Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyvyttömyys muistaa numeroita?

Vierailija
30.01.2008 |

Onko muilla samaa vaivaa? Tiedättekö onko olemassa mitään mahdollisuutta itse päättää pankkikortin numeroa? (pystyn oppimaan tiettyjä sarjoja kuten 4455 tai 5678 jne.)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele se kuvio miten numerot painellaan niin sitten aina vaan painelet sen kuvion niinkuin minä teen. En muista numeroa mutta muistan sen kuvion...

Vierailija
2/4 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ärsyttävää, olen yksityisyrittäjä (= pitää hoitaa laskutuskin) ja naimisissa vielä matikkaneron fyysikon kanssa :) Hinnat eivät merkitse minulle juuri mitään, en osaa suhteuttaa hintaa pankkitilin saldoon... En muista syntymäpäiviä...

Siis osaan kyllä laskea ja jopa laskutoimituksetkin sujuvat, vaikka hitaanlaisesti, mutta ne numerot eivät vain mene päähän vaan vilahtavat heti toisesta korvasta/silmästä ulos.

Kerran mieheni selitti minulle matematiikkaa ilman numeroita. Se oli täysin selkeää ja tajusin aivan loistavasti matemaattisen todistuksen siitä, miksi aika on erilainen ulottuvuus kuin ne kolme fyysistä, sun muuta korkealentoista. Ei se ollut vaikeaa. Koulussakin parhaiten sujuivat yhtälöt, koska niissä oli kirjaimiakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma. Olen myös huono matikassakin, en muista kaavoja yms. Oman puhelinnumeroni muistin ulkoa parin vuoden käytön jälkeen. Kortin tunnusluvun muistin noin puolen vuoden käytön jälkeen. Lasten henkilötunnusten loppuosan lunttaan aina kela kortista. Miehellä ollut sama numero vuoden enkä tosiaankaan vieläkään muista ulkoa sitä.

Vierailija
4/4 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on vielä kassoilla se numeronäppäimistö... ei kehtaa kaivaa mitään muistilappua esiin. Ja voiko siinä kokeilla oikeaa numeroa, vai alkaako se heti piipittämään, jos laittaa väärän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi