Minkätasoinen koulutus on merkonomi?
Kommentit (32)
Ja siellä ylioppilasmerkonomin linjalle. Aikanaan se oli opistoasteen tutkinto, enkä tiedä, mitä se nykyään vastaa. En kuitenkaan mennyt sinne vaan luin itseni FM:ksi. Kaduttaa, ihan rehellisesti. En varmaan ole nyt FM:nä sen älykkäämpi kuin olisin ollut yo-merkonomina.
Vastaa siis nykyistä kaupallista amk-tutkintoa.
Vierailija:
Ja siellä ylioppilasmerkonomin linjalle. Aikanaan se oli opistoasteen tutkinto, enkä tiedä, mitä se nykyään vastaa. En kuitenkaan mennyt sinne vaan luin itseni FM:ksi. Kaduttaa, ihan rehellisesti. En varmaan ole nyt FM:nä sen älykkäämpi kuin olisin ollut yo-merkonomina.
" älyn" takia lukenut FM:ksi? Vaan halusit ehkä opiskella jotakin tiettyä, halusit tietyn työ, lisää tietoa... jne. Miksi sua kaduttaa se, että sulla on korkeakoulututkinto?
uskin se edes tietää mitä sellanen oikeesti tekee..
Tämä nyt vaan on tän palstan henki, lytätään oikeasti hyvät jutut maan rakoseen..
on lytätty maan rakoseen? Se, että merkonomit on erittäin älykkäitä?
Ja kyllä, minä olen FM (ei mikään ihmeellinen saavutus, kuten kohta saan kuulla varmaan muiltakin), valmistuin viime syksynä (opintojen ohella töitä ja kaksi lasta). Millähän vielä voisin " päteä" , että teitä oikein ärsyttää. Joo, omistusasunto Kehä 1 sisäpuolelta ja toimiva parisuhde. Ihanat lapset tietysti! Heh hee.
t. 2
Ne jotka oikeasti menestyvät merkonomitutkinnossa lähtevät kyllä ihan muille urille kuin tradenomiksi lukemaan.
Esim yliopistoon kauppatieteitä..
Onko TÄSTÄ ketjusta poistettu viesti? Miksiköhän?
Enhän mä sillä asialla voi täällä päteä ;)
Ja ihan kuin joku ei nyt ymmärtäisi ironiaa.
t.2
Näistä kinastelijoista vain kakkonen kertoi oman koulutuksensa...
Mitähän se kertoo näistä muista.
Koulutustaso on tosiaankin amistasoa, mutta siinä on se hyvä puoli, että ammattitutkinnon saaneena saa heti työttömyysrahaa (mikäli tarve vaatii). Lukiotason koulutuksellahan ei mitään työttömyysrahoja nautita, kun siitähän varsinaisesti ei saa ammattitutkintoa itselleen.
Suosittelenkin siksi nykyaikana käymään yo/merkonomitutkinnon ja siitä sitten lähteä tähtäämään korkeammalle.
Minä en olisi älykkyydelläni säteillyt kaksoistutkintoa itselleni.
oli aika nuori valmistuessani
Mut silloin mul oli aika hankala tilanne ja piti päästä tyoelämään tosi nopeasti. Niinpä nyt tienaan tosi hyvin. Minun taustalla on tyokokemus, ja se auttaa paljon enemmän kuin mikään tutkinto.
Merkonomi ei ole kovinkaan erilainen. Suurin omaisuus on tyokokemus, jotkut tienaavat tosi hyvin, toiset eivät oikein pärjää. Niille toinen tutkinto on välttämättomyys
Vierailija: