Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anna HYVÄN kiertää - HAASTE

Vierailija
01.02.2008 |

Monta vuotta sitten katsoin amerikkalaisen elokuvan " Anna hyvän kiertää" . Se oli surullinen, mutta siinä esiteltiin valtavan ihana idea. Anna siis hyvän kiertää! Tee joka päivä jollekin ihmiselle sellainen palvelus, että ko. ihminen huomaa tekosi. Kun hän kiittää, sano, että arvostat kiitosta, mutta että olisit onnellinen jos tuo auttamasi ihminen tekisi sinulle vastapalvelukseksi se, että auttaisi puolestaan joka päivä jotakuta ja pyytäisi auttamiaan ihmisiä aina auttamaan joka päivä jotakuta muuta. Toivon, että jokainen tarttuisi tähän haasteeseen, sillä massavoimalla saamme ehkä maailmaa hitusen paremmaksi paikaksi:-) Eihän unohdeta tämän varjolla niitä pieniä auttamisia ja hyviä tekoja, joita pyyteettömästi teemme niin, ettei kukaan huomaa;-)

Jos haluat tarttua haasteeseen, listaa itsesi ketjuun

t. Outi

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pyrkinyt tekemään joka päivä " päivän hyvän työn" eli vähän sama juttu,

tänään hoidin tärkeän kuopuksen kouluun aloittamiseen liittyvän asian

Vierailija
2/9 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että kyse on enemmästä kuin vain peruskäytöstapoihin kuuluvasta ovien avaamisesta ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vanno, että joka päivä tulee tehtyä yksi hyvä työ. Jonakin päivänä tulee tehtyä useampi, toisena ei ehkä yhtään. Sellaista toisten ihmisten auttamista ja ympäristöstä huolehtimista. Opiskelijana jelppaan toisia opiskelijoita tosi paljon. Toimin vapaaehtoistyössä. Lumitöitä naapurin mummoille jne..

Vierailija
4/9 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vielä tiedä, mitä tämä haaste tuo tullessaan ja millaisia hyviä tekoja keksin. Yritän kehittää itseäni tässä asiassa, sillä olen mielestäni liikaa keskittynyt omaan napaan. Ajattelin aloittaa tarjoutumalla vaikkapa ottamaan ystäväni lapset meille hoitoon, jotta vanhemmat pääsevät elokuviin tai muutoin viettämään kahdenkeskistä aikaa ja vastapalvelukseksi en pyydä samaa tekoa itselleni, vaikka tarvetta olisikin, vaan aion haastaa ystäväni mukaan;-)

t. AP

Ps. Luulen että tässäkin ajatuksessa on mahdollista harjaantua kokemuksen ja harjoituksen myötä

Vierailija
5/9 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haasta mukaan uusia ihmisiä

t. AP

Vierailija
6/9 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen joka päivä vähintäin yhden ihmisen iloiseksi ja autan vanhuksia.

Vierailija
7/9 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavat rupeavat äkkiä pitämään superihmisenä ja sitten alkaa selän takana p*kan jauhaminen. Esim. vapaaehtoistyöni on läheisilleni liikaa. P*kaa sataa niskaan siitä hyvästä.

Enemmän toivon, että kun autan ventovieraita, herättäisin teoillani jotain kipinää tehdä joskus hyvää jollekin toiselle. Ja toivon osaltani luovani vähän parempaa maailmaa. Esim. mummoja kaupassa auttaessani (mitä lukee tässä paketissa, mistä löytyy jne.. mummot kääntyvät jostain syystä usein puoleeni, vaikka itsekin olen asiakkaana) toivon, että vanhemmat ihmiset saisivat kokemuksen, että hyvääkin maailmassa on vielä ja auttamisenhalua on. Tietysti jonkinlainen tausta-ajatus on myös olla samalla esimerkkinä muille ja toivoa, että joku auttaisi sitten tarvittaessa.

T:4

Vierailija
8/9 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmäksi tarjosin kyydin nuorelle miehelle junalta uimahallille, kunhän kysyi tietä. mulla oli sama suunta, niin oli helpompi viedä kuin selittää.

Vierailija
9/9 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pientä sellaista.