Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kilpirauhanenko reistaa??

Vierailija
18.11.2008 |

Mua väsyttää todella paljon, ihan oikeasti ei meinaa silmät pysyä auki vaikka yöt nukun ihan kohtalaisesti. Palelee niin että hampaat kalisee. Silmiä kirvelee. Päätä särkee. Kurkku kipeä. Sydän hyppii kurkussa vähän väliä. Paino tippuu, on tippunu jo tosi paljon.

Ihmettelen tässä sitä, että eikös tuo painoasia viittaa liikatoimintaan? Monet muut oireet taas netistä kun katsoin viittaavatkin vajaatoimintaan. Lääkäriin olen aikeissa mennä kyllä heti kun saan lapsenvahdin. Olisiko sitä odotellessa jollakulla jotain tietoa tai kokemusta asiasta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on sekä liikatoimintaan että vajaatoimintaan viittaavia oireita, mutta joskus esim. liikatoiminnalle tyypillisiä oireita on vajaatoiminnassakin.

Vierailija
2/8 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin että jos mulla on sekä liika- että vajaatoimintaa, niin eikös niiden pitäis kumota toisensa.. ;) Jokohan tämä on vaarallista, painoa on lähteny jo melkein 30kg ilman dieettiä? Muut oireet ovat tulleet vasta hiljattain. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne oireet ei aina mene ihan säännönmukaisesti.

Vierailija
4/8 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni ei kukaan lääkäri "tajunnut" ottaa kilpirauhasarvoja samanlaisten oireiden yhteydessä, kuittasivat homman vaan "raskauden/synnytyksen jälkeisellä olotilalla"...

seurauksena muutama aivoinfarkti, että sillei.

Ihminen yleensä tietää itse koska olo ei ole normaali, en väitellyt lääkärin kanssa silloin asiasta, vaan tyydyin lääkärin sanomaan että kaikki kunnossa...

jälkeenpäin ajateltuna; ei ottanut edes verikoetta !!!

sellainen kokemus itselläni.

Vierailija
5/8 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on liikatoiminta puhjennut kahteen kertaan, eli ekan kerran lääkitys ei toiminut vaan tauti tuli takaisin. Oireina oli väsymys, vitutus, hikoilu, silmien ärsytys, kohonnut pulssi (aamulla syke yli sata ennen kuin nousi edes sängystä), käsien tärinä ja rytmihäiriöt. Laihtunut en mitenkää mainittavan paljoa, tuo sinun 30 kg mitään tekemättä kuulostaa jo aika hälyyttävältä..

Minä sairastin tautia tietämättäni monta vuotta ennen kuin sain oikean diagnoosin (silloinkin pyysin itse ottamaan kilpparikokeet) TK:ssa diagnosoitiin sitkeästi vaan ylirasittumiseksi..=( Nyt vaan toivotaan ettei sydän parkani ole vaurioitunut mitenkään järin vakavasti, sillä sydämelle tuo on raskas tauti.

Vierailija
6/8 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soitan heti huomenna lääkäriin, olkoon vaikka mies töistä pois!! Rupes hirvittään.. :( ap

Vierailija
7/8 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasvaivoihin suhtaudutaan aivan liian kepeästi, totuus onkin kuitenkin toinen.

Vierailija
8/8 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa juoda kahvia tai polttaa tupakkaa (eikä mielellään aamupalaa), koska vääristävät kilpirauhasarvoja!