Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eilen jo, muttei eilen jaksanu/ehtiny kirjoitella... Eikä siinä käynnissä mitään kirjoittamista olekaan ;))) Nimittäin on sen verran himmee terkka, onneksi en ekaa odota - ja toisaalta käyn säännöllisesti ultrissa, niin ei tarvi niin usein tuolla käydä...

Painoa oli tullu 800g/vko, mut sitä on vähän vaikea verrata, kun pari edellistä käyntiä on ollut siellä äpolilla. Kaikkiaan on nyt tullu 9 kiloa ekan käynnin punnituksesta. Hb oli taas tavallisissa lukemissa (edellisen neuvolakäynnin lukema ei varmaankaan pitänyt paikkaansa - joutui puristelemaan, joten enemmän kudosnestettä mukana) 145, ilman rautapurkin näkemistäkin ;)

Maha alkaa olla jo ihan " tiellä" tai ainakin ahdistava. Eilen illallakaan en ehkä juuri sen takia jaksanu kirjoitella, kun istuminen tuntuu niin ahdistavalta. Painaa ja on vaikea välillä kunnolla hengittääkään... Ens viikolla pitäis mennä luennoille Kuopioon, joten saas nähdä kuin kiva ajella reilua 3 ½h. Junalla vois toki mennä, mut sit joutuis siellä perillä kävelemään, eikä se kauhian mukavalta tunnu sekään (mikä raskauden ihanuus ;) )

Eipä nyt tule muuta juurikaan mieleen, joten palainen, kun taas tulee jotain mieleen, ja kun ehkä jaksaa istua koneella....

--mirpa ja masukki rv29+6--

Vierailija
22/43 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Ja kiitos kaikille tervetulotoivotuksista:)

Neuvolasta tultiin juuri ja saikkua on nyt sitten loppuviikko..maanantaina on lääkäri, joka tarkistaa kohdunkaulan tilanteen. Mulla on ollut siis tosi paljon supistuksia ja töissä olo on melkoisen hankalaa, ei yksinkertaisesti jaksa/pysty tehdä mitään tai jos tekee happi loppuu ja supistelee. Mulla alkaa äippäloma 27.2, joten tässä on nyt vielä aikaa siihenkin, mutta pakko saada varmuus tuosta kohdunkaulan tilanteesta, ettei vaan ole pehmenemisiä tms.

Muut asiat neuvolassa: Hemoglobiini laskenut ja nyt sit vedetään 2xrautaa! Toivottavasti vatsa kestää, eikä tulisi ummetusta..Painoa tullut lisää 1,2kg, johon olen tyytyväinen:) Ja tietenkin tärkein asia: Millillä kaikki hyvin! Liikkeet ja sydämensyke hyvä! Kohdunpohjan korkeus jatkaa myös tasaista kasvuaan.

Loput isommat hankinnat tehdään tulevana viikonloppuna, jolloin käydään hakemassa rattaat ja matkaratas-turvakaukalo yhdistelmä:) Millaisia vaunuja te muuta olette hankkineet? Ja nyt kun on saikulla voisi yrittää alkaa maalailemaan millin huonetta..

Raha-asioita ollaan pohdittu miehen kanssa ja soittelin sitten eilen meidän palkanlaskijalle ja tosiaankin on onnea, että mun hakemus meni sen 6kk:n mukaan palkkatulojen, nyt sitten saa täyttä palkkaa sen 3kk, joka on kyllä loistavaa! ja sekin hyvä puoli tuli esille (joka on varmasti aikalailla sama kaikille työssäkäyville), että saan äitiysraha kautta jatkettua kesälomalla ja äitiyslomalla kertyneillä lomapäivillä n.50 päivää..ei taas tullut itselle tälläinenkään asia mieleen, joten mukava yllätys! Lomalla ollessa kuitenkin saa palkan ja lomarahat! Että mulla kun loppuu äippäraha tammikuussa 2009, niin saan onneksi jatkettua sitä parilla kuukaudella ennen kuin tipun hoitorahalla, joka on aivan järjettömän pieni!!! Jospa sitä näiden kuukausien aikana oppisi hieman säästeliämmäksi:)

Hyviä vointeja ja jaksamisia kaikille!

-Nyyni & Milli 30+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy, käy kyllä kateeksi esim. Burden pieni painonnousu. Itsellä on +10 kg lähtöpainoon ja eilen jumpassa meinasin pyörtyä, kun katselin dippejä tehdessä käsivarsiani pelistä. Karmeeta rasvahötöä täynnä, kun normaalisti mulla on hyvin treenatut ja lihaksikkaan näköiset kädet. Tämä on sinänsä ihan vaan turhamaista narinaa, kun kaikki neuvolan kyttäämäät arvot on kunnossa ja kyllä rasvat pois lähtee aikanaan. Ja kai sitä olisi voinut jättää useamman pullan/suklaan/keksin ja muun herkun väliin, jos olisi ollut fiksu. Täytyy nyt koittaa siistiä ruokavaliotaan, ettei vallan repsahda tässä loppumetreillä.

Työnteko tökkii. Jostain syystä tihkasee armottomasti tämä " välitilassa" olo, kun suurin osa mun hommista on jo siirretty sijaiselle ja itse taas hoitelen saikulla olevan kollegan hommia. Mutta meneehän tämä tässä höhhöillessä ja surffaillessa.

Eipä sen kummempaa tähän hätään, pitää odotella vielä kotvanen, että pääsee pitämään lounaspalaveria yhteistyökumppanin kanssa.

Winku ja Veera, 29+2

Vierailija
24/43 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille ¿

Tänä aamuna oli kyllä ihan petollisen liukasta tuolla kävelyteillä varsinkin. Ei tarvinnut kuin autolle kävellä, niin jo meinasin pepulle pyllähtää. Nyt vaan siitä liukastelusta nivuset kipeytyi kun jotenkin tuo toinen jalka niksahti sivuun ¿ Aargghh ¿ Olkaahan työkin varovaisua. Kyllä tuo pikkupakkanen ja hiljalleen leijaileva lumi oli niin paljon parempi kuin tämä vetinen ja liukas keli.

Neuvola kuulumisia moni oli kirjaillut ylös. Suht hyvin kaikilla kuitenkin menee, mikä on ihan hyvä juttu. Mulla on seuraava neuvola ensi viikolla, joten saa nähdä mitä on tiedossa. Hemppa tuntuu olevan alhaalla kun jatkuvasti väsyttää. Viimeksi oli 112, mutta rauta tabut tai yrttilitkut ei vaan millään tunnu sopivan mun mahalle. Viimeksikin jotain rautalitkusta tuli niin kaameata närästys oireet että illat ja yöt meni yökkiessä. Närästys tuntuu olevan mulla se pahin vaiva. Joka ilta täyty rennie napata, muuten ei vaakatasossa olosta tule mitään.

Joku muukin valitteli yöunien heikkenemisestä, jos en vallan väärin muista tai ainakin edellisessä pinossa. Mulla menee nykyisin yöt heräillessä noin neljä viis kertaa yössä ja sitten en enää viiden jälkeen saa ollenkaan unta. Mutta ylös nousu on kuitenkin hankalaa kun väsyttää. Onkohan elimistö jotenkin muuttamassa rytmiä tuleviin yöherätyksiin. Mystinen juttu. Periaatteessa vointi on ihan hyvä, joten estettä täysille yöunille ei ole ¿

Eveliinukalle voimia ja jaksamisia vuodelepoon. Se on kyllä yllättävän työlästä ja ahistaa olla tekemättä yhtään mitään. Voi kettu kuinka aika silloin kuluu hitaasti. Muillekin saikkulaisille marinellelle ja äiti-05:lle parempia vointeja loppuajalle.

Mettäntyttö, mulla on hiukka sama tilanne, että tuntuu tuo meidän mies vaan tulevan tässä odotuksessa siivellä mukana. Ei kauhean innostunut ole vaikka kuitenkin molemmat lasta toivottiin. Meilläkin toinen tulossa niin ukko sanoi, ettei se enää tunnut samalta kuin ekalla kerralla. Ehkä tosiaan saadaan sitten ukot mukaan viimoistaan leikki-iässä ¿ Kai se aina vaan on konkreettisempaa tämä odotus äidille ja miehet sitten saa totutella taas vauvaan synnytyksen jälkeen pikkuhiljaa.

Aika huimaa tosiaan on kun meikäläisellä, jolla on La 31.1 niin on jo 31 + rviikko menossa ja sitten toisella loppupuolen huhtikuisella taas 27 tai jotain. Mä kyllä olen valmistautunut odottelemaan tuonne huhtikuun puolelle reilusti, sillä ekakin meni reilu pari viikkoa yli ja silloinkin jouduttiin käynnistämään. Mun kk-kierto on aina ollut normaalia pitempi joten luulen, että tääkin menee yli tuon La:n.

Valoa ja voimaa multakin kaikille!

Jo-an

Vierailija
25/43 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa kaikille uusille!!

Meilla alkaa naemma nama vaivat tuplaantua rv 30 kieppeilla.. Mulla ei mitaan suurempaa, iltaisin kramppaa jalkoja ja alaselkaa vihloo joskus ihan hirveasti.

Meidan perheessa on vuosi alkanut sairastellessa ja ollaan oltu kaikki vuoronperaan ja yhtaikaa kipeana.. Mulla oli koko viime viikon ihan kamala flunssa ja nyt vasta alkaa olo olla parempi, niin sitten tytolla nousi kuume eilen ja oli todella itkuinen ja kipean oloinen. No vein tanaan sitten laakariin ja korvathan raukalla oli tulehtuneet. Tuolla tuo pikku potilas sitten nukkuu, toivottavasti antibiootit alkaa purra mahdollisimma nopeasti...

Mulla on liikkumiset nyt parin viikon aikana jaaneet, just tan sairastelun takia. Kavelylenkilla on tullut kaytya, mut se siita. Normaalisti liikun ainakin 4 x viikossa, joten aika kamala olotila mulle. WINKU mulla kanssa todella treenatut kadet normaalisti ja raskausaikana losahtaa totaalisesti. Ihan niinkuin lihakset surkastuisi! Sama tapahtui esikoisen kanssa. No onneksi ne saa takas sit synnytyksen jalkeen :) Painoa tullut yhteensa nyt 6-7 kg, joten aika ok taitaa olla, vaikka viime viikot on tuntunut, et syominen on jotenkin riistaytynyt kasista.. Masentaa tama jatkuva sairastelukin, joten kai se sit on sita...

Me ollaan kans niita tuplarattaita mietitty, mut viela ei olla kayty ostamassa. Saatiin jarkyttavan paljon vanhoja vauvanvaatteita kavereilta, ja sit taalla oli tosi loistavat alet, joista tuli kans ostettua aika paljon:) Eli silta kannalta ei tarvi enaa shoppailla. Muut jutut onkin sit esikoiselta, jotka kaikki onneksi unisex- vareja, kuten sitteri, ensisanky ( sellainen kori) ym.

Nyt alkaa kuulua aania tuolta pikkupotilaan huoneesta..

