Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukojen uusi pino 280108

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on nyt sitten tänään lyöty lukkoon että neljäs vauva tähän taloon tulee joskus!!!!!!!!!! Voi hitsi, en tiedä miten päin tässä oikein olis nyt:) Sovittiin että vuoden päästä jätetään ehkäisy pois niin toivottu ikäero olis vajaa 3v:) Piti tehdä vain niikuin Laru sanoi, on vaan siis päätettävä suuntaan tai toiseen ja onneksi toi mies on nyt sit mukana jutussa:) Pitäähän sitä Sampollekkin saada kaveri:)

Meillä oli tänään 10 kk neuvola ja painoa pojalla oli 10,535 kg ja pituutta 77 cm. Ihan kivasti kasvaa vaikkei ruoka ole aikoihin maistuntut yhtään. Lähetti meidät sitten lääkärille kun sampolla on aika rankka nuha ja on ollut tosi kärttyinen ja mä epäilin korvatulehdusta. JA niinhän se oli, neljäs korvatulehdus lokakuusta lähtien... Ei paljon naurata, lääkäri määräsi nyt jonkun kalliin antibiootin ja jos ei sillä tokene niin eiku putkitukseen. Täällä vaan kunnalliseen on 4-6kk jonoa ja meillä ei tälle nuorimmaiselle ole vakuutustakaan....

Meillä on nyt hieman helpottuneet noi nukkumaan menot. Ollaan pidetty siis vaan tiukasti kiinni ja annettu huutaa. Nyt rauhottuu jo tunnin sijaan puolessa tunnissa,eikä sen jälkeisiä huutoja ole kuin muutama. On jopa nukkunut nyt kahtená yönä omassa sängyssä aamuun asti, mikä on jo aika huippua, on meinaa nostettu se joka yö meidän viereen ku ei olla jaksettu alkaa nukuttaa uudelleen keskellä yötä.

Voi hitsi,mulla ei nyt mitään järkevää tule ulos, kun olen niin sekaisin tosta nelosuutisesta:)

martina,sampo 5 pv vajaa 10kk ja isommat 3v8kk

Vierailija
2/57 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kk lääkärineuvola meni vauhdilla, oli ajat taas myöhässä ja olivat just meidän jälkeen menossa syömään. Eipä siinä paljon muuta kuin kinkku pöydälle, vaatteet pois, sitten kasseja repimään, ja paino ja pituus. Kiitos hei ja näkemiin.... Pituutta jätkällä oli 73,5cm ja painoa 8600g. omalla käyrällänsä menee ihan mukavasti.

Jätkä nukkuu noin 22:00-9:00 koko yön ilman mitään yösyöttöjä. Hampaita on pamahtanut kuusi nyt yhteensä. Koko ajan ollaan pystyssä sohvan kulmaal, sohvapöydällä ja missä milloinkin. Ja kontaten pääsee toooosi kovaa.

Mutta puuro-ongelma meillä nyt on. Äijä ei huoli normikaurahiutalepuuroa. Vaikka kuinka sotkottaa sekaan hedelmämössöjä... Valmistölkkipuurot kyllä kelpaa.

Niin ja töihin paluusta, mulla enää 16kokonaista päivää vapaata ennen töitä. Sitten alkaa karmasevat aamuvuorot ja hieman lempeämmät iltavuorot. aamuvuoroon joudun heräämään jo 4:30....... Voi voi, mitenköhän sitä sitten jaksaa. No, turha kait sitä on vielä murehtia.

Mutta pidetää lippu korkeella kaikki, kohta jäädän uusien toukojen alle... Meillä on kohta isoja akkoja ja karskeja miehenalkuja!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh huomenta! Nyt voikin hyvin valvotun yön jälkeen siirtyä päivän toimiin.

Onnilla on uusi yöruutiini, huono sellainen. Nukahtaa ihan hyvin illalla viimeistään kymmeneltä. Mutta sitten pitäs tassutella koko yö! Kun otan käden pois selän päältä, niin eipä mene pitkään, kun änisee taas :( Eli kuinka vieroittaa taputtelusta? En nosta sängystään pois viereen, koska on ihan vahdittavissa sitten, ettei putoa.

Aamut alkaa sitten seitsemältä, ei hemmetti taas on mulla univelkaa vaikka muille jakaa.

Päivärytmi on edelleen ihan hyvä. Vaikka musta tuntuu, että koko ajan pitää syöttää tai ruokaa laittaa. Ukkeli kyllä liikkuu niin paljon, että ei ihme kun soppaa kuluu :) Seisomaan nousee mihin vaan pääsee ja kaikki tavarat levittelee, mihin yltää. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita siis riittää.

Taas näkyy räkänokat olevan piiperolla ja ukkelilla, millon nää räkikset loppuu?

Mites teillä imetys tai sen lopettaminen? En ole pariin viikkoon imettänyt, vai kolmeen hm..? Välillä tuntuu vähän painetta rinnoissa, mutta yllättävän hyvin on mennyt. Ainut, että hormoonit heittää häränpyllyä: hikoiluttaa, päähän ja vatsaan koskee, sekä vanha tuttu paniikkihäiriö kolkuttaa :(

Nyt on mentävä kun pikkumiehen maailma on romahtamaisillaan jostain syystä, heippa!

Vierailija
4/57 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan taas vierähtänyt aikaa, kun edellisen kerran on tullut kirjoteltua. Käyn kyllä aina lukemassa kuulumiset, mutta jostain syystä mein neiti on sitä mieltä että kirjotella ei saa. Samantien keksii jotain luvatonta tai sitten huutaa tuossa jaloissa.

Käytiin tuossa pari viikkoa sitten 8kk lääkärineuvolassa ja mitat oli 8,9 kiloa ja 70 senttiä. Meidän neiti on siis tuollanen pikkunen edelleen, mutta tasasesti kasvaa. Kovasti olisi tyttö kävelemään lähdössä, saa talutella ympäri taloa. Ei vaan ihan vielä yksin uskalla, ja onhan tuo tasapainokin vielä hakusessa vähän.

Yöt menee täällä vaihtelevasti, nyt on menny kaks yötä taas 7 asti ilman heräilyjä. Luulisin että ensi yö on sitten jo taas tuttirumbaa, ei voi mennä kolmea putkeen hyvin.

Meillä noita öitä verottaa tuo massu, tai ainakin luulisin niin. Tuntuu että se on aina kipeä, vaikka kyllä nyt 9 kk iässä luulisi jo helpottavan. Kyselinkin tuolla neuvolassa että kuuluuko asiaan kun neiti vieläkin välillä pulauttelee, ja täti sanoi että ei kuulu, mutta lääkärin mielestä sit kun on 2 v ja vielä pulauttelee niin on jotain vialla. :O

Mites teillä muilla? Onko vielä pulauttelua, kun mietin että pitäskös olla oikeesti huolissaan tuosta asiasta?

Olipas kiva lukea että joku toukosista on jo raskaana, miulla on ihan mieletön vauvakuume, mutta eipä oo vielä ainakaan tuottanu mitään tulosta. Töihin pitäis lähtee tuossa parin viikon päästä, ahistaa oikein. Eipä tänne mitään sen ihmeempää. Tsemppiä kaikille, kohtahan mein vauvat on jo vuoden ikäsiä ja ehkä sitten helpottaa.

AngelEyes ja Miiuli kohta 9kk

Vierailija
5/57 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, tyttö on vaan kipee, mutta se heijastuu heti koko perheeseen. Mitään ei voi tehdä ja mihinkään ei voi mennä ja kaikki riehuu ja on mahdottomia kun mitään ei voi tehdä....

Meillä ei mitään uutta, sampo on nukkunu nyt vissiin kaks yötä heräämättä,eilen aamu 7 tänään 8.30 asti!!!!!!!! Aika superia, tosin sitten ollaan valvottu tän meidän vanhemman tyttären kuumeen takia, on ollut ihan sekaisin koko likka.

Tuli tosta imetyksestä vaan mieleen että ei taida olla ihan normaalia tääkään kun 4kk sitten loppunut imetys ja edelleen maitoa pakkaantuu rintoihin??? Saunassa ja suihkussa rupee oikein valumaan ja om joskus suihkunnutkin oiken.. Pitäsköhän pyytää joku lääke tähän että loppus, tiiättekö onko sellaisia olemassa??

No pakko ruveta laittaa isommille videota kun menee tää meno niin hurjaksi, ja onneks sampo nukkuu niin pitäs jotain saada aikaiseksikin:)

martina, sampo 9kk ja isommat 3v8kk

Vierailija
6/57 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ihan selvästi ettei tämä meidän perhe ole vielä koossa... Hullua, järki sanoo että eikö kolme pientä jo riitä,mut sydän sanoo että tilaa olis vielä yhelle:)

Millähän tän ratkasis, hitto ku koulut on kesken ja mitään järkeä ei olis tässä vaiheessa enempää lapsia tehdä, muuten tulee taloudellinen katastrofi kun sitten joskus jatkan koulua. Tai siis voisinhan mä käydä sitä siihen asti ku vauva syntyy, mutkun sitä on jäljellä sellainen 6 v... Kolmen kanssa just ja just opiskelee,mut neljäs...

Mies ei ole tyrmänny ajatusta, eilenki sanoi että kolme hälle riittää,mut ei olis mikää kauhee vaikka näitä olis neljäkin. Hän taas ajattelee niin järkevästi, että koulut eka ja sit voidaan kattoa vaikka pariakin iltatähteä, mut mä en taas haluis " tuhlata elämääni" sitten enään 10 v päästä,kun nämä kolme ovat sitten jo niin isoja.

Mä oon ihan pimee, tuntuu tosiaan ettei mikään riitä, tätini sanoin...

Vierailija
7/57 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yötäpäivää vaan kaikille. Laps,mies ja jopa koira nukkuu joten jopas on rauhallista.

Täällä valvotaan yöllä myös. Lumi pitää ihmeellistä narinaa tunnin välein, eli juuri kun olet nukahtanut niin ..humps vaan ja hereille taas. Ruokaa ei ole vailla kuin kahdesti yössä mutta naristaan ja itkeskellään unissaan totella monta kertaa. Tätä menoa on jatkunut jo monta viikkoa. Oikeastaan puolen vuoden jälkeen Lumen yöt on menneet ihan levottomiksi. Olen alkanut pohtimaan, jotta mikähän on minimi unen määrä jolla pärjää. ..no ni nyt se Upi näkee painajaista..kävin tassuttamassa sitä..sitten Lumi heräsi upin ulinaan ja kas tassutin sitä..jännä kun ei enää jaksa miestä rapsutella ..joka sekin pyörii levottomana jotta koska lopetan tämän näppäinten tassuttelun..

joo ja jatketaanpa joskus..heräs Lumi

Vierailija
8/57 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyksestä, mä imetän vielä ns. olosuhteiden pakosta, koska neiti ei huoli maitoa muualta. Mut kyllä kai tämä tässä menee, kun neiti ei enää öisin ole syönyt kohta neljään viikkoon. :) Torstaina tulee 4 viikkoa siitä kun aloitin unikoulun.

Yöt on siis menny hyvin, oisko viis yötä nyt putkeen niin neiti ei oo heränny ku korkeintaan ynissy kerta per yö, joinain öinä ei ollenkaan. Mahtava juttu ku neiti nukkuu, mut mä en saa unta, kun mulla on ruvennu kädet renklaan. Ne puutuu ja menee levottomaksi joka yö.. Onneksi meen tänään hierojalle, jospa auttaisi asiaan.

Pulauttelusta, meillä ei neiti ole kyllä pulautellut enää juuri kiinteiden aloittamisen jälkeen. Vaikea sanoa, mikä on normaalia ja mikä ei..

