LEIJONANPENNUT (la heinä-elokuussa 2008) HELMIKUUHUN
[color=black][size=1]Lista on tarkoitettu kaikille niille, jotka ovat kärsineet lapsettomuudesta ja odottavat vauvaa/vauvoja syntyväksi heinä-elokuussa 2008.[/color][/size]
[color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color]
[b][color=black][size=3]~~Leijonanpennut 2008~~[/color][/b][/size]
[color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color]
[color=black][size=1]Liity mukaan Leijonanpentuihin kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:
[b]NIMIMERKKI:
OMA JA PUOLISON IKÄ:
MUU PERHE:
LAPSETTOMUUSTAUSTA:
LASKETTU AIKA:
SYNNYTYSSAIRAALA:
MUUTA:[/b]
[b]LEIJONANPENTUJEN (emojen) ESITTELYT:[/b]
[color=deeppink]
NIMIMERKKI: Tiuhtiainen
OMA JA PUOLISON IKÄ: 30/36
MUU PERHE: lapsen isä ja Kaino-koira
LAPSETTOMUUSTAUSTA: 3xIUI (lääkkeellinen), IVF 12/2005 -> PAS 4x km, IVF 10/2007 -> tuoresiirrosta tämä plussa
LASKETTU AIKA: 5.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: NKL, LS tai LUS ¿ toivoisin Tammisaarta mutta ei ehkä onnistu
MUUTA: Niin, tuo ¿puoliso¿ mun tapauksessa on vaimo.[/color]
[color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color]
[color=green2]
NIMIMERKKI: Mandu
OMA JA PUOLISON IKÄ: 27/30
MUU PERHE: Manta-koira
LAPSETTOMUUSTAUSTA: 3. IVF tuoresiirto -, 1. PAS -, toinen PAS +
LASKETTU AIKA: 21.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS[/color]
[color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color]
[color=deeppink]
NIMIMERKKI: Bertta71
OMA JA PUOLISON IKÄ: 36/40
MUU PERHE: 1. IVF tuoresiirto neitonen 10/2006
LAPSETTOMUUSTAUSTA: selittämätön lapsettomuus, 3 vuotta yritimme, kunnes eka plussa pamahti vuonna 2005 (tuulimuna). Eka IVF toi heti tuloksen, olimme tosi onnekkaita, ja nyt tämä SUPER YLLÄRI luomuplussa.
LASKETTU AIKA: 31.7.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: NKL, (LS virallisesti)[/color]
[color=green2]
NIMIMERKKI: Pöppiäinen
OMA JA PUOLISON IKÄ: 31/31
MUU PERHE: PAS-pojat s. 9/04 ja 7/06
LAPSETTOMUUSTAUSTA: clomifen+ 1/03 km, IVF 8/03 ei päästy siirtoon, ICSI 9/03 -, ICSI 11/03 -, PAS 1/04 +, PAS 10/05 +, PAS 9/07 -, PAS 11/07 +
LASKETTU AIKA: 2.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: JS[/color]
[color=deeppink]
NIMIMERKKI: Tiukkunen
OMA JA AVIOPUOLISON IKÄ: 32/ 34
MUU PERHE: IVF tuoresiirrosta poika 06/2006
LAPSETTOMUUSTAUSTA: 4x IVF tuoresiirtoja vv. 03-05 kaikki negoja, samoin useat tuoresiirtojen jälkeiset PAS:t. 5. IVF tuoresiirto toi kaivatun plussan syksyllä-05 ja nyt saman IVF:n eka PAS tuotti tuplaplussat =)
LASKETTU AIKA: 29.7.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: K-SKS[/color]
[color=green2]
NIMIMERKKI: Suhonen
OMA JA PUOLISON IKÄ: 33/34
MUU PERHE: IVF-tyttö 2006
LAPSETTOMUUSTAUSTA: Inssejä2004-2005 4kpl-, ivf-tuoresiirto 2005+(tyttö syntyi 01/06), pas -, ivf-tuoresiirto 2007 +
LASKETTU AIKA: 4.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: TYKS
MUUTA: Meillä syy osaksi selittämätön sekä miehen simppojen laatu/vasta-aineet. Ennen inssejä yritystä vuosi. [/color]
[color=deeppink]
NIMIMERKKI: Wiivi73
OMA JA PUOLISON IKÄ: 34/34
MUU PERHE: Kissimirrejä
LAPSETTOMUUSTAUSTA: Yritys aloitettu 2003, kokeiltu clomifeenistä piikitykseen tuloksetta ja taukoa 1,5 vuotta minkä jälkeen uudet yritykset ja suoraan IVF mikä muuttu lennosta ICSI:n ja plussa tästä tuoresiirrosta 2007 =)
LASKETTU AIKA: laskureiden mukaan 5.8. mutta lääkäri laitto 7.8.
