Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitatko suolaa 1-vuotiaan ruokaan?

31.01.2008 |

Meillä on moniallerginen tyttö iältään 1 v 2 kk.

Sopivia ruoka-aineita on löytynyt vain muutamia, ja ruokahalu niiden suhteen on usein huono, kun alkavat varmaan kyllästyttää vaihtelun puuttuessa.

Mietin, auttaisiko jos lisäisi itse tehtyihin ruokiin vähän suolaa. Oletteko te laittaneet tämän ikäisen ruokaan suolaa? Totta kai siis ihan vähän, mutta kuitenkin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Meidän poika on1,5v ja syö kyllä lähes suolatonta vielä. Olen käyttänyt suolatonta kasvislientä ym. mausteita. Itse en enää juurikaan kaipaa suolaa ruokaan ja saahan sitä niin halutessaan itselle toki lisättyä. Olen jotenkin ajatellut, että ehtiihän tuo vielä suolaa saamaan. Suolaa saa kuitenkin mm. juustosta. Meillä on myös ollut allergia epäily, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole mitään todettu.

Vierailija
2/3 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen laittanu suolaa koko perheen ruokiin. lapset on niitä vaihtelevasti syöneet 1v alkaen. Perunoiden keitinveteen en laita suolaa, enkä yleensä riisinkään. porkkanoihin laitan, koska ne pehmenee nopeammin kun laittaa ripauksen suolaa keitinveteen. kastikkeisiin kyllä laitan, eihän niitä muuten syö erkkikään :) puuroon aloin laittaa myös ripauksen, kun sen syönti meinasi loppua, ja taas upposi, kun eri makuista oli. ja hengissä on molemmat lapset, jotka kohta 1v5kk. onhan noissa valmiiksi marinoiduissa lihatuotteissakin suolaa, jos niitä tykkää käyttää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

En ole laittanut 1,2 vuotiaan ruokiin lainkaan suolaa. Meillä myös moniallerginen pikkuneiti ja syö siis käytännön syistä ihan eri ruokaa kuin muu perhe. Suolaa saa kuitenkin pieniä määriä hänelle sopivasta (kaupan) leivästä ja margariinista.