Miks jotkut kotiäidit ilkeilee töissä oleville?...
Mä en tätä ymmärrä. Vähän aikaa sitten olin kaverin 32 synttäreillä ja ne pidettiin ravintolassa, eli pienehkö seurue syömässä illallista, 3 miestä ja 5 naista joista 2 kotiäitiä joita en ole aikaisemmin tavannut. Ystäväni on hirmu mukava tyyppi joten odotin että tulee oikein mukava ilta.
Ensin oli vähän sellaista small talkia ja se oli ihan kivaa, vaikutti ihan mukavilta naisilta molemmat.
No, selvisi että meillä on aika samanikäiset lapset ja siitä heti alkoi panettelu: Mä en vois kuvitellakaan etttä lapseni olisi hoidossa!!! Kauhea ajatus! Ja toinen rupes (vittuilevan&sääli´-)sävyn kysymään onko meillä rahaongelmia kun lapsi on tarhassa. No, sanoin että se on joka perheen oma valinta eikä siinä ole mitään kummaa. Vittuilu kumminkin jatkui illan loppuun eikä enää tehnyt mieli mennä leffaan sen jälkeen. :(
Mä en oikein osaa vittuilla takaisin enkä kaverin juhlissa haluais opetella mutta jäi tästä aika ikävä maku suuhun sillä en haluais enää tätä kuunella. Mä en ymmärrä yhtään mikä on tään vittuilun pointti? Alkoholi ei ollut kyseessä ja molemmat leidit 30+vee... Itselleni ei tulis mielenkään ilkeillä muille äideille siis mitä iloa siinä muka on
Kommentit (25)
minusta vaikuttaa siltä että sekä kotona että töissä oleville vittuilee naiset jotka jotenkin kokee et ne ovat niiiiiiiiiin paljon parempia kuin se tyhmä ääliö työ- tai kotiäiti. Sen vittuilun takana ei ole se et ollaan muka huolissaan toisen lapsista tai neuvomassa vaan siis se on pelkkää VITTUILUA
Nämä lauseet voi esittää monella tapaa.
Jos joku kysyy toiselta naama pitkällään, mairealla venyvällä äänellä, samalla pyöritellen silmiään, että "miten sa jaksat aina vaan olla kotona" (ehkä vielä muutama huhhuh johonkin väliin), niin kyllä se on vittuilua eikä asiallista keskustelua.
-Miten raaskit mennä töihin? tai
-Vieläkö sä olet kotona?
Aina löytyy joku joka vittuilee eikä ymmärrä. Kait se on sitä että pitää yrittää epätoivoisesti sillä perustella omaa valintaa, vittuillaan työtä tekevälle koska pönkitetään sillä omaa egoa ja toisinpäin.
Itse olen ollut sekä kotiäitinä että työäitinä lapsen ollessa pieni. Enkä kyllä hauku kumpaakaan valintaa, sen päättää jokainen itse. Se mikä sopii meille ei sovi toisille, ihan turhaa ja naurettavaa käydä syyllistämään toisten valinnoista.
ehkä joku ansiotyötä tekevä äiti on ollut niille moukkamainen...? Ja ne kuvitteli että oot varmaan ihan samanlainen.
Mutta kaikki ei osaa käyttäytyä fiksusti ja kohteliaasti, varsinkin jos jatkavat asenteidensa julistamista vaikkei toista edes kiinnosta väitellä sen syvällisemmin. Ei se voi kovin henkilökohtaista olla kun ei ne tunne sua. Ihmiset nyt vain tykkäävät olla joskus vahvasti jotain mieltä, ja ajatella asiaa vain omalta kannaltaan, ei siinä sen kummempaa. Älä sinä ryhdy samanlaiseksi ;)
-Miten raaskit mennä töihin? tai
-Vieläkö sä olet kotona?