Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

4-vuotias reipas-ujo tyttöni

Vierailija
15.07.2008 |

Minulla on ihana esikoistyttö, jonka samassa persoonassa on sekä reipasta temperamenttista leikinviejää, että ujoa varuillaan olevaa tyttöä. Olen yrittänyt saada mm. neuvolassa käytännön neuvoja siitä, miten rohkaista tyttöä sosiaalisissa tilanteissa (esim. sukulaiskekkereillä tai kerhossa) olemaan oma eloisa itsensä ts. selviytymään isommassa porukassa ja saada äänensä, toiveensa ja tarpeensa esiintuoduksi. Neuvolantäti on vaan todennut että 'sinulla nyt on tuollainen temperamentiltaan hieman ujo lapsi' ja that's it. Tyttöni ei esim. aina vastaa vieraille jos he kysyvät häneltä vaikka 'mitä kuuluu'. Tai sitten hän tulee pahalle mielelle jos puistossa/kerhossa joku ei leikikään hänen kanssaan. Sydäntäni särkee kun tunnistan saman ujouden olleen itsessäni varsinkin kouluaikoina ja muistan kärsineeni sekä siitä että jännittämisestä. Miten saisin lapseeni lisää itsevarmuutta ja rohkeutta kohdata muita lapsia ja aikuisia - varsinkin silloin kun en ole itse paikalla (hoidossa yms.)? Hän loukkaantuu ja pettyy herkästi jos asiat eivät mene kuin haluaisi.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on tapana vierastaa ja jokaisella se on yksilöllistä. Meidän tyttö kasvaa sijaisperheessä ja vierastaa isäänsä. Eipä se tosin ole mikään ihme kun näkee niin harvoin. Toivon ja uskon että lapsesi pääsee pois ujoudestaa.

"kahden lapsen äiti"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla