Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia naapurikuntia Tampereella?

Vierailija
01.02.2008 |

Minkä nimisiä ja mitkä on niiden yhteydet Tampereelle? Itsenäisiä maaseutukuntia vai Tampereen nukkumalähiöitä vai siltä väliltä? Ketä siellä asuu?

Kiitokset vastaajille!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurikunnista tälläinen mielikuva:

Pirkkala: oikeastaan Tampereen lähiö, matkaa Tampereen keskustaan vähemmän kuin monista Tampereen omista lähiöistä. Ihan kiva paikka, hintatason sama kuin Tampereen.

Kangasala: Kaunista paikka, suhteellisen kallis, matkaa Tampereelle jostain Sahalahdelta aika paljon.

Ylöjärvi: Sellainen peruspaikka, ei niin kallis kuin kaksi edellistä.

Lempäälä: Osittain kallis, osittain ei. Aika hajuton ja mauton. Ei näytä oikein miltään.

Nokia: edullisin näistä, perinteikäs, vanha työläiskaupunki, selvimmin oma paikkansa, eikä niin sateliittimainen kuin edelliset.

Itse muuttaisin mieluiten Pirkkalaan tai Kangasalle. Mitään en sulkisi pois kokonaan, mutta mieluiten pysyn Tampereella.

Vierailija
2/10 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, kaunis paikka, kaikki sopivan lähellä, hyvät bussiyhteydet. Kalliimpi on kuin ylöjärvi ja nokia. Nokialla tosiaan meni maine tuon vesijutun vuoksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkkala, Kangasala, Lempäälä, Nokia, Ylöjärvi...

Noista voisi harkita hyviksi asuinpaikoiksi Pirkkalaa, siellä alkaa tosin tontit kohta loppua. Kangasala laajenee Oriveden suuntaan kovasti ja Lempäälä myös (olisko Ideaparkilla osuutta asiaan). Nokia - no maine on nyt mennyttä vähäksi aikaa. Ylöjärvi alkaa hiljentyä.

Vierailija
4/10 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse muutaisin mieluiten Kangasalle. Lempääläkin kovasti nousussa. Nokian maine on heikko ja heikentynyt entisestään, Ylöjärvestä en osaa sanoa muuta kun että lienee edullisin näistä vaihtoehdoista ja varmaan ihan ok, jos ei tarvitse sujuvia liikenneyhteyksiä Tampereen itä tai eteläpuolelle.

Vierailija
5/10 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toijala, Valkeakoski, Viiala...

Heti kun menee Tampereelta kauemmaksi asuntojen hinnat puolittuu =)

Vierailija
6/10 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko kokemuksia ko kuntien asukkailta, mielellään sellaisilta jotka ovat muuttaneet Tampereelta.

Vierailija
7/10 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Saisko kokemuksia ko kuntien asukkailta, mielellään sellaisilta jotka ovat muuttaneet Tampereelta.

Me asutaan Tampereen lähellä. Matka kestää Tampereelle töihin alle 30min, vähän vähemmän mitä työmatkoihin meni silloin kun asuttiin Tampereella. Bensaa toki menee, paitsi jos kulkee junalla tai bussilla. Tämä on muuttovoitto kaupunkin, muuttajista suurin osa lapsiperheitä. Myös palveluita on mielestäni ihan hyvin. Olemme viihtyneet silloin kun olin kotiäitinä ja nyt kun olen töissä.

Vierailija
8/10 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin tänne lasten tulon takia. Tampere ihan vieressä, sieltä saa kaikkea, myös töitä. Mutta ei tarvitse ison kaupungin hälinää, asiat voi hoitaa vähemmällä vaivalla, esim terveyskeskus ja virastot helpommin tavoitettavissa/jonotettavissa. Kiva paikka asua :)

Vierailija
9/10 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Me asutaan Tampereen lähellä. Matka kestää Tampereelle töihin alle 30min, vähän vähemmän mitä työmatkoihin meni silloin kun asuttiin Tampereella. Bensaa toki menee, paitsi jos kulkee junalla tai bussilla. Tämä on muuttovoitto kaupunkin, muuttajista suurin osa lapsiperheitä. Myös palveluita on mielestäni ihan hyvin. Olemme viihtyneet silloin kun olin kotiäitinä ja nyt kun olen töissä.

Vierailija
10/10 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme viihtyneet, toiset viihtyvät me emme. Päivät ja koulut ovat räjähtämispisteessä ylöjärvellä, toki tampereellakin tunkua on mutta ei kuitenkaan niin huono tilanne kuin ylöjärvellä.

Toisen auton hankkiminen olisi tullut kalliiksi, mieluummin sijoitimme senkin rahan asumiseen. Bussit kulkevat nyt oven edestä, kauppa vieressä, kaikki palvelut tässä ja heti nyt.

Aina olemme pääseet lääkäriin, Kelassa asiat hoituneet todella nopeasti, en löydä yhtään huonoa puolta tampereella asumiseen.

Mutta se mikä on meille taivas voi toiselle olla helvetti :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän