MAALISMUSSUKAT vk 5
Kommentit (46)
Nyt on saatu iso satsi tavaraa jo maailmalle. Autoon mahtuikin enemmän tavaraa kuin oltiin ajateltu, joten sain pakattua lähes kaikki lapsen lelutkin matkaan. Lähes kaikki kaapit, keittiötä lukuunottamatta, onkin jo tyhjinä. Onneksi ollaan perillä niin monta päivää, niin on aikaa kaikessa rauhassa tyhjennellä säkkejä, aika paljon on sellaisiakin tavaroita, jotka saa ihan rauhassa olla laatikoissaan hamaan tulevaisuuteen.
Käytiin tänään istumassa kaksi tuntia pankissa allekirjoittamassa lainapapereita. Ihanaa oli vain saada istua ilman huonoa omaatuntoa. Mielikin siinä vähän piristyi, kun sai huilata. Kyllä tästä selvitään voittajana. Eiköhän sitä taas saa voimia jatkaa, kun pääsee sinne uuteen taloon ihastelemaan.
Mulla on pinna tosi kireellä ja mies ei tunnu ymmärtävän yhtään. Kuukauden ajan olen häntä tsempannut näiden asuntokauppastressien kanssa, nyt on mulla voimat loppu ja olo tähän valasmaisuuteen kyllästynyt. Sympatioita ei vaan tunnu heruvan. Myönnän, että kovin helppo ihminen en ole, kun mieli on ihan herkkänä. Pinna ei tahdo millään venyä tuon esikoisen kanssakaan vääntämiseen. Onneksi (toivottavasti) sitä ehtii tosiaan tasaantua tästä muuttostressistä ennen vauvan syntymää.
Aatuska 34+0
Olen käynyt vaan lukemassa teidän juttuja ja nyt päätin itsekin rohkaistua=) Minulla on raskaus sujunut ongelmitta, mitä nyt kaikkia paikkoja kolottaa aina välillä. Äitiysloma alkoi tällä viikolla. AIVAN IHANAA!!!!! Laskettu aika vain lähenee!
Melkein kaikki on vauvalle jo ostettu (odotetaan esikoista), sairaalakassi pitäisi vielä käydä hakemassa. En nyt tässä muuta jorinaa keksi, joten kaikille oikein hyvää loppuraskautta=)=)=)
Kipsu83 (olisikohan rv 35+2....?=))
Odotettu äippäloma sit alko. Vielä tosin muutama kirjallinen juttu tekemättä kouluun, mutta töihin ei tarvi enää raahautua. olo onkin ollu viimeset viikot aika karsee, mutta periksi en antanu.
Tänään kävinki sit ostamassa pinniksen vauvalle. Tästä se lähtee tavaroiden haaliminen. Mullahan mitään ei vielä ole valmiina, äitiyspakkauskaan ei ole vielä tullut, mutta eiköhän tässä vielä kerkiä. tai sit ei, sitäki vähän oon pelänny, kun näin viimetippaan jääny kaikki. MÄ kerkesin antaa kaiken pois nuorimmaisen jälkeen, niin siks ei ole edellisiltä mitään jääny tälle tulokkaalle.
Jospa tässä innostuis enempi kirjottelee loppua kohden, kun aikaaki enempi taas. Onnellista loppuajanodotusta teille muillekin.
-mussukat- rv35
Omaa napaa taasen..
Soitin eilen äippäpolille ku mun pahaolo vaan yltyy ja päätä särkee jatkuvalla syötöllä. Niin jouduin sit käydä näytillä sielä.
Verenpaineet oli vähän korkeahkot ja sain viestiä nvolaan että joudun käymään 2 kertaa vkossa nvolassa mittauttaa paineet ja sokereita pitää kans seurata ku on olleet välillä 2plussalla. Sokerirasitukseen en kuulema uudelleen joudu.
Vaavia vähän katottiin ja painoarvio oli 3kg ja rv vkoja eilen oli 36+4.
Tosin paska oloni johtuu osaksi siitä että mulla on ollu reilunvkon räkätautia..
Toissapvänä pakkasin sairaalakassin ja omat ja vaavin vaatteet tuo sit isi ku tulee hakemaan.
Eilen ku kävin polilla niin esikko(2v2kk) oli isin ka mukana ja joutuivat jäämään venaamaan mua käytävälle ultran ajaksi niin sillävälin oli joku äiti tullu vastasyntyneen vauvansa kanssa käytävälle vieraidensa kanssa. Ja meidän Noorahan ei sit millään meinannu lähteä enää kotiin ku fanitti sitä pientä vaavia :)
Saas nähä ku tulee kattoo sit meiän vaavia että saako isi enää mukaansa tyttöä...
Jotain muutakin piti kommentoida, mutta kun toi pää on aikas laho...
t.Nia ja " otto" rv 36+5
niille, jotka stressaavat siita, ettei kaikki ole viela valmiina vauvan tuloa varten. Meilla laskettuun aikaan enaa viitisen viikkoa ja mitaan ei ole valmiiksi laitettu. Haaveilen jopa makuuhuoneen maalaamisesta ja uudelleen sisustamisesta ennen vauvan tuloa. Vaatteita tosin on esikoiselta ja jotain uutta olen ostanutkin, mutta mitaan ei ole viela pestyina eika mitaan paikkaakaan niille ole. Ei myoskaan ole sankya vauvalle. Vaunut jotka haluan, ei viela ole myynnissa Suomessa. Turvakaukalo tilattu Saksasta, toivottavasti ehtii perille ennen vauvaa ja sairaalakassin pakkaamista en ole yhtaan miettinytkaan. Pitais varmaan laittaa vipinaa kinttuihin valmisteluiden suhteen :)
Heipat!
Mä syön ihan järkyttäviä määriä herkkuja enkä pysty yhtään kontrolloimaan sitä. Täytyy lopettaa sillä mä kyllä syön ihan kaiken ja heti!
Nyt saa mulle sitten nauraa, ette usko mitä mä pöljä menin eilen tekemään. Sain ihan tähti-idean kun mulla on talviaikaan niin kuiva iho jajoskus taannoin kävin talvikuukausina kerran tai kaksi solariumissa sitä helpottaakseni. Keksinpä sitten eilen, että menenpäs sinne lamppujen alle makaamaan. Multa oli vaan unohtunu, että sitä ollaan aika loppumetreillä raskaana ja se välähti vasta sitten kun olin sinne lamppujen alle kömpimässä. Siinä sitten ähisin ja mietin, että miten sitä makais kun oli päässyt unohtuun, että enhän mä selälläni voi olla 20minuuttia. No lopulta makoilin vuoroin oikealla ja vuoroin vasemmalla kyljellä. Ihan tuskaa, juu en meinaa mennä uudestaan .
Hanan: Me ostettiin tuplat merkkiä one tree hill (urban jungle), ne siksi, että ovat vain 73cm leveät niin pääsee täällä suurkaupungissakin edes jotenkunten liikkumaan. Oli syksyllä täällä viimevuoden kuosit tarjouksessa ja siksi ostin täältä ruotsista, muuten olisin kanssa tilannut saksasta. Maksoi 600eur(norm.n. 900 eur). Koppa osan ostin erikseen käytettynä ja sehän oli kuin uusi, kun ei siinä kopassa puolta vuotta enempää vauva makoile. Näihin tupliin laitetaan siis vauva ajaksi istumaosan tilalle ihan kunnon koppaosa työntäjään päin ja sisarus istuu vieressä kasvot menosuuntaan. Just nää tuplat on täällä ruotsissa tosi suositut. Teutonioita mietittiin kanssa aluksi, mutta ei olis sopinut meidän käyttöön. Vanhat yhdistelmät oli Teutoniat ja ihan superhyvät olikin.
Ninnutar: Mä täällä samaisessa maassa saan kanssa pakata sairaalakassiin ihan reilusti kamaa ja olenkin varautunut paljon paremmin kuin esikoisen kanssa. Täällä kun ne vaatteetkin on ihan tosi karseet, vaan sellanen jättipaita napeilla eikä muuta, paitsi sellanen ihana aamukaapu. Eli on pakko olla varustusta omasta takaa ihan kunnolla. Missä päin ruotsia muuten asutte?
Hankinnoista vielä. Mä kävin tällä viikolla ostaan vielä viimeset tarvittavat eli liivinsuojia (inhoon niitä natusanin joita ruokakaupasta saa, tarttuu tissiin kiinni), imetysliivit merkkiä anita sellaset oikeen venyvät mikrokuitua. Tiedän ettei mun varustus tästä kauheesti paisu, ei paisunu viimeksikään, aventin pumppuun extra pulloja, joissa voi säilöä maitoa + käy tuttipullona, rintakumit. Kaikki muu olikin jo valmiina. Mulle tulee tänne vieraita suomesta viikon päästä viikoksi ja heti perään uusi vieras niin että rv:lle 39 asti on kyllä ohjelmaa. Toivottavasti ei vaan lähde synnytys käyntiin sillon.
Aatuska sinua ei kyllä käy kateeksi! Muuttaminen on hirveetä ihan normaalitilassakin, raskaana ollessa en osaa edes kuvitella kuinka hirveetä. Mun tarvii nyt valittaa mun ihanasta miehestä, joka oikeesti on tosi ihana y.m. Mutta, starttasi oman firman viiden muun kanssa syksyllä ja työpäivät on 9 tuntisia normaalisti + että matkoihin menee päivässä 2 tuntia yheensä väh. Eli se lähtee joka aamu seiskalta ja kotona on yleensä illalla puoliseiskalta. Paitsi että on kokouksia sun muuta ollut tällä viikolla niin, ettei ole ollut kotona vasta kun esikoinen on jo sängyssä. Ihan on yksinhuoltajafiilikset ollu, kun kroppa ei vaan meinaa jaksaa tuon 17kk ikäisen vauhdissa kaikkia arkivuorokausia yksin. Oon iltasin ihan rätti ja pahalla päällä kun yötkin on mitä on. Saa sitä nyt parin tunnin pätkissä nukkua. Eilen sitten olinkin ihan pimahduksen partaalla ja mies parka sai siitä hyvän osan kun tuli töistä. Eipä ole sen osa yhtään sen helpompi, mutta mä tiedän, että heti kun raskausaika on ohi niin ite olen kuin eri ihminen ja jaksankin vaikka miten paljon. Sorry purkaus.
Maha alkaa tuntumaan tosi isolta ja olo on tukala, keuhkoja ja selkää painaa, sillä ei ole vielä yhtään laskeutunut. Pää kuulemma majailee juuri häpyluun yläpuolella. Sais jo alkaa laskeutumaan mun puolestani, helpottas tää puuskutus.
Tähtinova rv 35+5