Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

millaiselta päiväni kotiäitinä kuulostaa?

Vierailija
27.01.2008 |

aamulla herään n. tuntia ennen lasta. luen lehden ja juon kupin kahvia kaikessa rauhassa. jos mies on menossa töihin samaan aikaan, teen hänele aamupalan ja korjaan sen pois.

kun lapsi herää, n. klo 9, vaihdetaan vaatteet ja vaippa sekä pedataan sänky. syömme aamupalan yhdessä, minä juon vielä kahvia tai syön jotain.

kun aamupala on syöty, annan lapsen leikkiä yksikseen sen aikaan kun korjaan jäljet pois ja liityn sitten seuraan. päivän postin selaan ja luen samalla kun lapsi leikkii.

lähdemme ulos n. klo 11 ja menemme joko " harrastukseen" , puistoon, pulkkamäkeen tai kävelylle. näin talvella olemme useimmiten kävelyllä koska samalla käymme kaupassa. viivymme noin 2 tuntia. kotiin tultaessa lapsi yleensä nukkuu jolloin voin hyvin surffata netissä hetken tai jos väsyttää, nukun itsekin vähän.

noin klo 15 lapsi herää jolloin syömme ruuan. sen jälkeen taas leikkiä ja ehkä vielä tovi ulkoilua (tai kaupassa käynti jos päivällä emme käyneet). seitsemän aikoihin syömme iltapalan ja teemme iltapesut, kahdeksan aikoihin yöpuulle meno. tämän jälkeen on aikaa olla miehen kanssa tai, kuten nyt, omissa oloissa.

miltä kuulostaa? meille tämä on ollut aika hyvä rutiini ja sujuu hyvin.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaan tilanteeseeni verrattuna lepolomalta. Nauti!

Vierailija
2/25 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän te elämäänne elätte omassa rytmissänne ja omien rutiinienne kanssa. Joten jos nautit ja lapsi viihtyy ja voi hyvin, niin se on pääasia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 2 lasta ja emme ulkoile kuin kerran päivässä.

Vierailija
4/25 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eivät nuku vuorokaudessakaan (yöunet+päikkärit) lähellekään 14 tuntia... Nauti!

Vierailija
5/25 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan mietin, että miten lapsesi pärjäilee vain yhdellä lämpimällä aterialla? Onko aamupala tuhdimpi? Minkä ikäinen lapsi? Meillä aamupala, lounas, välipala, iltaruoka ja iltapala, lapset 1v.-7v.

Vierailija
6/25 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aamut menee niin, että kuopus, jonka ei tarvitsisi herätä kellon mukaan, herää kuudelta. Keskimmäinen herää milloin sattuu ja esikoinen, jonka pitäisi herätä herätyskelloon, jatkaa unia, kunnes hänet suurinpiirtein nostetaan ylös sängystä, että ehtii kouluun. Miestä saan myös hoputtaa töihin joka aamu.

Samalla tietysti vahdin kuopuksen puuhia, laitan aamupalat kaikille, tarkistan esikoisen vaatteet (paitsi jos olen ollut illalla fiksu ja ahkera), vaihdan vaipan kuopukselle yms. Kun siinä yhdeksän maissa olen saanut miehen ja koululaisen ulos, istun juomaan toisen kupin kahvia ja surffaan vähän...

En jaksa kirjoittaa koko päivän tekemisiä, mutta tahti jatkuu samana kuin aamulla tuonne 21.30-22.00 asti, sitten on hetki aikaa itselle...

Vierailija
7/25 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä näin:

herään lapsen kanssa samaan aikaan n klo 10 tai jään vielä torkkumaan

juon kahvia ja lapsi leikkii

laitan aamupalan n klo 11

lähdetään aika pian aamupalasta ulos, puistoon kävelylle tms tai joskus kaupoille

tullaan kotiin klo 15-16, jäädään ehkä vielä omaan pihaan leikkimään jos jaksetaan molemmat

syödään ruoka

lapsi katsoo pikkukakkosen ja minä torkun

juon kahvia ja lapsi leikkii sekä syö välipalan

lähdetään kauppaan tai ulkoilemaan tai harrastukseen

tullaan kotiin n klo 20-21 ja syödään iltapala

lapsi menee nukkumaan 22-23

minä katson illan tv-sarjat nauhalta tai suosikkisarjojani levyltä ja syön iltapalani

luen ja alan nukkumaan n klo 02-04

En todella heräisi yhtään ennenkuin on pakko aamulla

Vierailija
8/25 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon ollu jo yli 6v kotiäitinä, mutta en koskaan jaksa herätä ennen lapsia. Eli kun eka lapsi kiekaisee, niin mun on noustava, ja pääsen nukkumaan vasta kun viiminen lapsi simahtaa. Eli mun yöunet jää monesti paljon lyhemmäksi kuin mieheni, joka käy töissä. Mulla on kiireisempää, koska kotiäitinä mulla velvollisuus hoitaa aina lasten kuljetukset, kaupassa käynnit, kotityöt, siivoukset, ruuat jne. Mies vaan käy töissä ja sitten on kotona.

Mutta mulla onkin 3 pientä lasta. Tosin kevään mä jaksan hyvin lasten kans, syksy ja pimeys rankkaa.

Vierailija
9/25 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt vasta on alkanut maistua. pitkin päivää annan myös rintamaitoa, myös yöllä pariin otteeseen.

onko tämä kuitenkin " tylsää" eli virikkeetöntä? käymme kyllä muskarissa ja jumpassa joten harrastuksiakin on (samalla omien korvien väli tuulettuu..)

Vierailija
10/25 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama täällä! Meilläkin 3 lasta.

Vierailija
11/25 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku viksu on joskus sanonut, että mitä tylsempää on vanhemmalla, sitä parempi olla vauvalla. Eli aikuisethan sitä tekemistä ja menemistä kaipaavat, eivät vauvat tai taaperot.

Vierailija
12/25 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama asia eritavalla. Meillä mies laittaa aamiaisen pöytään ennen töihin lähtöä ja harrastuksiin, kaupoille, pihalle, kyläilemään, mummolle tai puistoon lähdemme 9-10 aikoihin. Tai sitten meille tulee joku käymään. Lounas siinä 12 maissa ja lapset päiväunille noin yhdeltä. Nukkuvat kolmeen neljään. Laitan iltaruuan ja mies kotiin ja syömme ennen viittä. Ihanaa elämää!

Vierailija
13/25 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana muistisääntö tuo että mitä tylsempää on vanhemmalla, sitä kivempaa lapsella! olen huomannut että aina kun meillä on vähän kiireempi hetki elämässä, vaikuttaa se uniin heti seuraavana yönä. lapsonen tekee nukahtamista pidempään ja/tai nukkuu levottomammin. siksi haluan pitää päivämme tylsinä ja ennalta arvattavina.

on tämä kyllä ihanaa aikaa! ei tee mieli täyspäiväisiin töihin takaisin.. teen nyt itse keikkatöitä mutta mietin koko ajan, mitä työtä voisi tehdä kotoa käsin.

ap

Vierailija
14/25 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista olisinko aiemmin kuullut tunnustettavan, että kotiäidin elämä tosiaan voi olla rauhallista ja leppoisaa! Kuten monella muullakin vastaajalla, myös meillä on hyvin samanlaista; äidillä tylsää ja lapsella asiat onnellisesti! Minua helpotti myös " tunnustuksesi" , ettet koko ajan puuhaa lapsen kanssa, itse mietin, että olenko liian vähän läsnä vaikka olenkin paikalla koko ajan, kun lapsi viihtyy hetkittäin itsekseenkin leikeissä minun puuhatessani kodin töitä.

Ja kateelliset mäkeen; tämähän on oma valinta, josta muut veronalaiset eivät todellakaan kohtuuttomasti maksa.

Vierailija
15/25 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen selittänyt läsnäolon itselleni niin, että olen aina paikalla kun lapsi haluaa syliin tai kaipaa huomiotani. leikin kyllä hänen kanssaan mutta vain hetken ja sitten poistun pikku hiljaa takavasemmalle jättäen lapsen leikkimään yksin (tietenkin olen koko ajan lähellä ja seuraan leikkiä). näin minulla on mahdollisuus tehdä esim. ruokaa.

myös siivous voi olla leikkiä: pelkkä imurin esiin ottaminen saa pojassa aikaan innokasta hihkuntaa, samoin pyykkien laitto, sängyn petaaminen ja astianpesukoneen tyhjentäminen. minusta parempaa läsnäoloa ei voi ollakaan kun yhdessä puuhastelu, tai ainakaan en itse tiedä paremmasta.

ap

Vierailija
16/25 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan leppoisaa teillä. Meillä on samanikäinen (tosin lisäksi myös vanhempi) ja päiväni ovat KAUKANA leppoisuudesta. Nauti siitä, että lapsesi nukkuu noin pitkään. Meidän menee nukkumaan puoli 9 jälkeen ja herää puoli seitsemältä (tai aiemmin). Siinä välissä ehtii kyllä herätä pari kertaa, että joutuu rauhoittelemaan. Nukkuu 2 tunnin päiväunet. Itse en saa koskaan tarpeeksi unta ja silti kaikki hommat tuntuvat olevan tekemättä. Lapsukainen kyllä leikkisi itsekseen vähän, mutta siinä ajassa on kyllä ehtinyt vahingoittaa itseään (pudota jostain korkealta tm.) tai vahingoittaa kotia. Joten hetkeksikään ei voi jättää... Lisäksi syö 5 ateriaa päivässä ja ne vievät kyllä ihan hirveästi äidin aikaa! Joten en voi kuvitellakaan, että lähtisin ulos ja olisin siellä monta tuntia. Aina on kiire syömään ja unille.

Ne, joiden lapset nukkuvat pitkään ja hyvin: NAUTTIKAA SIITÄ! Me muut: koitetaan jaksaa.

Vierailija
17/25 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta odotahan vain, kun niitä on kolme tai useampi.

Vierailija
18/25 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse en (ainakaan enää) jaksaisi tuollaista, pää hajoaisi;)

-1v työssä nyt ollut, sitä ennen 5½v kotiäitinä-

Vierailija
19/25 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei suju ihan noin leppoisasti, sillä lapsi syö 5x päivässä eli ulkona ei voi haahuilla niin kauan aamupäivällä vaan kotiin on tultava viimeistää puoli 12 kun on jo kiljuva nälkä.

Vierailija
20/25 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 2-vuotiaan kanssa on ihan lällyhelppoa :O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi