Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä liikuntaa harrastat raskauden aikana?

13.01.2006 |

Minä olen jaksanut vasta ekan kolmanneksen pahoinvointien ja väsymyksen jälkeen aloitella liikkumista. Nyt yritän käydä 2x viikossa uimassa tai vesijuoksemassa ja ehkä kerran reippaalla tunnin, parin kävelylenkillä. Ensi maanantaina aloitan kuntonyrkkeilyn, jota on kerta viikossa.

Harrastin ennen potkunyrkkeilyä ja sitä on ikävä. En kuitenkaan uskalla moiseen rääkkiin enää mennä. Kroppa kaipaa kuitenkin jota actionia, kun on tottunut liikkumaan...

Myöskään aerobicit ei nyt jaksa kiinnostaa...mammajumppaa haluaisin, mutta meidän kaupungista sitä ei taida löytyä. Kaipa sitä pitäisi salillakin käydä vahvistamassa vähän lihaksia, mutta nyt sekin tökkii, kun on painoa jo kertynyt ja maha näyttää lähinnä siltä, että olis vaan lihonut kauheesti! :) (turhamaista, tiedän!)

Mites muilla? mitä harrastatte?

sitruska rv 14+6

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa viikossa käyn vetämässä jumppaa: vauvajumppaa ja perheliikuntaa. ainakin kerran viikossa käyn aerobicissä ja vielä muutama kerta on tanssikurssia jäljellä kerran viikossa. Nia- tanssitunnit alkaa ens viikolla, ja sinne ois tarkoitus mennä. Noiden lisäksi kävelen lähes joka päivä vähintään sen puolisen tuntia.

Tarkoitus ois ainakin nuo omat jumpat vetää ihan loppuun saakka ja käydä siellä Nia- tanssissa.

e. rv 19+1

Vierailija
2/8 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskaudessa kävin jumpissa 5x/vk, bodypumppia ym. Nyt suppareiden takia liikunta vähän jäänyt. Uinti ja kävelylenkit tuntuvat parhaimmilta. Joitain juoksuaskeliakin otan.. Mammajumpat on aivan liian löysiä. Tanssi olisi mulla nyt toiveena, muttei viitsi enää mihkään ryhmään..

Jumppailen lantionpohjaa ja vahvistelen selkää, jos en muuhun kykene..=)

t. choklit rv27

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikkoa 2003 ratsastin ja kävin salilla.

salitreeni oli ainakin hyvä lihaksille, koska helpotti takuulla synnytystä ja palautumista :)

(kävelyä ja uintia lisäksi)

4/8 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. En niin yhtään mitään. Tosin jo kauppareissutkin ottaa voimille kun supistelee niin ilkeästi ennen kuin leipähyllyille ehtii...

t: H rv 33

Vierailija
5/8 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hönniäinen:

En mitään. En niin yhtään mitään. Tosin jo kauppareissutkin ottaa voimille kun supistelee niin ilkeästi ennen kuin leipähyllyille ehtii...

t: H rv 33

Mää lopetin lähes kaiken liikkumisen esikoista odottaessa. Kävin kävelylenkkejä (max 3km) ja kokonaiset 2 kertaa uimassa...Ostin oikein äitiysuimapuvun, että käyn uimassa, niin jäi melkein käyttämättä *nolo*. Ja oli kyllä kuntotasokin sen mukainen synnytyksen jälkeen - sain kyllä itteäni ihan hyvin niskasta kiinni sitten, ja nyt olin jo lähtiessä paremmassa kunnossa kuin ennen esikoista (huolimatta siitä, että olen 10kg tuhdimmassa kunnossa kuin ennen esikoista).

Kunhan saat vauvan tälle puolelle, niin reippaat vaunulenkit tekee ihmeitä niin mielelle ku ruumiille ;)

Eggis *haluaa levittää liikkumisen ilosanomaa ;)*

Vierailija
6/8 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta on mulla jäänyt tosi vähälle alkuraskauden pahoinvointien ja väsymyksen takia. Hyvä olohan jumpasta tulee, se täytyy myöntää! Mieli on virkeä ja energia virtaa, jaksaa taas paljon enemmän, mutta se lähteminen...

Lisäksi mietityttää, mitä saa ja voi tehdä, etten vaan aiheuta keskenmenoa tai muuta ikävää pikkuiselle. Raskausviikkoja on vasta 12 +2, eikä voi sanoa että maha olis vielä tiellä. Turvotusta on kyllä ja painokin on noussut muutaman kilon, kun jatkuvasti täytyy saada pientä välipalaa kurjaan oloon.

Itsekin oon käynyt bodypumpissa 1-2 krt viikossa, mutta epäilyttää laji noin muuten. Siinä nostellaan ja riuhdotaan painavia tankoja, tehdään paljon reisilihaksi sekä lopuksi vatsalihakset, joissa aina rupean tärisemään. Vartalo pidetään varpaiden ja käsivarsien päällä liikkumatta muutaman minuutin, säilytetään asentoa... onkohan hyväksi raskausaikana? Entäs kunnon hikijumppaa, vahditteko sykettänne sykemittarilla, vai annatteko vaan mennä pelkästä liikunnan ilosta?

Vierailija
7/8 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaako Pilatesta harrastaa raskausaikana.Mä oon vasta viikon verran sitä kotona DVD:n avulla treenannu.Perjantaina tein haamun ja tänään sitten tuli ihan puhdas plussa.Uskon kyllä ettei tuosta mitään haittaa voi olla,päinvastoin,mutta silti täytyy jostain saada varmistus.Neuroottinen minä nostaa päätään taas,kun raskaaksi tulee :)

Vierailija
8/8 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskautta kävin jumpalla n. 5 kertaa viikossa...Spinningissä, bodypumpissa ja combatissa!

Bodycombatin jätin heti pois, kun se ei tuntunu enää mielekkäältä ja ohjaajakin suositteli sitä...Ja muutenkin alun 3kk kävin vaan koiran kanssa lenkillä, kun oli tota iltapahoinvointia!

Sitten alotin taas jumpat vesijumpalla ja myöhemmin pumpilla ja spinningillä! vesijumppa jäi nyt pois, kun tuntui niin löysältä ja altaassa kävi aina paleltamaan:-)

Pumpissa olen vähentänyt painot puolella ja tässä nykyisessa ohjelmassa jätän ne vatsan pidot tekemättä ja teen tavallisia vatsarutistuksia...lisäksi jätän askelkyykystä painot kokonaan pois ja rinta-ja ojentajalihaksissa kohotan laudan pääpuolta ylemmäksi!

Spinningissä en anna sykkeen nousta yli 150, koska silloin se tuntuu pahalta ja siinä helpottaa myös ohjaustangon nostaminen korkeammalle, jotta masu ei olis puristuksissa....Vähän pystympi asento istuallaan poljettaessa tuntuu mukavammalta :-)

Sen olen huomannut, kun omaa suoriustaan helpottaa, tunneilla ei tule edes hiki niin kuin ennen, mutta silti tulee hyvä mieli ja kuluttaahan se kaloreita....(enemmän kuin joku kävely...)

Viikossa käyn n. 2 kertaa spinningissä ja kerran pumpissa ja joka päivä kävelen!

Hyviä neuvoja liikunnasta löytyy osotteessa www.tuuli.net/kunto-ohjelmat/raskaus.htm ja lisäksi aina kannattaa ohjaajalta kysellä neuvoa, jos on epävarma jostain liikkeestä....

JJ-82 rv24+2