Abortti :( Kamala tilanne
En olisi eläessään uskonut, että minä joudun tekemään abortin. Ehkäisystä huolimatta tulin TAAS raskaaksi. Esikoinen sai alkunsa myös pillereistä huolimatta. Tyttö on nyt 1v6kk ja aloitin juuri opiskelut uudestaan ja nyt sitten testi näytti positiivista :(
Parisuhde on ollut viimeiset puolivuotta koetuksella ja vasta nyt alkaa normaali perhe-elämä sujumaan. Mies ei halua uutta lasta tässä vaiheessa, enkä oikeastaan minäkään. Kaikki on nyt niin hyvin ja emme ole valmiita uuteen elämän mullistukseen.
Toisesta lapsesta on ollut puhetta vasta kun saan opiskelut päätökseen ja haluamme hieman isomman ikäeron lapsille kuin vain 2vuotta.
Abortti pelottaa kamalasti, mutta tuntuu ainoalta vaihtoehdolta tässä vaiheessa.
Aina olen ollut " turhaa" aborttia vastaan, mutta jos tulee raskaaksi ehkäisystä huolimatta niin silloin abortti on yksi vaihtoehto.
Eriasia olisi, jos olisimme harrastaneet seksiä vastuuttomasti ilman ehkäisyä en olisi aborttia edes harkinnut.
Nyt pyytäisin asiallisia kommentteja abortin kokeneilta, miten siitä selvisi jne..
enkä nyt todellakaan kaipaa inhottavia kommentteja!
Kommentit (72)
t:se psykologia ehdottanut. (olen abortin läpikäynyt, en samoista syistä, mutta kuitenkin)
Kannattanee harkita jotain toista ehkäisymuotoa tai tuplaehkäisyä.
Joka päivä olen ottanut pillerin ja kaksi kertaa pettäneet, nyt lääkärin kanssa mietimme seuraavaa ehkäisy muotoa. Eli ei kaikki noin vain unohda ehkäsyä, vaan oikeasti näinkin voi käydä.
Ap
Jos tuossa tilanteessa teet abortin, kadut sitä loppuelämäsi. Ja parisuhteenne tuskin tulee kestämään.
Jos sitäpaitsi olet nyt tehnyt testin, niin se esikoinenkin ehtii kasvaa tosi paljon tuon raskauden aikana, on jo paljon omatoimisempi kun tuleva vauva syntyisi.
Mutta jos olet päätöksesi tehnyt, niin... no itsehän sinä ratkaisusi kanssa tulet elämään. En usko että se tulee olemaan kovinkaan helppoa.
Tyhmää ajatella, etä abortoit tämän ja kohta alat yrittämään uutta!!!
Sitten jos vielä sattuu, ettei sitä toista lasta kuulukaan, niin sen tiedon hyväksyminen ei ole niin helppoa kuin nyt kuvittelet sen olevan...
Olen itse pitkän yrittämisen jälkeen raskaana hyvin alussa ja pelkään keskenmenoa koko ajan, oksettaa lukea näistä " lapsi tulee pari vuotta liian aikaisin" abortoijista.
En ole ap mutta missä on teidän lukutaito? Tuskin ap on kaikkea kertonu, johan sekin on yksi syy keskeyttää raskaus jos parisuhde on epävakaa ollut jonkin aikaa. Mielestäni ap:n kertomat asiat huomioiden abortti voi olla oikea ratkaisu. On hyvä hoitaa parisuhde kuntoon ja opiskella opiskelut loppuun ennenkuin alkaa toista lasta tekemään.
Kerta on ehkäisy ollut käytössä ja raskautuu kuitenkin ja kumpikaan ei ole valmis toiseen niin miksi tehdä lapsi jos ei vain sovi tilanteeseen?
Voimia ap: lle, tehkää niinkuin parhaaksi katsotte.
koko loppuelämäsi ja voit sairastua psyykkisesti. Ei ole sanottua, että koskaan sitten myöhemmin saat edes toista lasta enää. Lisäksi itse alkaisin vihata äitiäni, jos hän olisi abortoinut sisareni.
Ap käytti ehkäisynä pillereitä, jotka jo kerran aikaisemmin pettäneet.
Ihan omaa tyhmyyttä ja vastuuttomuutta mun mielestä.
sillä uskon, että kukaan ei päädy aborttiin kovin kevein perustein vaan sillä hetkellä tilanne on sellainen, että niin on tehtävä.
Kaiken kaikkiaan odotan nyt siis neljättä lastani, jos niin lasketaan... oikeasti minulla on yksi 3 -vuotias lapsi.
En ala nyt selitellä miksi aborttiin päädyin, mutta omasta mielestäni kokemuksesta olen selvinnyt hyvin. Tosin en toitottele asiaa ympäriinsä, juuri tälläkin palstalla olevien supermammojen vuoksi, jotka olisivat valmiita tuomitsemaan minut hirteen.
En kadu, se varmaan helpottaa asiaa huomattavasti... tein päätöksen sen tiedon varjolla, mitä silloin oli, enkä muutenkaan enää ajattele menneitä. Se on varmaan myös auttanut minua eteenpäin...
Näin on varmasti sinullakin, eikö niin ap?
Nyt prioriteetit kohdalleen. Näin monta naista ympäri Suomen yrittää pelastaa sinun pienokaisesi, älä tapa enkeliä!
edes pitkä koulutus (noin 3 vuotta muistaakseni), joten eihän siinä maata kaada jos raskauden ja äitiysloman vuoksi vaikka aloittaisi alusta koko koulun alusta. Ja samalla antaisi vauvalle mahdollisuuden elämään.
Kuolleitten haamut eivät vainoa minua enkä ole sairastunut psyykkisesti, enkä myöskään vihaisi äitiäni, jos hän olisi sattunut tekemään abortin... En usko, että tulevatkaan lapseni minua inhoavat asian takia...
Ja harva tulee lapsettomaksi abortin vuoksi...
Johan vitsin murjasit!Vierailija:
Näin on varmasti sinullakin, eikö niin ap?Nyt prioriteetit kohdalleen. Näin monta naista ympäri Suomen yrittää pelastaa sinun pienokaisesi, älä tapa enkeliä!
Pari lapsettomuudesta kärsivää haluaa lasta itselleen, epätoivoisesti.
Kun siinä parisuhteessa tulee niitä ylä - ja alamäkiä, mutta ainako pitää yrittää valita se helpoin tie? Ja ihan kokkikoulun takia sit abortti - jestas
enkä ole päivääkään katunut tai muuten jossitellut, se on turhaa.
Mä uskon, että tää oli provo, ei kukaan ajattele oikeasti näin!
mikä vika kokkikoulussa on, luuletko sinä olevasi jotain??????
Älä ota mitään turhaa ja ylimääräistä syyllisyyttä itsellesi. Jos abortti on perheellesi paras ratkaisu, niin sitten se on. Olkaamme onnellisia, että saamme asua vapaassa demokratiassa, jossa naisella on oikeus valita. Pääset kyllä yli koettelemuksesta, kunhan keskustelet asiasta paljon etkä jää yksin.