Tyttö on kova liikkumaan, konttaa ihan joka puolelle, ja on oppinut taputtamaankin. Nousee joka paikkaa vasten, jos ei seisomaan, niin polvilleen. Istumaan ei mene vielä itse, mutta pysyy kyllä jos laittaa ja osaa kätevästi tulla siitä toiseen asentoon. Sitterin päälle kiikkuu, mokoma apina! :D

sämpylä ja tytteli päivän vaille 8kk

Vierailija
9/57 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille,

Täällä ahkera lukija mutta laiska kirjoittaja... Mielenkiinnolla olen seurannut muitten unikouluja. Itse olen yrittänyt sitä myös, aiemmin syötiin kaksi kertaa yössä ja herättiin sen lisäksi 0-4 kertaa. Ensimmäisestä yösyötöstä olen päässyt ja yritin nyt vieroittaa sen toisenkin aamuöisen syötön, olisihan se selkeää että yöllä ei syötäisi ollenkaan. Yksi yö menikin kohtuullisesti, mutta viime yönä herättiin joka tunti, tuttikaan ei ollut tippunut, se vain sylkäistiin pois ja kitinä alkoi. Lopulta sitten kuudelta parin tunnin valvomisen jälkeen kun neiti ei enää rauhoittunut millään, tassutteluihin ym annoin sitten maitoa ja sen jälkeen heti nukahtikin pariksi tunniksi. En tiedä, pitäisikö sitä sitten suosiolla vain antaa se aamuyön maito, ja miten ihmeessä saisi noita muita heräämisiä vähemmäksi.... Tassuttelua, unisanoja ja tuttia lähinnä olen käyttänyt. Olisikohan tutin poisjättämisestä hyötyä. Imettänyt en ole enää pitkään aikaan joten maitopulloa halutaan, alussahan neiti olikin varsinainen tissitakiainen.

Onnea teille jotka uutta vaavia jo odotatte!

Minä kuulun siihen kastiin joka ei enää halua lisäystä lapsilukuun :-) Luonnollinen selitys on kun tämä ainokainen on samalla sekä esikoinen että iltatähti, ja vaikka olisin nuorempi en tiedä jaksaisinko toista koliikki, yöheräily rumbaa.

Päivisin ollaan kuitenkin hyväntuulisia, ryömitään ja kontataan jonkin verran ja koko ajan kauhea meno päällä, melkein itsekin menee istumaan, tuen kanssa seisoo myös, mutta ei nouse itse ylös

terkkuja muillekin väsyneille,

sinu ja typykkä n. 8,5 kk

Vierailija
10/57 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihanaa aikaa kun tuo paapero on tässä iässä! Vaikka kai se on aina yhtä ihanaa ja kamalaa juuri siinä iässä missä kulloinkin mennään. Meidän kuopus on istunut ilman tukea ensi kertoja tällä viikolla. Toissa päivänä kun illalla oltiin menossa suihkuun, hän ensi kertaa konttasi ihan huoneesta toiseen, kun ei ollut vaatteet vatsaa liukastuttamassa. Ryömimällä kulkee muuten , mutta taas tänään pesulle mentäessä kontasi. On se ihanaa katsottavaa! Meno on kuin juuri syntyneellä varsalla. Ruoka maistuu ja nokkamukia harjoitellaan. Ja päivässä kaadutaan monta kertaa kun tuo laskeutuminen seisomassata takaisin maahan on niin vaikeaa.

Paljon onnenhetkiä niille jotka ovat uudelleen raskaana! Meillä on kyllä kolmannesta ollut puhetta, mutta ajankohta siintää sit joskus edessäpäin. (Mä en jaksais valvoskella kyllä heti perään.) Mutta onneksi kaikki vauvat eivät kuulemma valvo puolta yötä. OOn kuullu kerrottavan, omaa kokemustahan ei näistä kahdesta kyllä siihen suuntaa ole. :)

Oman painon tarkkailusta... Mulla oli aluksi selkee visio, että kun kuopus on 4-5kk niin kuuri alkaa. No ei alkanu ja aluksi näyttikin lupaavalta. Vaaka näytti muutaman kilon vähemmän kuin ennen raskautta. No paapero kun alko syömään muutakin kuin rintaa, kuinka ollakaan kilotkin rupee hiipiin ylöspäin. Kun tuo karkki ei olis niin hyvää!! Mä taidan olla vähän koukussa siihen, silleen salaa syön (onks kellekään tuttua?), kun esikoisella on karkkipäivä perjantaisin. Olis se mulle kyllä hyväksi kun pitäis itelläkin tiukasti vaan kiinni tosta karkkipäivästä ja toki muutenkin vähän kattos!! Jos aloittais kuurin vaikka ens kuun alusta tai sitten...

Ens viikolle ollaan kehitelty vähän ekstra ohjelmaa, kun vietetään " hiihtolomaa" . Siis esikoisella ei ole kerhoa, joten käydään uimassa ja jäähallissa luistelemassa ei sen kummempaa. Tavallista kivaa!

Mymmis & pojat 5v. ja viikkoa valle 9kk

Vierailija
11/57 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks onnittelut raskaudesta. En muista nimimerkkii.. :/

Unikoulusta on kovasti ollu juttua.. elikkäs meilläkin alotettu.. :)

Perjantaista lähtien oltu ilman tissutteluja öisin. Ja tosi hyvällä menestyksellä! (aamu 5 on ekan tissuttelun aika, mutta ei haittaa) Toki tuttia on laitettu n.2 kertaa/yö takas suuhun. ;) Niin ja siis meillä tissutellaan vielä päivisinkin. Annan silti ruoan kanssa tilkan maitoa.

Venla nous tänään istumaan itse ekaa kertaa! :) Ryömimällä aletaan mennä jo mukavaa vauhtia. Ja istumastahan menee sujuvasti konttausasentoon. Perjantaina typy oppi taputtamaan ja sitä ahkerasti harjottelee. Vilkuttanut on jo n.2kk.

Meillä oli tuo isoveikka mummulassa viikonlopun (että saadaan unikoulu mukavasti alkuun).. ja mies sitten joutu la-su yönä umpilisäkkeen poistoon. :( (kovat vatsakivut ja lämpöä) Oli kerinny jo puhkeamaan.

Eilen pääsi kumminkin jo kotiin ja hienosti jaksaa. Ei tietty saa nostella yli 5kg painosta ja tarvii levätä mahd. paljon. Nyt on sitten 3vk kotosalla.

Tämmöstä tänne... mitäköhän vielä.. ei kai mitään. ;)

Kirjotelkaa ahkerasti!!

t:tiitiäinen + mukelot 3v1kk ja Vempula kohta 8kk!! <3

Vierailija
12/57 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina lapsi oppi konttaamaan eteenpäin, perjantaina alettiin hinkua ylöspäin, sunnuntaina ponnisteltiin seisomaan tosissaan ja otettiin muutama askel sohvan reunalla..ja jalat vatkaa kuin spagetit mutta ei näy haittaavan. Käsittämätön vauhti mutta kyllä se aika hiljasta olikin muutaman kuukauden. Jos viisastelisin sanoisin, että rauhoittuneet yöt tekevät tehtävänsä. Edelleen Isukki nukuttaa ja nyt nukutaan omassa sängyssä...välillä nukutaan yö välillä herätään mooonta kertaa. Minä en öisin mene tyynnyttelemään vaan isä. Aamupäivän unista on tullut tosi hankalat kun en saa rauhoittumaan sitä mitenkään..alkaa kauhea parku jos yritän nukuttaa sisälle ilman tissiä...

Isä ilmoitti, että äiti tulee sitten tänään makariin omaan sänkyyn..hahaa...uskaltaisiko..apua miehensä kanssa ihan vierekkäin nukkumaan.

Upi täs..no täs nyt vaan odotellaan millon se laps alkaa ajamaan mua takaa..tänään jo oli ilmoilla..sen mä kestän, että se huvittelee ruokapöydässä tiputtelemalla leluja mun päälle ja tahrii herkuilla mun turkin..mutta en mitään tatimanäpin hännän jahtausta. Olen kuullut puhuttavan itselleni lankeavasta ylennyksestä..saan pedatun punkan sänkyn päälle päivisin ..kato ku mun rutiineihin kuuluu piiiitkät ettoset kaikessa rauhassa..kera pikku kuorsutuksen.

13/57 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne jonon jatkoksi, kun kerran ehtii ja on muka asiaakin... Meillä kun oli tänään (vasta) 8kk neuvola.

Neuvola oli hyvin pikainen, tais kestää jopa 20 min, ja siitäkin osa keskusteltiin vesirokosta ja isännän kummasta taudista (kun on sama th lasten ja aikuisten neuvolassa). Ennen meni vähintään se puoli tuntia kun niitä piikkejä tuikittiin joka käynnillä ja ennen oli lääkärikin tässä vaiheessa. No, kunta kai säästää tai jotain... Mutta niitä mittoja ja muita, eli meidän Joona on nyt 11,335 kg (oli tarkempi puntari kuin yleensä) ja pituutta oli 73,0 cm, eli lisää vaivainen vajaa sentti edelliseen kertaan kk sitten, tai sitten oli mittausvirhettä jompi kumpi... Mutta kun tasaisesti menee samaa käyrää 2kk takaisen mitan kanssa niin mikäs siinä sitten. Kerätköön nyt painoa, niin on mistä venyä sitten. :) Muutenkin kaikki oli ok, kun jaloillaan seisoo hetken, pinsettiote löytyy, heijasteet ok ja istuu tukevasti, vaikka ei itse vielä nouse istumaan.

Yöt on meillä edelleen vaihtelevia. Edellisyönä meni 9h putkeen + 1dl maitopullon jälkeen vielä 1,5h. Viime yönä 5h + 2 dl pullollisen jälkeen toiset 5h, tais tulla nälkä kesken unien, kun jäi vellipullon tyhjäys illalla puolitiehen. Kai ne hampaat siellä vaivaa, vaikka mitään ei näy ei tunnu, mutta järsiä pitää jatkuvasti jotakin. Ja jos vanhat merkit paikkansa pitää, niitä tulee sitten kuukauden aikana saman tien jopa puoli tusinaa... Eipä niitä muillakaan vielä tässä iässä ole ollut, joten miksi Joonalla pitäis? Samoista ' värkeistä' ja geeneistä tehty sekin kuin edellisetkin. ;-P

Mummo käväisi eilen ja opetti Joonan taputtamaan pöytää siinä jutellessamme. Toisen naamalle levisi komea hymy, kun huomasi miten kiva ääni lähti kun paukautti pöytää. :) Ja hihkuminen on meillä nyt in. Liikkeellekin kohta lähdetään vauhdikkaammin, kun mennään jo pyörien/kääntyillen. Joku kumma systeemi sillä on, kun samoin päin menee, mutta vaihtelee suuntaa. Varsinaisesti Joona ei ryömi, mutta jotenkin muuten etenee niin eteen kuin taaksekin päin, kun ei sovi enää jättää vartioimatta ihan mihin vaan esim. vessassa käynnin ajaksi.

Mutta nyt on herätty unilta ja vaaditaan kohta edes välipalaa, jos ei kunnon ruokaakin...

Hyvää kuun vaihdetta kaikille!

Äippä ja Joona 8,5kk (melkein)

Vierailija
14/57 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ilmoitti uudesta raskaudesta, onnea! Välillä poden itsekin vauvakuumetta... ( ihme ), kun tää elämä on mitä on, mut ilmeisesti päästään plussan puolelle, kun kolmatta joskus mietin. Mies katsoi aika pitkään, kun mainitsin asiasta. Jos ikää ois vähemmän, niin ehkä sitten. Ja raskaudet ovat olleet todella raskaita etenkin henkisesti, etten kyl sitä stressiä uskalla heti kohdata.

Meillä nukutaan jo välillä paremmin noi yöt, mut päivät on jotenkin kummallisesti muuttuneet. Nukkuvatko muut yhdet vai kahdet päikkärit????

Meillä on päiväunet lyhentyneet ihan hirveesti. Nyt nukkuu n.3h yht, mut hirveen vaikee on nukahtaa aamu- ja ipunille. Sit viel heräileekin, mitä ei ikinä oo ollut. Ennen meni 4h heräämättä.

Hampaita on kasvateltu ahkeraan 4ylhäällä ja 3alhaalla ja itkua on ollut. Jos nyt tulis taukoa niin saatais rauha hetkeks.

Maidotonta diettiä aloitin itselleni tänään ja mietinkin, että mistäs tuo poitsu kalkkinsa saa? Onko joku maidoton vauva joka saa esim. jauhettua kalkkia?

Eipä tänne ihmeitä kuulu, kovasti odotetaan, että poika päättäs ruveta liikkumaan. Hän on kyllä treenin jo aloittanut. Punnerrusasennossa jumppailee. Ehkä on ajatellut, että lihakset kuntoon ekaks ja sit vasta liikkeelle.

Päivänjatkoja ja mukavaa hiihtolomaa niille, joilla se tällä hetkellä on.

Vierailija
15/57 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unikoulu on tuottanut tulosta.. Nyt on kai viikko mennyt siitä, kun jätin maidon pois yöllä. Nukkuu toisinaan koko yön, toisinaan taas (esim. viime yönä) piti tarjota vettä kerran. Seitsemän-kaheksan aikaan aamulla ottaa maitoa, jonka jälkeen jatkaa unia vielä yheksään saakka. Ihanaa ja hurraa vähän paremmille unille!!

Meilläkin on opittu taputtamaan! Veljen leikkejä on mukava seurata. Se vaan tuppaa menemään aina karkuun, ettei sisko hajoittaisi kaikkia viritelmiä.. =) Veli on ihana, kun sanoo että pikkusisko on minun kaveri..

Neiti on sulonen, kun sanoo että äitiii.. =) Esim. itkiessä alkaa sitä huutelemaan.. Kaine sitten minua sillä tarkottaa..

Minä itse olen väsynyt, tuppaa ressaamaan todella häät, joihin on enää 3 yötä! Ja mä kun oon sellanen että illalla sitten alan tosissaan miettimään, että mitä pitäs vielä tehä ja saataan valvoa myöhäänki yöhön. Tänään ajattelin että on pakko mennä ajoissa nukkumaan. Muuten ei jaksa hääpäivänä ollenkaan, jos ei vähän nuku talteen.. =)

Mukavaa loppuviikkoa!!

miitu ja lapset

Vierailija
16/57 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla vastaamaan Martinalle, että tosi tuttuja ajatuksia. Kirjottelin tänne joku aika just vähän saman tyyppisiä juttuja. Muut varmaan ajatteli, että onpa vaikeeta :) No, ei kai. Mutta kun tuntui, että ajatukset oli ihan sekasin ja että oli pakko tehdä joku päätös. Kun tuntu, että oikeella järjellä ei nyt heti perään kannata kolmatta tehdä. Kun takana on kaksi vaikeaa raskautta, mies lähdössä yrittäjäksi ja nytkin välillä on ihan zombie päivällä. Jotenkin vaan kuitenkin tuntui siltä, että jos nyt ei pian aleta yrittämään kolmatta, niin kadun sitä myöhemmin. Ja koska edellisten ikäero venähti liian pitkäksi, niin nyt haluaisin pienellä välillä. Edellisenkin yritys kesti 5kk ja nyt vielä imetän, eikä edes kuukautiset ole vielä alkaneet eli varmaan menisi pitkään ennen kun tärppäisi.

Ja just muuten toi pointti mullakin on ollut mielessä, että miksi ihmeessä nyt odottaisi jotain ja sitten taas alottaisi alusta, kun elämä on vähän helpottunut. Kun tässä edellisten 5 vuoden erolla se tuli niin selvästi ilmi, että todella se elämä helpottaa monissa jutuissa kun lapsille tulee ikää lisää. Tai ainakin elämään tulee sellasta rutiinia ja kokonaisia öitäkin välillä :)

Joten päätin ajatella tunteella ja olla miettimättä enää kaikkia huonoja puolia. Eli siis haluaisin heti aloittaa yrittämään uutta vauvaa. Mies ei vaan halua, ennen kun tietää kaikki talousjutut yrittämisen suhteen. Sanoin juuri eilen miehelle, että sitten kun sillä on se oma firma, hän ei ole koskaan kotona, eikä ole aikaa " tehdä" vauvoja :) Aivopesu siis jatkuu. En kylläkään puhu asiasta kovin usein, sillä se ei auta mitään.

Miitulle vielä tsemppiä häähyörinään!

Laru ja pojat

Vierailija
17/57 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin toivottelemaan vielä Miitulle ihanaa ja onnellista hääpäivää! :)

Mä pitäisin nyt, että meidän tytyli on " valmistunut" unikoulusta hyvin arvosanoin, ku nukkuu pääsääntöisesti yöt heräämättä. ;) Tietysti on välissä öitä jolloin herätään kerran, niinkuin esim. kerran kaksi viikossa, mutta ne ei minua haittaa kyllä yhtään. Koska tämähän on huima parannus entiseen.

Viime yönä tyttö heräsi klo 5 aamulla hieman öykkäröimään, ekaa kertaa pitkiin aikoihin lutkutteli muka niinkun että tisua pitäis antaa, sain kuitenkin tassuttamalla uneen n. 25 minuutissa. Heräsi sitten jälkeen seitsemän, kun tietää vissiin että seitsemältä mamma antaa mammaa.. :)

Tänään meillä on neuvolakäynti, toivottavasti kasvua on tapahtunut ettei tarvi olla huolissaan. Eilen tuli se 8kk mittariin.

sämpylä ja tyty 8kk 1pvä

18/57 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas, kun on pakko ilmoittaa, ettei meidän Joonan tarvikaan vielä lainata tekohampaita, ja koko yön unet toivottavasti palautuu pika puoliin... Ensimmäinen hammas on puskenut tiensä ihmisten ilmoille keskiviikkona. =) Saa kohta antaa karkeampaa syötävää, kun on millä purra.

Miitulle hyvää ja onnellista hääpäivää!

Mutta pitää lähteä tuhlaamaan isännän palkkarahoja ruokakaapin täyttämiseksi. :) Oma ' tilipäivä' on vasta loppukuusta, kun nyt oon jo kotihoidontuella (isäntä pitää isäkuukauden kesällä). En vaan oo vielä hakemusta vienyt, kun tarvitsevat kumminkin isännältä pari palkkalappua tältä vuodelta ja mun viimeiset veropaperit, jotka vielä odottaa täyttämistä...

Äippä ja Joona 8,5kk

Vierailija
19/57 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty, ja taitaa tämä neiti olla " peränpitäjä" koon suhteen! Painoa on 6880g ja pituutta 65cm.. Lisäystä edelliseen kertaa oli 80g (!) ja 2cm.

Mutta kuulemma tuo liikkuminen tekee aika paljon, neiti kun menee täyttä häkää lattioilla ympäri ämpäri, niin kuluttaahan siinä aika paljon. Se vaan ku paino on ennestäänkin ollu aika vähän, niin tuo pieni nousu tuntu sit aivan kauhealta, etteikö tuon enempää.

Pinsettiotetta ei neiti vielä osaa, terkka testasi sen, mutta tuumasi perään ettei sitä tarvitse kyllä tässä iässä vielä osatakaan.

Kasvun seurantaa meillä taas sitten 9kk ikäisenä..

sämpylä ja kirpputyttö 8kk

Vierailija
20/57 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän taaperoilla ruvennut löytymään tuota omaa tahtoa? Meillä on about viikko ollut kovaa huutoa aina kun joku asia ei mene just niin kuin herra tahtoo. Eli jos olen niin tuhma että otan jonkun leluksi sopimattoman tavaran pois kädestä tai nostan pojan pois vessan lattialta ym ym. kiukku on tällöin aivan hurja ja sellainenkin piirre on ilmaantunut että kun kiukuttaa niin silloin kontataaan pikavauhtia ja isketään hammas kiinni äitin käteen tai reiteen!!! Jotenkin vaan niin hellyyttävää kun pikku käärö alkaa tulla isoksi jolla oma mieli ja tahto. Tosin tuo puremishomma ei vaikuta kovinkaan mukavalle tavalle...