Abortti :( Kamala tilanne
En olisi eläessään uskonut, että minä joudun tekemään abortin. Ehkäisystä huolimatta tulin TAAS raskaaksi. Esikoinen sai alkunsa myös pillereistä huolimatta. Tyttö on nyt 1v6kk ja aloitin juuri opiskelut uudestaan ja nyt sitten testi näytti positiivista :(
Parisuhde on ollut viimeiset puolivuotta koetuksella ja vasta nyt alkaa normaali perhe-elämä sujumaan. Mies ei halua uutta lasta tässä vaiheessa, enkä oikeastaan minäkään. Kaikki on nyt niin hyvin ja emme ole valmiita uuteen elämän mullistukseen.
Toisesta lapsesta on ollut puhetta vasta kun saan opiskelut päätökseen ja haluamme hieman isomman ikäeron lapsille kuin vain 2vuotta.
Abortti pelottaa kamalasti, mutta tuntuu ainoalta vaihtoehdolta tässä vaiheessa.
Aina olen ollut " turhaa" aborttia vastaan, mutta jos tulee raskaaksi ehkäisystä huolimatta niin silloin abortti on yksi vaihtoehto.
Eriasia olisi, jos olisimme harrastaneet seksiä vastuuttomasti ilman ehkäisyä en olisi aborttia edes harkinnut.
Nyt pyytäisin asiallisia kommentteja abortin kokeneilta, miten siitä selvisi jne..
enkä nyt todellakaan kaipaa inhottavia kommentteja!
Kommentit (72)
t. yli kaksi vuotta raskautta yrittänyt -tuloksetta...
mielestäni päädyt vääristä syistä aborttiin, jos kuitenkin haluat lapsen seur. kolmen vuoden sisällä. Elämän voi järjestää sellaiseksi, että lapsen voi ottaa vastaan. Muistat loppuikäsi sen, minkä ikäinen ko. lapsi olisi ollut jos se olisi saanut elää.
loppuvuodesta. pidät kevään opiskelutaukoa ja sitten alat opiskella syksyllä vauva mukana koulussa ja isompi päivähoidossa. ja kun vauva on yli 1 (tms), niin pistät senkin hoitoon ja käyt koulun loppuun.
Hei. En ole aborttia vastustava ja jokainen tekee päätkökset omasta lähtökohdistaan, mutta peräänkuuluttaisin nyt muitakin vaihtoehtoja. Olisiko turhan hankalaa tehdä se lapsi ja laittaa hänet adoptioon?
Meidänkaltaisia pariskuntia on olemassa Suomessakin paljon, jotka lapsen haluaisi, muttei saa ja turvautuisi ihan varmasti adoptioon.
melkein jo toista lasta alatte kohta yrittämällä tekemään. Tuo lapsi hätinä ehtisi syntymään, niin jo pian alkaisitte tekemään sitä kakkosta yhteisestä halusta. jos mies ei kestä tätä, niin anna mennä. pärjäät itse ihan hyvin! lapset päivähoitoon kun äitiysloma päättyy ja jatkat opintoja.
Olen pahoillani tilanteestasi, mutta tämä on minun elämää ja vaikea tilanne on ilmankin sinun " syytöksiä" :(
päätös ei todellakaan ole helppo ja pyysin asiallisia kommentteja.
Missä vaiheessa olen sanonut, etten halua lapsia??
Yksi on jo ja toinen on tervetullut vasta aikasintaan opiskelun jälkeen.
ap
ja tiedossa, että parin vuoden päästä uusi lapsi on taas toivottu. Et selviä siitä, kun ajoitus meni vuodella liian aikaiseksi kun kerran lapsia muutoin haluat.
ajatelkaa nyt vähän oisko helppo tilanne!
vauvan kanssa kotona. mene opinto-ohjaajalle ja kysy kaikki kurssit jotka voit suorittaa etänä ja pelkästään tenttimällä tms. ja mitkä kurssit on pakollisia. karsit kaikki ylimääräiset kurssit pois. pakolliset vain.
pystytkö unohtamaan lapsen abortin jälkeen jne. kyllä opiskella kerkeää myöhemminkin!! sisälläsi kasvaa uusi ihme ja se menee uran edelle. aina.
Mielelläni kuulisin miten otan vauvan mukaan kouluun? Ravintola koulussa keittiössäkö rintarepussa mukana tai ravintolan salissa tarjoilemassa?
keskeytin jo kerran opiskelut yllätävän raskauden takia ja en taas halua aloittaa uudestaan alusta.
Sillä näin se meidän koulussa menee, väliä opiskeluun olisi taas paljon ja kaikki alkaisi alusta.
Ja en voi lasta tehdä, ellei molemmat sitä halua.
Olisin oikeasti toivonut kommentteja niiltä, jotka ovat tämän kokeneet.
ap
Jos tunnet noin voimakkaasti (mitä minusta tekstisi perusteella tunnet, voi olla että luin " liikaa" ), niin et voi ikinä tulevaisuudessa olla täysin tyytyväinen itseesi. Kannattaisiko varata aika vaikka psykologilta ja käydä ihan miettimässä mitä kannattaa tehdä?
Voimia!
t:ei puolesta eikä vastaan.
Toisten ei tarttis miettiä kumpi menee edelle; Joku koulu vai elämä
Aiomme pian yrittää lasta vaikka teimme keskeytyksen kesäkuussa. Elämäntilanne oli silloin niin väärä (syistä joita en ala tässä kertomaan), pian taas niin oikea. Parisuhteemme ei ole tästä kärsinyt, en ole miehelleni katkera eikä hän minulle.
Rankka paikka se on, sitä en kiellä. Mutta kertaakaan en ole katunut enkä asiaa jatkuvasti vatvo. Muistan kyllä aina että keskeytyksen olen tehnyt, mutta muistan myös ne päätökset jotka siihen johtivat.
Voimia!
eli ei vuottakaan kun abortti on tehty, ja uutta kehiin?
lasta, yksi riittää. Jos koulussa olisi vaihtoehto opiskella etänä, harkitsisin sitä. Valitettavasti se ei ole mitenkään mahdollista ravintola-alalla :(
Eikö täällä ole yhtään ihmistä, joka osaisi oikeasti kertoa kokemuksestaan ilman syyttelyjä?
ap
nyt olen ammattiin valmistunut. vauva antaa kummasti motivaatiota opintoihin. käyhän koululla juttelemassa jonkun (opon? tms) kanssa, miten opinnot voisi järjestää. tuskin koulua alusta tarvitsee alottaa, en ole koskaan kuullutkaan moista. opinnothan voivat keskeytyä niin monesta eri syystä...
tuo oli miettimisen arvoinen pointti, että pitkä ikäero lapsilla ei ehkä ole itselle helpompaa, niinkuin äkkiä luulisi. kaksi lasta pienellä ikäerolla menee ehkä tavallaan siinä missä yksikin, heistä kun on seuraa toisilleen.