Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joita lomat eivät yhtään piristä?

Vierailija
29.01.2008 |

Minulla (ja perheellä) on kohta viikon talviloma. Lähipiirini pitää minua ihan kummallisena, kun sanon, että ihan samantekevää, onko lomaa, kun ei se minua mitenkään piristä. Ihan yhtä väsynyt olen aina loman jälkeen siitä pyykinpesusta ja ruoanlaitosta, kotitöistä yms. kuin ennenkin lomaa, joten en yhtään osaa yhtyä noihin " kyllä taas loman jälkeen jaksaa" -hehkutuksiin. Mikä mahtaa olla pielessä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää vaikka pariksi päiväksi kylpylään. Se piristää jo kummasti.

Vierailija
2/13 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona aina välillä. Mutta enimmäkseen kesälläkin ollaan muualla kuin kotona. Tai sitten ihan joku parin päivän syysloma, jolloin ei viitsi lähteä mihinkään. Mutta jos lomaa on viikko tai yli niin tottakai lähdetään mieluiten ulkomaille, tai sitten jonnekin Leville tms! 10

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tosiaan ole varaa lähteä mihinkään. Tuleva hiihtoloma on poikkeus. Saatiin tuettu loma ja mennään täysihoitoon. Kolme nuorinta lasta lähtee mukaan.

Vierailija
4/13 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä lomailu on kyllä hiukan asennekysymys. Totta kai lomaa voi viettää kotonakin. Ja jos miehesi on niin väsynyt, että ei kykene lomaa viettämään, niin eikö kannattaisi hakeutua lääkäriin?

Meillä on ajoittain ollut ylitöiden vuoksi aika pitkiäkin lomia, joten ei yleensä olla haluttu olla viikkokausia reissussa, max kolme viikkoa. Kotilomaviikoille sitten ihan uutta ohjelmaa, käydään vaikka torilla aamiaisella, tehdään erikoisaamiaista kotona, retkeillään, käydään museossa.

Ja jos loma ei ole ihan huomenna alkamassa, niin eikö ehtisi järjestää lastenvahdin vaikka kahdeksi tunniksi ja käytte vaikka kakkukahveilla miehenne kanssa?

Vierailija
5/13 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai joku muu, jolla asiaan intressiä?

Vaikka on kuinka väsynyt, lyhyt reissu jonnekin muualle piristää. Mökkeilläkin voi, vaikka sielläkin joutuisi tekemään ruokaa (voihan ottaa valmista mukaan) ja iso homma roijata kaikki kamppeet mukaan, niin vaihtelu oikeasti virkistää.

Ja kesälle voi varata jonkun reissun. Jos ei etelän lämpöön ole varaa, niin esim. risteily. Risteilyillehän pääsee myös näin talvella. Sinne vaan, noutopöydästä syömään, tenavat (iästä riippuen) pallomereen polskimaan enimmät virrat. Johan mielikin piristyy.

Vierailija
6/13 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lomanne on tyyliä mennään mökille ja tehdään itse ruoat (siis sinä teet) niin mitäs se nyt virkistäisi! Loma on sitä että pääsee irti arkisista rutiineista. Tarvitset oikean, toisenlaisen loman. Lapset hoitoon ja hotelliin täyshoitoon.

Vierailija
7/13 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ollaan lomalla aina kotona, mitään mökkejä tms. ei ole. Loma on kuin arkea. Yksin en ole koskaan ja kaksin miehen kanssa viimeksi joskus viisi vuotta sitten pari tuntia. ap

Vierailija
8/13 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on nyt lomaviikko tulossa, niin suunnittele itsellesi rentoutusohjelmaa vaikka yhdelle päivälle. Sitten suunnittelette jotain kahden kesken tekemistä ja jotain kivaa koko perheellekin.

Vierailija
9/13 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en jaksa lähteä minnekään, haluaisin vain olla yksin kotona. Mies taas on niin väsynyt, että ei jaksa hänkään lähteä lasten kanssa minnekään, ja mihin sitä sitten koko päiväksi menisi? Huono yhtälö, pitkän ajan kuluessa kai kehittynyt. ap

Vierailija
10/13 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

senpä takia ei lomia ikinä niin vietetäkään vaan lähdetään aina ulkomaille! Se kyllä piristää :)!

Vierailija
11/13 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

senpä takia ei lomia ikinä niin vietetäkään vaan lähdetään aina ulkomaille! Se kyllä piristää :)!

Hakee esim. pitsaa kotiin tai käy pitseeriassa. Ulkoilee lasten kanssa tai käy uimahallissa. Jos pitää pyykätä tai siivota, yrittää sen homman kuiten minimoida ja pitää pääpainon sillä, että ollaan yhdessä perheen kanssa.

jos on huonot ilmat, voi pelata lautapelejä tai katsella töllöstä/videolta/dvd:ltä jotain koko perhe yhdessä syöden popcornia. Yöjärjestelyt voi pistää ihan sekaisin, vaikka koko perhe yhdessä retkelle olohuoneeseen. Minä menen monesti lasten kanssa yhtäaikaa nukkumaan, tulee pitkä yö ja on aamulla taas virkeä. Loma on pitkälti asennekysymys, ei paikkakysymys (tai palvelutasokysymys). Nautihan!

Vierailija
12/13 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äidilläkin pitää olla loma! Ja se äidin loma on usein sitä, että silloin ei tarvitse pyykätä, tehdä ruokaa, siivota..

Vierailija
13/13 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja enhän missään kirjoittanut, että mies ei jaksaisi lomaa viettää, sanoin vain, että hän ei jaksa lähteä kaikkien lasten kanssa koko päiväksi jonnekin aikaa kuluttamaan, että saisin olla yksin kotona, mitä kovasti joskus toivoisin. Asennekysymys tämä ei varmastikaan ole, yritämme kovasti nauttia lomistamme, mutta huomaan, että haluaisin olla vain enkä jaksaisi yhtään järjestää jotain museoreissuja lapsille. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi