Jos yh synnyttää talvipakkasilla miten pääsee kauppaan ruokaostoksille?
Kun jos on vaikka 30 astetta pakkasta niin miten sitä voi lähteä mihinkään jos ei ole autoa eikä varaa taksiin? Ja ei vauvaa voi jättää yksin kotiinkaan.
Kommentit (29)
kun ei ole kavereita, ei sukulaisia, ei miestä
Ja voi olla monta syytä miksei mies voi auttaa.
Vierailija:
kun ei ole kavereita, ei sukulaisia, ei miestä
vauvaa ei voi viedä pakkasella ulos. Myös sairaalasta kotiutuminen pakkasella on mahdotonta. Talvella pakkasella synnyttäneiden tulee jäädä osastolle kunnes kevät saapuu lämpimine keleineen.
kaupassa käynti voi olla pian pienin noista huolista. Ja ihan rakkaudella ja kokemuksella sanon. Etsi itsellesi tuki-ihmisiä. Monet auttavat mielellään, kun tilanteesi kerrot.
Ei se vauva ihan heti mihinkään jäädy, kyllä se pienen maksan pystyy hyvin topattuna olemaan ulkonakin. Missä nykyään on Suomessa -30 C?
Kotipalvelusta (ja muualtakin) voi saada apua. Onkohan nykyään muuten joissain kaupoissa kotiinkuljetusta? Ainakin joskus on ollut, maksaa tietysti enemmän.
yh, pienen vauvan kanssa pakkasaikaan voi saada apua. siis sellasta kaupungin halpaa. hän voi käydä kaupassa, tai katsoa vauvaa sen aikaa kun käyt itse siellä.
soita siis kaupungin sosiaalitoimeen, heillä on velvollisuus tälläsissä asioissa jelpata.
taidettaisiin olla suomalaiset jo sukupuuttoon kuolleita jos pakkanen vauvat tappaisi?
Isäni toi satunnaisesti ruokaa ovelle.
" -30 astetta" -kohdassa, ei Suomessa ole missään niin kylmää. Jos nyt yhden tai kaksi hassua päivää sattuisi olemaan edes sen -15 niin kyllä sen aikaa pärjää kaupassa käymättäkin ja toisaalta voi sen vauvan ottaa mukaan lämpimästi vaunuihin pakattuna, pistää vielä fleecepeiton suojaksi kuomun aukon eteen ettei tuuli pääse sisään.
Niin juu, mut kun Suomea on täällä kehä kolmosen ulkopuolellakin! Meillä on tänäkin talvena ilmastonmuutoksesta huolimatta ollut mm viikon verran -25 ja käynyt kyllä kolmessakympissäkin. Mutta eläkä te siellä kuplassanne vaan.
tiettömien taipaleiden takana ja ilman autoa? Kannattaisi muuttaa pois tai hankkia auto.
Vierailija:
tiettömien taipaleiden takana ja ilman autoa? Kannattaisi muuttaa pois tai hankkia auto.
Kannattaisi miettiä ne omat resurssit ennen lasten tekemistä.
Ootko sää eka Suomessa asuva? Ei oo kuule mikään ongelma kun jollekin laiskalle elää pakkasessa. :)
Vaatetta päälle ja ulos! Pitäähän sairaalastakin lähteä talvipakkasessa kun kotiutuu.. ;)
Jos ulos lähteminen on ihmiselle vaikeeta niin sitten miettii millä saa ruokaa kotiin! Tai hankkii lapselle hoitajan joka vahtii sitä kun käyt kaupassa.
Tekeminen on juuri niin vaikeaa kuin se tekijälle on! Joskus ihan vaan lapsen syntyminen ja sen ekat viikot on nähtävästi maailman vaikeimpia.. Huoh! Ja mää hullu kun haaveilen saavani lisää lapsia!
Turussa ainakin voi tilata netin kautta ruokaostokset ja ne toimitetaan ovelle. Samoin ruokaa voi valmiina tilata.
pidempikestoisesti PAUKKUpakkasia putkeen, minulla ei ole sukulaisia tai ystäviä tai edes tuttavia, jotka olisivat valmiita auttamaan yhtään, edes naapuri ei voi auttaa, minulla ei ole ollenkaan ylimääräistä rahaa. Silloin harvoin kun nämä kaikki toteutuvat yhtäaikaa, voi sitten kääntyä kunnan puoleen ja selittää tilanteen sosiaalitoimistossa henkilökohtaisella käynnillä...Ihan varmasti onnistuu kaupungin puolelta muutamaksi viikoksi saada kotiapua, että vauva sen verran kasvaa, että hänet voi ottaa mukaan kauppareissulle.
Itse olin pari vuotta " totaalisen yh" lapsen kanssa, ja tuo kaupassa käynti oli pienin ongelma. Yksi iso ongelma minulle oli esim. suihkussa käynti (etenkin kun piti pestä pitkä tukkani) siinä vaiheessa kun lapsi jo liikkui. Oli aika vaikea saada suihkurauha ja taata samalla lapsen turvallisuus. Wc:mme oli lisäksi superpieni. Ratkaisin asian syöttötuolin avulla, joka taittui pöydäksi ja tuoliksi, se mahtui juuri ja juuri vessaan. Sitten istutin lapsen siihen, pistin pöydän täyteen riisimuroja ja muuta viihdykettä ja kävin TOSI NOPEASTI pesulla. Lapsi pysyi paikallaan suurinpiirtein sen aikaa, kun riisimurojen nyppimisessä meni ja sitten vasta alkoi kavuta viritelmästä ulos. Usein kyllä jäi hoitoaineet huuhtelematta kunnolla.
vauvan toppaa ja laittaa vaunuihin eteen harsoja tai kankaita ni ei siellä vaunujen sisällä oo 30 astetta pakkasta...
ja keuhkoistahan se on kiinni tää ulkoilu vauvan kanssa pakkasella..
Vierailija:
pidempikestoisesti PAUKKUpakkasia putkeen, minulla ei ole sukulaisia tai ystäviä tai edes tuttavia, jotka olisivat valmiita auttamaan yhtään, edes naapuri ei voi auttaa, minulla ei ole ollenkaan ylimääräistä rahaa. Silloin harvoin kun nämä kaikki toteutuvat yhtäaikaa, voi sitten kääntyä kunnan puoleen ja selittää tilanteen sosiaalitoimistossa henkilökohtaisella käynnillä...Ihan varmasti onnistuu kaupungin puolelta muutamaksi viikoksi saada kotiapua, että vauva sen verran kasvaa, että hänet voi ottaa mukaan kauppareissulle.Itse olin pari vuotta " totaalisen yh" lapsen kanssa, ja tuo kaupassa käynti oli pienin ongelma. Yksi iso ongelma minulle oli esim. suihkussa käynti (etenkin kun piti pestä pitkä tukkani) siinä vaiheessa kun lapsi jo liikkui. Oli aika vaikea saada suihkurauha ja taata samalla lapsen turvallisuus. Wc:mme oli lisäksi superpieni. Ratkaisin asian syöttötuolin avulla, joka taittui pöydäksi ja tuoliksi, se mahtui juuri ja juuri vessaan. Sitten istutin lapsen siihen, pistin pöydän täyteen riisimuroja ja muuta viihdykettä ja kävin TOSI NOPEASTI pesulla. Lapsi pysyi paikallaan suurinpiirtein sen aikaa, kun riisimurojen nyppimisessä meni ja sitten vasta alkoi kavuta viritelmästä ulos. Usein kyllä jäi hoitoaineet huuhtelematta kunnolla.
eikö lapsesi nukkunut ikinä?
mä laitoin lapseni sitteriin kiinni ja leluja ni viihty siinä sen aikaa, mut yleensä kävin kun nukku. tai aamulla pinnasänkyyn ja maitopullo tai leluja mukaan ni viihty siellä.. jos lapsi joskus vähä itki ni ei se siihen kuollu...en kuitenkaa viihtyny suihkussa puolta tuntia..
miten ihmeessä joku voi tehdä lapsen kanssa kaiken niin vaikeaksi???
jos mulle ois kaikki noin vaikeeta ni en ois syöny, käyny suihkussa tai kaupassa neljään vuoteen
Vierailija:
pidempikestoisesti PAUKKUpakkasia putkeen, minulla ei ole sukulaisia tai ystäviä tai edes tuttavia, jotka olisivat valmiita auttamaan yhtään, edes naapuri ei voi auttaa, minulla ei ole ollenkaan ylimääräistä rahaa. Silloin harvoin kun nämä kaikki toteutuvat yhtäaikaa, voi sitten kääntyä kunnan puoleen ja selittää tilanteen sosiaalitoimistossa henkilökohtaisella käynnillä...Ihan varmasti onnistuu kaupungin puolelta muutamaksi viikoksi saada kotiapua, että vauva sen verran kasvaa, että hänet voi ottaa mukaan kauppareissulle.Itse olin pari vuotta " totaalisen yh" lapsen kanssa, ja tuo kaupassa käynti oli pienin ongelma. Yksi iso ongelma minulle oli esim. suihkussa käynti (etenkin kun piti pestä pitkä tukkani) siinä vaiheessa kun lapsi jo liikkui. Oli aika vaikea saada suihkurauha ja taata samalla lapsen turvallisuus. Wc:mme oli lisäksi superpieni. Ratkaisin asian syöttötuolin avulla, joka taittui pöydäksi ja tuoliksi, se mahtui juuri ja juuri vessaan. Sitten istutin lapsen siihen, pistin pöydän täyteen riisimuroja ja muuta viihdykettä ja kävin TOSI NOPEASTI pesulla. Lapsi pysyi paikallaan suurinpiirtein sen aikaa, kun riisimurojen nyppimisessä meni ja sitten vasta alkoi kavuta viritelmästä ulos. Usein kyllä jäi hoitoaineet huuhtelematta kunnolla.
Ja jos näin on, sen yh:n kannattaa vähän ennakoida ja varata pakkanen täyteen ennen vauvan syntymää.