Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajat! Töihin palatessa mahd. lyhennetty työaika/työviikko?

31.01.2008 |

Eli onko opettajilla oikeus jonkinlaiseen lyhyempään työviikkoon, kun normaali on se joku 25 tuntia viikko. Eli onko oikeutettua vaatia esim. 16 tuntia viikko, kun mene töihin, kun lapsi on 3v. ja äiti menee hoitovapaalta töihin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain sovittua rehtorin kanssa 16-tuntisesta työviikosta esikoisen äitiysloman loputtua. Olin töissä ammattikoulussa.

Vierailija
2/5 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen myös 16 tuntista viikkoa, eli 80%:sta (op.velvollisuus kieltenopettajalla peruskoulussa 20t/vk). Perjantait on kokonaan vapaata. Tuon alle ei kannata tunteja vähentää jos mielii saada määrävuosikorotukset. Osittaista hoitorahaa saa kelalta peräti 70euroa/kk miinus verot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko todella mahdollista saada esim. yksi päivä viikosta kokonaan vapaana. Meillä vaihtuu lukujärjestys kuuden viikon välein, joten onko siitä vastaavaa hyötyä jos 5 päivänä viikossa käy tekemässä muutaman tunnin. Minulla on tällä hetkellä 26 tuntia (yläkoulussa), ja olen kokenut että muihin ammatteihin nähden pääsen kuitenkin lapset hakemaan kohtalaisen aikaisin hoidosta. Tosin tälläkin hetkellä pääsen muutamana päivänä jo yhdeltä, mutta lapsethan nukkuvat päiväunia, joten haen heidät heti välipalan jälkeen. Riippuu tietysti rehtorista ja opetettavista aineista, mutta voisiko olla mahdollista että ne 16 tuntia on sijoiteltu ympäri lukujärjestystä, eli vaikkapa kaksi tuntia aamulla, kaksi iltapäivällä? Onko jossain määrätty, esim. oaj:n taholta miten nämä menee?

Vierailija
4/5 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt kukaan suuttuko, mutta mua vaan huvittaa nämä lyhennetyt työviikot: 16 h / vko :)

Mä tiedän, että tuohon päälle tulee jokunen tunti suunnittelua ja muuta päälle, mutta eihän tuo ole kuin 2 pvää viikossa jos tekee muita töitä...

Vierailija
5/5 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rose:

Älkää nyt kukaan suuttuko, mutta mua vaan huvittaa nämä lyhennetyt työviikot: 16 h / vko :)

Äläs nyt... Yliopistolehtorin opetusvelvollisuus oli 90-luvulla (ja on kai edelleen) 14 h /vko. Opetusta oli syyskuun alusta vappuun :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi