En ole muistanut antaa D-vitamiinia lapselle viikkoihin
Kun se ei huoli sitä vitamiinia missään muodossa.
Kommentit (28)
On todella tärkeä vitamiini tuo D-vitamiini. Kyllä meillä neuvolassa aina kyseltiin, että oletko muistanut antaa ja painotettiin, että pitää antaa. Koskaan ei silti selitetty, että miksi on tärkeää antaa nuo vitamiinit. Onneksi asioista voi itsekin ottaa selvää.
Koska en uskalla antaa kun olen itse allerginen kalalle.
Vierailija:
Meillä terkka antoi sen purkin, muttei sen jälkeen ole kertaakaan kysynyt onko vitamiinia edes annettu.
No on aika paljon asioita, joita pidetään itsestään selvänä, kun ne kerran on sanottu. Vanhemmat ovat kuitenkin vastuussa lapsestaan. Tiukkaako th teiltä aina että " jos lapsi on sairas, niin muistakaa viedä lääkäriin" ? Entäpä että " pakkasella lapsi täytyy sitten pukea tarpeeksi lämpimästi" ?
Myöhemmin kyllä sai Sanasolia kun kasvanut oli niin isoksi että voi antaa. Pojan vauva-aikana en kauheasti asiaa pohtinut, mutta kun solisluu ensi kerran katkesi omatunto alkoi soimata. Tosin solisluu siinä tapaturmassa olisi mennyt keneltä tahansa. Nykyisin D-vitamiinia saa varmasti tarpeeksi jo maidosta jota juo.
Miksi et tiputa niitä tippoja maitoon? Ja anna myös sitä kalaa, ei lapsen ruokavaliota voi rajoittaa omien allergioiden perusteella.
hajulle. Päiväkotia olen kieltänyt antamasta lapselle kalaa, koska pelkään allergiareaktiota päiväunilla syönnin jälkeen. Meillä ei tulla ikinä syömään kalaa.
Mitä tulee tuohon allergiaan, lapsen ruokavaliota karsiessa tulee aina neuvotella lääkärin kanssa, etenkin kun lapsella ei ole edes epäilty kyseistä allergiaa eikä ole mitään perustetta olla antamatta kalaa.
Kalan syöminen ei kyllä yksin anna riittävää D-vitamiinimäärää, joten ole kiltti ja anna sitä vitamiinilisää lapsellesi.
Osta devitolia ja touta ne tipat maitoon.