Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOTKASSA synnyttäneet!!!!

Vierailija
29.01.2008 |

Onko tosiaan niin, että äitiä+vauvaa pääsee osastolle katsomaan vain isovanhemmat?

Ei vanhempien sisarukset?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi kätilö jäi huonolla tavalla mieleeni: Oli ensimmäinen yö ja vauva oli todella levoton. Soitin kelloa kysyäkseni miten voin helpottaa vauva oloa (olinhan jo antanut rintaakin). Kätilö tuli ovelle kiukkuisena (taisi olla kiireinen yö) ja kivahti: No, mitä?. Selitin, että vauva vaan itkee ja itkee, vaikka olen imettänyt kummastakin rinnasta. Kätilö katsoi minua kuin täyttä idioottia ja sanoi jotenkin: Olisit heti pyytänyt lisämaitoa.

Vierailija:

Miten kätilöiden käytös pilasi aikanne siellä osastolla?

Vierailija
2/23 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aulaan voi tulla vieraat, osastolle pääsee isä ja isommat sisarukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Into piukeena täällä olisin lähdössä " kauempaa" katsomaan veljeni lasta, ja sinne ei kuulemma saakaan mennä...

Kyllä täällä meillä päin saa vierailutunnin puitteissa käydä vaikka naapuri tervehtimässä.

Vierailija
4/23 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vierailuajat oli kai 17:00-19:00. Isovanhemmat pääsi tuolloin osastolle. Kaverit tms ei päässeet osastolle lainkaan. Isä + muut lapset saivat olla osastolla ihan miten halusivat. Eivät siis tietenkään öitä, mutta siis...

Ei tätä kyllä kukaan valvonut. Oma äitini pamahti pikkusiskoni (14-vuotta) osastolle ensimmäista lapsenlastaan katsomaan vissiin kahdeksan aikaan illalla... vähin äänin sitten siirryimme aulaan, mutta ei kukaan tosiaan tullut sanomaan mitään. Mieheni kaveri oli tulossa tuomaan meille kukkia, mutta koska juuri silloin harjoittelimme imetystä vauvan kanssa (hieman ongelmallista oli...), niin hänet ohjattiin aulaan odottamaan.

Eli tällainen tyyli syksyllä 2007.

Vierailija
5/23 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut vieraat tavataan käytävässä siksi, että huonekaveri saa levätä tai keskittyä rauhassa vauvaansa. On tullut paljon valituksia, kun jollain saattaa rampata koko ajan väkeä katsomassa äitiä ja vauvaa, vaikka vierailuaika toki onkin.

Vierailija
6/23 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mielestäni se ei silloin ole yhtäjaksoista ramppaamista.

Olen vaan niin innoissani ensimmäisestä sisaruksen lapsesta, että en malttaisi odottaa kotiutumista :(

3/ap

Vierailija
7/23 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaston ovien ulkopuolella, aulassa. Osastolle ei saanut mennä.

Itse synnytin KOKSissa 2004, jolloin ei vielä ollut tuota sääntöä voimassa, ja vierailuaika oli useita tuntia kestävä. Oli todella rasittavaa, kun huonekaverin koko suku ja ystäväpiiri vietti pienessä huoneessa aikaa monta tuntia joka päivä. Hyvä, että myöhemmin on tullut sääntö noihin vierailuaikoihin!

Vierailija
8/23 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee näköjään kovasti käytännöt eri sairaaloiden kesken: itse olen PHKS:n alueelta, ja täällä ei saa viedä vauvaa osastolta pois (mihinkään aulatiloihin tms. ), vaan vierailuaika on nimenomaan sitä varten.

Täytyy kai sitten vaan malttaa mieleni

ap/tuore täti

Vierailija
9/23 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako äitiä on yhdessä huoneessa, kuinka ahdasta liikkuminen on, mahtuuko tavarat kaappiin. Entä missä on vessat ja suihkut, onko ne jotain isompia yhteistiloja jossain käytävän päässä? Entä missä vauvalle vaihdetaan vaipat, pestään pylly yms? Olisin kovin kiitollinen jos joku vastaisi :) :) :)

Vierailija
10/23 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ruokaillaan? Tuodaanko ruoka huoneeseen?

