Kuravaatteiden mitoitus, minkälaisia eroja? Mikä koko 128cm pitkälle?
Olen hankkimassa eskarilaiselle kurahousuja ja -takkia ja kaipaisin kokoneuvoja. Aiemmin meillä ei ole kuriksia käytetty, mutta poika haluaa nyt ne itse kun kaikilla muillakin on. Pojalla on siis Reimatecin vaatteita joka lähtöön mutta nyt siis niiden päälle pitää mahtua vielä kuravaatteet.
Pojan haalarin koko on 128cm, kuinka paljon isommat kuravaatteet tarvitaan? Ja onko Rukka hyvä? Katsoin itse että lahkeensuut olivat tosi tiukat, ovatko hankalat pukea? Onko Abeko hyvä? Heiltä saisi tosi hauskan näköisen osin heijastavasta kankaasta tehdyn kurasetin, jonka koot ovat vain 130cm asti:
http://www.abeko.se/content?page=53#product
Eskarissa ei juurikaan auteta pukeutumisessa joten vaatteet pitää saada itse päälle. Neuvoja kaivataan siis kipeästi!
meillä eskarilainen ainakin haluaa jo vyötärömalliset kurikset - ei siis haalarimallisia. Meidän Rukan vyötärömallisissa on suorat lahkeet (kiristyvät neppareilla), joten eivät ole tiukat pukea.
130 cm kura-asu on 128cm ulkovaatteita käyttävälle ilman muuta liian pieni. Vähintäänkin siis 134cm. Paras koko löytyy varmasti sovittamalla.
Rukan kurahousut ovat olleet hyviä,mutta kuratakeissa suosituin on meillä sellainen, jossa on vetoketju.