattaitakaan en varmaan heti osta, koska esikoinen ei ainakaan viihtynyt vaunuissa yhtään, kun oli pieni... Vauva voisi nyt siis olla liinassa ja esikoinen rattaissa.

Miltä kuulostaa? Kertokaa kokemuksia tuosta rengasliinasta ja muistakin vaihtoehdoista!! :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kellään kokemusta? :)

Vierailija
2/3 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi käyttämättä, se oli jotenkin hankala säätää.

Se vauva-lehden lahjaliina on ihan susi. Pitkä trikoinen liina parempi. Mä käytin sitä kun vauva oli pienempi ja myöhemmin hankin kudotun liianna ja Ergo oli käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen sopivuus riippuu käyttötarkoituksesta. Jos haluat kantaa pitkinä matkoja tyyliin kävelylenkit, rengasliina ei sovellu, koska se antaa hieman periksi pitkillä reissuilla. Sen sijaan esim. shoppailuun se soveltuu mainiosti ja sopii vastasyntyneestä ihan 2-vuotiaaseen (tai siihen asti, kun jaksat kantaa). Meillä se on ollut ainoa jatkuvasti käytössäoleva liina!! Vauvana se oli kätevä, kun siinä pystyi helposti suojassa imettämään. Säätöä on kätevä löystyttää ja siirtää vauva imetysasentoon jne. Se oli myös kätevä silloin, kun vauva ei oikein viihtynyt muualla kuin sylissä ja silti olis pitänyt laittaa ruokaa tai imuroida tms. tai ihan vain puhua puhelimessa. Isomman kanssa se oli kätevä kaupoissa, joihin ei pääse rattailla. Käytin sitä myös raskaana, isompi oli silloin vasemmalla lonkalla. Mä olen tykännyt siis aivan älyttömästi mutta pitkillä kävelylenkeillä meillä on lapset aina olleet vaunuissa tai rattaissa. Pitkiä liinoja on käynyt kääntymässä mutta ne ei olleet se mun juttu. En jaksanut niitä kieputtaa ja käyttötarvekin oli meillä enemmän rengasliinan pikaliinatyyppinen.