tarhassa yksi tyttö istuu aina vain naulakolla... aina. yksin.
on vissiin ujompi, mutta säälittää kun näen tytön aina istumassa vain lokerollaan.
tuodaan aamupalalle, jolloin pakko olla tietty pöydässä muiden kanssa, mutta sen jälkeen, istuu pari tuntia naulakollaan, kunnes lähtevät ulos.
sielläkin on aina yksin.
tyttö on kiltti ja herttainen.
hoitajat eivät hae häntä pois naulakolta kyyhöttämästä, vaan siinä tosiaan istuu pehmolelu sylissään pari tuntia. ikää n. 3-4vuotta.
jumppaan haettiin mukaan, mutta sielläkin vain seinän vieressä oli, kun muut jumppasivat iloisina ringissä.
on vanhempi sisarus, sekä vastasyntynyt vauva.
ilmeisesti virikehoidossa, jotta äiti saa olla vauvan kanssa " rauhassa"
tulevat aina vanhemman sisaruksen ja vauvan kanssa hakemaan.
surullista.
olen keittiön täti, ja näen tämän joka päivä..
Kommentit (31)
Se on sinun velvollisuutesi aikuisena ihmisenä! Jos et puutu tilanteeseen, olet yksi tätä lasta laiminlyövistä ihmisistä. Täytyy kyllä ihmetellä, missä tarhassa voi olla noin ammattitaidotonta hoitohenkilökuntaa.
Meidän ujo ja herkkä tyttö on joskus varahoidossa päiväkodissa ja aina on yksin jossain keinussa haettaessa. Jotenkin apeana istuu siellä kaukana muista. Mun ottaa rinnasta, kun hoitajat ei auta yhtään leikkeihin mukaan ja lapsen ilme on kuin teuraaksi oltaisiin viemässä, kun viedään päiväkodille. Omalla pph:lla on touhuileva ja sosiaalinen, mutta edes hoitajan talvilomaviikon aikana ei päässyt pk:ssa sisään leikkeihin. Ei ne välitä pätkän vertaa lapsista ainakaan meidän lähi-pk:ssa. Tärkeintä on jutustelu katoksessa ja huolehtiminen siitä, ette tarvi tehdä mitään ylimääräistä.
Tytöllä ikää myös 3.
A) en usko hetkeäkään, että päiväkodin työntekijät olisivat noin avuttomia
B) ap sotkee tarkoituksella virikelapsikeskustelua aiheeseen, jossa kyse on ihan jostain muusta
C) " heti kun löydän välineet..." siis mitkä hiton välineet? Kuulostaa niin hölmöltä, ettei tällaista voi tosissaan ottaa
provo mikä provo
SITÄ, ETTEN PILLAHDA ITKUUN PUHUESSANI ASIASTA, KOSKA MIELESTÄNI KO. ASIA ON NIIN SAAKELIN SURULLISTA!
eikö mene jakeluun, että toiset voivat olla herkempiä??
asia vaivaa minua jokaikinen päivä!
ainut hyvä aisa on, että tyttö haetaan lounaan jälkeen pois, ei joudu kärsimään kauempaa.
ihme kovanaamoja täällä likkeellä tänään.
-ap
mennä ottamaan mukaan leikkeihin. " tule mennään katsomaan tuota tai .." itse tehnyt näin harjottelijana päiväkodissa. vein keinumaan ja pian jo sekin oli muiden mukana leikeissä. Toiset arempia ja tarvii alkusysäyksen
Pienimpiä lapsia istutettiin koko ulkoilun ajan syyskylmillä vauvakeinussa. Ei edes välitetty vetää lapasia takaisin käteen, jos lapsi sai ne otettua pois. Itse yritin kävelyttää näitä lapsia, antaa keinussa vauhtia ja tietysti vetää niitä lapasia takaisin. Vakituinen henkilökunta ihmetteli " rehkimistäni" . En lopulta päätynyt lastenhoitoalalle.
Vierailija:
SITÄ, ETTEN PILLAHDA ITKUUN PUHUESSANI ASIASTA, KOSKA MIELESTÄNI KO. ASIA ON NIIN SAAKELIN SURULLISTA!eikö mene jakeluun, että toiset voivat olla herkempiä??
asia vaivaa minua jokaikinen päivä!
ainut hyvä aisa on, että tyttö haetaan lounaan jälkeen pois, ei joudu kärsimään kauempaa.
ihme kovanaamoja täällä likkeellä tänään.
-ap
Jos joku on niin " herkkä" , että jättäisi auttamatta lasta itkuunpillahtamisen takia niin.... voi h-tti. Jos jotakuta oikeasti itkettäisi niin kovasti niin voisi vaikka kirjoittaa asian paperille, mennä päiväkodin johtajan puheille, mainita taipumuksestaan alkaa itkeä puhuessaan ja työntää paperin hänelle luettavaksi. Ihan surettaa jo sen kuvitteellisenkin lapsen puolesta joka joutuu - paitsi kuvitteellisten päiväkodinhoitajien - myös tämän keittäjän hylkäämäksi.
ei sillä ole mitään väliä, että itkeä tihrustelee jossain keittiössä ja miettii että onpa tämä nyt kamalaa. Silti se lapsi siellä yksin istuu! TEE JOTAIN, äläkä valita.
oikeasti, mikä tässä nyt on ongelma? Juttelet asiasta jonkun kanssa, tytön vanhempien, hoitajien, päiväkodin johtajan.... Mikä siinä on niin vaikeeta?? Sanot vaan että olet huomannut että tämä tyttö on aina yksin, siinä se. Miksi sinun pitää tällaiseen koota itsesi???