Vierailija
11/23 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneita on ainakin kahden ja kolmen hengen. Jokaisella on sängyn päädyssä hoitopöytä, missä vauvaa hoidetaan ja vauvan pyllyn voi pestä oman huoneen lavuaarissa. Myös vauvalassa voi käydä hoitamassa vauvaa. Wc ja suihku on jokaisella huoneella omansa.

Vierailija
12/23 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailu tapahtuu ruokailutilassa. Vauvan aamupesut käydään ainakin ensimmäisenä päivän tekemässä hoitohuoneessa, muuten hoidin vauvan omassa huoneessa. Minä synnytin vuonna 2004 ja on jäänyt tosi huonot " muistot" osastolla olosta. =(

Vierailija
13/23 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessat ja suihkut ovat käytävällä, osastolla kaksi molempia. Vauvan hoitopöytä on sängyn päädyssä, mutta itse kävin aamupesut tekemässä aina lastenhoitohuoneessa, jossa kätilöt ovat. Siellä on tilaa, kunnon pesupaikat, vaihtovaatteet, vaippoja yms. Ruokailu tapahtuu ruokailutilassa, ruoka tuodaan esim. sektiopotilaille huoneeseen ensimmäisenä päivänä. Synnytykset -03 ja -07, aiemmasta jäi osastollaolosta paha mieli, sillä kätilöt tosi ilkeätä porukkaa, mutta toiselta kertaa kivempi fiilis. Saas nähdä, mitä tämän kolmannen kanssa.

Vierailija:

Montako äitiä on yhdessä huoneessa, kuinka ahdasta liikkuminen on, mahtuuko tavarat kaappiin. Entä missä on vessat ja suihkut, onko ne jotain isompia yhteistiloja jossain käytävän päässä? Entä missä vauvalle vaihdetaan vaipat, pestään pylly yms? Olisin kovin kiitollinen jos joku vastaisi :) :) :)

Vierailija
14/23 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menee syömään. Entä mitä jos imettää yms. samaan aikaan ruokailun kanssa. Kuinka nopeasti ne kärrää ruuat pois sieltä aulasta? Entä onko siellä jotain jääkaappia josta saa jotain syötävää esim. myöhempää illalla, hedelmiä yms? Kiitos kamalasti vastauksista!!! Olen menossa sinne lähiaikoina enkä tunne ky. paikkaa... Pelottaa että mitenköhän kaikki menee...

ysi

Vierailija
15/23 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat otetaan mukaan, tosin mun kuopus ei suostunut olemaan siellä huutamatta joten minä hain aina tarjottimen omaan huoneeseen ja söin ja imetin samaan aikaan. On siellä jääkaappi, sen sisältöön en kyllä koskaan tutustunut. Olisiko jotain jogurtteja tms. ja toki omia ruokia voi viedä.

Vierailija
16/23 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoneeseen ruokailun ajaksi ja oven raolleen, toiset vievät sen siksi aikaa lastenhoitohuoneeseen kätilöiden luo. Mutta periaatteessa vauva otetaan sinne, minne menee itsekin. Ei niitä ruokia sieltä heti mihinkään viedä, kaikki ehtivät kyllä syömään. Aulassa on hedelmiä ja jogurttia jne. jääkaapissa, iltapala toki tarjoillaan myös, muistaakseni joskus 18.30-19.

Vierailija:

Kun menee syömään. Entä mitä jos imettää yms. samaan aikaan ruokailun kanssa. Kuinka nopeasti ne kärrää ruuat pois sieltä aulasta? Entä onko siellä jotain jääkaappia josta saa jotain syötävää esim. myöhempää illalla, hedelmiä yms? Kiitos kamalasti vastauksista!!! Olen menossa sinne lähiaikoina enkä tunne ky. paikkaa... Pelottaa että mitenköhän kaikki menee...

ysi

Vierailija
17/23 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päksissä synnyttänyt

Vierailija
18/23 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailu tapahtuu huoneissa (salista haetaan ruuat), omat suihkut+vessat huoneissa.

Vierailija
19/23 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö...

Vierailija
20/23 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä tosiaan suihkut ja vessat KAIKISSA huoneissa vai vain niissä, joissa sinä olet sattunut olemaan?

Vierailija:

Ruokailu tapahtuu huoneissa (salista haetaan ruuat), omat suihkut+vessat huoneissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi