Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhepäivähoitajana hankala kysymys teille:

Vierailija
28.01.2008 |

Melko pieni hoitolapseni haetaan päivittäin autokyydillä eikä häntä koskaan laiteta turvaistuimeen tai turvavöihin. Joskus hän jopa istuu jonkun sylissä kun auto ajaa pihastamme.

Tulisiko minun ilmoittaa asiasta lastensuojeluun vai sulkea silmät?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan edes huomauttanut vanhemmille asiasta?

Poliisille tollaiset pitää ilmoittaa.

Vierailija
2/19 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhut vanhemmalle joka noin toimii.

sen verran voit välittää lapsesta, että kysyt miksi hän ei ole turvavöissä, kuten lakikin edellyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hoitosuhdetta on kestänyt tähän mennessä vasta kaksi viikkoa.

Olen ehkä raukka, mutta olen vasta aloittelija ja toisaalta pelkään että hoitosuhde katkeaa tai saan pikkupitäjässämme haukut niskaani.

Mihin asiasta yleensä voisi ilmoittaa ja millä voin todistaa että näin tapahtuu, autossa kun on kuitenkin olemassa turvaistuin.

-pph

Vierailija
4/19 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun partio tulee vastaan, näkevät omin silmin, eikä tarvi edes ihmetellä, kuka on ilmoittanut, kun jäävät lennosta kiinni.

Onko sulle pitäjän juoruämmien miellyttäminen hoitolapsesi turvallisuutta tärkeämpää? Kannattaisi ehkä miettiä uudestaan tuota uravalintaasi...

Vierailija
5/19 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella ammattitaidoton! Puhu vanhemmille!

Vierailija
6/19 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi voi antaa vaan sakot, jos näkee itse. Ja muille se lain rikkominen ei kuulukaan.

Paitsi sulle, sinä näet ja sen verran voit lapsen etua ajatella, ettäolet se aikuinen, joka kysyy.

Harjottele kysymään jotenkin " mukavasti" . Älä syyttäen tuomitse.

Tai sitten vaikka menet itse laittamaan ne kiinni.

Kun lasta haetaan seisotte passissa siisnä lähellä ja sinä laitatkin lapsen autoon. Ja puhut ääneen, että nyt vielä nämä turvalliset turvavyöt. nyt on turvallista matkustaa. Kyllä siitä pitäisi tyhmemmänkin vanhemman tajuta vihje. -3-

Vierailija
7/19 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhu niille vanhemmille ensimmäisenä!!!

Miks tääl on kaikki ilmottamassa heti lastensuojeluun,eikö ihmiset tänä päivänä osaa suutaan aukasta ja kysyä suoraan??

Ja olethan sentään hoitaja,ni eikös sun pitäis tollasista asioista juuri osata mainita???

Vierailija:

Melko pieni hoitolapseni haetaan päivittäin autokyydillä eikä häntä koskaan laiteta turvaistuimeen tai turvavöihin. Joskus hän jopa istuu jonkun sylissä kun auto ajaa pihastamme.

Tulisiko minun ilmoittaa asiasta lastensuojeluun vai sulkea silmät?

Vierailija
8/19 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vaan, että kuulkaas nyt. Lain mukaan menetellään näin, ja se on lapsennekin etu.

Ellei uppoa kaaliin, niin sitten poliisi voi yrittää jatkaa valistustehtävääsi...

Vierailija
9/19 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mulla oisi vielä yksi juttu, joka on hieman painanut mieltäni. Teidän XX on minusta niin ihastuttava lapsi ja tekin tunnutte hänestä kovasti välittävän. Olen kuitenkin huomannut, että ette laita lasta autossa turvaistuimeen. Tiedän, että teillä on lyhyt matka ja tie jota ajatte, on hiljainen, mutta XX:n tähden toivoisin, että malttaisitte aina kiinnittää hänet istuimeen. Minä päivänä hyvänsä juuri teitä vastaan voi ajaa joku hullu kaahari tai alkoholisti, jolle oma henki ei merkkaa mitään. XX:llä on tuollaisessa tilanteessa huomattavasti paremmat mahdollisuudet selviytyä onnettomuudesta, jos hän on asianmukaisesti kiinnitetty istuimeen.

Keskustele asiasta myös esimiehesi kanssa ja kerro se lapsen vanhemmille.

SINUN ON VASTUU, JOS VANHEMMAT EIVÄT TAJUU, ETKÄ OLE PUUTTUNUT, MUTTA TIEDÄT!

Vierailija
10/19 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä, että se on todella vaikeaa ja että vanhemmat suuttuvat helposti. Kaikista mieluiten sitä sulkisi silmänsä, mutta se ei olisi oikein. Yritä kerätä rohkeutesi ja sanoa asiasta. Voi kyllä olla, että se ei johda mihinkään muuhun kuin suuttumiseen.

toinen pph, joka saattaisi olla niin nössö, ettei sanoisi mitään... :(

Vierailija
11/19 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupunkilaisten mielipiteitä nämä. Käpykylässä asuva tietää, mitä siitä seuraa, jos alkaa suinpäin käräyttelemään poliisille ihmisiä. Kohta on hoitolapset vähissä, maine mennyttä ja työ kohta kanssa.

Vanhemmille suoraan puhumista kannatan minäkin. Sulla on puolellasi liikennelaki, joka on tässä suhteessa yksiselitteinen.

Vierailija
12/19 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ykskin kaahas melkein mun päälle. Että pankaa lapsi kunnolla kiinni, muuten se lentää kuin leppäkeihäs tuulilasista ulos. Ja sitä paitsi, 90%auto-onnettomuuksista tapahtuu kilometrin sisällä kotoa!!!

Vierailija
13/19 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnettomuuspaikalta. Ei ne mitään ihme asioita ole, kuten täällä luullaan, ja mikä edes on todennäköisyys kolarille?

Vierailija
14/19 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ihmettelen kovasti miksi autossa on turvaistuin jos ei sitä haluta käyttää. Ihan älytöntä!

Vierailija
15/19 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sellainen on. Jos nätisti kysyt ja aloitat asiasta keskustelun, he tekevät itsestään hölmöjä loukkaantumalla.

Vierailija
16/19 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhua vähän niin kuin muina miehinä, että tällä tiellä on muuten hulluja kaahareita, että kannattaa kyllä laittaa lapset visusti istuimeen täällä niin kuin muuallakin. Tekaise vaikka joku tarina tutun tustusta, jonka lapsi pelastui vain, koska oli ollut turvaistuimessa...

Totta on, että se on jo laki ja niin edelleen, mutta ymmärrän kyllä, että asiaa on tosi vaikea ottaa tuolla tavalla lakiin vedoten esille.

Vierailija
17/19 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

just tuolla tavalla asioita esille, tosin ei kysymys ollut noin vakavista asioista, vaan muista pienemmistä asioista ;)

Vierailija
18/19 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet sen suoraan silläkin riskillä, että vanhemmat suuttuvat. Sulla on siihen VELVOLLISUUS. Äläkä missään nimessä vihjaile mitään vaikka olisi miten " helpompi" . Et vaikuta kovin ammattilaiselta jos niin teet!

Vierailija
19/19 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkemmin ajatellen ehkä aloittaisin tuolla kautta rantain jutustelulla ja sitten kyllä muistuttaisin, että onhan se sitä paitsi lakisääteistäkin. Ettei jää sinusta sellainen kuva, että mielestäsi vain " kannattaa" laittaa lapsi kiinni.