Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuntuu et nää vuorokauden tunnit ei riitä... Tunnin olen ehtinyt tänään levätä telkkua katellen. Aamulla käytiin äitini enon synttäreillä, sitten luin tenttiin. Reilun tunnin lukemisen jälkeen aloin leipomaan - pitäähän sitä laskiaispullaa olla, ja samalla iltapalaksi pizzaa. Ja sit olikin jo ilta - plaah- Nyt on taas tuo masukki niin vilkas ja valitettavasti noita harjoitussuppareitakin tulee pitkin päivää.. pitäis rauhoittua, mut ei pysty eikä sit aina osaakaan... (tuo ettei pysty oleen tekemättä mitään on sukuvika, siihen tulokseen ollaan serkun kanssa tultu). Aamulla piti vielä tehdä lumityöt ettei ole sitten iltapäivällä isännälle liian vetiset ja painavat lumet - niin pitäiskö ajatella välilä itteään??? ;)

Nuo supparit vois kyl olla edes vähän asioihin vaikuttavia, kun miulla nuo vaavelit ovat olleet aina reilusti yliaikaa tuolla " masutuvassa" , jos vaikka nyt tulis lähempänä sitä laskettua aikaa?? Toiveajattelua!

Kestoista: Meillä kaksi ekaa kestoillu noin puolivuotiaasta, jolloin ovat potalla alkaneet istuskella - ja aika pian oppineetkin sen homman. Nykyinen kuopusta (ikää nyt vajaa 1v2kk) ollaan 3.5 kuisesta potalle kakatettu (sen jälkeen on tullut kahdet kakat vaippaan) ja samalla alettu kuuntelemaan sitä pissahätäjuttua ja nopeasti neiti alkoikin kitinällä ilmoittaa sitä pissihätäänsä. Päivisin ei kotona ollessa mene juurikaan vaippaan. Yöllä käytettiin jo kestojakin, mut välillä tulee niin isoja pissejä, et aamulla on jostain märkänä, joten yöt saa mennä kertiksillä. Vauva-aikana huuhtelin kestot siten, et laitoin ne altaaseen siksi aikaa, kun huuhtelin vauvan pyllyä, joten ei tarvinnut sen ihmeemmin huuhtoa. Nykyään laitan käytetyn vaipan pyykkikoneeseen odottamaan pesua - ei ole tullut hajuhaittoja, eikä tarvi siirrellä moneen kertaan.

Kohta pitäis lähtä saunaan, sit vois ottaa lokoisan asennon ja alkaa lukemaan hömppää... Huomenna mennään kattomaan Rölliä omien neitien kanssa (kuopus jää mummolaan) ja otetaan mukaan veljeni kolme tytärtä - saan varmaan hyviä katseita - 5:n neljästä kymmeneen vuotiaan kanssa ja lisäksi tää masu ;)))))

Isäntä haluis vaihtaa auton transporteriin ( tällä hetkellä meillä on Kian tila-auto) ja viettääkin kaiken iltaa selaillen noita ilmoituksia...... Miulla tuo pakun koko ei hirvitä, mut vasta syksyllä plussaamisen jälkeen vaihdettiin tuo nykyinen - tuntuu et kohta vaihdetaan tuota autoa useammin kuin sukkia ;)

Tulipas sekava viesti :( No, taitaa olla sopiva aika lähtä sinne saunaan..

Palaillen, Mirpa ja masukki rv 30+2--

Vierailija
42/43 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntu perjantaina, että alkaa pää hajota kotona olemisesta niin lähdettiinkin sitten eilen aamulla Viivin kyläilemään mun mummun luokse. Viimeksi oltiin siellä lokakuussa pahimpaan vierastusaikaan, nyt kaikki meni loistavasti. Oli kivaa nähdä pitkästä aikaa enot ja tätikin, mun siskokin tuli käymään siellä äitipuolensa kanssa ja sovittiin että Viivi menee yökyläilemään tiistaina muutamaksi yöksi :) Ihanaa, saan levätä ja rauhassa suunnitella neidin tulevia synttäreitä sekä ehkä pakatakin pikkasen..

Ai niin, mummulta tuli toivomus tuolle yksiön asukille. Saisi kuulemma syntyä 29.4 =D Mun on mummun äiti syntynyt silloin, mutta 80 vuotta sitten ja tämähän olisi hieno jatke meidän sukuumme. Niin ja siskon äitipuoli päätteli mahaa tutkaillessaan, että kyllä meille poika on tulossa :) Ei ole munkaan tuntemukset tulokkaasta vielä muuttuneet.

G: Onko kukaan päässyt aiemmin polikliinisella synnytyksellä tai suunnitellut sitä nyt? Miten se käytännössä tapahtuu? Olen ajatellut tätä ehdottaa neuvolassa seuraavalla kerralla, kun netistä luin että jos edellinen synnytys on sujunut ongelmitta ja nykyinen raskaus hyvin yms. niin tuo olisi mahdollista. Itse kun en kovin viihdy sairaalassa ja haluaisin mahdollisimman pian kotiin.

G: Onko hippusissa muita (yö)hikoilijoita? Tämä on mulle aivan outo " oire" raskauden aikana ja tätä on ollut jo pidempään.. Mä herään monta kertaa yössä aivan märkänä rinnuksista ja olo on ihan heikko. Mikä tätä voisi aiheuttaa? Kiva, jos jollakin olisi jotain vinkkejä tai kokemuksia ko:sta.

Jos nyt poistuisi kuorimaan perunoita, taikka löhöilemään sohvalle hetkeksi :)

t.Ufa (28+3)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin pojan kanssa kävelemässä reilun tunnin lenkki ja nyt on molemmilla melkoiset omppuposket. Kiva ulkoilusää, kun aurinko paistoi alkumatkasta eikä taivaalta tippunut mitään niskaan. Tuulla olisi voinut vähän vähemmän, mutta eipä tuo juuri haitannut oikein pukeutuneena. Ennen ulkoilua syötiin oikea laskiassapuska eli hernerokkaa ja laskiaispullia. Ihana tuoksu kodissa, kun heti aamusta pullat paistoin.

Ufa kyseli polikliinisestä synnytyksestä. Minä olen sitä tässä kaavaillut tulokkaan kanssa, kuten aiemmin tällä viikolla kirjoittelin. Mutta sitten sen vasta näkee, kun nyytti on sylissä ja on todella tiedossa, kummoisessa hapessa molemmat ollaan. Jos kaikki on hyvin, niin sitten mä tulen kyllä saman tien kotio.

Mitä yöhikoiluun tulee, niin ei vaivaa minua. Meillä on muutenkin olleet yöt vaihteeksi ihan luksusta, kun esikoinen ei ole herännyt edes pissalle yöllä vaan nukkunut yöt läpeensä. Tuntuu kyllä hitusen hullujen hommalta ryhtyä taas yöheräilyhin ja vaippojen raahaamiseen, kun on juuri saanut esikoisen myös täysin yökuivaksi ja tosiaan nukkumaan ilman pissakeikkoja koko yön. Itsekin on voinut nukkua hyvin, kun en vielä -onneksi- herää kylkeä kääntäessä ja vessaankaan ei tarvitse yöllä mennä. Tulee jokainen hyvin nukuttu yö tarpeeseen, jos neiti osoittautuu yhtä huonoksi nukkumaan, kuin veljensä. Onneksi kevättä/kesää vasten pärjää vähemmällä unella, kuin pahimpaan aikaan marras-joulukuussa.

Jaah, pitänee mennä tökkäämään pyykkikone päälle ja alkaa sen jälkeen ihmettelemään, että mitä pistäisi torstain juhliin päälle. On yhden yhteistyökumppanin kemut ja tarviis keksiä jotain.

Winku ja Veera 29+6