Miten pitkälle raskauden annetaan mennä, jos vaan ei itsestään käynnisty?
Mulla nyt rv 41+2 ja huomenna yliaikatarkastus... ei kauhean paljoa ole ollut supistuksia, ei läheskään niin kipeitä että olisi tarvinut miettiä sairaalaan lähtöä. 4 viikkoa sitten paikat olivat 1cm auki..
Jos huomenna laittavat vielä kotiin niin miten kauan mun pitää sitä käynnistymistä odotella, maailman tappiin asti vai?
Kommentit (8)
toivon, että paikat olisi sen verran auenneet kuitenkin, että olisi mahdollista käynnistää huomenna! miten paljon pitää olla auki, että kalvot kannattaa puhkaista?
ap
supistuksia, kalvot puhkastiin 39+6. Kätilö kysyi että haluanko vielä kotiin vai aloitetaanko.
mutta sanoivat aina yliaikakäynneillä että mene kotiin vaan,siivoa tms kyllä se sieltä lähtee tulemaan. Sinä päivänä kun se lopulta käynnistettiin ei meinannut lähteä silloinkaan ja sanoivat että odotellaan huomiseen, yritetään sitten uudestaan. Onneksi kuitenkin synnytys käynnistyi melkein heti tämän päätöksen päätteeksi. Olen aivan varma varma että jos olisi odoteltu seuraavaan päivään lapsi olisi kuollut :( Olin kamalan järkyttynyt ja pettynyt sairaalaan kun tajusin tämän jälkeenpäin.
Harmittaa kun silloin en tajunnut vaatia aikaisemmin käynnistystä, lapsi oli esikoinen joten kaikki oli vielä niin uutta.
jos ei tuon pitemmällä ole synnytys. 8
että onhan se laskettu aika voitu laskea viikolla väärin. Viikon heittoa kun ei kuulema edes korjata välttämättä papereihin, vaikka sen joku huomaisikin. Terve tyttö sieltä sitten käynnisteltiin. Tosin painoa oli liki 5-kiloa ja pituuttakin 56cm.
yli rv 42, muutenhan ennen rv 40 syntyneet olisivat ennenaikaisia.
Ihan liikaa mielestäni. Lapsivettä ei juurikaan enää ollut, istukka ihan raatona ja lapsen sydämenlyönnit heikkeni aika radikaalisti synnytyksessä.