Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tarhassa yksi tyttö istuu aina vain naulakolla... aina. yksin.

Vierailija
29.01.2008 |

on vissiin ujompi, mutta säälittää kun näen tytön aina istumassa vain lokerollaan.

tuodaan aamupalalle, jolloin pakko olla tietty pöydässä muiden kanssa, mutta sen jälkeen, istuu pari tuntia naulakollaan, kunnes lähtevät ulos.

sielläkin on aina yksin.

tyttö on kiltti ja herttainen.

hoitajat eivät hae häntä pois naulakolta kyyhöttämästä, vaan siinä tosiaan istuu pehmolelu sylissään pari tuntia. ikää n. 3-4vuotta.

jumppaan haettiin mukaan, mutta sielläkin vain seinän vieressä oli, kun muut jumppasivat iloisina ringissä.

on vanhempi sisarus, sekä vastasyntynyt vauva.

ilmeisesti virikehoidossa, jotta äiti saa olla vauvan kanssa " rauhassa"

tulevat aina vanhemman sisaruksen ja vauvan kanssa hakemaan.

surullista.

olen keittiön täti, ja näen tämän joka päivä..

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jättävät lapsen aina istumaan yksin!! Kerro päiväkoti, niin teen nimettömän ilmiannon ko. paikkakunnan päivähoidon ohjaajalle. Sinäkin aikuinen ihminen, etkö voi avata suutasi??

Vierailija
2/31 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, ettei lapsella ole jotakin erityisvaikeutta, jonka takia päivähoitoa on suositeltu? Lapsen käytös viittaisi joihinkin ongelmiin ja on mahdollista, että on ajateltu, että omanikäisten seura olisi parasta terapiaa siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsenikin on hieman ujo ja arka ja ei helposti mene mukaan uusiin tilanteisiin. Päiväkodissa ottivat aina mukaan leikki-, liikunta- ja musiikkituokioihin. Osallistui pikkuisen takarivistä tai vain katseli. Kuitenkin ne tuokiot olivat hänelle omalla tavallaan tärkeitä, sillä kertoi niistä aina kotona ihan innoissaan.

Vierailija
4/31 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi vielä kaipaisi kotihoitoa.

Vierailija
5/31 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:5:n kotonahoidetun lapsen kotiäiti, jonka lapset kaukana kilteistä ja rauhallisista

Vierailija
6/31 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai vielä virikelapsi ;).

Vierailija
7/31 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain ujolta.

ja mitä omanikäisten seuraa siellä naulakolla yksin istuessa on?

ei taida äiti tietää, kuinka surullinen tyttö on tarhassa..

tuli nyt vain mieleen, että kun pikkusisarus syntyy, laitetaan entiset pois jaloista, niin tällaisiä surullisia lapsia sitten näkee tarhassa yksinjätettyinä.

-ap

Vierailija
8/31 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiop!

Vierailija
9/31 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei heissä mitään leimaa tai vikaa olekaan, tarvitsevat vain jollain osa-alueella erityistä tukea.

Vierailija
10/31 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kiitos

Vierailija
11/31 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttöni oli myös hyvin ujo ja voisin hyvin kuvitella hänet tuoksi tytöksi.

Ap, tee jotain asialle! Tuollaiset päivät on tytölle varmasti hyvin raskaita.

Vierailija
12/31 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää aivan sairaasti se, ettei voida kertoa juuri mitään päivän tapahtumista. Muuta kuin se, että " ihan hyvin on mennyt" . Jos vanhemmat tietäisivät, voisivat jutella lapsen kanssa kotona ja yrittää rohkaista häntä menemään leikkiin mukaan.

Onneksi omat lapseni menevät syksyllä kouluun, niin ei tarvi tätä päiväkoti-paskaa enää jatkaa.

Vierailija
13/31 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai suoraan vanhempien kanssa? Surullista tosiaan, eikä varmasti ainoa tapaus. Pitkiä päiviä lapselle.

Vierailija
14/31 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kova paikka mennä tarhaan, mutta nyt onneksi on jo melkein tottunut..

joku aamu vielä juoksee suoraan sohvan taakse piiloon hoitopaikassaan.

näen siinä naulakolla kyyhöttävässä kiltissä tytössä oman tyttöni, ja säälittää aivan kamalasti.

itse olen herkkä, liian herkkä ihminen, ja olen monesti aikonut kysyä hoitajilta, miksi tyttö jätetään yksin, mutta tytön surullisia kasvoja ajetellessani kuitenkin pillahdan itkuun:(

on tehnyt mieli jutella tytölle, mutta en voi, koska en kestä olla nyyhkimättä. noloa. se ei varmasti tyttöä lohduttaisi, jos keittiön täti tulee nyyhkimään, ollaa yhdessä surullisia..??

no, eilen sitten ohikulkiessani keräsi itseni, ja hieman silitin hiuksista, ja sanoin että menisi leikkimään( ---ja äkkiä keittiöön silmiä pyyhkimään..)

lapsi oli selvästi onnellinen tästä vähäisestäkin huomioista, kiemureli penkillä ja vilkuili hymy kasvoillaan keittiöön.

en yleensäkään kestä tilanteita, joissa lapsi on surullinen, tai vaikka lapsen joulujuhlat, joissa lapset esiintyy, olen heti nyyhkimässä. pitäisi kait hakeutua hoitoon itsekkin..

Vierailija
15/31 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohan on ihan kamalaa, reppana joutuu olemaan yksinään :(((

Vierailija
16/31 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi, minun pitäisi ensin saada kysyttyä hoitajilta, missä vika on?

että ovatko he tiedostaneet asian, että tyttö istuu siinä aina? kyllä he tytön ohikulkevat monesti päivässä, mutta kukaan ei sano tytölle mitään?

vai onko niin, että tuollaiset kiltit ja huomaamattomat lapset jäävät automaattisesti syrjään, kun hoitajat keksittyvät vilkkaampiin yksilöihin?

-ap

Vierailija
17/31 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan se tämä on, ja vielä todella todella tympeä. Provoilkaa omalla elämällänne ja miessuhteillanne mutta ei pienillä onnettomilla tytöillä. Häpeäisit.

Vierailija
18/31 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran näin mauttomat provot kirjoittamatta. Miten joku kehtaa kirjoittaa tällaista roskaa? Ihme hyypiö, hanki itsellesi terapiaa.

Vierailija
19/31 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se kumma, kun jostain " aremmasta" asiasta aloittaa keskustelun, niin aina ollaan huutamassa " provo, provo" !

ikäänkuin sellaisita asioista ei saisi lainkaan puhua.

ikäänkuin kaikkia asioita olisi niin helppo hoitaa.

luuletko tosiaan, että minulla ei olisi muuta tekemistä kuin miettiä, kuinka " provoilisin" parhaiten av:lla???

itse olen nyt sairaslomalla, kun en kyennyt selkäni takia tänään töihin menemään, ja nyt vain surettaa se tyttö, kun hän oli niin onnellinen saamastaan pienenpienestä huomiosta edes minulta, enkä olekkaan tänään paikalla.

haluaisin auttaa lasta, kunhan löydän välineet siihen!

-ap, joka ei käsitä tuota " provoilua" lainkaan!

-ap

Vierailija
20/31 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapanne reagoida asiaan niin kertoo.