Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisiin vaatteisiin puetaan lapset Espoossa. Anteeksi, mutta meinasin revetä:

Vierailija
02.02.2008 |

Vaatteet ja tarvikkeet palstalta - keskustelun aiheena: Millaisia vaatteita lapsesi pitävät?

Vastaus:

Espoolaistyylisiä ;-)

Eli tavallisia, hyvälaatuisia vaatteita, joissa harvemmin on mitään painatuksia tai tekstejä. Paljon raitaa ja yksiväristä, mutta kuviot lähinnä kirjoneuleissa tai jossain Disney/Donaldson/Moonsoon-tyylisissä fleeceissä/neuleissa. Poikien farkkuihin haluaisin jotain jujua, esim. Oililyn tai Me Too-tyylisiä, eri kankaasta tasku, tms, mutta niitä on vaikea löytää tai ovat liian kalliita (esim Reply). Ulkovaatteet on yleensä yksivärisiä. Pipot ym saa olla värikkäitä. Spidermanit löytyy kalsareista, jos sieltäkään. Isompi ei enää niistä niin välitä. Pienempi on disney-puuhapete iässä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni kulkee vielä pitkälti äitiyspakkauksen ja lahjoiksi saaduissa vaatteissa, enkä itse ole kummoisia lastenvaatehankintoja vielä tehnyt, joten en nyt niin tiedä, missä kulkee myöhemmin, mutta äitini oli ja on hyvä esimerkki juuri kuvailemastani koulutetusta, hyvin toimeentulevasta naisesta ja voisin hyvin kuvitella, että jos silloin kun olin pieni olisi ollut Reimateccejä, niin sellainen minulla olisi ollut (ja lapselleni on ostanut lahjoiksi juuri sitä Marimekkoa ja Tuttaa.)

20

Vierailija:

kirjoitti. Ei hän varmaan tarkoittanutkaan, että jo alkujaan koulutettuun sivistyneistöön kuuluvat ostaa merkittömiä tai että ei ole mitään väliä. Vaan juuri se, että ei ole tarvetta ja/tai aikaa niin vimpan päälle säätää lasten vaatteita ja tehdä siitä statuskysymys.

Vierailija
22/31 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esimerkiksi on ollut Remua, Rasavilia, Nicky&Nellyn Easyteciä, Jonathania ja sitä mainittua Reimateciäkin. Merkki ei ratkaise, eikä siihen liittyvä status, vaan haalarin ominaisuudet + omaan silmään istuva ulkonäkö. Ns. merkkivaatteiden lisäksi esim. H&M:ää meiltä löytyy paljon, koska hinta-laatusuhde siinä mielestäni hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vietä aikaa ottamalla selvää eri haalarimerkkien ominaisuuksista, saati tietäisi, minkälaisia malleja niillä minäkin vuonna on. Sen sijaan hän menee kauppaan, josta olettaa saavansa tarvitsemansa haalarin ja ostaa tarjolla olevista luotettavan merkkisistä sen vähiten kauhean näköisen (koska hän ei oleta lasten ulkoleikkivaatteiden edes olevan erityisen kivan näköisiä.) Hän ei myöskään ole kuullutkaan, että Tutta ei nykyään ole enää hyvä merkki, vaan joutuu oppimaan sen kantapään kautta (tosin viimeaikoina ainakin itselleni on taas sattunut hyviä Tutta-yksilöitä.)

Vierailija:

Meillä esimerkiksi on ollut Remua, Rasavilia, Nicky&Nellyn Easyteciä, Jonathania ja sitä mainittua Reimateciäkin. Merkki ei ratkaise, eikä siihen liittyvä status, vaan haalarin ominaisuudet + omaan silmään istuva ulkonäkö. Ns. merkkivaatteiden lisäksi esim. H&M:ää meiltä löytyy paljon, koska hinta-laatusuhde siinä mielestäni hyvä.

Vierailija
24/31 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa on mielin määrin, niin sitä voi kulutttaa lapsienkin vaatteisiin suruttomasti.