SYNNYTYSSAIRAALA: PHKS
MUUTA: Eipä muuta ;) [/color]
[color=green2]
NIMIMERKKI: Endorfiini
OMA JA PUOLISON IKÄ: 28 ja 33
MUU PERHE:
LAPSETTOMUUSTAUSTA: kolme vuotta lapsettomuutta takana. 2. IVF -> ku, nyt 3. IVF tuoresiirto josta elämää kohdussa
LASKETTU AIKA:
SYNNYTYSSAIRAALA:
MUUTA: kaksoset tulossa[/color]
[color= deeppink]
NIMIMERKKI:Ankka77
OMA JA PUOLISON IKÄ: 30 ja 35
MUU PERHE: poika 06/04
LAPSETTOMUUSTAUSTA: Esikoinen saatu inseminaation avulla ja nyt raskaana IVF:n ansiosta
LASKETTU AIKA: 24.7.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: Oys[/color]
Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYAS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
P-KKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
ÅSH= Ålands sjukhus
Linkki tammikuun keskusteluihin: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=75&m=12051892&p=1&tmo…
Kommentit (33)
just kun eilen kiukuttelin että mulla ei istukan takia varmaan liikkeet tunnu vielä kuukauteen, tuntui eilen nukkumaan mennessä kaksi kertaa sellainen hassu " pop" masussa. Niinkuin juniori olisi pää alaspäin monottanut suoraan ylös. Kuunneltiin sitten taas stetoskoopilla sydänääniä ja kovasti se siellä möyri, aina eri paikassa kuului. Että josko se nyt siten jo alkaisi? Miltä Wiivi sun tuntemat liikkeet tuntui?
Wiivi, mä luulen että noista hinnoista saa Kelalta vähän takaisin. Kai. Vai oliko hinnat omavastuuosuus? Toivottavasti ne äippäpolilla suostuu ultraamaan. Musta on älytöntä että vieläkin joudutaan odottelemaan koko maan kattavia yhtenäisiä käytäntöjä näissä ultra-asioissa! Oon menossa perjantaina äippäpolille sen mun kohdunkaulan syövän esiasteen takia, kovasti toivoisin että samalla vilkaistaisiin että siellä on pienellä kaikki hyvin...
Heipsan emot,
hiljaiseloa pitänyt juu täälläkin....Taitaa olla kaikilla pikkuhiljaa käsillä, seesteinen, ihana keskiraskaus, niin ei ole mitään " valittamista" (kirjoittamista heh), no ei! Täytyyhän sitä välillä hyviä kuulumisia/ilmoitusluontaisesti kirjuutella ; )
Nyt alkaa ruoka maistumaan/pysymään sisällä, on jo aikakin...hittolainen! Vielä mahtuu farkut jalkaa, mutta iltasin maha on kun jalkapallo! Iltasin/sängyssä maaten välistä on lievää pulputusta tuntunut, mutta en tiedä vielä varmaksi liikkeiksi, vaikka kait jo pitäs tän kakkosen myötä kohta ne hogata. Mullakin oli ekan kanssa istukka edessä, ja esti tuntemukset aikas pitkälle, ehkä nyt sama? Rakenneultra parin viikon päästä, ja taidetaan haluta pitää sukupuoli nytkin tietämättä. Mulla POIKA olo, niinkun meidän tytöstäkin ; )
Onpas tyhmä juttu että ultrat ei kuulu kaikille samanlailla, asuinpaikasta riippumatta!!!!