Browniette 29+6 ja pikkuneiti 1v10kk

Vierailija
26/43 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis neuvolakuulumisia..Aamulla hippasin poikien kanssa neuvolassa mutkan. Olen siis vapaa päivän vietossa, meillä tulee aina 6viikon työlistaan yksi viikko vapaa ja silloin pidän pojat kotona vaikka nythän ne ei ole paljoa hoidossa olleet sairastelun takia mutta huono omatunto-syndrooma iskee heti jos kiikutan kotona ollessa hoitoon..;(

No siis neuvolakäyntiin.Verenpaine oli yli sallitun eli 145/95..hmmm.kiva jos se nyt lähtee nousuun-seurattava tarkemmin ja eri aikaan päivästä..ja kun mullakin noita kovettavia harjoitussupistuksia ja ihmeellistä painontunnetta ollut enenevässä määrin niin olipa se kohdunsuu pehmennyt!!! Ei hälyttävästi mutta silti, pituutta vielä normaalisti jäljellä.Vauva oli ihmeellisessä hartiatarjonnassa, ei siis poikittain muttei raivotarjonnassakaan...merkillinen asento!!! No sopiihan se onneksi vielä muljahtelemaan miten milloinkin.

Lääkäri kyseli sitten tarkkaan työssä olosta ja nosteluista. JA niitä nostoja kun hoitopuolella on...Ja tarjosi sairauslomaa. En kuitenkaan vielä ottanut, koetan vielä jaksaa edes jonkun viikon töissä-mun pää repeää jos kotona olo venyy huhtikuun loppuun. Mullakin kun nuo 2 aiempaa menneet sen viikon-12 päivää yli lasketun ajan niin kyllä sitä kotona seiniin tuijotteluun ehtii tympiintyä.Hattua nostan teille jotka ihan maaten joutuvat monta kuukautta olemaan..Melkoisia sissejä olette,mutta mitäpä sitä ei sen vaavin vuoksi tekis!!!!

No nyt kuitenkin aina tilaisuuden tullen levättävä ja töissä vältettävä nostoja, pikaisija repäisyliikkeitä ja äkillisiä nousuja..mites se tälläselle duracellille on mahdollista!!! .Ja verenpainetta töissäkin pitkin päivää seurattava. Ja puhelinsoitolla kuulemma saikkulupa heltiää.

MÄ en tiedä miten voisin olla kotona levossa ja viedä pojat hoitoon.Mun omatunto soimaa heti, nehän on mun lapsia ja mun hoidettavia..ahhggrr,en tiedä ymmärtääkö kukaan tai kärsiikö samanlaisista omatunnon tuskista?! Syyllistääkö lapset mua kun kotona röhnötän ja reppanat hoidossa? Ja tottakai yritän ensin sen verenpaineenkin saada levolla alas ennenkuin lääkkeisiin on tarve..mutta silti..Mies ehdottanut että pojat jatkavat 8 päivää/kk hoidossa maaliskuun ja huhtikuun,koska joudun äitipolille yliopistolliseen aina seurattavaksi viime kuukausiksi ja hoito kuitenkin siksiaikaa järjestettävä..ja sitten kun on synntyksen jälkeen sairaalassa pari päivää niin pojilla on päivähoitopaikka ja mies voi olla töissä kunnes kotiuduttua jää isyyslomalle.Järkevää ajattelua. Miten te muut järjestätte lasten hoidot synnytyksen ja sairaalassa olon ajaksi???

Olipa siinä omantunnon pohdintoja mutta jotenkin se pitää nyt päähän takoa ja hellittää tuota hyvä-äiti-rimaa..

No nyt sitä lepoa ja eikun yläkerran uunit lämmittämään ja ruuan tekoon =)

-klematis ja rv 29+1

Vierailija
27/43 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klematis kyseli, että mitenkäs muut lapset synnytyksen ja sairaalassa olemisen ajan hoidetaan. No, meillä lähtökohtaisesti esikoinen on päiväkodissa ihan normaalisti eli jos synnyttämään mennään päivällä, niin sitten vaan nakitetaan jompikumpi tädeistä tai anoppi hakemaan poitsu ja hoitamaan siihen saakka, kun isi joutaa sairaalasta kotio. Jos lähtö tulee yöllä, niin edelleen soitetaan joku em. kolmesta hätiin ja mennään Jorviin. Pitää vaan sopia vielä tämän " päivystysringin" kanssa tarkemmin, että missä vaiheessa alkavat jätää kännykkänsä yöksi päälle.

Äitini sinkoaa Joensuusta paikalle heti, kun neiti on syntynyt eli sen jälkeen mummi hoitaa. Ja olen vähän tuuminut, että jos synnytys menee yhtä helpolla kuin viimeksi ja vauva on kaikin puolin terve, niin saatan lähteä kotiin saman tien eli nk. polikliininen synnytys. Meiltä on kuitenkin tosi lyhyt matka takaisin sairaalaan, jos tulee komplikaatioita ja mä inhoan sairaaloita niin paljon, että paranen kotona miljoona kertaa nopeammin.

Winku, Veera ja viikot 29+2

Vierailija
28/43 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo-an, ah kuinka mua huojensi, etten ole ainoa tuon yksinoottelu-olon kanssa! Ja tuo lainaus sun miehen suusta on AIVAN sama, mitä meilläki sanottiin: ku ei tunnu samalta. Kyllähän tuo rassu sitten eilen illalla yritti kysellä mun vointia ja vauvamietteitä, ku olin niin ärmänä ja jotenki loukkaantuneenaki asiasta, mutta ei vaan sitten jotenki sytyttäny alkaa jutteleen ku oon tästä koittanu vinkkailla jo jonku aikaa. Elikkä kakkosen leikki-ikää ootellessa... Pelottaa vaan, jos tuo suhtautuminen on vielä vauvan syntymän jälkeenki tuommosta! Toivottavasti son kuitenki aivan turha pelko. Tokashan tuo mies, ettei saa iloa masun tunnustelusta vaan aatteli tutustella sitten siihen " oikeaan" vauvaan jahka son syntyny.

Winku, onko sun LA kans 14.4.? Mietin, että aika samoilla ajoin taietaan olla, vaikken nyt pomminvarma omasta laskutaidostani olekkaan. Niin ja mulla sitä painoa on jo se 15kg, että 10+ on vielä kevyttä kamaa :)!

Ai ku mukavasti valkeni tuo maailma tuolla ulkona taas illaksi, pitää nauttia tästä aina niin kauan ku tätä kestää.

No mutta mie lähen tästä aivan oikeaan aikusten kokoukseen ku mies muistaa tulla töistä kotia(mitä ei viimekerralla muistanu). Kyllä tekee oikein hyvää näin kotoäitille miettiä aivan toisenmoisia hommia :)!

Huomenna vietämmäki neitin kanssa Espoopäivää, ku käyään työkamuja moikkailemassa ja kylästellään mun isotätillä.

Ai niin, hoitojärjestelyt synnytyksen ajaksi oli keskusteluissa. Meillon suurin osa lähimmistä sukulaisista satojen kilometrien päässä ja miehen siskolla kans LA huhtikuussa, (joten anoppia on turha ootella lapsenhoitoapuun sillon) mutta mun äiti on tulossa ehkä tuossa pääsiäisen jälestä meille kylästelemään, ajatuksella, että on sitten paikalla, jos lähtö tulee. Tosin jos tämä kakkonen sattuu menemään pitkäksi niin sitten sen pitää jo olla käsivarressa hiihtoreissulla. Mulla tosin on tunne, että ajoissa sieltä oltas tulossa, mutta eipä näihin aavistuksiin lie luottaminen... Saran synnytys tosin käynnisty laskettuna pvänä, vaikka seuraavan vrk:n puolelle kestiki reilusti. Muuten ollaan sitten kai lähinnä tuttujen hätäavun varassa, mutta olemma menossa siis sinne Haikaranpesään jos kaikki hyvin menee ja perhehuoneeseen käsittääkseni voi ottaa vanhemman sisaruksenki matkaan, jos nyt semmonen sitten satutaan saamaan. On mulla onneksi täti Helsingissä, että eiköhän sitä saa tätiäki hätiin, jos lähtö oikein pahimmoilleen sattuu.

Hyväätuulta huhtimammoille!

Hanna&co 29+2

Vierailija
29/43 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] Saapa nähä kauanko saan kirjottaa, kun toi pikku neiti huutelee ja touhuaa tossa vieressä.. =)

VadelmaMama: Siis mä en ees älynny huolestua/säikähtää siitä mun yöstä... Niitä supistuksia tuli ilmeisesti sen verran harvoin kuitenkin, että en sitten niitä sen kummemmin aatellu.. Ja sit yöllä olin niin unenpöpperössäkin välillä ja väsyny, että en sit aatellu asiaa tarkemmin. =)

Jo-an: Mun kaverilla oli auttanu Hb-arvoon se, että se söi pelkästään leipänä ruisleipää. Silläkään ei maha kestäny rautatabletteja jne.. Mut joillakin ruisleipä voi kyllä sit lisätä närästystä. :S

Klematis: Mä en oo kyllä kertaakaan kokenu huonoa omaatuntoa jos Heidi on ollu hoidossa ja mä kotona. Tosin niitä on ollu TOSI HARVOIN, mutta kuitenkin... Heidi tykkää IHAN HIRVEESTI olla siellä -> on leikkiseuraa ja kaikenlaista touhua. Ei mun seura tunnu enää piisaavan koko päiväks tuolle touhukkaalle, vaikka tärkeä Heidille olenkin. =)

Äityliini: Tosi kurja, että tuli ihan väärän värinen sänky ja vielä ilman kaikkia osia. :( Höh. Toivottavasti se uus toimitus on oikee, niin pääsette kokoomaan sitä. =)

Oma napa: Kai se on vaan alistuttava ja jäätävä saikulle. Mahaa kiristelee (harj. suppareita) ihan pelkästään kävellessäkin ja tänään Heidin kanssa pihalla ollessa alko vihloo. Enkä mä muutenkaan oikeen jaksa siellä töissä. Ma ja ti vielä meni ihan ok, mutta tänään oli jo niin aivot narikassa, että hip hei. Huomenna soitan työterveyslääkäriin ja jos en pääse sinne tarkistuttaa alakertaa, ni sit soitan neuvolan terkalta saikkua.

Eipä muuta tällä erää... Pitää mennä vaipan vaihtoon.

Burde, heidi 1v4kk ja viltsu 30+3

Vierailija
30/43 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni on teistäkin mittaillut vyötärönympärystä. Mä en kyllä uskalla. Mun vatsa tuntuu ihan valtavalta, jos se tästä vielä kovinkin kasvaa parin kuukauden aikana niin mie oon pulassa. Mulla oli pari viikkoa sitten tuo sfmittakin jo 31 cm .. köhöm .. nooh väkisinkin tuo vararengas vyötäröllä senttejä lisää, mutta on tuo tenava kyllä hirvittävän ylhäällä, kun alavatsa tuntuu ihan tyhjältä. Ihan on erimallinen vatsa kuin pojun kanssa.

Mettäntyttö: Ei meidänkään mies ole mun vatsaa silitellyt tai mitään sinne viittaavaakaan. Ainoastaan silloin kokeillut potkuja kun vieressä maatessa mie sen käden vatsalla vien. Ei vaan ole siten mukana hommassa kun ekalla kerralla. Muutenkaan kylläkään mies ei ole mikään hössöttäjä tyyppi enemmän tuota macholinjan kannattaja, joten rehellisesti on sanonutkin, että osallistuu sitten leikki-ikäisen lapsen hoitoon paljon mieluummin kuin vauvan. Väkisinkin noiden ukkojen suhtautuminen on erilaista, kun saadaanhan me äipät totutetulla tulevaan vauvaan kuitenkin jo 9 kk etukäteen. Paljon konkreettisempaa se silloin väkisinkin meille on.

Burde. Joo, ruisleipää syön oikeastaan ainoastaan, mutta nyt tuo närästys tosiaan on äitynyt niin jatkuvaksi, että ei te mieli syödä mitään. Nooh, makea kyllä uppoaisi, mutta se ei paljon terveyttä edistä. :) Mitähän muita elintarvikkeita sitä sitten onkaan... vihreitä kasviksia kai pitäisi lisätä ruokavalioon...

Meillä on nyt onkkelma tuon viisivuotiaan kanssa. Se on niin kauhean temperamenttinen, että kun joku ei mene niin kuin hän on ajatellut, niin heti on nyrkit pystyssä tai käy toisen päälle. Tilanteen jälkeen kyllä ymmärtää ettei niin saa tehdä ja tietää tehneensä väärin kun jutellaan. Poika ei osaa itse sanoa miksi heti hermostuttuaan käy toisen kimppuun. Ilmeisesti ei vaan tunnekiihkossaan ajattele ensin vaan toimii ja järki tulee sitten perässä. Mä en oikeasti tiedä miten tuota saisi kitkettyä pois. Onko kenelläkään kokemusta moisesta?

Ihanaa talvista maisemaa toimiston akkunasta katson ja lasken päiviä kotilepoon. Mun lonkat alkaa jo olla niin kipuista, että auton ajaminen on hankalaa, saatikka sitten tämä koko päivänen istuminen koneen ääressä. Täytyy kuitenkin yrittää jaksaa, sillä sijainen aloittaa maanantaina ja sitä täytyy alkaa koulia, ettei jää vallan tyhjän päälle.

Hyvää tammikuun viimeistä päivää!!

Jo-an rv 31+3

Vierailija
31/43 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa oli täällä taas tuo liikkeistä huolestuminen näemmä :) eilisillasta asti sellanen meno ja meininki tuolla masussa ollut että eipä paljon liikelaskentoja tarvittu :D

No,mutta tosi hyvä näin! kai hänellä vaan oli sitten joku lepo-viikko päällä.

Onko muuten muilla kenellä tuo sf mitta ollut iso (jo-an(ko) ainakin..? niin siitä sanottu mitään että mistä johtuu?

Kun minulla siis oli tuo mitta jo tiistaina (27+0) 30cm! Ja esikoisesta oli useimmiten vähän yläkäyraän alla ja välillä tipahti keskikäyrällekkin. Niin nyt sitten reilusti käyrien yli kokoajan.. mietityttää vaan itseäni tuo. Ja oma paino sama raskauden alussa kuin viimeksi,että ei pitäis senkään vaikuttaa.

Niin,ja esikoisen hoidosta synnytyksen aikana.. Meillä on tuo 2,5v nyt hoidossa lyhyttä päivää ja ei joka päivä,keskimäärin 4pv/vko. Eli synnyttämään lähtiessä siis päivät ihan hoidossa ja siskoni hänet sitten hakee jos siihen aikaan lähtö tulis. Noissa hoitopaikoissa kyllä se hankaluus kun seuraavan viikon ajat ilmoitettava jo ed. torstaina,niin mistäs sitä tietää millon se lähtö tulee.. vaikka toisaalta ei minua tuo niin mietitytä,kun aika varma olen että käynnistämällä tämä pieni tulee syntymään,niin sehän olis sitten etukäteen tiedossa.

ja siitä huonosta omasta tunnosta joku mainitsi.. niin itselläni ei periaatteessa ole huono omatunto vaikka kotona olenkin kun lapsi hoidossa.. Kun hän siellä niin hyvin viihtyy,saa ulkoilla ja leikkiä ja itsellä kun on pinna kireällä ja pistää ja supistaa ja ties mitä liikkuessa niin ajattelen että se lapsellekkin parempi saada tuolla hoidossa niitä virikkeitä kun itse en nyt oikein pysty/jaksa niitä tarjota..

Mutta siis kyllähän se huono omatunto sillointällöin nostaa päätään..

Mutta enpä nyt muuta taas keksi,niin parasta lopettaa! :) Päivänjatkot kaikille!

Viva ja pieni 27+2 (mulla taitaa olla liikaa aikaa kun aina olen nuo viikot muistanut tarkistamatta.. :D)

Vierailija
32/43 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jäi parin päivän pinoutumiset, kun on ollut kiirusta. Eilen käytiin Maskussa sohvaostoksilla, mies kun ei ollutkaan tyytyväinen tuohon edelliseen ostokseen. Hänen rahojaan joten mun ei auta mitään sanoa :) Samalla reissulla piti käydä Turussa katsomassa omakotitaloa, mut ei ehditty sinne saakka kun lähtö venyi ja venyi, eikä Viivi tykännyt yhtään istua 50 kilsaa enempää autossa! Siinä olikin kovaa viihdyttelemistä koko matkan ja paluumatkalla neiti onneksi nukkuikin puolisen tuntia. Ensi kerralla viedään neitonen suosiolla hoitoon. Nytkin piti viedä, mutta kun mies ei halua vaivata äitiään ja luuli et mä haluan viedä " turhaan" ...

Tiistaina olin lääkärineuvolassa. Lääkäri oli hiljainen hissukka ja maltoin jättää kysymättä sitä ultraa, jännätään mieluummin :) Enemmän keskusteltiin tästä tulevasta muutosta, kantoapuna en saa olla vaikka kohdunsuulla ei ollutkaan tapahtunut muutoksia supistusten vuoksi. Tilannetta seuraillaan nyt mun omien tuntemusten mukaan. Ja pitää muistaa heti ottaa Turkuun yhteyttä sekä sairaalaan että neuvolaan, kun tiedetään tarkka muuttoajankohta. Seuraava käynti 21.2, jolloin heti perään Viivin 1v neuvola.

pissa: puhdas

paino: muutos ~300g/vko. nyt 55,3kg (lähtö 48kg)

paineet: 115/64

pulssi: 93

hB: 108 (viimeks 102, hyvä et edes vähän noussu)

sf: 23cm (+3cm edellisest)

syke: 140 (laskee tasasesti..)

tarjonta: katsotaan täällä vasta rv30 jälkeen.

Alkuviikosta laittelin kelan paperit menemään. Ehtii pakkaus sitten tulla oikeaan osoitteeseen ennen muuttopuuhia.

Viime yönä näin taas muuten synnytysUNEN, tällä kertaa mukavamman sellaisen :) Unessa oltiin päästy jo muuttaa Turkuun ja mä olin synnyttämässä juuri. Viereisessä salissa oli mun kaveri kouluajoilta. Meille syntyi ensin tyttö ja he saivat lapsensa minuutin päästä siitä. Tällä pariskunnalla on vasta vauvakuume meneillään, mutta eivät ole antaneet " lupaa" vielä.. Täytyneekin varmaan kysäistä heiltä kuulumisia..

Täällä kanssa nousee käsi pystyyn, että vapun jälkeen synnytetään.. Jos siis jälleen menee yli. Esikko meni 10 päivää. Terkka sanokin et oon oikein asennoitunu :) No, miehellä olisi sitten mukavaa viettää varpajaisia, jos niitä tällä kertaa viettää..

t.Ufa (tasan 28)

Vierailija
33/43 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Miekii yritän kirjottaa taas pikasee tän päiväset neuvolakuulumiset:

Paino: 759 g viikossa noussu ( nyt n. 2 kg tullu alusta)

Syke: 150

Hb: 123

Paineet: 120/70 muistaakseni...

Sf mitta: 24 cm

ja pissa puhdas.

Siin kai tärkeimmät.

Seuraavaks tiedossa lääkärineuvola 11.2. Kyselin neuvolassa, kun täällä oli puhuttu painoarvioista ja synnytystapa-arvioista et miten miulle ei oo sellasesta puhuttu neuvolassa enkä käyny missää ees esikoisen aikana. Kuulemma jos tarvetta ilmenee niin mennään sitte synnytystapa-arvioon. Kävin kyl esikoisen aikaa n. rv 30 tarkastuttaa istukan paikkaa ultralla ku oli niin alhaalla. mut ei muuta. Eikä nytkään tuu jos ei mitään ilmene. Ultrassahan sitä sit ois sitä painoarviookii.

Mie huusin huuto.netistä kaukalon pikkuselle. Se on sellanen musta/sininen Britaxin Baby Safe tai sinnepäin. Saan ehkä ens tiistaina sen. Äippäpakkaus tuli viime torstaina. Mies oli kaikkein innokkain tonkija. Uskomatonta...

Kaikille uusille tervetuloo ja kaikille kärvistelijöille hyviä vointeja. Mie oon näiltä näkymin enää 3 viikkoo töissä sit jään kesälomalle. Mut nyt on pakko lopetella

Terkuin Tytikkä rv 27+2?

Vierailija
34/43 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin, uus yritys. :)

kaikki oli hyvin, ja mun oma kätilö paikalla. se on kyllä niiiiin mukava. painoa oli taas tullu, en ees jaksa laskea kuinka paljon on jo tähän mennessä kertyny. verenpaine oli ok, hemppaa varten otettiin verikoe ja vauvan sykkeet oli hyvät. sf mitta tais olla 27.

nyt täytyy lopetella ja lähtee hakemaan tyttöä päikkäristä. myöhemmin lisää sitte... :)

t.VadelmaMama, rv. 29+3 (ehkä??!)

Vierailija
35/43 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vihdoin ja viimein patisteltua miehen hakemaan meidän pinnasängyn veljensä luota. Olin ajatellut, että saan alkaa pesemään vauvan petivaatteita ja muuta tykötarvetta. NO..Sänkyhän tuli kyllä kotiin asti, mutta patja jäi! *huoh* Olisi varmaan pitänyt muistuttaa siitä vielä erikseen ;)

Flunssa alkaa nyt hieman helpottaa ja huomaa miten kaipaa jotain puuhastelua. Eilen pyykkäilin vaippaharsoja koneellisen ja tuli hyvä mieli kun sai edes jotain tehtyä. Onko muuten muita jotka aikoo kokeilla kestovaippailua?

Vierailija
36/43 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama päivä on menny tässä nettipimennossa, kun meitin läppäristä hajos kovalevy! Siinä meni sitten kaikki cad piirustukset opinnäytetyöstä ja sellasia kivoja juttuja=((

No tänään oli neuvola pitkästä aikaa, viimeks käyny ennen joulua!

Pissassa oli sokeri + , ei nyt puututa siihen kun olin vetänyt kurkkupastilleja, ens kerralla pitää ottaa sit paastopisu.

Paino noussu 214 g/ viikko, n. kilo tullu alkuperäiseen, jota olikin paljon liikaa=(.

Hemppa 139, tuli kovasti kehuja=)

Paineet 121/80, mulle oikeen hyvä=)

Vaavin syke 144

Sf mittaa ei muistanu merkitä=(

Tarjonta viisto, pää on tuolla alhaalla vasemmalla kun istuu vinossa painaa suoliluuhun tai johonkin, jalat löytyy oikeelta ylhäältä!

Nyt sitten siirryttiin uuteen aikakauteen, neuvolat kahden viikon välein! Aletaan siis olla lähellä loppua=) Sit sain jo esitietolomakkeen synnytyssairaalalle! Niin ja tiesittekös, että calmette rokotus annetaan nykyään vaan sitä tarvitseville, ei siis automaattisesti!

Mulla on nyt muuten tullu tän raskauden eka mieliteko: hirvee himo mandariineihin ja klementiineihin, saattaa mennä päivässä kymmenenkin!!!!!!!!

Oukei, tässäpä näitä kuulumisia, Tervetuloa muuten uusille!!!!!

Tuija + hippunen rv 31+0

Vierailija
37/43 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jesh, täällä taas.

voi kurja, oliko Tuikku kenen kovalevy oli menny!? kamalaa! me just ostettiin tollanen ulkonen tohon lisäks, kun miehen _kaikki_ työjutut on tällä koneella. olis kyllä katastrofi jos ne menis. sit tietysti kaikki valokuvat ja muut häviäis kanssa, mikä olis kyllä ihan kamalaa sekin.

mulle tuli just mieleen, että pitää tarkistaa se seuraava nla, että kenelle se on nyt sitte taas varattu. *huoh...* siellä on siis vuoroviikoin aina eri ihminen.

meiän tyttö oli just vikojen joukossa, jotka sai calmetten yleiseen rokotusohjelmaan kuuluvina, ja saatiin ite päättää ottaako sen vai ei. otettiin sitte. ruotsissa se ei oo ikuisuuksiin kuulunu yleiseen ohjelmaan enää ja täällä tehtiin sama päätös, kun jouduttiin siirtymään sellaseen kantaan, joka aiheuttaa enemmän haittavaikutuksia kun se vanha. meillä ei tullu mitään ihmeellistä siitä, pieni arpi on tytöllä siinä kohdassa, niinkun varmaan kaikilla muillakin jotka sen on saanu. nyt sitte kun ei kuuluta riskiryhmään, niin ei sitä saada.

käytiin vähän kaupungilla ja ostin sellaset stockan kantistarjouksessa olevat mammahousut. just sanoin miehelle, etten ikinä ostais sellasia jos olisin normaalitilassa, mutta nyt ei oo varaa olla liian nirso. ;) on kuitenkin etenkin täälläpäin tosi niukkaa toi mammavaatetarjonta ja lisäks mulla kyllä nyt painaa huomattavasti enemmän vaatteiden mukavuus, kun normaalisti. yleensä en niin välitä siitä, kunhan vaatteet on mun mielestä kivan näköset. hih!

ei mulla oikeen mitään asiaa ole. taidan mennä touhuumaan tonne keittiöön miehen kanssa, tehään vähän iltanaposteltavia. :) ihanaa kun on viikonloppu! ja ens viikolla sitte se maaginen rv 30 tulee täyteen. mitenhän se onkin nyt jotenki mulle niin iso juttu... ehkä kun oon jotensaki aika väsyny jo olemaan tän mahan kanssa, etenkin koulussa siis, niin jotenki tuntuu, että on sentään jotain toivoa siitä, että tää alkaa lähestyä loppua. sitte kun on " enää" 10 viikkoa opiskeluja jäljellä. jos nyt niin kauan siis pystyn siellä pyörimään tän pallon kanssa... ;) no, pakko ainakin yrittää.

mutta siis, oikein rentouttavaa viikonloppua kaikille! t.VadelmaMama, rv 29+3 edelleenkin:)

Vierailija
38/43 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi työviikko takana ja enää 5 edessä. Tuntuu ihan hurjalta, mutta niin se vaan loppu lähenee. Pomoa täytyy muistuttaa siivoamaan pöytänsä ensi perjantaina, sillä minä menen viikoiksi 7 & 8 istumaan hänen paikalleen, kun herra on lomalla. Luovutan 11.02. alkaen oman konttuurini sijaisen käyttöön, koska hänen alkaa olla hankalaa hoitaa hommia ilman oman puhelinrauhaa ja kaikkia paperimuodoissa olevia tietoja. Vikat kaksi viikkoa sitten haahuilen kännykän ja kannettavan kanssa jossain päin taloa...

On se kumma, miten liikunta piristää! Tultiin su illalla sieltä Joensuusta ja tällä viikolla olen eilistä lukuunottamatta ollut joka ilta jumpassa/joogassa ja eilinen ilta menikin mun siskon luona. Eikä väsytä. Jos olisin lorvinut kotinurkissa kaikki illat, olisin varmasti ihan sippi. Vaikka liikuntaharrastuksiin lähteminen välillä tuntuu hankalalta, kyllä se vaan näköjään kannattaa.

Lillero kyseli kestovaippailusta. Minä päätin jo edellisen kanssa, että kestovaippatouhuun lähden vain, jos lapsi on niin herkkäpeppuinen, ettei kestä mitään kertiksiä. Vaikka en muuten kammoakaan verta/suolenpätkiä/kehon eritteitä, niin pissa/kakkavaipat lillumassa jossain ämpärissä pesua odottamassa saa mut voimaan pahoin. Yritän omalta osaltani pelastaa maailman jollain muulla keinolla! ;-)

Eipä tässä sen kummempaa, huomenna pojan " lätkämatsia" katsomaan ja jos sää sallii, niin ulkoilua sen jälkeen. Himottaisi ostaa uusi käsilaukku, mutta ovat niin samperin kalliita kaikki mieleiset. Ehkä niitä pitää kuitenkin käydä vähän kurkkimassa, kun prätkämessuille en uskalla lähteä. Tuli tuo selkä niin kipeäksi matkamessuilla maleksimisesta ja toisaalta tuskin ensi kesänä kovin paljoa ehtii kaksipyöräisellä edes ajamaan. Laskiaispullia meinaisin huomenna leipoa ja kai siinä samalla voisi jonkun marjapiiraan pyöräyttää. Meillä kun on aivan tuhottomasti punaherukkaa pakkasessa.

