Pettämisen jälkituska :(.. neuvoja kaivataan
Ollaan seurusteltu 1,5v, josta avoliitossa puoli vuotta. Jo alusta alkaen mies tuntui hyvin oikealta. Kaiken piti olla hyvin, mutta vuoden alussa sain tietää, että kesällä miehellä oli suhde toiseen naiseen. Miehen mukaan seksiä ei ollut, mutta kaikkea muuta olikin. Mies pimitti mulle asioita vapaa-ajastaan, valehteli päin naamaa ja tosiaan oli sen toisen naisen kanssa.
Kun tämä tuli sattumalta ilmi, on mies tietenkin todella pahoillaan ja haluaa jatkaa mun kanssa, koska kuulemma rakastaa mua nyt ja haluaa jakaa elämänsä mun kanssa. Mun on hirveän vaikea päästä tästä yli.
Sain esim. tietää mieheltä, että nainen oli isorintainen - siitä tuli minulle kompleksi. En enää luota, mitä mies sanoo, vaan epäilen kaikkea -valehtelihan hän minulle päin naamaa ties kuinka pitkään. En enää luota siihen, etteikö mies olisi toisten naisten kanssa - olihan hän kesälläkin. En luota enää siihen, että riittäisin - enhän riittänyt kesälläkään, vaikka kaiken piti olla hyvin. En enää voi olla rauhassa, kun mies esim. lähtee työreissulle tai kavereiden kanssa ulos - eihän hän aiemminkaan osannut kieltäytyä houkutuksista.
Tämä tuntuu siis loputtomalta suolta. Nyt olen ystäväni luona väliaikaisesti miettimässä, mies on yhteisessä asunnossamme. Tuntuu aivan älyttömän pahalta, sillä tuon miehen kanssa olisin halunnut perheen ja yhteisen tulevaisuuden. Haluan sitä tavallaan vieläkin, mutta tuntuu mahdottomalta saada tätä suhdetta enää täysin eheäksi.
Toivoisin neuvoja.. rakastan miestä kaikesta huolimatta, kaikki tuntuu vain niin vaikealta nyt :(.
Kommentit (50)
Sanoisin, että jos itse pystyt ja haluat vielä uskoa yhteiseen elämään, niin voit yrittää jatkaa. Tämä vaan vaatii myös toisen kovaa halua jatkaa. Meillä mieheni petti minua alkutaipaleella exänsä kanssa. Jäi kiinni heti ja mä näytin ovea. Mies rukoili ja itki. Jonkun ajan kuluttua sydämmeni suli sen verran, että juteltiin. Sanoin miehelleni, että ymmärrätkö jos jatketaan, tulen vahtimaan sua kuin haukka, en luota suhun ja riitaa tämä asia tulee aiheuttamaan. Mies ymmärsi ja oli valmis ihan kaikkeen jos vain annnan anteeksi. Nyt tapahtuneesta on vuosi ja luottamus alkaa pikkuhiljaa palautua. Vuoteen mies ei ole käynyt baareissa ilman minua. Ei ole edes halunnut. Minä taas olen sitä mieltä että kun olen anteeksi antanut (unohtanut en ole) pyrin välttämään ko. aihetta riitojen yhteydessä. Mitään syytä minulla ei ole uskoa, että mieheni olisi tehnyt sen uudestaan. Niin ja hyvin menee =).
ihan oikeesti! hienoa että sait tietää totuuden miehestä ajoissa ennenkuin saitte lapsia! asioilla on aina hyvät puolensa!
meni mielestäsi hyvin... Mieti millainen olet nyt? Millainen on mielentilasi, itsetuntosi, onnellisuutesi laita? Niinpä, tekeekö kukaan oikeasti toista rakastava ihminen toiselle noin?
Se mieshän on tuhonnut sut, ja saanut sut riippuvaiseksi itsestään, sen sijaan että kyseessä olisi " kaunis rakkaustarina" .
Mä en ymmärrä ketä kohtaan sä tekisit väärin jos lähtisit? SItä petturiako sun tässä pitäisi ajatella, kuinka kurjaa sillä olisi?
Vierailija:
on. Mulla on ollut aiemmin huonoja kokemuksia mm. lapsuudesta ja ekasta pitkästä suhteesta (sairaalloisen mustasukkainen, pettävä mies) ja koska olen luottanut mieheen, olen hänelle avautunut ihan täysin jokaisella elämän osa-alueella. Satuttaa, kun mies on selvästi nähnyt tunteeni ja panostukseni suhteessa, mutta hän on vehdannut toisen kanssa, pimittänyt asioita ja valehdellut päin naamaa. Mies myös nyt paljasti, että hänellä on ollut tapana flirttailla paljon kauniille naisille ja hän on ollut tosi otettu nättien naisten huomiosta ja kiinnostuksesta. Ja että kesällä oli niin hyvä tilaisuus, ettei hän vain ajatellut muita asioita :((-ap
sä pääset parhaiten tosta tuskasta kun vaihdat miestä. Noi kaksi viimeistä lausetta kertoo kaiken tulevaisuudestakin. Puhumattakaan että on pettänyt parhaan kaverinsa naisen kanssa....Ei se muutu uskolliseksi, vaikka kirkkain silmin vakuuttaa ja varmaan haluaa uskoa muuttuvansa. Sinä siinä kärsit eniten. Tuosta miehestä tilaisuus tekee aina varkaan eikä se silloin enää ajattele muuta.
Näkemykseni mukaan mies harvoin pettää kaverinsa tyttöystävän kanssa - tuo kuulostaa siltä, että mies on suomeksisanottuna selkärangaton renttu. Varmaan tosi ihana ja lutunen ja halii ja suukki. Uskon sen. Itse juoksisin tukka putkella karkuun. Kyllä ne muutkin miehet osaa olla ihania, vaikka moraali onkin kohdallaan.
Jos hän on noin alkuvaiheessa suhdetta pettänyt, hän on ilmeisesti häntäheikki.
Ymmärrän, jos yli 10 vuoden suhteissa tulee houkutuksia, mutta jos olette olleet vain 1 v. yhdessä, kun tämä tapahtui, niin suosittelisin kyllä lämpimästi jättämään kaverin. Ansaitset parempaa.
Naisella voi jäädä tuollaisesta ainainen riittämättömyydentunne ja luottamuspula, joista seuraa katkeroituminen ja marttyrisoituminen. Sellaista en suosittele kenellekään.
Juokse äkkiä karkuun. Se ei paremmaksi muutu.
Ystävälläni kävi juuri noin kuin sinulle. Siitä on tosin jo vuosia aikaa. Kehotin häntä jättämään miehen. Vaistosin ja tiesin, ettei mies muutu. Ystäväni päätti kuitenkin mennä naimisiin tämän miehen kanssa ja he hankkivat kaksi lasta.
Lapset ovat nyt kouluikäisiä ja ystävättäreni on tosi onneton tuon miehen kanssa. Hän on jo vuosia miettinyt eroa päivittäin, muttei saa aikaiseksi. Mies ryyppää ja käy vieraissa, minkä ehtii ja syyttää ystävääni kaikesta mahdollisesta. Mies myös pelaa kaikki rahansa ja on kaikella tavalla epäluotettava.
Merkit olivat olemassa jo varhain, kuten sinullakin. Avaa silmäsi ja arvosta itseäsi sen verran, että lähdet. Kuulostat järkevältä naiselta. Älä mene moiseen allikkoon vapaaehtoisesti.
koska asia kalvaa minua vieläkin. Tunnen kyllä antaneeni anteeksi ja ymmärrän miestä " miksi" petti, en vaan osaa unohtaa, se kalvaa ja syö mua jatkuvasti. Parempaan anteeksiantoon en taida pystyä, mutta paljon vähemmän me riidellään aiheesta nyt kun vielä muutama vuosi sitten, ei edes viikottain tule riitaa asiasta enää, vaikka minä sitä ajattelenkin kyllä aika usein. Tulee vaan välillä sellainen vituts että miksi miehen piti mennä pilaamaan tää juttu kun olis voinu olla niin hyvä suhde...No, eipä sillä, näillä mennään :(
Miten miehen muut suhteet on päättyneet? Onko ukko löytänyt uuden ja jättänyt vanhan kuin nallin kalliolle?
Jos jäät, se on tietoinen valintasi ottaa riski petoksesta, ja syyttää voit vain itsesi.
no ei kai sitten mitään muuta hyvää, koska mies petti. Olisi pitänyt lähteä, mutta en jotenkin osannut lähteä. Pelotti jäädä yksin lasten kanssa. En ole pystynyt antamaan anteeksi, enkä unohtamaan. En kuitenkaan koskaan asiaa ota esille miehelleni, en jaksa välittää. Olen vain huonossa suhteessa ja odotan jotain parempaa.