Kasvatellaan masuja&voidaan hyvin!!!!!
Bertta+(ykä)Onni 16+6
Tilasin nyt sitte 4d ultran yksityiselle... 170 euroo ja siitä on jo kela vähennykset tehty.. no on tää sen verta tärkee juttu ni toi raha on pientä ;)
Liikkeistä sen verran että just saman tuntusta kun tiuhtiaisella ja sellasta pulputusta :D
Eilen kävin neuvolassa ja vaavin syke oli 145.. :) ja toivottavasti kaikki hyvin...
Käytiin eilen yksityisellä " lääkärineuvolassa" ja ultrassa, mieskin vihdoin näki pikkuisen kun ei pääse noihin seulontaultriin. Hyvin näytti kaikki olevan, sydämestä löytyi pieni kalkki mutta sillä ei pitäisi olla merkitystä kun muuten kaikki oli normaalia. Olen sitä kyllä vähän murehtinutkin ja miehen kanssa on luettu enemmän tieteellistä materiaalia sikiöpoikkeavuuksista kuin aikoihin. No, meille lapsivesipunktio on ehdottomasti poissuljettu vaihtoehto joten jatkotoimissa ei olisikaan kovasti valinnan varaa. Saa nähdä mitä varsinaisessa rakenneultrassa kolmen viikon päästä näkyy.
Ja tunnen itseni todella pinnalliseksi kun tuon sydänasian lisäksi jäi ultrasta kaivelemaan se kun tenava piti jalkansa visusti yhdessä. Ei siis saatu edes arvausta sukupuolesta! :( Vaikkapa mitä sillä on merkitystä kunhan lapsi olisi muuten terve ja onnellinen.
No, näiden asioiden seurauksena olen entistäkin varmemmin menossa 4d ultraan jossain vaiheessa, ajattelin että kun mies on vahvasti sitä mieltä että lapsiluku saisi jäädä kolmeen niin otetaan tästä viimeisestä raskaudesta sitten kaikki irti :) Onkos teillä jotain kokemuksia siitä 4d:stä ja mihin täällä pääkaupunkiseudulla kannattaisi mennä?
t. pöppis 16+5
Pitkän tauon jälkeen jaksan taas tulla kirjoittamaan kuulumisia. Kiva, kun kaikilla tuntuu tässä ketjussa asiat olevat odotuksen suhteen kunnossa. Minä olen vihdoisn, 12 viikon oksentamisen jälkeen, alkanut voimaan paremmin. Etova olo jyllää yhä läpi päivän, mutta onneksi ei ole tarvinnut oksentaa. Neuvolassa viime viikolla olin vihdoin saanut painoa nousemaan (nyt lähes kaksi kiloa), joten nyt vain mahaa kasvattelemaan (joka alkaa olemaan jo suuri ja näkyvä...). Neuvolassa kuulin eka kertaa pirpanoiden sydänäänet -ihanaa! Molempien syke liikkui 140-145 välillä. Itselläni on hyvin vahvasti tunne, että esikoispoikamme saa itselleen kaksi vauhdikasta pikkuveljeä. Kahden viikon kuluttua rakenneultrassahan sukupuolet todennäköisesti selviäisivät, mutta emme halua niitä mieheni kanssa etukäteen tietää. Esikoisenkin kohdalla odotimme syntymään asti. Itselläni ei ole mitään " tyttöpakko" -ajatuksia vaikka entuudestaan poika jo itsellä onkin. Olen lukenut niin paljon kaksosraskauteen liittyvistä riskeistä, että toivon vain kaiken sujuvan odotuksessa mahdollisimman hyvin ja lapsien olevan terveitä ja hyväkuntoisia syntyessään.
