Muita jotka inhoavat imurointia?
Inhoan imurointia ihan yli kaiken, kaikki muut kotityöt teen mielelläni. Tänäänkin olisi pitänyt imuroida niin mieluummin lakaisin lattiat harjan ja rikkalapion kanssa. Sitten kun on pakko imuroida niin ehkä imuroin tai vain lakaisen. Onko muita joille se imurointi on kaikkein inhottavin tehdä?
Kommentit (41)
Mä inhoan myös imurointia. Joskus nuorempana tykkäsin jotenkin siivoamisesta ja olin tehokas ja nopea kotitalouskone itsekin. Mies ei ole meillä koskaan siivonnut eikä vaihtanut lakanoita.
Nyt olen tulossa vanhaksi ja väsyneeksi ja välttelen imurointia ja lakanoiden vaihtoa niin pitkään kuin mahdollista. Imurointiväli saattaa pahimmillaan venyä jopa kuukaudeksi ja lakanoiden vaihto kahdeksi kuukaudeksi.
Imuri on mulla tyyris Mielen cats&dogs mallia elukoidemme takia ja on kyllä hyvä kapistus. Tosin suulakkeiden puhdistus joka imuroinnin jälkeen elukoiden karvoista työllistää, kun ovat kerääntyneet tiukalle rullalle mattosuulakkeen pyörivään osaan varsinkin.
Lapset jo maailmalla, aikuisia.
Kun ostin varsi-imurin niin sillä imuroi mielikseen, ja siitä en luovu, on paljon helpompaa..
Robotti-imuri, helpottaa valtavasti.
Joo, aina välillä imuroin manuaalisesti ns. vaikeat paikat, sitten robotti tulee perässä, tehdään ikäänkuin yhdessä töitä.
Minäkin inhoan sitä nykyään. En kyllä tykkää enää muutenkaan mistään siivouksesta. Ostin dysonin varsi-imurin. Periaatteessa helpompaa mutta ei lisännyt imurointi motivaatiota yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Joo, aina välillä imuroin manuaalisesti ns. vaikeat paikat, sitten robotti tulee perässä, tehdään ikäänkuin yhdessä töitä.
Ei onnistu minun taloudessa. Joka suuntaan kulkee noin 30 senttiä leveitä polkuja tavaroiden välissä. Robotti-imuri saisi masennuskohtauksen!
Käsin tiskaaminen on pahinta. Onneksi nyt on tiskikone.
Olen elänyt pari vuotta ilman imuria avioeron jälkeen. Oli työlästä ravistella matot ja sen jälkeen teräväkuivaimella vetää lattiat puhtaiksi. Sitten matot paikalleen. Tuo oli oma operaationsa. Helpompaa ottaa se imuri esiin ja imuroida lattiat ja matot. Asuntoni on kaksio ja sisustettu siten ettei imuroudessa tarvi mitään siirrellä tai nostella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu minun taloudessa. Joka suuntaan kulkee noin 30 senttiä leveitä polkuja tavaroiden välissä. Robotti-imuri saisi masennuskohtauksen!
No sulla on muitakin ongelmia kuin imuroiminen.
Inhoan kaikkia kotitöitä. Siivooja olisi huippua. Vaikka kerran viikossa. Saisi tehdä kaikki kotihommat.
N67
Hep! Vihaan imurointia 🤮🤮🤮
Lopetin sen vuosia sitten lähes täysin. Vien pienet matot ulos, ravistelen ja tuuletan. Pyyhin staattisilla liinoilla (levymopin päällä) lattiat, ja tarvittaessa nihkeällä noin kerran kuussa. Noin kerran kuussa imuroin olohuoneen ja keittiön isot "karvamatot". Kesällä imuroin välillä parvekkeen. Tuo on ihan maksimi, mitä viitsin tehdä. Levymoppi on tehokkaampi kuin imuri, eikä pöly nouse huomeilmaan, kun sen tekee usein.
Pakkasella vien välillä isot matot ulos, ja tamppaan kunnolla.
Minua ja salaa rakastamaani yhdistää monen muun seikan ohessa imuroinnin vastenmielisyys. Hänen vuokseen imuroisin kyllä vaikka kuun taivaalta.
Käyttäkää harjaa ja rikkalapiota. Ei ihminen tarvitse imuria.
Minä inhoan myös imurointia. Mietin tuota siivousliinalla siivoamista
Imurointi on maailman inhottavinta hommaa. Onneksi vaimo hoitaa sen.
Vihasin imurointia silloin, kun asunnossa oli liikaa tavaraa ja se tarkoitti, että piti siirtää hirveä määrä huonekaluja ja tavaroita, jotta sai imuroitua. Myös kun oli paljon tavaraa lattioilla, niin se imuroiminen oli aikaavievää ja hankalaa.
Nyt vähän tavaraa niin imurointi on ihan ok.
En vihaa imurointia (imuroin vähintään joka toinen päivä), lakanoiden yms. silittämistä kylläkin. Petivaatteet vaihdan kerran viikossa eli silittämistä riittää (ja ei, en suostu/pysty nukkumaan silittämättömissä lakanoissa). En erityisemmin siivoamisesta välitä, mutta vihaan sotkua ja epäjärjestystä joten siivoaminen on välttämätön paha jotta koti pysyy viihtyisänä.
Varsi-imurin roskasäiliön jatkuva tyhjäys ja siivous oli inhottavaa. Lisäksi teho ja imurointiaika huono, liian lyhyt. Akun kesto huono. Vikaantui koko rakkine alle kahdessa vuodessa.
Tarkoitettu vissiin jollekin himosiivoojalle pikkusiivoukseen esim. heti näkyville tulevat roskat pois eteisen tai keittiön lattialta. Ei liki sadan neliön siivoukseen, jossa eläimiä.
Vihaan näkyvää pölyä ja murusia lattioilla. Sen takia imuroin kerran viikossa. Oma lattiani on tumma, jossa näkyy kaikki. Joten huolimatta siitä, että vanha imurini huutaa kovaa ja hiki tulee imuroidessa, siedän enempi sitä kuin sitä, että on näkyvää pölyä ja murusia. Joskus harvoin, kun en millään ole jaksanut imuroida ennen viikonlopun alkamista, koko viikonloppu on vähän pilalla, koska näen vähän väliä jossain pölyä tai murusia. Ja sitten huokailen tuskaisena - kunnes tartun siihen imuriin.
Vierailija kirjoitti:
Hep! Vihaan imurointia 🤮🤮🤮
Lopetin sen vuosia sitten lähes täysin. Vien pienet matot ulos, ravistelen ja tuuletan. Pyyhin staattisilla liinoilla (levymopin päällä) lattiat, ja tarvittaessa nihkeällä noin kerran kuussa. Noin kerran kuussa imuroin olohuoneen ja keittiön isot "karvamatot". Kesällä imuroin välillä parvekkeen. Tuo on ihan maksimi, mitä viitsin tehdä. Levymoppi on tehokkaampi kuin imuri, eikä pöly nouse huomeilmaan, kun sen tekee usein.
Pakkasella vien välillä isot matot ulos, ja tamppaan kunnolla.
Niin että siitä vanhanaikaisesta ja raskaasta hikijumpasta eli tamppaamisesta ja ravistelustako sitten enempi tykkäät...?
Ja sen lisäksi, että semmoinen on raskasta, niin on todettu, että tamppaamalla lähtee pölyt huonommin kuin nykyajan imureilla.
Minä en koskaan silitä tai siis mankeloi lakanoita, enkä silitä vaatteita. Ei siinä ole mitään järkeä. Vaatteet tulee sileeksi kun laittaa ne päälle. Sama on lakanoita kun menee makuulle, ja kun lakanat saattaa rypistyä käytössä muutenkin.