Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuu ekalla neuvolakäynnillä

29.01.2008 |

Siirryin tänne tuolta vauvakuumeen puolelta:) Olen nyt viikolla 7 ja ylihuomenna on äitiysneuvola (terveydenhoitaja)... Minua kiinnostaisi tietää kuunnellaanko siellä jo sydänääniä? Ilmeisesti jotain papereita täytellään, otetaan verikokeita ja mitataan verenpaine yms.

Emme ole vielä kertoneet kenellekään, mutta varmasti kerromme jo pian vanhemmille ja appivanhemmille... olisi vaan mukava tietää, että siellä on oikeasti uusi perheenjäsen tulossa (eikä tuulimuna tms.)

Tehdäänkö ekalla käynnillä alateitse jotain tutkimuksia vai tehdäänkö ne sitten myöhemmin lääkärin toimesta vko 10-12?

Kiitos vastauksista ja onnea teille kaikille!!!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kävin neuvolassa 9+0 eikä silloin yritetty edes kuunnella sydänääniä, samoin mitään sisätutkimuksia ei tehty. Pissanäyte, hb, papereiden täyttelyä ja jutustelua eka käynti oli. Eka lääkärikäynti oli 13+5 ja silloin tehtiin sisätutkimus.

Eliador 21+4

Vierailija
2/3 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytellään papereita, mitataan verensokereita, verenpaine otetaan etc. Ei kuunnella sydänääniä, koska noilla viikoilla mitään ei varmaan kuuluiskaan. Lääkäri on sitten se joka tekee sen sisätutkimuksen.

ai, ja sitten saa ison pinkan kaikkea opusmateriaalia liittyen koko vauva-asiaan, toivottavasti saat sellaisen Vau-kirjan, jossa kerrotaan viikko viikolta vauvan kehityksestä. Siinä sitä alussa selaili kirjan keskiväliä että enhän mä ikinä noin pitkälle pääse, mutta nyt sitä tässä vaiheessa jo kauhulla luetaan yliaikaisuudesta...:)

Tsemppiä ja onnea, kannattaa muuten ottaa mies mukaan ainakin tuohon ekaan neuvolaan!

Valentine rv 38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani eka neuvolakäynti oli viikolla 9, eikä kuunneltu sydänääniä. Terkkari vain totesi, etteivät kuitenkaan kuulu. Täyteltiin hirveä määrä papereita (en edes muista, mitä kaikkea), kerrottiin synnytyssairaalapreferenssi, punnittiin ja sain myös ajan labraan. Verkokeita ei siis otettu samantien. Lääkäriaika oli minulle varattu jo aiemmin. Mitattiin myös verenpaine. Ja sitten tuli kaikenlaista ohjeistusta liittyen esim. ruokavalioon, ja materiaalia. Siinäpä se, muistaakseni.

Onnittelut vielä kerran!!!

yt. Alma rv 10+2