Oletteko huomanneet saman: pullolapsien äidit ovat useinmiten ylipainoisia.
Vaikka nämä äidit hyötyisivät itsekin imetyksestä (raskauskilot karisisivat luonnollisella tavalla). He myös syöttävät lapsiaan aivan liikaa ja esim. aloittavat jonkun riisivellin jo 3-kuiselle.
Kommentit (13)
raskauskilotkin, 13kg, häipyi 2kk kuluessa synnytyksestä.
että mene sinä himoimettäjä kotiin katsomaan omia läskejäsi.
Itse muuten kuulun niihin, jotka lihoo imetysaikana. Johtuu varmaan siitä että on koko ajan nälkä ja sitten tulee syötyä yli tarpeen.
Eli mun tuttavapiirissä on kyllä ne laihimmat olleet imettämättä. Pelänneet varmaan että ulkonäkö kärsii, siis rintojen venymistä. Eikä kaikki tosiaan laihdu imettäessä. Minäkin sain muutaman lisäkilon imetysaikana.
Alemmat sosiaaliryhmät ovat muita useammin ylipainoisia ja imettävät vähemmän.
Kun aloin odottamaan mittani oli 168 cm ja 58 kg, raskausaikana tuli kiloja 8. Vaikka imetys ei onnistunut, monesta eri syystä, kolme kuukautta synnytyksestä painoin 59 kg. Se mitä omaan suuhunsa laittaa ratkaisee kilojen määrän, ei se mitä lapselle syöttää.
kolmikuiselleni, olin sen päässyt unohtamaan. T. äiti joka ei kyllä vieläkään oikeasti muista antaneensa vauvalle riisivelliä, koskaan
PS. ikävää tuottaa pettymys, mutta en ole ylipainoinen
(vaikkakin 3 vauvaa pulloruokkineena mun pitäis kai olla sairaalloisen lihava)
Kaikki imettävät ovat olleet melkoisia tankkeja, maitokannuineen, minäkin olin.
Pullottelijat ovat taas usein olleet laihoja ja hyväkroppaisia muutenkin.
minä olen ylipainoinen ja imetän, yhtään kiloa ei ole lähtenyt imetyksen seurauksena. ystäväni taas on laiha ku tikku eikä ole päivääkään imettänyt.
Imetys ei onnistunut, en yksinkertaisesti jaksanut. Enkä kyllä tunne yhtään huonoa omaatuntoa tästä :). Kaksi todella tasapainoista lasta olen pulloruokinnasta huolimatta saanut kasvatettua :)
Kukin tyylillään.
on 20 ja lapseni oli pullolapsi, koska maitoa ei ollut eikä tullut. Eli en ole huomannut.
ei ole kuin yksi täysimettäjä, hän kyllä on hoikka ja muutenkin todella pieni ihminen...
" Pullomammoja" tunnen useita, mutta en yhtään ylipainoista. Itse kylläkin olen vauvani pullosta syöttänyt (osittaisimetystä 3kk) ja olen ylipainoinen, mutta mä olen ollut aina ylipainoinen... siis jo paljon ennen vauvaa. Raskauskilot on lähteneet ekan 3kk aikana, mutta se jäi, mitä oli ennen raskauttakin.
Ja ei... en antanut risivelliä lapselleni 3kk vanhana... maissivelliä tarjosin, mutta neuvolassa kielsivät sen ja käskivät antamaan sosetta sen sijaan. Isokokoinen poika meillä toki on ja yläkäyrällä mennään.
Ehkä mä sitten olen huono äiti ja ylisyötin vauvani... reppana raukka kärsii tästä varmaan koko elämänsä... ihan näkyy naamasta tuo kärsimys... poika on kuin naantalin aurinko ;)
Muuten kyllä yrittävät päästä mahdollisimman vähällä vaivalla lasten hoidossa.