Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun toinen satuttaa tahallaan henkisesti

Vierailija
31.01.2008 |

Mua vaivaa se että riidellessä mies käyttää aina niitä aseita, joiden tietää minua eniten satuttavan, kun itse yritän pitää henkilökohtaisuudet erossa riidoista.

Mies sen sijaan antaa mennä vaan.

Esimerkiksi riidellessä hän säännönmukaisesti vetää mukaan äitini mielenterveysongelmat ja haukkuu minua hulluksi ja samanlaiseksi kuin äitini, koska tietää miten paljon se mua satuttaa.

Miehellä itsellään läheinen istuu seksuaalirikoksesta, mutta koskaan en vedä niin arkoja perheasioita riitoihin mukaan.

Joskus niin tekisi mieli antaa itsekin vaan mennä mutta mielestäni henkinen satuttaminen voi saada parisuhteessa korjaamatonta tuhoa aikaan. Minä ainakin olen jo oppinut pitämään asiat sisälläni, en jaa enää murheitani mieheni kanssa koska niitä kuitenkin käytetään minua vastaan. Ja kuitenkin jos ei omalle puolisolleen voi puhua niin kenelle sitten.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en enää keskustele syvällisiä mieheni kanssa. Joskus tulee mukavia keskusteluja yleensä kaiken maailman asioista, mutta ei minun omista sisäisistä asioista, joita voi satuttaa.

Vierailija
2/8 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin soita neuvolaan, ne auttaa eteenpäin.

Sun tarttee ymmärtää että kyseessä on SUN olosi. Miksi mies sitä satuttaa? Eikö parisuhde ole sitä että halutaan olla toiselle hyvä?

Jos puhuminen ei auta. Niin kannattaa alkaa miettimään eroa. Ei toista saa satuttaa noin!

Älä mene mukaan riitaan. Älä sano pahasti, koska riidan tarttee pysyä AIHEESSA, sinun tai äitisi mielenterveys ei kuulu aiheeseen. Ei ole muuta vaihtoehtoa. Sano miehelle ettei jauha jostain asiaan kuulumattomasta! Jos riitelette vaikka autosta, tai rahasta.

Me opeteltiin riiteleen sillä ettei ääntään saa korottaa, ei saa haukkua ja mukaan otettiin sressipallo -se puhu jolla oli pallo kädessä. Toinen oli sen ajan hiljaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se johtuu miehen perheestä ja siellä opituista puhetavoista. Siellä puhuminen ja tekeminen on ollut väliin ihan sairaalloista, ja jäljet näkyvät kaikissa veljeksissä. Näistä tavoista on sitten opeteltu eroon, myös lyhyessä terapiassa.

Vierailija
4/8 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yksi ex-poikaystävistäni. Pidemmän päälle kumpikaan suhde ei kestänyt. Toiseen pitää saada luottaa ja pystyä puhumaan kaikesta, hyvästä ja pahasta ilman että niitä käytetään myöhemmin sinua vastaan.

Vasta nyt, nykyisen mieheni kanssa tajuan kuinka paljon turvallisempi ja parempi minun on olla kun tunnen että minua arvostetaan ja kunnioitetaan ja vaikeissa asioissa saan tukea sen sijaan että ne seuraavassa riidassa paiskataan naamaan.

Ex-poikaystäväni joskus sanoi jälkeenpäin kun oli loukannut minua todella pahasti (huusi kovaan ääneen todella henkilökohtaisia asoitani baarissa sekä samaan syssyyn huoritteli) että " tunsin oloni niin pahaksi että halusin sulle samanlaisen olotilan" Ja tämä siis sen takia että oli nähnyt minun juttelevan jonkun miespuolisen henkilön kanssa. Ja siis kyse oli todellakin pelkästä juttelusta. Näitä tapauksia kestin vielä useita ennen kuin sain tarpeeksi ja lopetin suhteen.

Vierailija
5/8 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muuten hyvä perhe. Rakastetaan toisiamme tosissaan. En aio erota.

Mies on kyllä pahoillaan jälkeenpäin mutta ei omien sanojensa mukaan voi itselleen tunnekuohuissa mitään. Minusta se on tekosyy päästä vastuusta, kyllä aikuisen pitää voida sen verran hillitä itseään. Ja jos ei pysty niin pitäisi opetella. Kai itsehillintääkin voi opetella?

Se vaan tekee mut surulliseksi että en voi jakaa tärkeitä asioita mieheni kanssa vaan puheet täytyy pitää aika pinnallisella diipadaapatasolla.

ap

Vierailija
6/8 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on henkistä väkivaltaa

Vierailija
7/8 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma exäni vetosi usein "huumoriin", kun huomautteli jostain sinänsä typeristä asioista.

Kavereillaan sama tapa...

Nämä ovat usein myös sellaisia, että itse eivät kestä sitten pätkääkään samaa "huumoria". 

Tosi kuluttavaa ajan mittaan...

Kai se joku opittu tapa, mutta huono sellainen.

Näitä parejahan näkee esim. Unelmahäät- ohjelmassa, ihan järkyttävää nälvimistä.

Ja yleensä se on vain toinen osapuoli, joka tätä harrastaa.

Joskus toki myös jotain keskinäistä "huumoria", mitä itse en enää halua kuunnella.

Vierailija
8/8 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä suhde mutta mies on väkivaltainen. Huoh!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi