Miksi tunnen olevani epäonnistunut nainen, kun en tullutkaan heti raskaaksi?
Eli vieläkin yritetään, puoli vuotta takana. Kuvittelin ihan aina, että tulen heti raskaaksi kun vähänkin kokeillaan ilman ehkäisyä.. nyt on naiseus ihan kadoksissa, kun tää onkin näin vaikeaa :(
Kommentit (5)
samoin se, että nykyään lapsiin suhtaudutaan yleisesti niin että ne " hankitaan" - tulevat heti kun antaa luvan. Muutos on tapahtunut tosi nopeasti, ihan muutamassa vuosikymmenessä. Sitä ennen sai vain toivoa ettei niitä aina tulisi.
On tässä kaikessa naiselle ihmettelemistä. Toisaalta ainakin minulle oli siinä elämänvaiheessa todella terveellistä huomata, että kaikkea ei voi kalenterin kanssa aikatauluttaa.
Jotenkin ajattelin, että voisin tulla raskaaksi helpostikin -> lapset hedelmöityshoidoilla ja luovutetuilla munasoluilla jopa.
Halusin synnyttää alateitse -> ensimmäinen syntyi hätäsektiolla, seuraavaksi kaksoset suunnitellulla sektiolla komplikaatioiden vuoksi.
Ajattelin, että imetän lapset ainakin puolivuotiaiksi -> maito ei kummankaan synnytyksen jälkeen noussut, ja osittaisimetin pari kuukautta.
On vaatinut paljon töitä ja paljon aikaa, että mä olen voinut kokea itseni ' oikeaksi' naiseksi ja äidiksi. Jos asia vaivaa sua, tee sille jotain. Juttele ystävien kanssa tai hanki keskusteluapua. Älä anna asian jäytää sua sisältä. Tsemppiä!
että kun nainen vihdoin rupeaa olemaan sinut oman naiseutensa kanssa, hän alkaa olla biologisesti jo (liian) vanha lisääntymään.
olen sen itse kokenut, vaikka ihan luomuna lopulta raskauduttiinkin.