Kaiken kaikkiaan tämä kaksosraskaus on kyllä hyvin erilainen kuin esikoisen odotus. Vaivoja on ollut alusta lähtien enemmän ja maha kasvaa silmissä. Toisaalta sairaalassa ultrataan raskautta kuukauden välein, joten pirpanoiden kehitystä tulee seurattua huomattavasti esikoista enemmän. On se kyllä ihmeellistä nähdä ultrassa kaksi vilkkaasti liikkuvaa pikkuista, jotka kovasti jo tämän kokoisina (18cm ja 200g) ottavat kontaktia toisiinsa.
Mukavaa alkanutta viikonloppua ja hyviä vointeja kaikille.
=)Tiukkunen & pirpanat (17+3)
Hauskaa, että näin moni emo on löytänyt tänne. Kiva että Bertalla ja Pöppikselläkin vihdoin ruoka alkaa pysyä sisällä, kyllä se olisikin kamalaa jos loppuun asti yrjöttäisi!
Mikä se kalkki siellä sydämessä on, Pöppis? Selittikö lääkäri enemmän? Huh, mäkin joskus eksyn johonkin ihan hirveille sivuille joissa on harvinaisia kehityshäiriöitä (kuten aivottomuus tms.) vaikka toistaiseksi ei ole mitään syytä olettaa ettei kaikki olisi kunnossa. Me käytiin tänään äitipolilla näiden mun muiden vaivojen takia ja samalla lääkäri ultras. Pään koko ainakin vastas viikkoja :) Ja tyyppi piti tiukasti jalat ristissä eikä vilautellut mitään hänkään. Istukka oli kuulemma kaunis eli sisäistä kauneutta taas riittää... Aiemmin kun olen saanut vastaavia kommentteja esim. kohdunkaulan sijainnista. Nukkui ultrauksen aluksi, mutta piristyi sitten vähän heiluttelemaan käsiä ja jalkoja. 4d:stä en osaa sanoa, me kun ehkä päästään " kunnalliseen" . Mutta Bruno Cacciatorea kai pidetään guruna, näin oon ymmärtänyt? Olikohan se Femedassa vai missä, hmmm. En muista enää. Googlaamalla tuon löytänee?
Kiva että Tiukkunenkin tulit kertomaan kuulumisia! On se varmaan hurjaa nähdä molemmat hommailemassa siellä masussa, kun yhdenkin ihmettelyssä riittää. Kiva että pääsette tavallista tiheämmin ultraan, meillä on kanssa vähän normaalia useammin. Nyt käytiin, seuraava on vajaan kuukauden päästä, sitten rv 24 ja sen jälkeen rv 30 ja sitä rataa. Ei voi muuta kuin toivoa että sun raskaus menee hienosti ja lapsoset viihtyvät siellä ihan niin pitkään kuin mahdollista että tulevat keuhkot kypsinä ja itse syövinä maailmaan! Sitä tietysti toivotetaan myös pinon muille tuplaodottajille.
(.) mun ummetus on palannut >:-/ Ihan järjettömän kipeätä tekee, viiltelee tuonne persuuksiin niin että on pakko ulvoa ja roikkua jossain. Tänäänkin ehkä neljään kertaan. Helpottaa vasta kun pääsee vessaan ja saa punnerrettua edes jotain. Täytyy vissiin alkaa luumusopan keittelyyn. Viheliäinen vaiva kyllä kaikin tavoin. Muuten ihan mukava olo, mitä nyt kaikkea asiaan kuuluvaa vihlontaa ja jomotusta... Eilen tais tulla ekoja suppareita vähän, kun innostuin kantamaan saunalle vesiä ja puita.
Muuten, laitetaanko ensi kuukauden pinon alkuun vielä esittelyt, entä laitetaanko niihin sukupuoliarvaukset gallupista mukaan? Kohtahan me ollaan jo maaliskuulla!
Hurjan hyvää ja aurinkoista viikonloppua ihan kaikille!
Tiuhtiainen ja Tärppä 16+3
Ihanaa että on taas viikonloppu edessä. Seuraavaan työpäivään on taas 5päivää aikaa, jippiiaijee! Siis kyllä mä ihan viihdyn töissä mutta onhan se aina helpompi lusmuta kotona kun ei haittaa vaikka olis tukka pörrössä ja eilispäivän ripsarit silmissä, mulla on toi kauneudenhoito jäänyt vähän kehnolle viimeaikoina... Yleensä jaksan laittautua vaan työpaikalle ja lasten harrastuksiin, ehkä se on vähän noloa mutta energiaa menee niin paljon kaikkeen muuhunkin.
Jep, se kalkki on sellainen vaaraton ilmiö, mutta sitä pidetään ns " softmarkkerina" tietyissä kromosomivioissa. Yleensä jos näitä softmarkkereita löytyy useita niin voidaan tehdä lapsivesipunktiota tms. lisätutkimuksia. Meillä oli kakkosella aivoissa plexuskystat joka on myös tällainen softmarkkeri. Ihan terve poika kuitenkin syntyi joten en ajatellut nytkään ottaa mitään huolta kantaakseni. Ja kun meillä on se periaate että keskeytystä ei tehtäis kuitenkaan niin noi punktiot on ihan turhia. Joten ei auta kuin uskoa että kaikki on hyvin, toisaalta ei lääkärikään antanut syytä epäillä mitään muuta, vakuutteli että kaikki näyttäis olevan varsin hyvin. Meillä on hyvin lääkärivaltainen suku ja appiukko on gynekologi joten konsultti löytyy aikas läheltä.
Kävin kattelee tänään vauvanvaatteita kun etsin serkun vastasyntyneelle pojalle jotain pientä. Aina mä eksyn sinne tyttöjen puolelle, oli taas niin herkullisen värisiä ja näköisiä ihanuuksia että oikein kirpas. Olihan niitä söpöjä poikienkin puolella, mutta se on mulle jo niin tuttua... Jos tämä tulokas on poika niin vaatetta löytyy entisestäänkin jo ihan liikaa. Kyllähän sitä jotain uutta pitää silti pienenkin saada :) Mutta en ostanut vielä mitään, ihan tosi, vannon! Vain sille serkun pojalle ;)
Kiva kun täällä on taas enemmän elämää! Älkää nyt vaan karatko minnekkään!
t.pöppis
Musta on kyllä tullu tosi laiska tän kirjoittelun suhteen... Käyn kyllä ahkerasti lukemassa, mutta ei vaan oo mitään kirjoitettavaa. Koitan tästä hiukan ottaa itseäni niskasta kiinni!
Huomenna olis neuvola taas. Pitää muistaa ottaa puheeks, kun mulla jotenkin ihmeellisesti alavatsasta polttelee ja kirvelee välillä, useesti kun on pissahätä, toivottavasti ei mitään virtsaputkentulehdusta lykkää. Ja sitten viime yönä kun vaihdoin asentoa, niin heräsin siihen kun oikeelta puolelta tuntu kun joku olis nyrkillä ottanu sisuskaluista kiinni ja rutistanu ja vääntäny, niinku tosta munasarjojen kohtaa about. Hiukan on alkanu huolestuttaa, että onko kaikki hyvin, mutta huomenna selviää. Muutenkin nyt tuntuu olevan sellasta epäuskon aikaa (taas), kun missään ei oikeen näy eikä enää tunnukaan. Väsymyskin on pääasiassa jäänyt. Vaikka kahvia ei kyllä vieläkään tee mieli!
Ukkokin palas reissulta torstaina. Oli yllättävän ihana jälleennäkeminen! Ja nyt sitten meidän naapuriin muutti joku pariskunta, tyttö 21v, maaliskuussa laskettu aika ja mies reippaasti yli 30v. Eka olin ihan innoissani, että tulee nuoria ja vielä vauvakin, mutta innostus laantu kun kuultiin että se mies on tän seudun pahimpia huijareita, että ei kannata olla missään tekemisissä. Ennestään jo varmaan 5 mukulaa, ja nyt pistäny paksuks hyväuskoisen pikkutytön (tytön nimissä kaikki lainat yms., kun ukolta kaikki luottotiedot menny). Meikäläisen ukko sitten päätti siltä istumalta, että pistetään tää meijän paikka myyntiin (ite en kyllä haluais...). Mutta toisaalta, voihan se maisemanvaihdos tehdä ihan hyvääkin. Muutto vaan osuis kutakuinkin kesään/syksyyn, eli ei ehkä raskauden kannalta kaikkein otollisin aika, mutta saapahan ukko sitten kannella selkä vääränä tavaroita munkin edestä!
Ja kyllä, ehdottomasti aiotaan kysyä sukupuoli rakenneultrassa, joka on 4.4. Siitä ollaan täysin samaa mieltä, kummatkin kun ollaan hiukan kärsimättömiä. Vaikka eihän se sitä 100%:sti kerro, mutta ainakin pystyy jotain pieniä hankintoja tekee sen perusteella, kun en haluais et kaikki olis neutraaleja värejä, tosin en kyllä myöskään halua pelkkää vaaleanpunaista.
Jospa nyt sitten kävisin opinnäytetyön kimppuun, olis syytä saada koulukin valmiiks. Muuten en valmistu ikinä...
Hauskaa päivän jatkoa!!!
Mandu 14+5
ja tervehdys sateisesta etelä-Suomesta! Kiva että täällä vähän jotakin liikehdintää meitinkin palstoilla ; ) Täytyy koittaa vaan aktiivisesti ilmoitella kuulumisia, vaikka ei paljon mitään oiskaan...Hieno homma että tän pinon emot rupee olee taas " hengissä" , eikä vaan ykäillä!!!! Ummetukset, kasvukivut, repäsyt ja syömishimot taitaa olla " mukavia" loppuajan ongelmia itse kullakin. Vielä ei onnex muuta ongelmaa, kun himo KUNNON ruokaan ; )
Tänään olikin neuvola, ja paino noussut nyt 18 vkona aikana reilu 3kg, niin eiköhän tätsy vähän siitä huomautellut, great!! Kiva kun alko ruoka maistumaan, ja eka painon nousu hehh!!!! Sydän löi kun villivarsalla (160), ja meitin pikuneiti itki kauhussaan, sitä jumputusta ; ( Sokerirasituskoe pitää varata, ei muuten mutta kun suvussa ollut 2. tyypin diabetestä, niin sinne heti " pääsee" , plääh...Kaikki oli siis ok.
Päätinkin sitten että huomenna lähen heti uimaan/salille, nyt kun olo on taas mitä mainioin, ja perkeleen paino noussut ......No ei, kyllähän sen sit taas saa toiv. vex, yhtä hyvin kun tuon ekan kanssa!?
Mutta nyt kaffen keittoon, ja relaamaan....
Palataan, ja voidaan paksusti ; )
Bertta+Onni 17+6
Pöppis, uskotaan kaikki että kalkki ei ole ollenkaan haitallista tai kerro yhtään mistään ja sitäpaitsi häviää itsestään. Eiköhän tirppasella ole kaikki kunnossa ja meille kaikille terveitä lapsia tulossa!
Selviskö Mandun pissivaiva? Juo paljon karpaloa ja syö puolukkaa! Mä sain joulun tienoilla hiipineen pissitulehduksenpoikasen kaikkoamaan sillä että lipitin leuat kireänä vähintään pari desiä karpalomehua päivässä. Nyt ei kyllä ole enää tehnyt vähääkään mieli :) Toi rutistusvääntö kuulostaa kyllä lähinnä niiltä repäisykivuilta, ainakin toivotaan niin. Teidän naapurin kannalta toisaalta voi ajatella positiivisesti että jos kaikki lainat on tytön nimissä -> kaikki omaisuus on myös hänen nimissään eli jos äijä sikailee, on helpompi heittää pihalle!
