..o0O Keskiviikon helminauha O0o..
Hyvää huomenta!
Eilen juteltiin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12314728&p=1&tmo…
Kommentit (30)
Viime yönä tuli nukuttua ruhtinaalliset 3 tuntia kun esikoinen tuli viereen potkimaan ja sitten masuvauva intoutui kans potkimaan ja yöunet hävisivät kokonaan. Kyllä ketutti. Ensi yöksi menen kellariin nukkumaan että saan olla rauhassa ;). Väsyneenä sitten riitelin miehen kanssa aamulla ja päivä on kulunut vetistellessä.
Täällä ei ole juurikaan tuntemuksia noita sukkapuikkovihlaisuja lukuunottamatta. Olen alkanut lenkkeillä joka päivä koska alkaa olla jo aika hyvät viikot ettei tarvii supistuksiakaan pelätä. On sitten toivottavasti synnytyksen jälkeen hiukan paremmassa kunnossa.
Mikaela77: Oletko kenties menossa Hyvinkäälle synnyttämään? Onko tietoa remonttitilanteesta. Terkkari lupaili että synnäri alkaisi olla jo valmis mutta entä vuodeosasto?
Sairaalakassigallup: Otan mukaan Ruskovilla-silkkimyssyn vauvalle.
cry-baby tasan 36
Käyrillä käyty osastolla. Ihan hysteerisenä tarkkailen vauvan liikkeitä. Ollut nyt hieman hiljaisempi kuin aiemmin. Tosin vauva oli painunut eilisten supistusten ansiosta mahan keskelle ja pienemmät liikkeet tuntuvat varmasti selkärankaanpäin eli en tunne niitä.
Nyt on sitten kuviot selvillä. Lupasivat käynnistää maanantaina, jolloin vauvakin täysaikainen (37+2). Käyn nyt joka päivä käyrällä ja perjantaina tekevät vielä kokoarvioultran. Pyydän perjantaina sisätutkimuksenkin jos kehtaan, koska se laittais taas vähän supistelemaan.
Kävin tänään ikeassa ja ostin aika kasan taas tavaroita. Lapsille ostin leluhyllyn, joka painoi satakiloa... Ja arvatkaapa kellä tuntui mahassa, kun autoon sen retuutin? Hullu kun ostin. Ja joku mies käveli autolla ja katseli ähräämistäni. Juuri kun ajattelin huikata, että voisitko auttaa, niin käänsi selkänsä ja painui nopeasti tiehensä. Se siitä miesten ritarillisuudesta!
Sairaalakassiin täytyy ehdottomasti pakata huulirasva! Ja toi kännykän laturi oli kans hyvä huomio, jonka pongasin jonkun listasta:)
t.Amanda viikoilla 36+4
Kiitos vinkeistä, kännyn laturi ja muistiinpanovälineet pitääkin muistaa pakata mukaan! Esikoisen jäljiltä on vielä tallessa Seiska-lehden sivulle kirjoitettuja vauvan nukkuma- ja syöntiaikoja sairaalasta ;)
crybaby: juu, Hyvinkään sairaalaan olen menossa synnyttämään. En tiedä remonttitilanteesta, mutta ainakin tammikuun alussa synnyttänyt naapurini sanoi, että remonttireiskoja meni edestakas, romukouru meni ikkunan takana ja kiviporat raikasi.. Eli tuskin on kovin hyvällä mallilla vielä helmikuussakaan. Olen ainakin varautunut että tungosta on. Helmikuun alussa on muutenkin vappuvauvojen ulostulo ja eikös ne juhannusvauvatkin mene sinne helmi-maaliskuun vaihteeseen, joten senkin puolesta voi tunkua olla. Ei auta kun sopeutua ja ruikata kotiinpääsyä heti salista ;)
Hyvä homma kun tulee vinkkejä sinne sairaalaan otettavista tavaroista, kännyn laturi olisi varmasti jäänyt kotiin meikältä...
pikaista omaa napaa, tänään tuli sitten sellainen supistus että oksat pois, alkoi menkkakivuilla, siirtyi selkään, alkoi tulla " kakkoshätä" , ja siinä sitten pöntöllä huusin ja itkin kun teki niiiiin kipeää. Se olikin sitten ainoa laatuaan, mutta loppupäivä on mennyt harjoitussupistusten kanssa. Mulla on ollut tuossa vauvan pepun kohdalla iso raskausarpi, niin nyt tämän päivän aikana peppu ei enää olekaan arven kohdalla vaan on " tippunut" ainakin 5cm alaspäin. Ja jostain syystä vyötärönympäryksestä hävisi myös 5cm. Että josko kaveri olisi sittenkin tajunnut, ettei voi yksiöönsä jäädä...:) Päässäkin on ollut vähän outo olo koko päivän, olen ollut pahantuulinen ja hajamielinen. Mutta jotain positiivista, hengittäminen ei enää ole niin vaivalloista, eikä okseta ihan niin paljoa. Ehkä tämä tästä...
Nyt ruuanlaittopuuhiin.
Valentine 38+1
Meni ilta yhtäkkiä kun pikkuveli oli käymässä.. Mutta tosiaan, tänään olin neuvolassa ja:
Painoa tullut 1500 g/vko, hupsista.. Eli turvotusta on tullut. Ei siitä sen kummemmin sitten siitä painonnoususta sanottu, mutta kun verenpainekin oli 141/76, niin lääkäri määräsi lepoa.
Hb 111, nyt syön viikon rautaa aamuin illoin.
Kohdunsuu oli pehmentynty (tähän asti ollut kiinteä) ja pituus enää 1 cm, eli jotain on tapahtunut. Esikoisesta ei muistaakseni tapahtunut mitään kohdunsuulla ennenkuin lähti synnytys käyntiin.
Hyvä muuten kun tuli puhuttua siitä sairaalakassista, en edes ajatellut huulirasvaa, ja kun viime kerralla se oli ihan ehdoton.
Edelleen lisää MUST-tavaroita, mahdollisesti sellaisia joita ei ole vielä tullut vastaan!
Vierailu marraskuisista....
Jonttu82: Sua mä tänne tulin huhuilemaan....olin jo melkein varma siitä kuka olet, mutta sitten näin sen tyypin eikä ollut raskaana.Joten...hhmm, vielä on epäselvää kuka olet ;) Huonot raksuttimet mulla. Annatko jotain pientä vinkkiä itsestäs??
No joo...meidän poitsu syntyi sitten 14.11 kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen...käynnistykseen piti mennä ennenkuin tää napero ulos tuli :)
Nyt on siitä jo vierähtänyt aikaa...poika on kohta jo 3kk. Hyvin on mennyt kaikki ja vauva-aika vierähtää tosi nopeaan ja on se niin ihanaa aikaa vaikka välillä väsyttääkin.
Sulla ja siis teillä kaikilla onkin jo kohta h-hetki lähellä.
Tsemppiä siis kaikille!!!!!! Toivokaamme, että tulee paljon terveitä helmi-vauvoja
Dragondream+poika 2,5kk
Liikkeitä on vihdoin tuntunut tänään, ja voimakkaita! Ihanaa!!! (tämä siis kolmen päivän hiljaiselon jälkeen, kävin maanantaina polillakin tämän takia ja huoli oli kova!) Nyt kyllä osa muljahduksista tekee todella kipeää, mutta ei haittaa, parempi näin! =)
Onkohan anna_liisa jo lähtenyt...? Ja amandallakin on jo maanantaina nyytti sylissä, jännää! Mites muut lähtökuopissa olevat jakselevat?
eilen ja tänään illalla on taas ollut todella kovia vihlaisuja alapäässä ja vauva painaa lantiota tosi kipeästi. Ja vessassa saa rampata ihan koko ajan. Supistuksia ei ole pahemmin ollut, paitsi tänään innostuin imuroimaan kämpän niin johan alkoi tapahtua! Aika kipeitäkin ovat olleet, mutta sellaisia kuukautiskipujen luokkaa.
Mitään limoja ei ole tullut eikä pahemmin muitakaan merkkejä, mutta jos vaikka olisin yksi niistä synnyttäjistä, jotka pääsevät/joutuvat suoraan asiaan...? Toiveajattelua....
Mulla sairaalakassiin lähtee muiden kamppeiden mukana ristikkolehtiä! Ajattelin, että jotkut " iisakin iisit ristikot" voisivat olla sopivaa ajanvietettä, eikä vaadi liikaa ajatustyötä. En tiedä jaksaako mihinkään kirjaan kauheasti keskittyä.
Pingu kyseli hemoglobiinista, mulla on mitattu muistaakseni 6 kertaa sen jälkeen kun alkuraskauden tolkuttoman väsymyksen todettiin johtuvan alhaisesta hb:sta. Rautaa syön koko ajan maksimiannosta, ja nyt hb on pysynyt 120 tienoilla.
Ihan kohta on jo meidän kuukausi!
täysikuu ja tytär 37+3
Dragondream: mä kävin kirjoittelemassa tonne teidän marraskuisten pinoon vauvapuolelle.. =]
Tänne ei mitään uutta. Odottelua vaan.. =] Tänään käytiin miehen kans ulkona syömässä, ja vietettiin vielä " laatuaikaa" kun ollaan vaan kaksin. Mies kyllä sanoi, että voisin vaiks alkaa hyppiä tasajalkaa, jotta vauva tajuis tulla ulos pian, kun hänellä on nyt pidempi vapaa. Ja sanoi vielä että " kerkeisin sit hoitamaan vauvaa kauemmin jos nyt kohta syntyis" .. =] tarkoitti siis että sais nää vapaapäivätkin hyödynnettyä opettelemalla vauvan hoitoa.. =] no, mutta kaipa se sieltä tulee kun on tullakseen.
Välillä tulee sellasia mielestäni lieviä supistuksia, tuntuu alaselässä lähinnä. Ihan jokaista vatsan kovettumista en ole laittanut merkille, kun en usko että kaikkea kerkiän huomaamaankaan.
Huomenna on onneksi neuvola, jotta pääsee tarkistamaan verenpaineet ja muut, kun tuota turvotusta on vähän ilmestynyt.
Ja JIPPII! Tänne satoi illalla lunta, ja pakkasen puolella pysyi, joten huomenna on hieno ulkoilupäivä tiedossa! Lupas vielä aurinkoakin! Ja lumitöidenkin tekeminen aamulla.. =] ainoa vika vaan, että leikein tossa illalla kotiin tullessa " ahkeraa talonmiestä" , ja katuharjan varsi perkules otti ja katkesi kun rappusia harjailin (enkä edes nojannut siihen..=D), joten huomenna mun pitää löytää toinen työväline. Lumikolaa en viitsi tällä mahalla enää työnnellä.. =] ja sen vuoks oon harjaa käyttänyt, että saa rappusten edustan pysymään suht puhtaana lumesta, ettei se sit oo peilijäässä taas vesisateella.
Mutta näihin kuviin ja tunnelmiin, hyvää yötä! =]
jonttu rv39+1
täysikuu81:Täällä olen vielä kotona.Edelleen tulee sitä veristälimaa ja pikkusen alkaa tuntumaan et on sellasta menkkamaista juilintaa alamahalla.Jospa se pian alkaisi supisteleen.Ja jotenki on sellanen huono olo.Aattelin soittaa synnärille et kauanko tuota veristälimaa saa tulla.Yöllä ei pystynyt oikeen nukkuun ku lonkkia särkee.
anna_liisa 39+1
Oot ollut mielessäni!
Varmaan aika samanlaiset tuntemukset molemmilla! Odottaa vaan koko ajan sitä että pääsis lähteen!
PALJON, PALJON TSEMPPIÄ!!!!
aurela