Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mistä saa motivaatiota hengissä pysymiseen.

Vierailija
19.11.2008 |

Minä en vain jaksaisi enää elää, koko elämä on muuttunut niin vaikeaksi ja tuskalliseksi etten enää keksi mitään syytä miksi minun pitäisi venyttää tätä tuskaa enää pidemmälle. Tätä on jatkunut jo monta vuotta eikä mikään auta. Ei lääkkeet, ei terapia, ei mikään. Kadun nykyään vain sitä etten ole tappanut itseäni aiemmin.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä luovuta?! Itsesääli ei sinua mihinkään vie eikä auta, repii vain syvemmälle.

Minä minä...

Vierailija
22/30 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea saa tehdä, kaikkea pitää tehdä

Kaikkia kuita kurkotella, kaikkia ovia kolkutella.

On vain yksi ehto-elinehto, värisevää sielua ei saa tallata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo huomenna on paremmin

siis jaksa siihen asti.

Ja rakkaudesta puhu hiljaa, puhu varovasti.

Voit ilon löytää istumasta

suolaheinän alta

ja ruoho uusi nousta alkaa

aina matalalta.

A.Oksanen

Joku neuvoikin jakamaan ajan pieniin palasiin, keskittymään tähän hetkeen. Jos tunnet olevasi nyt masennuksen pohjalla, ajattele, että se on uusi alku, vaikka vaikeaa se voi ollakin. Jonain päivänä aurinko taas hymyilee, älä luovu TOIVOSTA. Se on nyt tärkein ystäväsi. Muutkin ovat olleet masentuneita ja selvinneet siitä! Sinäkin pystyt siihen, usko pois.

Vierailija
24/30 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ote on nyt hento, ota kovemmin kiinni huomenna

Vierailija
25/30 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihmisen, jolla oli elämä täysin romuna: menetti kotinsa, yritti itsemurhaa, hankala sairaus... Nykyisin hänellä kuitenkin nähtävästi menee paljon paremmin. Kyllä niitä Feniks-lintuja nousee tuhkasta, ja sinä voit olla yksi niistä.

Vierailija
26/30 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tos tuli hyvä ajatus et ryhdy sinä ystäväksi jollekin vanhukselle vaikka niin saat siitä itsellesikin ystävän!

Jeesus rakastaa sua !! Rukoilukin voi auttaa, ootko kokeillut?!

Vierailija
27/30 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et oikeassa elämässäsi olisi muka kenellekään tärkeä? Mikä sinusta tekee niin erikoisen ja erilaisen, ettei ketään muka kiinnosta mitä sinulle kuuluu? Kerro minulle.

Vierailija
28/30 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin seison kylpyhuoneessani

ja katson peiliin.

Vetoavasti.

Ei mitään uutta.

Ei yhtenäkään päivänä.

Tänään tuskastuin

ja painoin pääni nöyrästi alas.

Ja silloin

Löysin kymmenen varvasta.

Kymmenen hurmaavaa varvasta.

Solakkaa varvasta.

Erikoista varvasta.

Ja äkisti käsitin,

että kyllä kannattaa elää

kun on näin hurmaavat varpaat.

- Lassi Sinkkonen -

Olet masentunut, ap. Masentunut näkee elämän mustempana kuin se onkaan. Joskus olet pystynyt nauttimaan elämästäsi, ja se on mahdollista myös tulevaisuudessa.

Osaat kirjoittaa tuntemuksistasi selkeästi. Uskon, että tosielämässäkin on paljon ihmisiä, jotka oikeasti haluaisivat tutustua sinuun paremmin. Uskalla yrittää!

Vierailija
29/30 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhemmiltani jo kysynyt asiasta ja he ovat sanoneet että minun tilanteessani ymmärtävät asian ja hyväksyvät eivätkä sure koska tietävät että se lopettaisi minun tuskani.

Ovatko he vain niin toivottomia ja väsyneitä, että vastasivat sinulle noin vai onko heillä omia (psyykkisiä) ongelmia, kun ilmaisevat, etteivät surisi kuolemaasi? Minun korvaani kuulostaa hieman erikoiselle, että ylipäätään kysyt vanhemmiltasi heidän mielipidettään itsemurha-aikeistasi ja että he ilmaisevat hyväksyvänsä sen. Ei itsemurha ole mikään "huutoäänestys", jonka toiset ihmiset hyväksyvät tai paheksuvat. Ei siihen kysytä lupaa muilta, eikä muilla ole oikeutta ottaa siihen tällä tavoin kantaa. Se on sinun ratkaisusi. Toki toivon, ettet sitä tee, mutta ei lupa (eikä vyörytetty vastuu) siihen ole "vanhempiesi taskussa".

Onko suhteesi vanhempiisi riippuvainen? Itse en olisi tekemisissä sellaisten sukulaisten tai ns. ystävien kanssa, jotka eivät jäisi kaipaamaan minua kuolemani jälkeen - vaikka se olisikin inhimillisesti katsottuna helpotus esim. parantumattoman sairauden ja kivuliaan taapertamisen jälkeen.

Joku muukin on kysellyt lääkityksestäsi; mahtaako se olla toimiva ja riittävä? Ei kenenkään tarvitse tuskaisena harhailla vuosikausia. Kyllä useammat ihmiset haluavat kipsin jalkaansa, kun se menee poikki, harva jaksaa raahautua konttaamalla eteenpäin.

Jos saisit taikasauvan ja luvan heilauttaa sitä kolme kertaa, mitä toivoisit? Tai mikä elämässäsi olisi konkreettisesti muuttunut, jos heräisit joku aamu, venyttelisit sängyssä, katsoisit ulos ikkunasta ja miettisit, mitä kivaa tänään tekisin?

Millaista terapiaa olet saanut ja mitä siinä opit itsestäsi ja masennuksesi syistä? Usein sanotaan, että masennus on sisäänpäin käännettyä vihaa ja pysähtynyttä surutyötä? Tunnistatko tästä kuvauksesta itseäsi?

Enkelien siipien havinaa ympärillesi toivon minäkin.

Vierailija
30/30 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

0203455566

valtakunnallinen kriisipuh

------------

020366266

spr kriisipuh

tsemppiä!!!