Höh Bertta, eihän nyt kolme kiloa/18 vkoa ole paljon. Siis eihän se ole edes kiloa per kuukausi ja sen verran nyt saadaan me vähän pulleammatkin kasvaa! Mullekin on kyllä vähän liian hyvin maistunut ruoka, täytyy vähän katsoa sen perään :/
Kävi hassu juttu tossa pari iltaa sitten. Pötkittiin sängyllä ja puoliso kuunteli taas stetoskoopilla sydänääniä. Kuulin kovan paukahduksen ja mietin että tais mennä pierukupla kun se tuntui myös selvästi. Puoliso kysyi het että tunsinko ton. Tyyppiä ilmeisesti harmitti se painelu, sillä hän oli potkaissut suoraan stetariin niin että korvat soi :D Eli nyt ollaan sit molemmat tunnettu liikkeet, toinen vaan enemmän tärykalvoillaan... Nykyään olen tuntevinani aika usein pikkuisen liikehtivän sillai ettei enää tartte arpoa onko se se vai ei. Ainakin olen päättänyt että tietynlaiset muljahdukset ja liplatukset tulkitsen hänen liikkeikseen!
Oikein lystikästä kuun ja viikon loppua sekä tietenkin karkauspäivää kaikille, nää lähtee nyt saunomaan.
Tiuhtiainen ja Tärppä 17+2
Jospa minäkin aktivoidun, ihan jo toisen kerran tällä viikolla.:)
Neuvola meni hyvin, oli paljon parempi mieli ja tätikin tuntui tällä kertaa hiukan rennommalta ja mukavammalta. Mutta huomasin valehtelevani sujuvasti kun kyseli tiettyjä asioita, esim. parisuhteesta.
Pissavaivoista ei osannu sanoa mitään, arveli vaan niitten olevan niitä kasvukipuja. Mutta siihen päivään ne sitte loppukin. Hei musta tuntuu että mua vaivaa joku luulosairaus, että kun luulee että jotain on huonosti, niin sitten on kans oireita. Niinku se verinen vuotokin loppu ku seinään sen ekan ultran jälkeen... Nytkin olin ihan varma, että jotain on pielessä, mutta kyllä se sydän vaan kuulu jumputtavan, nyt kuului jo tosi vahvana. Terkkari arvioi, että on kans istukka edessä, kun ei oikeen suoraan päältä saa ääniä oikein kuulumaan.
On noi vaan helpottavia käyntejä, sais olla vaikka joka viikko neuvola, ihan oman mielenrauhan vuoksi. Niin että kenellä se doppleri oli ja missä päin Suomea...? ;)
Tänään on taas ollu työpäivä, en oo oikeesti tehny mitään muuta ku surffannu netissä... Pomo jätti tasan 2 hommaa, ja niistäkin pystyin informaation puutteen vuoksi tekemään vain toisen... Mutta sinnikkäästi vielä olen täällä, saanhan mä tästäkin onneks palkkaa!:)
Mä oon kovasti huuto.netissä katellu vaunuja. En kyllä vielä uskalla ostaa, mutta hyvä että on ajoissa liikkeellä. Jos olisin viime tipassa menny ostamaan ne, mitkä ulkonäön perusteella netistä bongasin, niin olis kyllä ruvennu harmittaa jossain vaiheessa. Mieli on muuttunut ihan toiseks. Eka ajattelin ihan tavallisia yhdistelmävaunuja pehmeällä kantokopalla. Mutta serkun tyttöystävä sanoi, ettei enää ostais sellaisia, koska pehmee kantokoppa oli niitten tytöllä ollu jo 3 kk iässä liian pieni. Ja ihan kuitenkin normaalikokoisesta vauvasta kyse. Nyt oon kattellu Emmaljungan City Crosseja joihin saa sen vaunukopan erikseen. Tai sitten Emmaljungan Smart Duo. On ehkä kuitenkin mun mielestä näteimpiä markkinoilla olevia vaunuja tällä hetkellä. Yksinkertaisen tyylikkäät. Ja jälleenmyyntiarvo kuitenkin hyvä, jos ostaa suht ajattoman väriset ja pitää hyvin.
Viikonloppuna pitäis lähteä taloja kattelee, jos vaikka vielä joutuis muuttohommiin. Ja ukko on tänään Virossa kattelemassa autoja, voi kun tois jonkun helmen mukanaan... Alkaakin jo vanha kirpunmuna kyllästyttää.:)
Eipä muuta kun hauskat viikonloput vaan kaikille!
Mandu 15+2
Enpä uskaltanut aloittaa uutta maaliskuun pinoa kun en osaa laittaa noita esittelyitä tänne *punastuu*.
Mutta hyvää maaliskuun alkua kaikille! Nyt saa kevätkin luvan kanssa tulla, itse en ainakaan enää edes odota lunta tai talvisäitä.
Mandi ja Tiuhtisko ne kyseli siitä Dopplerista ;) Mulla se on täällä Espoossa, mutta olen kyllä aika pettynyt koneen toimintaan. Siinä ei ole kaiuttimia joten ääniä kuunnellaan kuulokkeilla. Meillä äänet menee aina hukkaan siinä kun kuulokkeita vaihdetaan. Muutenkaan en ole kuin pari kertaa saanut kuulumaan äänet kunnolla, yleensä kuuluu vaan niitä matalia istukkasuhinoita. Anturi on laitteessa itsessään kiinni joten sitä on aika hankala siirrellä iholla, geeliä kuluu valtavasti jos äänet ei satu heti kuulumaan. Yleensä saan koneella enemmän stressiä aikaan kuin helpotusta, äänien ettimiseen menee helposti vartti tai ylikin. Veikkaan että laite jää kohtuullisen vähälle käytölle nyt kun liikkeet alkaa vähitellen tuntua ja stetarit olen kyllä aiemmin kokenut paljon helpommiksi ja nopeammiksi käyttää (ei vaan mulla vielä kuulu stetarilla äänet). Tämä nyt on huonoa mainosta kun itse meinaan kuitenkin laittaa koneen eteenpäin huuto.netissä. Mutta ehkä se alkuraskaudessa vähän rauhoittaa kun kuuluu edes jotain, jos ei huolestu siitä että saa kauan ettiä ja että kunnon galoppia ei saa välttämättä ollenkaan kuulumaan.
Liikkeitä olen vähän tuntenut! Eilen oikeastaan ekan kerran silleen että tiesin tarkkaan ettei ollut ilmakupla. Aiemmin on tuntunut samanlaista mutta en ole uskaltanut luottaa tuntemuksiin. Tässä kolmen raskauden kokemuksella voin sanoa että mitä tiukemmat vaatteet, sitä paremmin tuntuu liikkeet. Aiemmin kun olen kulkenut pitempään normaalivaatteissa niin liikkeetkin on tuntuneet aiemmin. Nytkin saan liikket parhaiten tuntumaan siten että painan kohtua kevyesti kämmenellä. Kohdunpohja ulottuu muuten jo melkein napaan! Kauhulla muistelen sitä kun kakkosen kanssa loppuviikoilla loppui neuvolakortissa asteikko, siinä määrin isoissa sf-mitoissa mentiin. No, lopputulos painoi 4150g joten olihan sillä kokoa, tosin ei ihan 4,5kg kuten epäiltiin. Luulen kyllä että tällä hetkellä mun mahaa kasvattaa enemmänkin chicken hornetit, karkit, pullat, keksit, hampurilaiset, pitsat ja kaikki muu ylimääräinen mitä on tullut syötyä. Painoa on tullut 5kg joten pitäis varmaan hillitä...
Aiemmista raskausvaivoista närästys ja levottomat jalat on alkaneet, aina siis tulevat aikaisemmin.
Tässä tämä omanapainen viesti, hyvä vointeja kaikille ja mukavaa viikonloppua!
t. pöppis 18+0
Kyllä meinaan kysyä ja haluan tietää kumpi siellä masussa majailee =)