Siskoni sai eilen poikavauvan,on kuulemma kamalan
pettynyt,kun ei ollutkaan tyttö jonka kuvitteli saavansa. Eka lapsi kyseessä.
Kommentit (35)
minkäikäinen siskosi on? joku ihan teini??
Monenkohan käden kautta tämäkin ap:n levittämä tieto on hänelle tullut ja kuinka paljon se on matkalla muuttunut?
Tyttöä olisin toivonut. Mutta nyt kun on pikkuinen poika sylissä, niin olen ihan äärettömän onnellinen. Ei sillä sukupuolella oikeasti niin merkitystä ole.
No esikoisen kohdalla sillä oli ehkä vähiten merkitystä kun tiesin että on vielä toinen mahdollisuus. Sitten kun tuli toinen poika niin optimaalinen lapsiluku kasvoi kolmeen, nyt kun tulee kolmas poika niin se kasvoi neljään. Kivojahan nämä pojat ovat mutta kun tahtoisin sen tytönkin.
jota voi tuntea vain pojan synnyttäneet? Etenkin isille se on näytön paikka, että pystyy tekemään poikiakin. Meidänkin isukille sanottiin että katos, katos, millä kierteellä oikein laitoit kun tuli poika jne...
Ja sitten ihan oikeasti: jos tällä asialla on jotain merkitystä, niin se osoittaa mielestäni sen että maailma ei ole vielä kauheasti koetellut. Perspektiiviä asiaan voisi ottaa vaikka lukemalla sairaskertomuksia tai tutustumalla nyt esim. IS:n sivuilla olevaan syöpäkertomukseen. Ehkä sen jälkeen osaisi olla onnellinen terveestä lapsestaan.
28: sama mulla, ei mitään väliä enää.
Miehillä ehkä eri asia, kun haluavat sen kaverin jalkapallon pelaamiseen tai vastaavaan, mutta kuka nainen enää 2000-luvun hyvinvointiyhteiskunnassa on erityisesti siitä, että ' ' pystyi' ' saamaan pojan?
esikoisesta mutten olisi pettynyt jos tyttökin olisi tullut. Pojat ovat mutkattomampia, heidän elämänsä on hiukan helpompaa kuin naisten. Ajattelin raskausaikana jo että kun poikani olisi nuori mies kävelisin kaupungilla ylpeänä hänen kanssaan " tässä on mun poikani" .
Nyt saatiin tyttö, olin toiveissani aika neutraali, toivoin vain että kaikki menisi hyvin. Ajattelin että jos toinen poika tulee niin kiehtovaa seurata miten erilaisia he kuitenkin tulisivat temperamentiltaan olemaan.
Nyt ajattelen samoin tytöstäni miten ihanaa tulee olemaan, äiti polleana tyttärensä kanssa shoppailee joskus 13 v. päästä :)
Vierailija:
" toivoi" poikaa esikoisesta. Pojan myös sain sitten, mutta en usko, että olisin tytöstäkään ollut pettynyt, sekuntiakaan.
Sittemmin olen saanut myös tytön, mikä on myös oikein ihanaa!
Mutta nyt näyttää siltä, että poika jää ainoaksi lapseksi eikä haittaa yhtään. Tytön kohdalla varmaan olisi harmittanut ettei ole poikaakin.
Olisihan voinut käydä niin että joku olisi mennyt pieleenkin. Vauva vaikka vammautunut synnytyksessä tai jopa kuollut. Olisi tuo äiti vaan iloinen että sai terveen lapsen!!!!! Ja tosiaan, voihan niitä tehdä vaikka kuinka monta!
Itse asiassa kun nyt mietin, en juuri uhrannut ajatusta kumpi tulisi. Olin niin keskittynyt raskausaikaan ja vauvan saamiseen, ettei ollut väliä. Ja varmasti aikaisempi keskenmenokin vaikutti asiaan; ei todellakaan väliä kumpi tulee, kunhan vaan syntyy elävänä.
Taitaa ap olla kateellinen siskolleen, joka saa hoivata vastasyntynyttä. ;)
hemmottelevat ja hoivaavat suurella ylpeydellä ja saavatkin sitten täyden kunnioituksen ja avun kun nämä kasvavat miehiksi.
Suomessa vaan ollaan pettyneitä, kun ei pääse heti henkkaan ja maukkaan ostamaan minnikuvioista rimpsureunasta henkselimekkoa....
Myös siksi, että lapsen isä ei ole kuvioissa. Samat olisi vaatteet, lelut, helppo sisustaa yhteinen huone jne. Miljoona syytä, miksi halua tytön, mutta siksipä juuri uskonkin, että saan pojan:) Pikkumiehen tasoittamaan tätä tyttöenergiaa, kiva se olisi niinkin..saa nähä kumpi tulee. Millon sen muuten voi ultrassa selvittää?