Winku ja Veera, 29+4 tahi jotahhii

Vierailija
39/43 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah kuinka piristää mieltä tuo valoilmiö taivaalla! Mie huomaan vaan väsähtäväni aivan mielettömästi jos tulee ulkoiltua tuon neitin kanssa pari kertaa päivässä, se on tuo raitis ilma ihmeellistä. Oon kyllä siunaillu tätä kotonaoloa, ku pääsee päivittäin kävelylle eikä tartte seisoskella tai istuskella pitkiä aikoja putkeen, kun luulen ettei nuo laskimot sitä kovin kestäis. Eilen olin taas jo iltakymmeneltä aivan kypsää kauraa sänkyyn. Huomaan kyllä sen, että joku imetysmoudiin valmistuminen on menossa, ku taas ku satuin heräämään yöllä 2:n aikoihin, niin kävin alakerrassa vähän juomassa ja syömässä leivän ja laittelin sitten samalla pyykit kuivamaan ja sitten vaan takasiin pehkuihin. Tuommonen jalottelu tuntuu suorastaan tekevän hyvää selälle ja hartioille kesken yön, niin ei ole aamusin niin jumissa.

Tämmönen rytmi ei ole onneksi ongelma, kun oon täällä kotoäitinä ja meän neiti nukkuu monesti puol9ään asti aamusin.

Lukasin varsin tuossa meän LA-listaa ja mietin, että paljompa siellä on väkeä, josta ei ole aikoihin mitään kuulunu. Saa nähä kuinka sitä äippälomien myötä väki aktivoituu. Senki huomasin, että se Winkun LA on 14.4. eli samoissa ollaan, mihin mullaki siellä eka ultrassa aika tarkennettiin. Tokassa sitten vielä siitä ois voinu lähtiä 3pvää poies, mutta eivät kulemma siinä vaiheessa enää ala muuttamaan aikaa, ku ei tuon suurempi muutos ollu. Mielessä kuitenki se 11.4. on vähän semmonen " varjoaika" . Mulla on tunne, että tämä kaveri ei siellä ehkä aivan niinkään kauan pysy, oon tainnu siitä ennenki kirjottaa...

Käväsimmä siis to:na työpaikalla: mukava nähä työkamuja, mutta eipä ole kyllä rehellisyyen nimissä ikävä töihin. Siellä on kuiten omat kuvionsa ja kotona on mun aika menny niin mukavasti.

Ensvkolla saahan pappa, mun isä tänne kylään ja pikkuneiti on aivan innoissaan, on meinaan niin papan tyttö. Tietää mullekki mukavaa aikaa touhuta kotihommia aivan eri intensiteetillä, kun on tuolle tyttärelle hoitaja, jolla virtaa riittää.

Kestovaippailuista oli puhetta. Oon tainnu kertoakki, että meän esikko on kestoillu suunnilleen päivät tuosta 11kk:n ikäsestä, öisin on kertis. Nyt vauvan kanssa aattelin alottaa kestoilut aivan alusta. Ku hommaan tottuu, niin se tuntuu vaivattomammalta, ku kertisten kaupasta kantaminen, eikä oo ollenkaan niin haisukasta ku nuo kertikset. Tosin Sara on koko kestoilun ajan keskimäärin kakannu pottaan, mikä on tehny hommasta vielä paljon helpompaa. Mutta semmonen kuivaliina peppua vasten on aika simppeli huuhtasta puhtaaksi kakastaki, eikä sillon niitä vaippoja tartte liotella missään ämpärissä, mulla ainaki on vaan kodinhoitohuoneessa reikänen pyykkikori, jonka reunoille laitan märät vaipat ilmavasti, eikä ne sieltä mitään hajuhaittoja tee. Pitäs varmaan ne huuhtoa erikseen, jos ei khh:ta olis, mutta nyt ainaki toimii hyvin näin. Mun mies kyllä oli aluksi koko kestovaippatouhusta just sitä mieltä, että ÖÄK, mutta kyllä on miehellä mieli muuttunu. Enämpi mieki sillon alkuraskauesta yökin tuota vessan roskista tyhjentäessä, kertikset on musta ne jotka haisee. Mutta jokanen toki tekkee niinku ite tuntuu hyvältä. Voihan se olla, että sinappikakkakoneen kanssa ei tuo kestoilu olekkaan niin näppärää ku meillon ollu tähän asti, eipä tässä niin mahottomia ole siihen ku päästään testailemaan mammat :)! Tuntuu tuo huhtikuu lähenevän aika haipakkaa, ku helmikuussa jo mennään.

Nyt alkaa tuo meän väki syömään, pitänee mammanki liittyä joukkoon.

Heipat! Hanna&co

Vierailija
40/43 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, mekin ollaan menty kestovaipoilla viime kesästä. kokeilin sillon tytön syntyessä ihan alussa myös kestoja, mutta jotenkin niin pienellä en tykänny niistä _yhtään_. vaippapaketti oli tosi paksu ja tönkkö niin pienellä, ettei vauvan liikkuminen onnistunu sitäkään vähää, mitä muuten. ja tuntui että se väänsi selänkin ihan kummalliselle mutkalle. ja kokeiltiin kyllä siis villiksiä ja kuoria, harsoja ja muotoonommeltuja. lisäks koin aika ikäväks niitten kakkavaippojen kanssa huseeraamisen. sitten kun kakka kiinteytyy tällä tulokkaalla soseitten myötä, niin meinaan kyllä vaihtaa taas kestovaippoihin. nyt ollaan käytetty fuzzeja, ja ollaan niihin kyllä tosi tyytyväisiä. ovat kyllä _oikeesti_ yhtä helppoja kun kertiksetkin. ja tiedä sitten johtuuko niistä vai mistä, mutta ainakin päikkärissä kehuivat että neiti osaa tehdä pottaan aika paljon paremmin kun muut ikäisensä. tiedä sitten siitä, kun ei itellä lapsista niin paljon kokemusta ole... mutta tyytyväisiä siis ollaan. noissa vaipoissa on jälleenmyyntiarvokin tosi hyvä, joten on melko halpakin ratkaisu, vaikka maksavatkin kertapanostuksena tietysti aika paljon.

joops. täällä on kyllä niin harmaata ja ankeeta. onneks mies anto mun nukkua aamulla pitkään. :)

eipä muuta. :) t.VadelmaMama, rv 29+4