Mieheni kaveri on samanlainen gigolo kuin ap : n mies. Seurusteli pari vuotta tosi kivan naisen kanssa ja mielestäni heillä meni hyvin. En tiedä minkä takia tämä nainen jätti tuon miehen mutta kuulin että oli pettänyt aina kun oli tullut riitaa tai muija ei ollut antanut. Oli huoria ja tavallisia naisia ja niitä oli monta. Kun yhdessä kulkivat niin mies aina vilkuili häpeilemättömästi naisia ja vihjaili. Tämä mies oli pari vuotta sinkkuna, levitteli sukupuolitauteja pitkin kyliä, pani kaikkia mikä liikkui ( sinkkuja, varattuja, vanhempia naisia, kaverien muijia, perheellisiä ). Esittää kasvotusten tosi mukavaa ja ymmärtäväistä ja handlaa puhumisen, esittää sellaista luotettavaa mutta ei oikeasti ole. Ärsyttävää puhua ihmisen kanssa joka ei ole oma itsensä vaan esittää jotain kultapoikaa. Nytten on tavannut naisen ja tiedän että niin kauan heillä hyvin menee jos ei riidellä ja seksiä on vähintään 3 kertaa päivässä. Vaikka se mies pettäisikin niin eipä se nainen tule sitä ikinä kuulemaan, se mies pettää aina kun on mahdollista!
AP, jätä se mies! Arvosta itseäsi ja vaadi parempaa, älä ole sokea!
n periaatteiden mies. Mieheni harrastaa myös tuota vilkuilua, eli monesti olen huomannut miehen katseen olevan kiinni esim. edellä kulkevan teinitytön takamuksessa. Mies on hyvin flirtti myös esim. humalassa ja voin kuvitella, millainen hän on silloin, kun minä en ole paikalla. Samalla mies kuitenkin on mukamas hyvin periaatteellinen, moralisoi herkästi muita (lutkittelee pettäviä naisia ym..), on ahkera työntekijä, hoitaa velvollisuutensa jne.. mutta tuon naisasian kanssa olisi parannettavaa :(. Mies nytkin puhuu, kuinka haluaisi, että saisimme yhteisen lapsen..
-ap
Kuulosta hieman jo narsistilta totta puhuen.
Näkee vikaa muissa muttei itsessään. Ja tuo itsekehu ja periaatteen mies, puistattavaa.
Kysy onko hänellä sellainen periaate että kaikkea eteen tulevaa täytyy päästä kokeileen jos siltä tuntuu? Sano, että sulle on tullut vähän sellainen käsitys ;-)
Toisekseen melkoisiin hankaluuksiin joudut ajanoloon, koska hänen vanhemmillaankin on pojastaan noin hyvä kuva. Taistelet tuulimyllyjä vastaan sitten kun alat hakea oikeuksiasi. Kuka on puolellasi?
Etkö jo huomaa, että olet sekaantunut johonkin vähän vähemmän tavoiteltavaan kaveriin???
Mielestäni teidän suhteessa on myös paljon hyvää, ja sanoit että olet rakastunut häneen. Kyllä teidän kannattaa yrittää vielä yhdessä, vaikka hän on mokannut anna hänelle vielä mahdollisuus. Mitä mieltä ystäväsi ovat miehestä, kun ovat tavanneet hänet?
Voitko ikinä luottaa häneen täysin, kun tiedät että hän on jo kerran pettänyt sinua " ilman syytä" ? Sitten kun kaikke ei olekaan enää ns täydellistä vaan harmaata arkea? Ja tiedät senkin että hän kykenee tuollaisiin tekoihin kuten menemään parhaan ystävänsä avovaimon kanssa sänkyyn...?
mitä tekee niin mä en kyllä oikeasti ymmärrä.
Kuulostaa, että miehesi etsii itseään tai on itsetunnoltaan vähän huono mikäli elää naisten huomiosta eikä tavallaan osaa kontrolloida tekemisiään mikäli joku imartelee. On tavallaan saatava sitä ihailua ja varmistusta omalle erinomaisuudelleen miehenä usealta eri naiselta ennen kuin voi olla " varma" omasta viehätysvoimastaan.
Pettämisen jälkeen toki tulee morkkis, jos vähänkään on normaali ihminen, mutta se ei sano etteikö pettäisi tilaisuuden tullen uudestaan.
Minusta miehelläsi on jotain ongelmaa tai keskenkasvuisuutta itsensä kanssa. En jäisi tuleen makaamaan sinuna.
Eli en pidä outona, jos tälleen lähdet. Pidän outona, jos jäät noin lyhyen suhteen jälkeen sellaisen miehen kanssa yhteen, jonka merkit ovat selvät.