Jos taas ei, niin laadukasta ja siistiä saa edullisemminkin. Eiköhän pääasia ole, että lapsi on puettu sopiviin ( ei siis liian pieniin tai liian isoihin), käyttötarkoitukseen sopiviin vaatteisiin.

Vierailija
25/31 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kyse ollutkaan siitä, huolehtiiko lapsesta hyvin vaan siitä, mitä tietyt vaatevalinnat ja vaatteisiin panostaminen viestii. Vaikka olisi rahaa ja aikaa, ei ollenkaan kaikki käytä sitä lasten vaatetuksen miettimiseen.

Vierailija
26/31 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon keskuksessa ja siinä radan varrella monin paikoin muutenkaan ei espoolaistyylistä ole mitään merkkejä:D

Ja yhtä hyvin Vantaalla Ylästössä, Linnaisissa tms. voisi hyvin kuvitella espollaistyyliset lapset tila-auton takapenkille.

Vierailija
27/31 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt noin haluat kärjistää ja yleistää niin meidän perhe on Vantaalta ja mies on nörtti ja lapset pukeutuu kaikkea muuta kuin örkkilieskagollarisynkkyys-kamaluuksiin.

Vierailija
28/31 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

imagon vuoksi, maksaa suhteessa kohtuuttomasti, samat ja paremmatkin ominaisuudet löytyvät muistakin merkeistä ja reimateciä ostamalla kokisin vain korostavan sitä että olisi varaa ja halua näyttää muille että sitä varaa on ostaa sitä kallista merkkiä uusinta mallia. Ominaisuudet, tarkoituksenmukaisuus ja ulkonäkö ratkaisee kaikissa lasten vaatteissa, laatua ja kivoja kuoseja löytyy vaikka marketista, en häpeä köyhäilläkään ja kirpparit joskus aarrepaikkoja, kun ei tarvitse todistella sitä että ei olla köyhiä.

Vierailija
29/31 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Westend, Haukilahti, Iirislahti, Koukkuniemi, Nuottaniemi, Nuottalahti, Soukanranta, Suvisaaristo ym. kalliit ranta-alueet. Siellä kyllä kieltämättä on pistänyt joskus silmään se, miten homogeenisesti lapset puetaan.

Noilla alueilla asuvista teineistä huomaa silti selkeimmin millaisista kodeista tullaan. Pojilla näkee todella kalliita maastopyöriä ym. välineitä, tytöillä tuhannen euron merkkilaukkuja jne. Vähän toista oli silloin kun asuimme Vantaalla (Ylästössä).

Vierailija
30/31 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rentoutumiskeino. Olen aina pitänyt kauniista asioista ja tavaroista; aikaisemmin minulla oli niihin vähemmän rahaa käytettävänä ja nyt kun on enemmän, niin käytän sitä rahaa mielelläni kun se ei meitä konkurssiin vie.

Onko vaan vaikea ymmärtää, että kaikki ihmiset eivät ole kiinnostuneita samoista asioista? Ei minua kiinnosta ymmärtääkö muut, mikä paita lapsellani tai itselläni on päällä, kun ei se ole heitä varten päälle puettu vaan meitä. Tämä yhtälö on ilmeisesti mahdoton; kaikki vaatteisiin panostajat ovat av:lla itsekeskeisiä pyrkyreitä. Miksi aikuiset saa ostaa kalliita vaatteita, mutta jos niitä ostetaan lapsille, on se täysin väärin?

..Ja Espoosta ollaan kaiken lisäksi :-p

Vierailija
31/31 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pitäisi vielä siitäkin ottaa paineita onko lapsilla tarpeeksi tyylikkäät vaatteet, ettei kukaan vaan ajattele, että me ollaan jotain köyhiä, juntteja tai muuten vaan surkimuksia... Argh! Mulla on muutakin mietittävää elämässä!

Meidän lapsilla on " hienosteluvaatteet" ihan erikseen parempia tilaisuuksia varten, mihinkään puistoon en laita 4- ja 2-vuotiaille pojille kalliita merkkivaatteita. Ne on heti hajalla kuitenkin.

Ugh. Olen puhunut!