Mitä pakkaan mukaan sairaalaan?
Ensimmäistä odotan ja la lähestyy. Mitä on hyvä olla laukussa, jonka otan mukaan sairaalaan?
Kommentit (16)
olikos tuolla synnytys tai odotus osiossa semmonen lista (tällä sivulla vasemmalla)
Lapsen isä toi lenkkarit kun tunsin niin voimakasta vihaa niitä sairaala-sandaaleita kohtaan:)
ne jotka olivat niin kilttejä että tulivat käymään sairaalassa kun ölapsi oli syntynyt, toivat lehtiä&karkkeja.Kiitos teille!
siteitä, karkkia ja suklaata, puhelimen ja laturin,hammasharja ja tahna, shamppoota ja suihkusaippuaa, ristikkolehti, sukkapuikot ja lankaa tai vastaavasti muuta viihdykettä millä saa ajan kulumaan. vastasyntynyt nukkuu suurimman osan sairaalassaolo ajasta, joten sulla tulee olemaan aika pitkää, ellet ota jotain mielekestä mukaan. nämä nyt tuli eka mieleen...
ihonpuhdistusaineet, lukemista, vaihtovaatteet, kotiintulovaatteet vauvalle, karkkia, kamera ja laturi, kännykkä ja laturi, lompakko.
Mulla on kotiintulovaatteet itselleni ja vauvalle, vauvalle vaippa, itselleni siteitä, liivinsuojia. imetysliivit, hammaspesuvälineet, rasvat+dödö ym. hygieniajutut, hiusharja ja lenkkejä, lompakko, kamera, puhelin, laturi. Aiemmista kertojen perusteella vois vielä ottaa kirjoitusvälineet (jos haluaa esim. synnytyksen kirjoittaa muistiin, yksityiskohtia ei takas kotona enää välttämättä muista) ja jotain pientä purtavaa ja esim. mehua kassiin, lukemista...
kerran täällä oli ketju aiheesta myös, jossa pari naista kertoi tehneensä pakastimeen ruokia ennen laskettua, että miespoloiset voivat otta EVÄSTÄ SAIRAALAAN.
Saa vieläkin kiukun/naurun pintaan, koska miten kukaan voi olla niin karmiva wife-turned-into-mother että ajattelee ettei aikuinen osaa hoitaa itselleen perhana sapuskaa jos on pari tuntia pois hellan äärestä.
kolmantena päivänä sairaalassa kätilö kysy multa onko sulla harjaa mukana :D en ollut kattonut itteeni peilistä ja kuvita näkyy hyvin miksi kätilö moista tiedusteli
- Neuvolakortti.
- Lompakko, johon pieni määrä rahaa, jos tarvit kanttiinista jotain.
- Imetysliivit, mielellään kahdet. Tai sitten mies voi käydä ostaan ne myöhemmin. Mulla oli kyllä liivit mukana, mutta vähän liian pienet, mutta mies kävi sitten ostaan uudet. Ja niille vähän pienemmillekkin tuli myöhemmin käyttöä, kun maidon tulo tasaantui.
- Kotiutumisvaatteet. Toki voit kotiutua niissä vaatteissa missä menetkin.
- Hygieniatuotteet: kevyesti meikkejä, shampoo, hoitoaine, naamapuhd.aine, naamarasva, hampiharja ja tahna. Sairaalassa on vartalosaippuaa mitä voi käyttää. Mutta hiuksiin on hyvä olla omat aineet, etenkin jos pitkät hiukset. Huulirasva.
- Päiväkirja, jos tykkää kirjoittaa. Ehkä lehtiä. Sairaalassa saattaa olla tylsääkin jos helppo vauva.
- Kännykkä.
- Vauvan kotiutumisvaatteet ja turvakaukalon mies voi tuoda/ hakea myöhemmin. Pakkaa ne kotiin valmiiksi.
Tämmösiä mulla tuli mieleen. Saattoi jotain unohtuakkin.
olinko muka ainut joka otti myös meikit mukaan..?
(nyt pelottaa av-mammojen päällekarkaus..)
- Neuvolakortti.
- Lompakko, johon pieni määrä rahaa, jos tarvit kanttiinista jotain.
- Imetysliivit, mielellään kahdet. Tai sitten mies voi käydä ostaan ne myöhemmin. Mulla oli kyllä liivit mukana, mutta vähän liian pienet, mutta mies kävi sitten ostaan uudet. Ja niille vähän pienemmillekkin tuli myöhemmin käyttöä, kun maidon tulo tasaantui.
- Kotiutumisvaatteet. Toki voit kotiutua niissä vaatteissa missä menetkin.
- Hygieniatuotteet: kevyesti meikkejä, shampoo, hoitoaine, naamapuhd.aine, naamarasva, hampiharja ja tahna. Sairaalassa on vartalosaippuaa mitä voi käyttää. Mutta hiuksiin on hyvä olla omat aineet, etenkin jos pitkät hiukset. Huulirasva.
- Päiväkirja, jos tykkää kirjoittaa. Ehkä lehtiä. Sairaalassa saattaa olla tylsääkin jos helppo vauva.
- Kännykkä.
- Vauvan kotiutumisvaatteet ja turvakaukalon mies voi tuoda/ hakea myöhemmin. Pakkaa ne kotiin valmiiksi.
Liivinsuojia ja laturi kännyyn sekä kamera.
evästä, esim hedelmiä, kuivattuja hedelmiä, suklaata ja pillimehuja. Synnytys voi olla pitkä ja itselläni ainakin molemmilla kerroilla eväät tulivat tarpeeseen. Lisäksi itselläni ollut oma aamutakki ja -tossut kun ole turhamainen ja sairaalan omat on NIIN kamalan näköisiä.
- Neuvolakortti.
Lompakko, johon pieni määrä rahaa, jos tarvit kanttiinista jotain.
Imetysliivit, mielellään kahdet. Tai sitten mies voi käydä ostaan ne myöhemmin. Mulla oli kyllä liivit mukana, mutta vähän liian pienet, mutta mies kävi sitten ostaan uudet. Ja niille vähän pienemmillekkin tuli myöhemmin käyttöä, kun maidon tulo tasaantui.
Kotiutumisvaatteet. Toki voit kotiutua niissä vaatteissa missä menetkin.
Hygieniatuotteet: kevyesti meikkejä, shampoo, hoitoaine, naamapuhd.aine, naamarasva, hampiharja ja tahna. Sairaalassa on vartalosaippuaa mitä voi käyttää. Mutta hiuksiin on hyvä olla omat aineet, etenkin jos pitkät hiukset. Huulirasva.
Päiväkirja, jos tykkää kirjoittaa. Ehkä lehtiä. Sairaalassa saattaa olla tylsääkin jos helppo vauva.
Kännykkä.
Vauvan kotiutumisvaatteet ja turvakaukalon mies voi tuoda/ hakea myöhemmin. Pakkaa ne kotiin valmiiksi.
Liivinsuojia ja laturi kännyyn sekä kamera.
ja mies vetää matkalaukkua perässä..;)
Ei vaan, hyvä on varautua etukäteen, mutta minä tein niin, että kun lähdettiin laitokselle, niin mukana oli
- neuvolakortti
- hygieniavälineet (myös sitä ripsaria)
- känny
- kamera
+ laturit niille.
- päällä oli imetysliivit ja laukussa liivinsuojia.
- muutama kolikko
Käytin niitä talon paitoja, housuja, siteitä ja tossuja kun niistä tulee niin ihanan 'synnyttänyt' olo;D Samoin oli ihana lukea niitä laitoksen naistenlehtiä ja hesaria jos hormonimyrskyltä maltoin.
Jos jotain tarttin niin pyysin miestä tuomaan. Hän toi myös ennen kotiin lähtöä kotiutumiskassin, missä minulle ja vauvalle lähtövaatteet. vaipat ja kaukalo tietty.
Ja vanhemmat ja kaverit toivat limua ja suklaata, tietty kun tuntevat minut:)
evästä, esim hedelmiä, kuivattuja hedelmiä, suklaata ja pillimehuja. Synnytys voi olla pitkä ja itselläni ainakin molemmilla kerroilla eväät tulivat tarpeeseen. Lisäksi itselläni ollut oma aamutakki ja -tossut kun ole turhamainen ja sairaalan omat on NIIN kamalan näköisiä.
Mie en ainakaan saanut syödä mitään kiinteetä synnytyksen aikana. Mehukeittoa toivat kun pyysin.
Mulla ainakaan ei olis ollut mitään hyötyä jostain pienistä siteenlurpakoista, niitä sairaalan paksuja vaippoja piti käyttää. Ja kun ne kerran talon puolesta saa niin miksei niitä käyttäisi?
Lisäksi paljon mieluummin käytin sairaalan vaatteita kuin olisin vienyt omiani likaantumaan sinne. Imetysliivejä tai liivinsuojia en tarvinnut kun ei maitoakaan vielä sairaalassa tullut. Ja lompakon jätin suosiolla kotiin, mitä sillä olisin tehnyt?
tupukkia hermosavuja varten
kalijaa isännälle
patalappuja verisen vitun pyyhintään
stringit että mies voi nuuhkia jotain odotellessa