Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

millaiselta päiväni kotiäitinä kuulostaa?

Vierailija
27.01.2008 |

aamulla herään n. tuntia ennen lasta. luen lehden ja juon kupin kahvia kaikessa rauhassa. jos mies on menossa töihin samaan aikaan, teen hänele aamupalan ja korjaan sen pois.

kun lapsi herää, n. klo 9, vaihdetaan vaatteet ja vaippa sekä pedataan sänky. syömme aamupalan yhdessä, minä juon vielä kahvia tai syön jotain.

kun aamupala on syöty, annan lapsen leikkiä yksikseen sen aikaan kun korjaan jäljet pois ja liityn sitten seuraan. päivän postin selaan ja luen samalla kun lapsi leikkii.

lähdemme ulos n. klo 11 ja menemme joko " harrastukseen" , puistoon, pulkkamäkeen tai kävelylle. näin talvella olemme useimmiten kävelyllä koska samalla käymme kaupassa. viivymme noin 2 tuntia. kotiin tultaessa lapsi yleensä nukkuu jolloin voin hyvin surffata netissä hetken tai jos väsyttää, nukun itsekin vähän.

noin klo 15 lapsi herää jolloin syömme ruuan. sen jälkeen taas leikkiä ja ehkä vielä tovi ulkoilua (tai kaupassa käynti jos päivällä emme käyneet). seitsemän aikoihin syömme iltapalan ja teemme iltapesut, kahdeksan aikoihin yöpuulle meno. tämän jälkeen on aikaa olla miehen kanssa tai, kuten nyt, omissa oloissa.

miltä kuulostaa? meille tämä on ollut aika hyvä rutiini ja sujuu hyvin.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin töihin jo kohta menossa, eikö vaan?

Vierailija
22/25 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö ap:n tehdä lisää lapsia kiireesti vain sen takia, ettei elämä vain olisi liian mukavaa? MIKSI kurjuudesta ja kiireestä pitää kilpailla, mitä hienoa siinä on että elämä on rankkaa??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta varmasti vauvallasi on hyvät oltavat.

Et kertonut mitään ruuan laittamisesta, vain sen syömisestä?

Vierailija
24/25 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli mun yöunet jää monesti paljon lyhemmäksi kuin mieheni, joka käy töissä. Mulla on kiireisempää, koska kotiäitinä mulla velvollisuus hoitaa aina lasten kuljetukset, kaupassa käynnit, kotityöt, siivoukset, ruuat jne. Mies vaan käy töissä ja sitten on kotona.

Mutta mulla onkin 3 pientä lasta.

Minä olen ollut kotiäitinä kohta 6 v ja lapsia on 4. Mies käy töissä, mutta osallistuu kyllä kodin töihin ja ottaa vastuun lapsista - tasapuolisesti kanssani!

Elmä meilläkin on leppoisaa, vaikka tietyllä tavalla kiireistä. Olemme kaikki tyytyväisiä, mieskin. ;) Hän on useaan otteeseen sanonut, että on erittäin onnellinen siitä, että jaksan olla kotona lasten kanssa, jotta ei tarvitse pieniä kiskoa sängyistään aikaisin aamulla hoitoonviemistä varten.

Tässä meidän ohjelma:

7-8 lapset heräilevät kuka mihinkin aikaan, katsovat Pikku Kakkosta, syömme aamupalan ja puemme, minä petailen sängyt yms. jos ehdin

9-10 lähdemme kerhoihin tai kylään koko porukka, näin siis ma-to, perjantaisin on kotipäivä, jolloin ulkoilemme tähän aikaan, mikäli sää sallii, muuten ulkoilua lapset saavat iltaisin ja kerhoreissuilla (kuljemme jalan ja ulkoilemme muiden lasten kanssa myös kerhon pihassa, jolloin äideillä jä aikaa turista " työkavereiden" kanssa), aamupäivät ovat myös minulle tärkeää aikaa tavata aikuisia ihmisiä

12-13 palailemme kotiin ja laitan nopsaan lounaan tai lämmitän edellisen illan ruokaa, syömisen jälkeen laitan pyykkikoneen pyörimään, siivoilen ja luen postit samalla kun lapset leikkivät roolileikkejään, piirtävät tai muovailevat keittiön pöydän vieressä tms.

13-14 vien nuorimmat parin tunnin päiväunille ja isommat rauhoittuvat olohuoneen sohville 30-60 minuutiksi kirjojen tai dvd:n seuraan, jolloin minulla mahdollisuus lukea sähköpostit ja seikkailla netissä

15-16 haukataan ehkä jotain välipalaa, pelataan, siivoillaan, laitetaan illan ruoka, joskus löhötään sohvalla ja lueskellaan

17 mies kotiutuu, laitellaan sapuska loppuun valmiiksi, muksut saavat alkupalana kasviksia telkkarin ääreen Pikku Kakkosen aikaan ja klo 18 syödään koko perhe yhdessä, sen jälkeen mies lähtee lasten kanssa ulos ja minä omiin menoihini (jumppa, kokoukset, työkeikka) tai lähdemme koko perhe kauppaan tms.

19-20 aloittelemme iltapuuhat (yhteinen iltatee koko poppoolla, pesut ja sadut yms. rauhalliset iltapulinat lasten kanssa) kunnes lastenhuone hiljenee noin klo 20.30

Vierailija
25/25 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain rajaa tohon orjan hommaan!

Miehenkin voi nostaa kahvikuppinsa tiskikoneeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän