Kuinka moni teistä on ollut raskaana, vaikka testit on näyttänyt negaa?
Siis vaikka menkat ois reippaasti (muutamia/useampia päiviä) myöhässä, mut tulis negatestejä?
Itse ihmettelen menkkojen yhtäkkistä puuttumista, vaikka testit näyttää negaa.
Kommentit (30)
Ja mulla ei i k i n ä ennen oo käynyt näin. Tänään jo yritin soittaa neuvoolaankin, mutten saanut kiinni. Tiedän, että joillain testit ei oo näyttänyt plussaa vasta kun tosi myöhään. Tää epätietoisuus on kyllä ärsyttävää! Alkais ne menkat niin vois olla varma missä mennään...
testit negoja ja lääkärikään ei havainnut raskauden merkkejä sisätutkimuksessa..
sitten tuli tietty ne menkat mitkä aina tulee kun laastarit jättää... MUTTA sen jälkeen meni jonkin aikaa eikä menkkoja enää kuulunutkaan.. luulin että kierrossa häikkää kun ei ole enää ehkäisyä.. no tein testin ja oli nega tein testin torstaina ja seuraavalla viikolla tiistaina tein uuden ja positiivinen oli :) Näin mulla.. noista menkkojen myöhäisyydestä en siis osaa sanoa, mutta eka testi oli nega ja muutama päivä myöhemmin positiivinen!
Mulla oli oviksen ja oletettujen menkkojen välillä alavatsakipua kuten menkkojen aikaan, turvotusta myös. Sitten kun menkkojen piti alkaa, sama juttu. Sen jälkeen ei mitään merkittävää. Omituista päänsärkyä toisinaan ja alavatsalla nytkin sellainen lievä painon tunne, rinnoissa ei mitään.
t:2
Ja sen haamun jälkeen näytti vain haamua, vaikka monta viikkoa menkat myöhässä.. Nyt rv 35+.. Kyllä sen vain tietää, jos on raskaana..
positiivista testiä... Odottelin pari viikkoa ja tein uudestaan.
mulla on sellainen tunne, etten ole raskaana. Ei oo rinnat yhtään arat, niin kuin oli ensimmäisestä. Pääsääntöisesti on siis tosi normaali olo. Tuota just mietinkin, kun joku kirjoitti, että sen vaan tietää kun on raskaana. Mut toisaalta, enpä " tiennyt" silloinkaan, kun ensimmäistä ootin! Silloinkin oli tosi vähäiset oireet, mut toi rintojen arkuus oli selkeä.
Mutta on niitä oireitakin silti;) Selässä on vihlonut jo useamman päivän ajan just samalla tavalla kuin silloin kun on menkat tai kun menkat just alkaa. Mut ne menkat ei vaan oo tullut! Tavallisesti ei siis vihlo tällä tavalla päiväkaupalla. Aivan samanlaista oli kun odotin esikoista.
Ja jossain vaiheessa oli niin, että aamulla oli tosi vaikea pestä hampaita, kun tuli niin voimakas oksennusrefleksi -kerran lensi hammastahnavaahdot peiliin, kun yökkäytti niin rajusti;) Mut enää ei oo sitä ongelmaa. Ihan tolkuton väsymys vaan.
Ap
Oli ollu gynekologisia vaivoja, jotka oli hoidettu kuntoon. Pillerit olin jättäny pois ja kierrot oli ihan normaaleja. Sit menkkoja ei tullut enää pitkiin aikoihin. Oletin tietty, että nyt tärppäs. Testi negatiivinen. (en muista kuinka monta päivää oottelin) Sit oottelin varmaan viikon verran ja tein uuden testin. Negatiivinen. Eli oletin että mulla on joku hormoonihäikkä. Mitään tuntemuksia ei ollut ja raskaus oli jo kolmas, joten oisin osannu jotain aatella.
Olin menossa sit vielä jälkitutkimuksiin noiden hoidettujen vaivojen kans ja soitin terveyskeskukseen ja pyysin sieltä testiä. Aattelin, että jos määrätään jotain lääkettä niin pelasin varman päälle. Niiden testi sitten näytti plussaa. Kun menin naisten polille sitä tarkastusta varten, niin samalla katottiin ultralla ja olin jo 9:llä viikolla. Nyt tyttö on 4 v.
Pahoinvointi alkoi muutama pv ennen ekaa testiä. Joka siis oli se nega.
Muistelisin että vasta n. rv 6 testi näytti +.
Toiseen asiaan: Osaisko teistä joku sanoa, että miten se kohdunnapukka käyttäytyy hedelmöittymisen jälkeen? Nousee vai laskee? Kova vai pehmeä?
Plussaonnea teille!
vasta sitten näytti plussaa kun menkat oli 2 viikkoa myöhässä.
Ja kun testit lupaa näyttää raskauden heti kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, niin miksi odottaa kahta viikkoa? Se on aika pitkä aika odottaa, varsinkin jos raskaus vaikuttaa esim. ruokavalioon.
Jos siis menkat on jo monta päivää myöhässä, niin mielestäni ei ole mitään ihmeellistä siinä, että tekee testin. Silläkin varauksella, että tulisi virheellinen nega. Ne taitaa kuitenkin olla poikkeustapauksia.
Onneksi olkoon, mahtava juttu! :))) Olipa ihania uutisia:)
Minä vielä täällä jännään. Aijon odotella vielä jonkun aikaa. Jos en nyt ihan sinne maanantaihin asti, niin vielä pari päivää. Jotenkin tuntuu siltä, että ihan varmasti se testi näyttää negaa, niin kuin aikaisemminkin. Mutta never know, toivotaan parasta! Voin vaikka sitten vielä ilmoittaa tuloksen...
minun osaltani tilanne on ratkennut, menkat alkoi! Plääh. Olipa rasittava " jännitysnäytelmä" .
En voi uskoa, että kierto heittää tällä tavalla ekaa kertaa elämässäni JUST kun pari kuukautta sitten jätettiin ehkäisy pois monen vuoden tauon jälkeen. Eikä tosiaan mitään hormoniehkäisyä olla käytetty. Olin tosin juuri viime menkkojen ja oletetun oviksen aikana vuosisadan taudissa (influenssa), joten se on voinut vaikuttaa asiaan. Ainakin neuvolasta eilen sanottiin, että tuollainen voi hyvinkin vaikuttaa kiertoon. Sitä se sitten oli.
Ja nyt eikun positiivinen asenne kehiin:) Tästä päivästähän sitten lasketaan raskauden alkaminen, jos tämän kierron aikana tuun raskaaksi:)))
mä olen sitä mieltä, että kaikki " haamut" , olivat ne miten hentoja tahansa, ovat plussia.
Mulla menkat oli myöhässä kuukauden ja aina vaan nega, sit lekuriin ja testit ja selvisi että tuulimunaraskaus.
toisella kertaa vasta puolentoista viikon päästä plussaa, toisella viikon päästä. Ei mitään oireita, muutakuin aina pomminvarmat menkat myöhässä.
että oottelenko vielä vuotoa vai soitanko nlaan. 8 päivää on menkat myöhässä ja 2 roskishaamua testattu, eli testiajan puitteissa negat.
Blaah.. Mites sulla, montako päivää jo myöhässä?