Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakee! Kerrostalo vs. oma/rivitalo

Vierailija
02.02.2008 |

No niin, te lapsena kerrostalossa asuneet, kertokaa hyviä ja huonoja puolia. Meillä on toinen lapsi tulossa huhtikuussa ja ensimmäinen menee syksyllä eskariin. Olen aina ajatellut että tämä on nyt se kohta missä meidän pitää muuttaa omakotitaloon tai rivitaloon (asutaan nyt e-haagassa) koska se olisi lasten kannalta parempi ja ollaan katsottu miehen työpaikan läheltä espoosta taloja. Nyt kuitenkin olisi tilanne että saataisiin todella kiva asunto taka-töölöstä sopuhintaan jos halutaan. Koulu ja eskari olisivat ihan vieressä, lähikauppoja ja keskusta, ja minun työpaikkani korttelin päässä. Mutta mietityttää nuo lapset. Kasvaako ne ihan vinoon? Sitten kun lapsilla on jo koulussa kaverit, niin muuttaminenkin vaikeutuu. Taka-töölö nyt ei kuitenkaan ole onneksi mitään rauhattominta betonilähiötä, mutta ei siellä oli kun hiukan rantaa ja vähän aika karua metsikköä siinä vieressä. Puistoja sentäs muutama, mutta en tiedä minkäikäisinä tuolla uskaltaa lapset päästää yksin kulkemaan, liikenne on läpikulkuteillä aika melkoinen. Kämpästä poismuuttava sukulaisperhe kertoi kuinka reippaasti heidän tokaluokkalainen käy alakerran patonkipaikasta hakemassa koulun jälkeen välipalaa, ja se kyllä hiukan puistatti.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en muuttaisi Espooseen. t. neljännen polven stadilainen

Vierailija
2/4 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi lasta ja asutaan omakotitalossa. Olen asunut lapsena kerrostalossa ja aikuisena ennen lapsia rivarissa. Koskaan en enää sitä kommuuniasumista suostu kestämään! Oma tupa, oma lupa. Helpottaa elämää kummasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on hyvät koulut ja kivoja lapsiperheitä. Espoossa ei ole.

Vierailija
4/4 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me harkitaan vakavissamme Töölöön muuttamista. Asutaan nyt omakotitalossa alueella, jossa kivat talot, mutta surkea koulutilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän