70-luvun domino-talo?
Tuli omakotitalosta haaveilijalle tenkkapoo... Löysimme ihanan talon, joka siis on 70-luvulla rakennettu ns. domino-talo (myyjän mukaan). Yritin googlettamalla löytää lisätietoja dominoista, mutta nettikin tyhjää täynnä. Itse en ole minkään sortin rakennusammattilainen (sellainen on kyllä tarkoitus palkata tarkastamaan talo, jos ja kun kauppaa aletaan tekemään), joten osaisiko joku sanoa, kannattaako edes harkita tuollaista domino-taloa. Lähinnä kaipailisin tietoa dominoiden kestävyydestä (tosin onhan se talo jo 30 vuotta ollut pystyssä ongelmitta).
Kommentit (7)
Tasakatto tuossa itseäni mietityttäisi.
onko tasakattoja vielä olemassa? Taitaa olla homeinen koko talo,
Häh. Unelmoit 70-luvun valmiselementtitalosta, joss kuljetaan kolmet villasukat jalassa lattiavedon vuoksi ja maksetaan hirrrrvittäviä energialaskuja kun lasia on joka puolelle. Tasakatot on muutettu harjakattoisiksi muualla, mutta eihän se "design"-talossa ole edes sallittua. Ja kosteussulut kylppäreistä puuttuvat. 1970-luvulla ei arvattu hometta olevan muualla kuin lämpimässä kellarissa säilytetyssä itse keitetyssä mehussa.
Jos olet perinyt miljoonaomaisuuden, osta kiireesti. Pääset rahoistasi.
Bungalow-taloihin on rakennettu tasakatto. Tuskin on yhtään tasakattoista taloa, jossa katto ei vuotaisi. Itse asun Bungalow-talossa, jossa tasakatto on muutettu aumakatoksi kymmenen vuotta sitten. Villasukkia ei tarvita vaikka talossa on paljon ikkunoita, ei tämä sen kummempi talo ole asua kuin mikään mukaan vanhempi puutalo. Ikkunoista tulvii luonnonvaloa, talo on erittäin valoisa ja mukava asua. Hometta esiintyy taloissa, joissa kosteus on estetty muovittamalla talo, meillä ei hometta ole. Talostani voi lukea blogissani, johon edellä olevassa kommentissa viitataan.
Mukavia hyvin rakennettuja sen ajan taloja,mutta tasakatto askarruttaa....joka keväinen vuotoongelma oli tosiasia.
http://momwith2teens.com/2014/06/02/bungalow-talo/